Stránka 1 z 3

fabia 1.2 problem spojka nebo prevodovka?

Napsal: 28 led 2008, 21:27
od janbase
zdravim, mam problem bud se spojkovym loziskem nebo s prevodovkou na fabce 1.2 .. nezna nekdo z vas jak pred rozebranim zjistit zavadu,jestli je to spojkove lozisko ci lozisko v prvodovce,ci nejaky sinchron . problem je v tom ,,ze pri volnobehu je slyset rachtani nepravidelne, po vyslapnuti spojky je rachot pryc. auto ma najeto 35tis. normalni jizdou. rok vyr.04. ma nekdo stejny problem,ci je znama nejaka zavada na techto vozech uz z vyroby? rychlosti jdou jako driv. spolu s timto problemem je take problem s nepravidelnym chodem motru ktery pri volnobehu kolisa a vynechava,svicky jsem menil,docasne zlepseni cca...2-3 tydny potom opet to same. cistil jsem vzduchovou klapku,bez reakce vozu. nove filtry,bez reakce,,stale to same.asi me poslete do skodovky na pocitac ,ale jsem v irsku a pri garancce mi nevynulovali ani palubni sig. servisni prohlidky.pomuze mi malej rucni MAX SCAN VAG 405? UKAZE MI POTIZE S MOTOREM NEBO TO POUZE HLASI INFORMATIVNI PROBLEM? trpi fabie touto poruchou normalne nebo mam jen ja tu smulu?zkuste mi poradit nez to rozeberu,,dekuji.

Napsal: 28 led 2008, 21:37
od Huml
pokud nemáš žádnej problém s převodovkou za jízdy, hluk nebo zhoršený řazení, je možný nebo spíš pravděpodobný, že máš volnej střed na lamele, tím dochází k vyosení a pak z toho rachotí převodovka, nepomůže pomalý uvolnění spojky k tomu, aby se to sklidnilo?

Napsal: 28 led 2008, 21:38
od misoVW
Moj svokor ma presne ten isty problem. V servise pri prehliadke mu povedali,ze je to uplne normalne pri tychto motoroch. Ten servisny interval vynulujes aj pomocou tlacitok na budikoch.Postup najdes v manualy od auta.

Napsal: 28 led 2008, 21:39
od hubo44
Spojkove ložisko to nebude a skor by sa bolo treba zamerat na ten nepravidelny chod motora. Ked je nepravidelny chod tak to može sposobovat to drkotanie v prevodovke. To chce VAG. Ten motor treba spravit a potom dalej.

Napsal: 28 led 2008, 21:44
od hubo44
Huml píše:pokud nemáš žádnej problém s převodovkou za jízdy, hluk nebo zhoršený řazení, je možný nebo spíš pravděpodobný, že máš volnej střed na lamele, tím dochází k vyosení a pak z toho rachotí převodovka, nepomůže pomalý uvolnění spojky k tomu, aby se to sklidnilo?
Ale piše aj to že ma nepravidelny chod motora. Možna to je cely problem.

Napsal: 28 led 2008, 21:52
od Huml
ten se na tom samozřejmě taky podílí, ale já ještě žádný HTP pravidělně jít neviděl, takže to bude asi normální ;)

Napsal: 28 led 2008, 21:54
od janbase
jenze co stim motorem kdyz se u tohoto motoru neda nic udelat? ani nepatrne zvysit otacky, aspon tak mi to bylo receno. jeste jsem vam zapomel rici ze ten hluk se zvysuje ,tudiz zavada postupuje k horsimu.pomuze mi ten max scan s problemem v motoru? ukaze mi treba jestli funguje lamb.sonda?

Napsal: 28 led 2008, 21:57
od janbase
muj kamos ma stejne auto a jeho chod motoru je uplne o necem jinem.takze asi ty motory umi slapat i pravidelne. tu spojku povolim kde?u prevodovky?

Napsal: 28 led 2008, 22:08
od janbase
diky za rady, manual skouknu na to vynulovani servis.hlasky. zkusim zacit od tech nejmansich investic. je skoda ze tu nepracuje vic cechu, protoze irove maj v hlave jen chlast. jen pro info.. vymena spojky je u prace pro dva lidi na 5-7 hodin za 550euro za praci.a jeste se musim objednat tak na tri tydny dopredu. tak pojdte nekdo do watrfordu at je tu nejaky slusny servis. diky za rady pokud vas neco napadne uvitam to.

Napsal: 28 led 2008, 22:14
od hubo44
Tu spojku čo piše Huml si asi pochopil špatne. Tam nič nenastaviš. Najprv dosiahni kludny chod motora ako ma tvoj kamoš.

Napsal: 28 led 2008, 22:17
od Chladas
zdravim ja mel podobny problem jako ty ...stejny auto Fabia 1.2 rok O4 ale 120 tic km taky rachot od prevodovky a chod nepravidelny ....vydel sem to na spojku ci lozisko ...nez sem se do toho pustil auto kleklo na dalnici ...nepojizdne....musel sem to nechat opravit kdesi u Prahy v servise ...zavada byla v hlavnich loziskach prevodovky ...doslo to az k tomu ze se to zakouslo v lozisku a totalne to znicilo pritlačak .....a nepravidelny chod zpusobila zapalovaci civka jednoho valce ...pritom auto jelo normalne na 3 valce jen pri volnobehu dochazelo k nepravidelnem chodu .Takze v servise daly nova loziska do prevodovky nova komplet spojkova sada plus zapalovaci civka ....auto nyni naprosto v poradku .....oprava prisla na cca 15 tis. Ale nemusi to bejt tvuj pripad .....

Napsal: 28 led 2008, 22:21
od Huml
zkus zmenšit odtrh na svíčkách jestli to nepomůže, vyloučila by se tím možná začínající závada na cívce

Napsal: 28 led 2008, 22:25
od janbase
jenom ze kdyz tu spojku vyslapnu tak se sklidni i chod motoru asi o 50%. spojku poustim opravdu normalne,na auta jsem dost pedant. kdyz za neco dam 300tis. tak si toho vazim. spis ty co to vyrabi to zacinaj pekne sidit. samej plast a po 2-3 letech zacina vse vrzat. nove spojkove lozisko taky nevypada moc odolne, lamela je slaba sotva dva milimetry k nytum.

Napsal: 28 led 2008, 22:29
od hubo44
jenom ze kdyz tu spojku vyslapnu tak se sklidni i chod motoru asi o 50%.

Ale toto si mal skor napisat!

Napsal: 28 led 2008, 22:40
od janbase
jde o to ,ze clovek sleduje hluk a kdyz se vyslapne spojka a hluk se utisi tak clovek slysi mensi kolisani motoru. zkousel jsem poslouchat jak to slo a opravdu nejde rozeznat odkud to jde nejlepe to je slyset od kola u prevodovky,tam me nerusi klapot motoru, kamos automechanik mi poradil vymenit olej v prvodovce za hustci, myslite ze by to mohlo ukazat na problem? mohli by se eventualne loziska v prevodovce utisit?