Stránka 1 z 2
Bora TDI 96kW nemá výkon
Napsal: 29 led 2008, 19:55
od nogis
Koupil jsem Boru s 96kW TDI (ASZ) a zatím jsem těžce zklamanej. Nejde cítit ani žádný razantní nástup turba, přes 3tis. otáček to prakticky nemá cenu točit, protože tam přestane táhnout úplně. Síly má tak málo, že ať dělám co dělám, tak kola nehrábnou a maximálka je cca 170km/h. Jinak starty v pohodě, v žádném režimu nekouří, najeto cca 140tkm, v paměti ŘJ motoru žádná chyba, spotřebou se nejde dostat pod 7litrů (ale to je asi daň za PD). Nahrál jsem logy, ale víc s nimi neumím, tak na to prosím mrkněte, kde mám začít hledat, příp. které hodnoty ještě omrknout. Předtím jsem měl Golfa (AHF) s čipem a ve všech ohledech byl lepší - jak silou, charakteristikou, tak max. rychlostí, nemluvě o spotřebě...

Díky moc.

Napsal: 29 led 2008, 20:07
od Huml
máš nějaký mrtvý turbo, možná přituhlý lopatky, ještě bych zkusil nalogovat váhu vzduchu
Napsal: 29 led 2008, 20:25
od nogis
Sorry, nějak mi sem vlezly dva stejný obrázky. Jinak na turbu jsem zkoušel hejbat tím ovládáním lopatek a zdálo se mi, že se to hejbe dost, ale mrknu na to. Ještě ta váha...

Napsal: 29 led 2008, 20:35
od Huml
váha vypadá dobře, ale jestli chodí i ovládání turba, zkusil bych, povolit nebo odpojit výfuk za turbem a projet, jestli není přicpanej KAT, když píšeš jak je to mrtvý
Napsal: 29 led 2008, 20:42
od nogis
Jasný, zkusím. Teď mě ještě napadá, když jsem pod to lezl, bylo všechno od oleje, na trubce k IC i po něm se valily proudy oleje, ale zatím nebyl čas zkoumat odkud to jde. O víkendu se do toho pustím. Zatím díky moc.
Napsal: 29 led 2008, 21:05
od Huml
to by vypadalo na nějakej značnej únik, asi by to chtělo celý nějak trochu víc prohlídnout, komplet
Napsal: 30 led 2008, 17:21
od Slavkov
jj... jen jestli ten olej nevalí z toho turba... nemizí Ti olej + namodralý dým?
Napsal: 30 led 2008, 20:35
od nogis
Mám s tím najeto cca 3tkm, takže nevím, každopádně to nekouří. Dneska jsem umyl celý motor, byla to jedna velká vrstva špíny a oleje, tak uvidíme, kde vyleze znova. Taky jsem koukal ve VAGu na kolonku krouticí moment, nevím, jestli jí jde věřit, ale maximum ukáže 352, což je hrozně moc na to, jak se to auto chová. Nemůže to být třeba blbě upravený soft? Je to celý nějaký divný...
Napsal: 24 úno 2008, 21:28
od nogis
Nevím proč, ale v tom grafu turba byla chyba. Po vyzkoušení všech aut co máme doma jsem zjistil, že ani jedna naše Bora nepíše jednotky u skutečného tlaku z turba. Proto šla křivka jinudy. V texťáku jsem to opravil a myslím, že graf už je celkem obstojný. Problém je v tom, že auto pořád nejede. Únik oleje jsem odstranil. Teklo to kolem hrdla na víku ventilů. V ŘJ žádná chyba, auto startuje, nekouří, skoro to vypadá, že si to auto myslí, že mu nic není, ale prostě netahá. Ať dělám co dělám víc jak 175km/h to nejede. Nenapadá vás ještě něco? Já už jsem v koncích. Díky

Napsal: 24 úno 2008, 21:32
od Fantik
Odkud přesně jseš?
Napsal: 25 úno 2008, 05:45
od nogis
CL

Napsal: 09 čer 2008, 11:18
od nogis
Tak po téměř půl roce hledání a měnění mi pomalu dochází nápady, co ještě zkusit. Postupně jsem všechno odstranil, ale problém je v tom, že se s autem dost špatně rozjíždí. V nižších otáčkách nejde přes váhu dost vzduchu, jako by motor nesál. Jak začne tlačit turbo, je klid, krom toho, že to nemá výkon. Nedávno jsem měl co dělat abych ujel 66kW Octavii

Běžná max. rychlost je do 190km/h, na dálnici z kopce to postupně vylezlo až na 210km/h. Průměrná spotřeba 7-10l podle stylu jízdy. Nenapadá vás ještě něco?
Zkusil jsem:
Kontrola VAGem - žádná chyba, měřené hodnoty v mezích
Kontrola hodnot všech čidel multimetrem
Komplet přetěsněné sání - nové těsnicí O-kroužky
Natlakované trubky, hadice, IC
Volně se pohybující regulace turba
Nový ventil N75
Nová váha vzduchu
Kontrola podtlakových hadiček, baňky, zpětných ventilků
Čůro na vývěvě drží pevně
Kontrola tandemového čerpadla (6 bar při 1200ot./min)
Výměna prvního dílu výfuku s katem – bohužel opět za jetý
Kontrola turba - bez znatelné vůle
Výměna naftového, vzduchového filtru
Kontrola průchodnosti a vyčištění celého sání
Zaslepení EGR
Kontrola typu vstřiků – AL
Výměna rozvodů u VW
Kontrola softu v ŘJ – originál
Ještě zkusím vyměnit těsnění mezi sáním a hlavou a seřídit, případně vyměnit vstřikovače. Nic víc už mě nenapadá...

Napsal: 09 čer 2008, 21:57
od Huml
tak abys na tom nebyl jak passak, ten řešil jakoby něco podobnýho a byl v řiti hydroštel, i když se to nijak zvukově neprojevovalo, asi hůř otevíral ventil, válec se blbě plnil, čudilo to a hlavně to nejelo, turbo blbě nabíhalo, no hrůza, tipuju na podobnej problém i u tebe

Napsal: 10 čer 2008, 05:02
od nogis
Neudělal jsi mi radost, po druhý už ale rozvody dělám sám. Ve VW jsou hrozný odborníci...

Problém je v tom, že tohle nezakouří.
Napsal: 10 čer 2008, 13:10
od Fantik
Hydra kdyžtak mám.
