Stránka 1 z 2

Teplota oleja kolko ma byt

Napsal: 21 úno 2008, 15:55
od jordee_23
kolko je tak normalne ? ... kolko je uz tak dost :O) ?? nejaka max hodnota ? a optimum ? bavme sa o TDI samozrejme :D

Napsal: 21 úno 2008, 16:35
od rudy5
normálne je od 80 do 100 ked je studenšie ako 60 tak tomu ani nepridávam ale na 100 vybehne ked idem tak pružnejšie

Napsal: 21 úno 2008, 16:56
od wakko
Pokial viem oficialny pracovny rozsah je 80-120. Pri TDI sa moze obcas v zime stat ze je pod 80, i ked teplota vody je 90 ako ma byt. Ak sa nikdy nedostane ani na 70 tak je zle (ale ak sa voda dostane na 90 tak by sa to nemalo stat), takisto nad 120 je zle, pri 180 uz ten olej mozes rovno vymenit, je rozlozeny. Optimum zalezi od motora, pri TDI podla mna 80-100.

Napsal: 21 úno 2008, 21:09
od jirka cordoba GT TDi
když sem měl ještě cordobu GT TDi, tak na pal PC sem měl hodnotu v létě při max jízdě po dálnici(cihla) 132 stupnů
volej není voda ořívá se víc

Napsal: 21 úno 2008, 21:14
od Ladas
do 140 cihla je dobrý v létě normální chladí přeci písty...

Napsal: 21 úno 2008, 21:16
od jirka cordoba GT TDi
Ladas píše:do 140 cihla je dobrý v létě normální chladí přeci písty...
jj přesně tak

Napsal: 22 úno 2008, 08:05
od wakko
No ja neviem ako velmi by som musel mojmu autu nalozit, aby som dostal olej nad 120... velmi zalezi aj na motore a oleji. Moj V6 2.5TDI je znamy tym, ze v zime sa olej malokedy dostane nad 80, a ani v lete som ho este nevidel nad 100. 140 - to by som bol uz dost vystresovany. Syntetika to este znesie, ale stat sa to mineralnemu oleju, menim ho okamzite.

Napsal: 22 úno 2008, 09:35
od Marek77
Je to jak píší kluci - při běžné jízdě je teplota cca jako u vody. Olej se ohřívá pomaleji než voda, takže voda může mít 90°C, ale olej bude v tu dobu mít třeba jen 40°C a pomalu se ohřívá. Podle stylu jízdy a počasí to trvá třeba i 30 km, než se ohřeje na "provozní" teplotu, tedy těch zhruba 80 - 100°C.
Při svižnější jízdě může teplota oleje vzrůst až k 120 - 130°C. Není to nic neobvyklého a není to špatně. Mnohé motory mají chlazení oleje, ať už náporoné nebo výměníky voda/olej, takže teplota oleje se dá udržet na slušných provozních teplotách. Navíc olej se ochlazuje i o stěny spodního víka motoru.

Je potřeba si uvědomit, že proto, aby olej plnil své optimální vlastnosti, musí mít právě tu provozní teplotu. Je tedy nutné olej co nejrychleji ohřát. Z toho důvodu mají motory VW (a některé další) výměník voda/olej. Při svižné jízdě se ve výměníku olej od chladnější vody ochlazuje, naopak při prohřívání motoru se chladnější olej od teplé vody ohřívá. Je to tedy dvojí mechanismus.

Napsal: 22 úno 2008, 10:29
od rici.houba
...no,že to ti kluci z VW maj vychytaný! :D

Napsal: 22 úno 2008, 10:38
od wakko
No to teda maju... taky chladic oleja ked odide, to je ina palka za novy :D

Napsal: 24 úno 2008, 10:06
od jordee_23
tak je to ok lebo ked tomu davam tak lezie aj na 114 tusim podla palubaka ....takze je to este ok ....:) pri normalnej jazde je niekde 90 az 100 zalezi kolko stupnov je von :O)

Napsal: 25 úno 2008, 08:42
od Marek77
jordee_23 píše:tak je to ok lebo ked tomu davam tak lezie aj na 114 tusim podla palubaka ....takze je to este ok ....:) pri normalnej jazde je niekde 90 az 100 zalezi kolko stupnov je von :O)

..... Naprosto v pohodě.

Napsal: 25 úno 2008, 22:57
od netopier
no tak ja som sa este cez 106 st nedostal a to dialnica 15 km stale podlaha .. moze kecat cidlo teploty?
pri akej teplote po nakladacke treba nechat turbo ochladit? lebo ja mam stresy uz od 96

Napsal: 26 úno 2008, 21:19
od rudy5
netopier píše:no tak ja som sa este cez 106 st nedostal a to dialnica 15 km stale podlaha .. moze kecat cidlo teploty?
pri akej teplote po nakladacke treba nechat turbo ochladit? lebo ja mam stresy uz od 96
ja ked jazdím svižnejšie tak nechám aj 5 min bežať auto na voľnobeh a potom vypnem

Napsal: 26 úno 2008, 21:36
od netopier
ale co je to sviznejsie... ked sa ten olej nedostane nad 107 treba uz? kludnou jazdou vychladim aj ja len neviem ako velmi ci staci kilometer atd.... lebo po dialnici ist 80 hmm