Stránka 1 z 3

rozdil v pohonu

Napsal: 19 bře 2008, 13:16
od patrik.kloucek
prosim chlapi muze mi nekdo polopaticky vysvetlit jakej je rozdil v pohonu zadni napravy u audi a4 quatro,rv 97 a passat B5 4motion(torsen) rv 00.Maji obe stalej pohon nebo ne?Jak to funguje?Precetl jsem neco o torsenu a haldexu ale porad to nepobiram.diky moc ;)

Napsal: 19 bře 2008, 13:41
od Andre
Funguje to oboje úplně stejně, ale není to stálý pohon.

Napsal: 19 bře 2008, 14:10
od Ryč
Andre píše:Funguje to oboje úplně stejně, ale není to stálý pohon.

A jaký je to teda pohon?

Napsal: 19 bře 2008, 14:26
od jojco
4motion ma haldex spojku, zadnu napravu ti pripaja az ked ti zacne predok preklzovat a pripaja ti ju plynule s postupnym narastom rozdelenia vykonu podla potreby.

staly pohon mali stare passaty tusim do roku 2000 pod nazvom SYNCHRO. tie mali staly pohon 4x4 mam pocit.

ak sa hovorim bludy tak ma opravte

Re: rozdil v pohonu

Napsal: 19 bře 2008, 15:04
od jordee_23
patrik.kloucek píše:prosim chlapi muze mi nekdo polopaticky vysvetlit jakej je rozdil v pohonu zadni napravy u audi a4 quatro,rv 97 a passat B5 4motion(torsen) rv 00.Maji obe stalej pohon nebo ne?Jak to funguje?Precetl jsem neco o torsenu a haldexu ale porad to nepobiram.diky moc ;)
Torsen permanentni pohon 4x4 50:50, ale fakticky tech 62:38 - je to mechanický diferák

B05 ma tiez medzinapravovy diferencial TORSEN aj ked je to 4motion. Ten isty ako A4. a to by mal byt v tych rokoch T1.

Haldex a syncro ako uz bolo zmienene pripajaju zadnu napravu pri preklznuti , haldex je riadeny elektronicky co by malo zmensovat preklz oproti syncro -vizkozna medzinapravova spojka

Napsal: 19 bře 2008, 15:12
od Tomas.cz
Taky si myslím že v A4 rv. 97 a B5 rv. 00 bude Torsen akorát na zadku je jiné označení.

Napsal: 19 bře 2008, 15:41
od jordee_23
Tomas.cz píše:Taky si myslím že v A4 rv. 97 a B5 rv. 00 bude Torsen akorát na zadku je jiné označení.
az B6 ma Haldex

Napsal: 19 bře 2008, 15:45
od Sigi
Žádnej rozdíl tam není - pouze v názvu. Všechno je to Torsen, akorát audi tomu říká quatro a u VW to bylo syncro, které se u B5,5 prejmenovalo na 4motion. Sigi

Napsal: 19 bře 2008, 17:08
od Ryč
Sigi píše:Žádnej rozdíl tam není - pouze v názvu. Všechno je to Torsen, akorát audi tomu říká quatro a u VW to bylo syncro, které se u B5,5 prejmenovalo na 4motion. Sigi

Přesně :)

Napsal: 19 bře 2008, 18:07
od váha
jj ;)

Re: rozdil v pohonu

Napsal: 19 bře 2008, 20:40
od patrik.kloucek
jordee_23 píše:
patrik.kloucek píše:prosim chlapi muze mi nekdo polopaticky vysvetlit jakej je rozdil v pohonu zadni napravy u audi a4 quatro,rv 97 a passat B5 4motion(torsen) rv 00.Maji obe stalej pohon nebo ne?Jak to funguje?Precetl jsem neco o torsenu a haldexu ale porad to nepobiram.diky moc ;)
Torsen permanentni pohon 4x4 50:50, ale fakticky tech 62:38 - je to mechanický diferák

B05 ma tiez medzinapravovy diferencial TORSEN aj ked je to 4motion. Ten isty ako A4. a to by mal byt v tych rokoch T1.

Haldex a syncro ako uz bolo zmienene pripajaju zadnu napravu pri preklznuti , haldex je riadeny elektronicky co by malo zmensovat preklz oproti syncro -vizkozna medzinapravova spojka
sakrys uplne jsem se ztratil....TAKZE...quatro,syncro,4MOTION s torsenem= staly pohon vsech kol..JO?
Tam kde je haldex tak to pripojuje jen pri proklouznutí a jinak je to obyc.predohrab kterymu se toci kardan jo? :)

Napsal: 19 bře 2008, 22:15
od Huml
asi tak ;)

Napsal: 19 bře 2008, 22:59
od Andre
Nechápu, jak někdo může nazývat auto, u kterýho, když se ukroutí jedna za čtyr poloos, tak stojí na místě a musí pro něj odtahovka (nebo třeba video s jednou nápravou na válcích), stálým pohonem všech kol.... o stálém pohonu mám teda jinou představu.

Napsal: 19 bře 2008, 23:09
od Slavkov
Andre píše:Nechápu, jak někdo může nazývat auto, u kterýho, když se ukroutí jedna za čtyr poloos, tak stojí na místě a musí pro něj odtahovka (nebo třeba video s jednou nápravou na válcích), stálým pohonem všech kol.... o stálém pohonu mám teda jinou představu.
jj 8)

Re: rozdil v pohonu

Napsal: 20 bře 2008, 11:06
od jordee_23
patrik.kloucek píše:
jordee_23 píše:
patrik.kloucek píše:prosim chlapi muze mi nekdo polopaticky vysvetlit jakej je rozdil v pohonu zadni napravy u audi a4 quatro,rv 97 a passat B5 4motion(torsen) rv 00.Maji obe stalej pohon nebo ne?Jak to funguje?Precetl jsem neco o torsenu a haldexu ale porad to nepobiram.diky moc ;)
Torsen permanentni pohon 4x4 50:50, ale fakticky tech 62:38 - je to mechanický diferák

B05 ma tiez medzinapravovy diferencial TORSEN aj ked je to 4motion. Ten isty ako A4. a to by mal byt v tych rokoch T1.

Haldex a syncro ako uz bolo zmienene pripajaju zadnu napravu pri preklznuti , haldex je riadeny elektronicky co by malo zmensovat preklz oproti syncro -vizkozna medzinapravova spojka
sakrys uplne jsem se ztratil....TAKZE...quatro,syncro,4MOTION s torsenem= staly pohon vsech kol..JO?
Tam kde je haldex tak to pripojuje jen pri proklouznutí a jinak je to obyc.predohrab kterymu se toci kardan jo? :)
jo jo :O)

to andre ono je to zrejme myslene za normalnych podmienok ked nepreklzuje ziadne koleso tak torsen toci vsetky 4 a haldex len a len predne :O) to ako to uz reaguje pri preklze je ine