Stránka 1 z 2
tloušťka spojkové lamely
Napsal: 02 dub 2008, 22:06
od MirekX
nevíte , jaká je tloušťka obložení spojkové lamely u normální spojky 240mm (6kv.)?
Začíná mi u sharana trochu klouzat, ale má najeto 270 tis, tak má nárok. A mám tady jednu použitou spojku, vypadá jako nová a síla lamely 8mm, tak jestli má cenu jí tam dát. Díky
Napsal: 03 dub 2008, 05:49
od patrik.kloucek
TAK ZMER NOVOU

Z HLAVY TO NEVIM ALE MYSLIM 8MM JE ok.V ALHAMBRE M
5.KV MA TUSIM 6MM,
Napsal: 03 dub 2008, 06:54
od subz3ro_tdi
Ludia, preboha vysvetlite mi preco skudlit prachy za kazdu cenu... Nova lamela stoji sice par tisic, ale pri rozumnej jazde vydrzi mozno do konca zivotnosti motora. Ked tam das jazdenu lamelu, sice hrubka moze vyzerat ze je ok, ale moze odist po par tis.km. Neviem, ale mne osobne pride zasah do spojky dost zavazna oprava (poloosy dole, prevodovka von, ...) na to aby sa v tom clovek vrtal pomaly kazdy rok, len aby usetril par Kc.

Napsal: 03 dub 2008, 07:58
od Rybízek
nová lamela má max 8.1-8,12 mm
z leona jsem vyndal 7,6 mm a bez problému fungovala
Napsal: 03 dub 2008, 10:16
od TomasH
Mám tady teď před sebou dvě 240mm, obě LUK. Jedna má najeto 6tkm a má měřeno šuplerou a fakt dotáhlou 9,1mm a druhá, která má nalítáno přes 60tkm más asi 8,2mm. Obě jsou z podélu, možná je to u příčných trochu jinak

Napsal: 03 dub 2008, 17:25
od Arny
Včera jsem kupoval novou spojku do Alhambry 5-ti kvalt pr. 228 mm a lamela má 8 mm. Tu co tam mám má 6,7 mm a ještě neklouže, ale odešlo odpružení na lamele tak musí ven dělá to bordel. Mám naj. 260 tkm a asi je původní, že by tak málo ubývala?
Napsal: 03 dub 2008, 20:53
od MirekX
ne že bych neměl na novou, ale koupil jsem kdysi celý motor i s 6kv. převodovkou a ta spojka vypadá fakt pěkně, jak kdyby to někdo měnil těsně před tím, než se to rozmlátilo a já to koupil, tak mi přijde blbost to zahodit, no. Uvidím co vyndám z toho mýho. Dík za rady

Napsal: 11 dub 2019, 17:01
od 0ndro
Ahojte, hádam nevadí že píšem do tejto témy, jedná sa o volvo 850 s motorom od audi 2,5 TDI. Mením dvojhmotný zotrvačník za nový lebo ten rachot sa už nedal zniesť

. Bývalí majitel tvrdil že spojka bola menená, čo asi aj bola, lebo ložisko vyzerá naozaj zánovné.Lenže z auta bola pred tým ako som sa ho ujal odťahovka takže spojka asi dostala zabrať. Čo si myslíte o tejto lamele? Nemal som v pláne ju meniť ale chcel by som radu od niekoho kto videl viac lamiel ako ja. Koľko jej ešte typujete životnosť?
Viem že je ideálne ju vymeniť keď už je to rozobraté, ale keby som mal financie na zvyš tak sem nepíšem.Ďakujem sa rady

Napsal: 11 dub 2019, 17:10
od jericho-3
Nechal bych ji aspoň přeobložit, není to drahé a účel to splní..Může totiž být obložení křivé, popřípadě nestejnoměrně sjeté..
Napsal: 11 dub 2019, 18:14
od mirek999
Minimálně preoblozit, toto bych tam nevracel. Za těch pár usetrenych stovek to nestojí.
Napsal: 11 dub 2019, 18:18
od 0ndro
táto spojka fungovala perfektne, ložisko bolo ticho. Každopádne uvažujem že sa uskromním a kúpim novú sadu.
Tie trhlinky ma znepokojujú, trocha sa do tam drolí. O tom preobložení som nepočul moc dobrého, neodvážim sa to dať urobiť.
Nevieš prosím, akú cca má hrúbku nová lamela, a pri akej hrúbke začína spojka prekĺzavať ?
Napsal: 11 dub 2019, 18:20
od 0ndro
no dobre teda, dám novú. Predsa ten motor vyťahovať za rok znova sa mi moc nechce. Aj tak vďaka za odpovede páni.
Nemáte pre mňa pár rád ako postupovať správne pri montáži novej spojky?
Nebudem sa tajiť tým že to robím poprvé

Napsal: 11 dub 2019, 18:21
od mirek999
Záleží jak na tom je obložení. Jestli není spálené, tak až se dostaneš na nýty. Tloušťku nevím.
A taky záleží, jak dlouho to auto chceš mít. Aby se aspoň trošku vyplatily investice.
Napsal: 11 dub 2019, 18:46
od 0ndro
Auto plánujem mať až do kým sa neminie na svete všetka ropa.
Čo k tej montáži novej spojky? Nejaký rady a typy ?
Napsal: 12 dub 2019, 09:07
od martinsidlo
Vyměnit vše. Každé je zprohýbané jinak a takhle z použitých dílů nezaručíš správné tolerance.
Nešetřit na dílech.Vrátí se to na práci a spokojenosti.