Stránka 1 z 2

kondenzátor na altíku

Napsal: 28 dub 2008, 17:48
od Power156
chlapi k čemu slouží ten kondík co je na alternatoru??

Napsal: 28 dub 2008, 18:07
od dodi911
K filtracii napatia

Napsal: 28 dub 2008, 18:09
od Power156
dodi911 píše:K filtracii napatia
jak je to myšleno to moc nevim :-)

Napsal: 28 dub 2008, 18:16
od dodi911
Pohlcuje napatove spicky a zaroven vyplna napatie medzi prechodmi odrezanych sinusoviek, tak aby si mal napatie co najviac vyfiltrovane. Ak by si to pozrel na osciloskope tak by si videl rozdiel medzi filt. a nefilt. napatim.

Napsal: 28 dub 2008, 18:19
od Power156
dodi911 píše:Pohlcuje napatove spicky a zaroven vyplna napatie medzi prechodmi odrezanych sinusoviek, tak aby si mal napatie co najviac vyfiltrovane. Ak by si to pozrel na osciloskope tak by si videl rozdiel medzi filt. a nefilt. napatim.
takže lajcky řečeno když ho tam mít nebudu tak to bude např lítat 13v až 13,5V a když tam bude tak budu mit konstantních 13,3V,??? a musí tam být??

Napsal: 28 dub 2008, 18:34
od váha
Power156 píše:
dodi911 píše:Pohlcuje napatove spicky a zaroven vyplna napatie medzi prechodmi odrezanych sinusoviek, tak aby si mal napatie co najviac vyfiltrovane. Ak by si to pozrel na osciloskope tak by si videl rozdiel medzi filt. a nefilt. napatim.
takže lajcky řečeno když ho tam mít nebudu tak to bude např lítat 13v až 13,5V a když tam bude tak budu mit konstantních 13,3V,??? a musí tam být??
No tak nějak...no nemusí,stejně jako pojistka nemusí být (LOL)

Napsal: 28 dub 2008, 18:36
od Power156
váha píše:
Power156 píše:
dodi911 píše:Pohlcuje napatove spicky a zaroven vyplna napatie medzi prechodmi odrezanych sinusoviek, tak aby si mal napatie co najviac vyfiltrovane. Ak by si to pozrel na osciloskope tak by si videl rozdiel medzi filt. a nefilt. napatim.
takže lajcky řečeno když ho tam mít nebudu tak to bude např lítat 13v až 13,5V a když tam bude tak budu mit konstantních 13,3V,??? a musí tam být??
No tak nějak...no nemusí,stejně jako pojistka nemusí být (LOL)
takže musí??

Napsal: 28 dub 2008, 18:36
od dodi911
Radsej ho tam nechaj. O to lietanie napatia sa ti stara regler. Ak by tam regler nebol, tak by si mal z auta vianocny stromcek s dymovym efektom.

Napsal: 28 dub 2008, 18:38
od Power156
dodi911 píše:Radsej ho tam nechaj. O to lietanie napatia sa ti stara regler. Ak by tam regler nebol, tak by si mal z auta vianocny stromcek s dymovym efektom.
mě jde o to že sem dnes dělal altík a tenhle kondík měl uhnilej kablík, takže je nezapojenej, snad to nic neudělá

Napsal: 28 dub 2008, 18:44
od dodi911
Tak zozen rovnaky, alebo ten kablik niejako oprav a daj to do kopy.

Napsal: 28 dub 2008, 18:47
od Power156
dodi911 píše:Tak zozen rovnaky, alebo ten kablik niejako oprav a daj to do kopy.
a je to teda nějak škodlivý pro auto?? no a je mi divný že do altíku vedli dva kabely jeden na buzeni altiku a druhej do toho kondíku, ja to zatim vzdycky videl pripojeny na vystup + z altiku

Napsal: 28 dub 2008, 19:30
od Mireck
Power156 píše:
dodi911 píše:Tak zozen rovnaky, alebo ten kablik niejako oprav a daj to do kopy.
a je to teda nějak škodlivý pro auto?? no a je mi divný že do altíku vedli dva kabely jeden na buzeni altiku a druhej do toho kondíku, ja to zatim vzdycky videl pripojeny na vystup + z altiku
No ten kondik je zapojeny medzi plus a minus takze moze kabel viest k nemu a zaroven je to paralelne vystup plus z alltika.

Napsal: 28 dub 2008, 20:53
od origoš
Možná to bude rušit rádio, když tam nebude.

Napsal: 28 dub 2008, 20:57
od Mireck
origoš píše:Možná to bude rušit rádio, když tam nebude.
No asi tak V podstate akumulator vyrovnava a pohlcuje imulzy vzniknute regulaciou napatia ale je dost daleko od generatora a kondenzator je podstatne rychlejsi ako akumulator. Viacmenej ten kondik je tam koli ruseniu.

Napsal: 28 dub 2008, 21:04
od dodi911
Bude rusit na isto.