bsr-tuning.sk píše:rudy píše:Zdravím. Chtěl bych si nechat načipovat Q7, 3.0 TDI, multitronik.
Nemůže to nějak škodit motoru nebo automatické převodovce?
Díky za případné názory.
http://www.bsr-tuning.sk/index.php?menu ... audi&id=60
(19 530,- Kc s DPH 19%)
Okrem citeľného zvýšenia výkonu, s PPC máte ešte aj nasledovné výhody:
- tuning je vykonaný za pár minút, bez akéhokoľvek otvárania kapoty!
- PPC nemusí byť pripojené do auta, po vykonaní tuningu
- žiadne zbytočné skrinky a káble v oblasti motora
- točivý moment je jemný a hladký
- točivý moment je upravený/limitovaný v nižších prevodových stupňoch pre predídenie poškodenia prevodovky
- tlak turba a prúdenie vzduchu su maximálne využité
- návrat k originálnemu software je rovnako krátky ako inštalácia tuning software
- palubný počítač ukazuje pravdivú spotrebu paliva
- elektronický stabilizačný systém (ESP) je naplno funkčný
- zmiernenie krútiaceho momentu počas radenia (pre komfort a dlhú životnosť) je ponechaný
- regenerácia (vyprázdňovanie) filtra pevných častíc je ideálne zachovaný
- správna kalkulácia teploty vo výfuku
- správna kalkulácia servisných intervalov
- extrémne vhodné pre nové automobily!
- diagnostický systém je zachovaný v pôvodnom stave
- žiadne zvyšenie NOx emisií v porovnaní s originálom
Svedska stranka + FAQ:
http://en.bsr.se/products/t1107/
K tvojej otazke:
http://en.bsr.se/faq/117/
Ja by som skor ponukol nejake fakty ako omacky z teleshopingu.
Soft. uprava novych 3,0TDI nie je vobec jednoducha a treba pri nej zvazit niekolko vyhod, no aj rizik.
Konkretne pri Q7 je prvou otazkou fakt, v ktorom roku je auto vyrobene a ci ma DPF.
Q7 3,0TDI od konca roku 2007 su uz vybavene riadiacimi jednotkami EDC17 a predpokladam, ze s tym bude mat problem nejedna tuningova firma. Doposial sa daju firmy, co vedia upravit dane auta spocitat na jednej ruke.
Co sa tyka DPF filtra, tak tie maju skoro vsetky Q7 od 01/2007.
Ja som sa konkretne zapodieval pocetnymi testami s 3,0 TDI s DPF a bez DPF, kedze mame konkretne rovnake auta A4 3,0TDI s DPF a bez DPF vo firme.
Maximalny vykon z uvedeneho aut softw. upravou je tesne pod hranicou 300PS a okolo 600Nm, no pre bezneho zakaznika je to v praxi nepouzitelne a s DPF pri mestkej prevadzke to robi aj dost problemov.
Skor som zastancom bezpecnych modifikacii na hranici 265PS a 560Nm.
Osobne som upravoval niekolko desiatok Q7 TDI.
Preposielam Vam graf z bezpecnej modifikacii.
http://www.profituning.sk/_sub/grafa4/Q7.pdf
Hlavnou vyhodou po dobrej modifikacii je zmeneny rezim autom. prevodovky, ktora v serii radi naozaj strasne. Motor zbytocne toci do vysokych otacok a nevie vyuzivat dostatocne potencial nizkych otacok, kde motor ma idealny krutiaci moment.
Dobrou optimalizaciou krutiaceho momentu a radenie sa da dosiahnut aj
znizenie spotreby cca. 1L, no samozrejme to zalezi od nohy modica.
Co sa tyka zaruky.
Neviem ci sa tu bavime o zaruke od vyrobcu, alebo zaruke od upravcu. Je to nesmierne dolezite rozlisit.
Zaruka od vyrobcu Vam samozrejme pada kazdym zasahom do softweru, okrem zasahu firmou, ktora ma s Audi na to opravnenie. Ja poznam iba ABT, ktora ma na to opravnenie od AUDI.
Je dolezite si uvedomit, ze kazdy zasah do ECU pri EDC 16/17, ci uz po OBD, alebo BDM/JETAPORT sa da na 99,9% sikovnymj technikom od VW Group dokazat!!!! Firmy co tvrdia opak zavadzaju zakaznikov. Preto je dolezite tieto auta upravovat s rozumom a ak dojde k nejakej zavade na aute, aby nebolo okamzite evidentne, ze chyba je sposobena chiptuningom. To znamena, ze pri beznych zarukach servis neskuma podozrenie na chiptuning, no ak pride Q7 3 krat za mesiac na vycistenie DPFka a za rok mu vymenia 2 turba urcite si auto dokladnejsie prelustruju.
zaruku od upravcu ja chapem tak, ze pred upravou je nevyhnutne koltrola stavu auta, diagnostikou a meranim na brzde,bez ohladu na to ci je nove. Zakladnym predpokladom dobreho chiptuningu je 100% stav auta a dobra funkcnost DPF.
Nasledne je priam nevyhnutne skotrolovat upravu softu na brzde, aby tuner mal presne informacie po uprave a vedel si skontrolovat dolezite veliciny pri maximalnom zatazeni.
Pre mna je sucastou zaruky protokol s brzdy pred upravou a po nej.
Samozrejme ak potom dojde k nejakej poruche na aute musi upravca znasat aj urcite rizika a da sa presnejsie dokazat, kde nastala chyba a predide sa zbytocnemu vyhovaraniu a natahovaniu.
este raz zdoraznujem, ze pri danych autach su prioritou bezpecne modifikacie ako nejake silne upravy, hlavne pre beznych klientov.