Stránka 1 z 3
Dvouhmotový setrvačník
Napsal: 11 říj 2008, 09:16
od Marek77
Pánové, jak poznám při kontrole spojky, kdy dvouhmotový setrvačník je použitelný a kdy je vadný a je tedy třeba ho měnit? Co se na něm projeví jako opotřebení?
Napsal: 11 říj 2008, 09:20
od Tomas.cz
Tak jednak by měl vůli, že chodí od dorazu k dorazu a já ho měl totál ko, takže z té dělící spáry lezl ten tlumicí materiál ( asi nějaká guma ).
Napsal: 11 říj 2008, 10:07
od Marek77
Podle vyjádření "odborníků" ze škodovky se prý při výměně spojky pokaždé setrvačník měnit nemusí. Je to dáno stupněm jeho opotřebení a nějak se to dá měřit či co. Zajímalo by mě, jak se dá zjistit, že je v pořádku nebo je k výměně - čeká mě spojka na Octavii, tak to zjišťuju.
Řekli mi, že životnost dvouhmoty je dána způsobem jízdy - že nejvíc škodí velké zatížení v nízkých otáčkách (když jedu po městě při 1300 otáčkách a za cedulí dupnu na plyn - motor to sice pobere, ale setrvačník prý dostává přes koule). Já sice tak nejezdím, ale netuším jak se s tím jezdilo přede mnou.
Napsal: 11 říj 2008, 11:39
od Fantik
Dej tam jednohmotovej set a už nebudeš mít problémy

, já porovnával hodně setrváků a netroufnul bych si na 100% tvrdit v jakém jsou stavu, obecně od LUKU jsou volnější, měl jsem doma nový LUK a SACHS který měl přez 100tis.KM a ten SACHS mi přišel v lepšim stavu jak ten LUK.
Napsal: 11 říj 2008, 14:20
od Marek77
Nechci jednohmotu. Dvouhmota má nesporné výhody.
Napsal: 11 říj 2008, 17:28
od Huml
a co je to za rok, ta Octa, jestli to třepe při dojíždění před křižovatkou, bude pravděpodobně KO, to je většinou u aut do r 2001
Napsal: 11 říj 2008, 17:33
od Tono
Je to asi ako píše Fantík, teda aspoň u mňa. Ale ak chceš, tak na školení od Luk-u tam vyprávali, že ten volný pohyb by sa mal vmestiť do 7 zubov (na zotrváku)
Dvojhmotový zotrvačník
Napsal: 11 říj 2008, 20:52
od minko2
Mám takú jednu teoriu, pokial je problém v spojke a treba robiť výmenu,tak sa mení kompletný set,totiž všetky diely sa opotrebovávajú rovnako a baviť sa iba o výmene iba určitých komponentov je podvod na zákazníka.Ľahko sa fakturuje za demontáž a montáž prevodovky 2-krát,lebo nevymenená časť sa časom pokazí.Toto už nie je Š 120!!!!
Napsal: 12 říj 2008, 00:11
od Zdeněk M
Dvouhmotak ko poznas treba takhle,treba jako u mě,když to chcipnu rany s prevodovky jak svine taky to dela jak pise huml,pri dojezdu na krizovatce kdy auto este jede tak mi pri slapnutí spojky vybruje pedal. Po vymontovní prevodovky by se ten stred se spojkou mel otacet od dorazu k dorazu volne max zoubek až dva a když ho otocis smerem pritlacakem dolu a sahnes na nej tak se nesmí vaklat. Jinak presne se to zjistí pripravkem,je to neco jak momentak s uhlomerem. Na ten stred s pritlacakem nasoubujes ten nastroj.pak to predepnes a na ten samotnej setrvak namontujes ten uhlomer co ukazuje stupne nebo je to v milimetrech,ted nevím. Pak proste zaberes až to cvakne jak momentak,no a na tej stupnici se ti ukaže jista vzdalnost o kolik se to pri tom zatízení posunulo. Jsou na to takový tabulky.Když je to moc,tak sou ty pružiny uvnitr unavený nebo praskly,ten pohyblivej stred se nesmy když ho otocis dolu vaklat,pak to vybruje že a nejvyc skodí logicky hrabky,spojkovaní apodobný hovadiny.
Napsal: 12 říj 2008, 03:20
od DynDyn
Diagnostický dotaz- když to tak čtu, tak se musím zeptat, zda taky nemám problém s tim setrvačníkem (ale ani nevím, zda dvouhmotový setrvačník mám- fabia 2003 1,9TDi)- když lehce zmáčknu spojku, tak citím takové lehké chvění. Připomína mi to takové pulsování nahoru a dolu. Když sešlapnu spojku víc, tak je klid... Ale jinak žádne rány ci jiné problemy s převodovkou nemám... Co to je, nevíte?
Napsal: 12 říj 2008, 05:51
od Tomas.cz
DynDyn píše:Diagnostický dotaz- když to tak čtu, tak se musím zeptat, zda taky nemám problém s tim setrvačníkem (ale ani nevím, zda dvouhmotový setrvačník mám- fabia 2003 1,9TDi)- když lehce zmáčknu spojku, tak citím takové lehké chvění. Připomína mi to takové pulsování nahoru a dolu. Když sešlapnu spojku víc, tak je klid... Ale jinak žádne rány ci jiné problemy s převodovkou nemám... Co to je, nevíte?
Jestli máš 74kw TDi PD tak dvouhmotu /naštěstí/ nemáš. A to lehklé pulzování je normální.
Napsal: 12 říj 2008, 08:16
od Marek77
Huml píše:a co je to za rok, ta Octa, jestli to třepe při dojíždění před křižovatkou, bude pravděpodobně KO, to je většinou u aut do r 2001
Já nemám žádný problém, jen sjetou lamelu.
Napsal: 12 říj 2008, 15:17
od Tomas.cz
Tak vyměň set bez setrváku a máš klid. To auto je tvoje nebo to máš pro někoho?
Napsal: 12 říj 2008, 15:22
od Huml
Marek77 píše:Huml píše:a co je to za rok, ta Octa, jestli to třepe při dojíždění před křižovatkou, bude pravděpodobně KO, to je většinou u aut do r 2001
Já nemám žádný problém, jen sjetou lamelu.
tak co řešíš, přesně, vyměň sadu spojky a máš to
Napsal: 12 říj 2008, 18:33
od Marek77
To jsem zamýšlel. Jde mi jen o to, jak poznat, či je setrvačník v pořádku. Je mi jasné, že pokud za něj vezmu a klepne mi o doraz na druhé straně, asi v pořádku nebude. Ale to nepředpokládám, že se stane. Rozhodím to asi o víkendu a uvidím. Auto má přes půl mega.