Stránka 1 z 6
NEJLEVNĚJŠI TEPELNY VYMĚNIK
Napsal: 08 srp 2006, 11:35
od hoda
PROOSIM VŠECHNY PRITOMNE KDE BYCH KOUPIL NEJAKY LEVNY TEPELNY VYMĚNIK NEBO JAK HO VYROBIT POPŘ. AMATERSKY VYROBCE DIK.
Re: NEJLEVNĚJŠI TEPELNY VYMĚNIK
Napsal: 08 srp 2006, 12:03
od Csala
hoda píše:PROOSIM VŠECHNY PRITOMNE KDE BYCH KOUPIL NEJAKY LEVNY TEPELNY VYMĚNIK NEBO JAK HO VYROBIT POPŘ. AMATERSKY VYROBCE DIK.
A na aky ucel by si to chcel pouzit?
,
Napsal: 08 srp 2006, 16:47
od radluk
Napsal: 08 srp 2006, 18:07
od paty
raději kup opravdu domací vyrobek možná bude učiny ale neuměrně velky
Napsal: 08 srp 2006, 18:25
od Radim205D
Napsal: 09 srp 2006, 07:01
od Csala
Minuly tyzden som na svojom aute objavil chladic motoroveho oleja. Je to taky nie velky plechovy valec, asi nasrubovany na blok motora a na opacnom konci valca je zase nasrubovany filter motoroveho oleja. Do toho valca vstupuju dve hadice z chladiaceho okruhu motora. Nebol by takyto chladic pouzitelny (pripadne aj s tym filtrom) na (ciastocny) ohrev paliva?
Dokonca Croma s 2,5l motorom ma tento chladic ovela vacsi. Taka Croma ma este naviac predohrev paliva vyrieseny dalsim vymennikom tepla (voda - palivo) dokonca so zabudovanym regulatorom teploty paliva. Ja na svojej Crome mam original elektricky predohrev paliva, ktory sa zapina bimetalom v zavislosti od teploty paliva.
Vrakoviska sa hemzia Cromami, tak hor sa na lacne diely

Napsal: 09 srp 2006, 08:27
od alda164
2 Scala
Neni to spis ohrivac oleje?Chladice oleje byvaji chlazene vzduchem.
Jinak muj nazor je, ze na vymeniku se nema setrit, lze jej pouzit pro treba dalsi auto.
Napsal: 09 srp 2006, 10:26
od Csala
Minuly tyzden som na svojom aute objavil chladic motoroveho oleja. Je to taky nie velky plechovy valec, asi nasrubovany na blok motora a na opacnom konci valca je zase nasrubovany filter motoroveho oleja. Do toho valca vstupuju dve hadice z chladiaceho okruhu motora. Nebol by takyto chladic pouzitelny (pripadne aj s tym filtrom) na (ciastocny) ohrev paliva?
Dokonca Croma s 2,5l motorom ma tento chladic ovela vacsi. Taka Croma ma este naviac predohrev paliva vyrieseny dalsim vymennikom tepla (voda - palivo) dokonca so zabudovanym regulatorom teploty paliva. Ja na svojej Crome mam original elektricky predohrev paliva, ktory sa zapina bimetalom v zavislosti od teploty paliva.
Vrakoviska sa hemzia Cromami, tak hor sa na lacne diely

,
Napsal: 09 srp 2006, 12:14
od radluk
Napsal: 09 srp 2006, 12:40
od bobyd
myslis ze olej ma vetsi teplotu nez z voda?
Napsal: 09 srp 2006, 12:46
od Zdenda
olej má větší teplotu než voda určitě, řek bych i klíďo 120°C. JInáč ty výměníky od Secespolu snesou tlak docela velkej, mam dojem, že na nich bylo napsáno asi 6 atmosfér
.
Napsal: 09 srp 2006, 13:04
od radluk
Napsal: 09 srp 2006, 13:20
od Romikk
Takže který výměník doporučit na Patrol 2.8 TD ? Dám na reference........
Re: ,
Napsal: 09 srp 2006, 22:01
od Radim205D
radluk píše:moje rec, tady ziskane zkusenosti a nakoupene dily na starsim aute co mam, bych chtel pak vyuzit v dalsim aute pozdeji, takze vymenik je rentabilni investice

, vymenik ti muze vydrzet dalsich 10 let klidne
hele, premyslel nekdo o tom, prohnat olej klasickym vymenikem nerezovym ?. Misto vody olej motorovy?. Jen by musel byt dimenzovany na takovy tlak kapaliny
kolik muze stat tak na vrakaci bezna hlavice s pumpickou ( pripadne bez ni ) na palivovy filtr ( bosch ) ?, dal bych za to maximalne tak 2kila.

Ja bych to poresil redukci ktera se pouziva napr. u nekterych starsich modelu BMW mezi olejovym filtrem a blokem motoru. Je potreba ale upravit termostat ktery olej do puvodniho chladice poustel az po zahrati motoru a mozna taky prutokovou trubku na kterou se sroubuje filtr (nemusi pasovat zavity).Nebo primo vyrobeny
viz:
http://www.engitec.wz.cz/prodej.html Spatny taky nemusi byt vymenik chlazeni motoroveho oleje jenz pouziva u nekterych svych modelu VW, je taky umisten mezi filtrem motoroveho oleje a blokem. Nevim vsak jak to je s jeho vykonem a jestli by pro ohrev RO stacil
,
Napsal: 09 srp 2006, 22:47
od radluk