Stránka 1 z 2

Novelizacia zakona o spotrebnej dani na Slovensku

Napsal: 03 bře 2009, 15:18
od rasol
Celkom zaujimave citanie najdete tu:

http://www.nrsr.sk/Default.aspx?sid=zak ... terID=2720

Aspon ze nam to vydrzalo doteraz. Ale na kazdu nemoc sa najde liek.

Re: Novelizacia zakona o spotrebnej dani na Slovensku

Napsal: 05 bře 2009, 20:57
od slovacek.milos
rasol píše:Celkom zaujimave citanie najdete tu:

http://www.nrsr.sk/Default.aspx?sid=zak ... terID=2720

Aspon ze nam to vydrzalo doteraz. Ale na kazdu nemoc sa najde liek.
rasol nechceš to nějak vystihnout ten zákon, mi z toho čtení bolí hlava, o co tam přesně jde dík miloš

Napsal: 06 bře 2009, 19:10
od rasol
Ak by som mal vystihnut predmetny zakon, tak by to vyzeralo asi nasledovne:

My, veduci predstavitelia Slovenskej republiky budeme mat i nadalej plne huby kvetnatych reci o potrebe znizovania emisii a podpore biopaliv ale prijatymi zakonmi sa budeme i nadalej snazit co najviac skomplikovat zivot obcanom. Je to vyhodne a priam genialne, aby boli potrestani formou plnej vysky spotrebnej dane vsetci ti, co rozmyslaju inak ako prevazna vacsina obyvatelov statu a maju snahu usetrit peniaze a ostatnym cisty vzduch.

Tato novelizacia vyspecifikovala okruh tych, ktori mozu pouzivat RO ako pohonnu latku alebo palivo v oslobodeni od spotrebnej dane len na tych, ktori si olejniny sami aj dopestuju.

Co z toho vyplyva ? Ak aj nahodou budu polnohospodari pouzivat RO ako palivo, tak to nadrbu do starych zetorov a liaziek, ktore RO sice skonzumuju, ale nasledne emisne charakteristiky tychto motorov su priam katastrofalne.

V skutocnosti emisie RO zacinaju byt ako-tak v poriadku az u motorov PD/PLD a CR. Vsetky starsie motory maju zle emisne charakteristiky predovsetkym v oblastiach NOx a opacity. A to uz nehovorim o skodlivych rakovinotvornych aromatoch, ktore spalovanim RO vznikaju. Niektore emisie sa bezne nemeraju a pre vyhodnotenie sa musia zachytit do roztokov.

Takze vsetci majitelia starsich aut, ktori sa vytesujete ako to krasne vonia z vyfuku, vedzte ze vdychujete aromaty. Dobre spravene auto je citit po RO len zanedbatelne.

Napsal: 06 bře 2009, 20:26
od pajama
specifikuj " starsie auto" prosim

Napsal: 06 bře 2009, 21:10
od truck
Tak to jsem klidný nedávno jsme se tak v dílně ožrali, že jsem se ráno pobudil, hlavu u tahače Premka ve výfuku a cítím se dobře. :D

Ale jinak to víš chvíli je to u vás bez SPD, chvíli zase u nás. Ale jak pravíš nehádej se a nediskutuj s blbcem. Tím mám na mysli různé Bursíky :x a jinou zalenomodrou havěť. :x :roll:

Bohužel i v tomto století po té sametové revoluci si musí člověk hrát na partyzány a provozovat svoji živnost v hluboké ilegalitě. :?

Znám několik firem v Německu, které dělají přestavby na RO i když teď již frčí něco jiného ( hydrogen ) a když hovoříme o tom co se v tomto odvětví děje u nás tak NEVĚŘÍ. :roll: (wallbash)

Napsal: 07 bře 2009, 12:53
od radluk
pajama
Ma na mysli vsechny auta s neprimym vstrikovanim paliva v kombinaci s mechanickymi vstrikovacimi cerpadly - radove, rotacni radialni / axialni, cili vsechny stare TD / D
Tento problem proste vyplyva vseobecne z nizkych vstrikovacich tlaku techto vstrikovacich systemu, kdy se uz neda srovnavat kvalita vstrikovane davky s nejnovejsimi systemy, kde muzem s klidem mluvit temer o "atomizaci" paliva...

Re: Novelizacia zakona o spotrebnej dani na Slovensku

Napsal: 07 bře 2009, 18:39
od slovacek.milos
rasol píše:Celkom zaujimave citanie najdete tu:

http://www.nrsr.sk/Default.aspx?sid=zak ... terID=2720

Aspon ze nam to vydrzalo doteraz. Ale na kazdu nemoc sa najde liek.
asi se vyrazí klín klínem,

pokud by chtěl někdo řešit ekologii tak je tu dávno vymyšlený TD spotřeba litr na sto, bez výfuku, ten se použije jen při startu a pak ten cyklus běhá pořád dokola olej jeden na celou životnost motoru oproti normálnímu autu dopad na žp 0.02 %

scénář pořád stejný veškerá práva koupila olejářská společnost a uložila do trezoru miloš

Re: Novelizacia zakona o spotrebnej dani na Slovensku

Napsal: 07 bře 2009, 23:44
od JanDiesel
slovacek.milos píše:
rasol píše:Celkom zaujimave citanie najdete tu:

http://www.nrsr.sk/Default.aspx?sid=zak ... terID=2720

Aspon ze nam to vydrzalo doteraz. Ale na kazdu nemoc sa najde liek.
asi se vyrazí klín klínem,

pokud by chtěl někdo řešit ekologii tak je tu dávno vymyšlený TD spotřeba litr na sto, bez výfuku, ten se použije jen při startu a pak ten cyklus běhá pořád dokola olej jeden na celou životnost motoru oproti normálnímu autu dopad na žp 0.02 %

scénář pořád stejný veškerá práva koupila olejářská společnost a uložila do trezoru miloš
asi to dobre nechapem milos, pises, ze sa vyfuk pouziva iba pri starte.Kde potom ide ten "liter na sto" ked motor bezi v uzavretom cykle?

Napsal: 08 bře 2009, 09:24
od rasol
Dakujem Radluk, presne to som myslel, nieje to dane vekom auta, ale vyspelostou motora a jeho vstrekovacieho systemu.

to Truck

Napsal: 08 bře 2009, 11:15
od rasol
Truck,

No v pripade Renaulta Premium Ti ani ine neostava ako byt s nim stastne stastny a nepripustat si nieco ine. Musis to dobojovat az do jeho konca, pretoze sa ho inak nezbavis.
Nizke ceny za prepravy sposobili, ze bazary a parkoviska leasingovych spolocnosti su plne tahacov. Pokial by som isiel podla znaciek, tak vpredu pri plote stoja Mercedesy, Scanie, Volva a DAF-y a vzadu vo vysokej zeline su odstavene Renaulty.
Podnikanie v autodoprave je dnes predovsetkym o tom, ako zabezpecit co najmensie straty, nie vsak o zarobku. Casy, kedy sa na autodoprave dalo zarobit su uz davno nenavratne prec.

Hlboku ilegalitu mozes prevadzat mozno na jednom - dvoch vozoch, ale v sirsom meradle je nerealna.

Zaujala ma Tvoja informacia:

Znám několik firem v Německu, které dělají přestavby na RO i když teď již frčí něco jiného ( hydrogen ) a když hovoříme o tom co se v tomto odvětví děje u nás tak NEVĚŘÍ.

Daj prosim info, ktore firmy v Nemecku este robia prestavy na RO v mobilnej technike /tahacoch/ a ktora z nich nepozna to, co sa u nas deje /je z principu jedno SR alebo CR/. Jedina krajina EU,kde je v mobilnej technike cisty RO este podporovany, je Rakusko.
SPD na rastlinny olej v Nemecku je od roku 2006 upravena zakonom tzv. Energiesteuergesetz. V nom su jasne stanovene podmienky SPD na RO. Tato spotrebna dan sa od roku 2006 kazdorocne zvysuje a uz v najblizsom obdobi sposobi, ze RO bude nenavratne drahsi ako Diesel.
Zakon ma len 41 stran, tak si to mozes v klude precitat.

Tiez ma zaujala informacia, ze frci uprava na hydrogen. Daj prosim tiez blizsie info, rad sa poucim.

RO v autodoprave jednoducho skoncil, firmy upravujuce motory na RO sa preorientovali predovsetkym na BHKW /kogeneraciu/. Tu http://www.rasol.sk/ekologicke_autopark ... a/daf.html je mozno posledny slovensky tahac, ktory sa u nas na RO prerobil. /cca pred 3 tyzdnami/.

Re: Novelizacia zakona o spotrebnej dani na Slovensku

Napsal: 08 bře 2009, 12:11
od slovacek.milos
JanDiesel píše:
slovacek.milos píše:
rasol píše:Celkom zaujimave citanie najdete tu:

http://www.nrsr.sk/Default.aspx?sid=zak ... terID=2720

Aspon ze nam to vydrzalo doteraz. Ale na kazdu nemoc sa najde liek.
asi se vyrazí klín klínem,

pokud by chtěl někdo řešit ekologii tak je tu dávno vymyšlený TD spotřeba litr na sto, bez výfuku, ten se použije jen při startu a pak ten cyklus běhá pořád dokola olej jeden na celou životnost motoru oproti normálnímu autu dopad na žp 0.02 %

scénář pořád stejný veškerá práva koupila olejářská společnost a uložila do trezoru miloš
asi to dobre nechapem milos, pises, ze sa vyfuk pouziva iba pri starte.Kde potom ide ten "liter na sto" ked motor bezi v uzavretom cykle?
já už to neumím přesně popsat je to záležitost 15 let stará nastartuješ TD pak se uzavře výfuk a maká do pořád dokola výfuk se chladí přidá kyslík a znova do motoru ujelo to tehdy bez oprav a servisu 250.000 km pamatuji si jen ten litr spotřeba a 0.02

setejně tak dopadne ten nový motor 40.000 kmitů za minutu co se povedl českému výzkumáku miloš

Napsal: 08 bře 2009, 12:38
od slovacek.milos
http://www.rasol.sk/ekologicke_autopark ... a/daf.html

hezké stránky sklápět kabinu kvůli žárovce to je taky dílo stím dafem,

já jsem stenjně tak dopadl s LPG chtěli snad 250.000 za licence (LOL) , časem jsem je získal za 30.000 pak šel plyn nahoru :o , montáže dolu :o , k tomu je třeba diagnostika (LOL) ,

nakonec se lovato přejmenovalo na lovtec licence neplatí a musíš zaplatit za každou montáž

šel jsem z louže do bláta nic jsem nevydělal a o legálních alternativních pohonech mě baví už jen teoretizovat :-D nikdy bych už do toho nešel

snad jediný výdělek byl v legalizaci nehomologovaných dílů miloš

Napsal: 08 bře 2009, 15:51
od radluk
JanDiesel
co mas z toho, ja nechapu ani, jak by mohl bezet v uzavrenem cyklu takovy spalovaci motor s vnitrnim spalovanim - resp. u takovych motoru je nutna vymena naplne, coz si nedovedu predstavit v praxi, aby motor porad dokola spotrebovaval spaliny, a hlavne ta spotreba, to by musel met ten motor ucinnost aspon 80 %
Treba si to plete se Stirlingem (noteeth) (noteeth) ?

Napsal: 08 bře 2009, 16:25
od slovacek.milos
radluk píše:JanDiesel
co mas z toho, ja nechapu ani, jak by mohl bezet v uzavrenem cyklu takovy spalovaci motor s vnitrnim spalovanim - resp. u takovych motoru je nutna vymena naplne, coz si nedovedu predstavit v praxi, aby motor porad dokola spotrebovaval spaliny, a hlavne ta spotreba, to by musel met ten motor ucinnost aspon 80 %
Treba si to plete se Stirlingem (noteeth) (noteeth) ?
za ty roky už ani nevím kde jsem to četl byl to článek a ten motor tam byl namalovaný a na jakém autě to zkoušeli to už fakt nevím, výfukové spaliny se chladily a okysličovaly, že se dá ujet na litr nafty i 1000 km to snad vidíš v televizi ty podivná plavidla

co se týče oleje na životnost motoru je vymyšleno,

ale co pak s olejem :? třeba tatra pro sibiř s vyhřívanou korbou měla interval výměny oleje 100.000 km

byla vydána kniha o podobných vynálezech a taky jak byly umlčeny třeba nedávno jak chtěl borec vyrábět z pet lahví benzín a byl umlčen :-D miloš

Napsal: 19 bře 2009, 14:23
od ozi
kurna, pekne to vonia, aj ked asi si zdraviu neprospejem :), idem to prestudovat co sa pomenilo