Stránka 1 z 2
Novelizacia zakona o spotrebnej dani na Slovensku
Napsal: 03 bře 2009, 15:18
od rasol
Celkom zaujimave citanie najdete tu:
http://www.nrsr.sk/Default.aspx?sid=zak ... terID=2720
Aspon ze nam to vydrzalo doteraz. Ale na kazdu nemoc sa najde liek.
Re: Novelizacia zakona o spotrebnej dani na Slovensku
Napsal: 05 bře 2009, 20:57
od slovacek.milos
rasol nechceš to nějak vystihnout ten zákon, mi z toho čtení bolí hlava, o co tam přesně jde dík miloš
Napsal: 06 bře 2009, 19:10
od rasol
Ak by som mal vystihnut predmetny zakon, tak by to vyzeralo asi nasledovne:
My, veduci predstavitelia Slovenskej republiky budeme mat i nadalej plne huby kvetnatych reci o potrebe znizovania emisii a podpore biopaliv ale prijatymi zakonmi sa budeme i nadalej snazit co najviac skomplikovat zivot obcanom. Je to vyhodne a priam genialne, aby boli potrestani formou plnej vysky spotrebnej dane vsetci ti, co rozmyslaju inak ako prevazna vacsina obyvatelov statu a maju snahu usetrit peniaze a ostatnym cisty vzduch.
Tato novelizacia vyspecifikovala okruh tych, ktori mozu pouzivat RO ako pohonnu latku alebo palivo v oslobodeni od spotrebnej dane len na tych, ktori si olejniny sami aj dopestuju.
Co z toho vyplyva ? Ak aj nahodou budu polnohospodari pouzivat RO ako palivo, tak to nadrbu do starych zetorov a liaziek, ktore RO sice skonzumuju, ale nasledne emisne charakteristiky tychto motorov su priam katastrofalne.
V skutocnosti emisie RO zacinaju byt ako-tak v poriadku az u motorov PD/PLD a CR. Vsetky starsie motory maju zle emisne charakteristiky predovsetkym v oblastiach NOx a opacity. A to uz nehovorim o skodlivych rakovinotvornych aromatoch, ktore spalovanim RO vznikaju. Niektore emisie sa bezne nemeraju a pre vyhodnotenie sa musia zachytit do roztokov.
Takze vsetci majitelia starsich aut, ktori sa vytesujete ako to krasne vonia z vyfuku, vedzte ze vdychujete aromaty. Dobre spravene auto je citit po RO len zanedbatelne.
Napsal: 06 bře 2009, 20:26
od pajama
specifikuj " starsie auto" prosim
Napsal: 06 bře 2009, 21:10
od truck
Tak to jsem klidný nedávno jsme se tak v dílně ožrali, že jsem se ráno pobudil, hlavu u tahače Premka ve výfuku a cítím se dobře.
Ale jinak to víš chvíli je to u vás bez SPD, chvíli zase u nás. Ale jak pravíš nehádej se a nediskutuj s blbcem. Tím mám na mysli různé Bursíky

a jinou zalenomodrou havěť.
Bohužel i v tomto století po té sametové revoluci si musí člověk hrát na partyzány a provozovat svoji živnost v hluboké ilegalitě.
Znám několik firem v Německu, které dělají přestavby na RO i když teď již frčí něco jiného ( hydrogen ) a když hovoříme o tom co se v tomto odvětví děje u nás tak NEVĚŘÍ.

Napsal: 07 bře 2009, 12:53
od radluk
pajama
Ma na mysli vsechny auta s neprimym vstrikovanim paliva v kombinaci s mechanickymi vstrikovacimi cerpadly - radove, rotacni radialni / axialni, cili vsechny stare TD / D
Tento problem proste vyplyva vseobecne z nizkych vstrikovacich tlaku techto vstrikovacich systemu, kdy se uz neda srovnavat kvalita vstrikovane davky s nejnovejsimi systemy, kde muzem s klidem mluvit temer o "atomizaci" paliva...
Re: Novelizacia zakona o spotrebnej dani na Slovensku
Napsal: 07 bře 2009, 18:39
od slovacek.milos
asi se vyrazí klín klínem,
pokud by chtěl někdo řešit ekologii tak je tu dávno vymyšlený TD spotřeba litr na sto, bez výfuku, ten se použije jen při startu a pak ten cyklus běhá pořád dokola olej jeden na celou životnost motoru oproti normálnímu autu dopad na žp 0.02 %
scénář pořád stejný veškerá práva koupila olejářská společnost a uložila do trezoru miloš
Re: Novelizacia zakona o spotrebnej dani na Slovensku
Napsal: 07 bře 2009, 23:44
od JanDiesel
slovacek.milos píše:
asi se vyrazí klín klínem,
pokud by chtěl někdo řešit ekologii tak je tu dávno vymyšlený TD spotřeba litr na sto, bez výfuku, ten se použije jen při startu a pak ten cyklus běhá pořád dokola olej jeden na celou životnost motoru oproti normálnímu autu dopad na žp 0.02 %
scénář pořád stejný veškerá práva koupila olejářská společnost a uložila do trezoru miloš
asi to dobre nechapem milos, pises, ze sa vyfuk pouziva iba pri starte.Kde potom ide ten "liter na sto" ked motor bezi v uzavretom cykle?
Napsal: 08 bře 2009, 09:24
od rasol
Dakujem Radluk, presne to som myslel, nieje to dane vekom auta, ale vyspelostou motora a jeho vstrekovacieho systemu.
to Truck
Napsal: 08 bře 2009, 11:15
od rasol
Truck,
No v pripade Renaulta Premium Ti ani ine neostava ako byt s nim stastne stastny a nepripustat si nieco ine. Musis to dobojovat az do jeho konca, pretoze sa ho inak nezbavis.
Nizke ceny za prepravy sposobili, ze bazary a parkoviska leasingovych spolocnosti su plne tahacov. Pokial by som isiel podla znaciek, tak vpredu pri plote stoja Mercedesy, Scanie, Volva a DAF-y a vzadu vo vysokej zeline su odstavene Renaulty.
Podnikanie v autodoprave je dnes predovsetkym o tom, ako zabezpecit co najmensie straty, nie vsak o zarobku. Casy, kedy sa na autodoprave dalo zarobit su uz davno nenavratne prec.
Hlboku ilegalitu mozes prevadzat mozno na jednom - dvoch vozoch, ale v sirsom meradle je nerealna.
Zaujala ma Tvoja informacia:
Znám několik firem v Německu, které dělají přestavby na RO i když teď již frčí něco jiného ( hydrogen ) a když hovoříme o tom co se v tomto odvětví děje u nás tak NEVĚŘÍ.
Daj prosim info, ktore firmy v Nemecku este robia prestavy na RO v mobilnej technike /tahacoch/ a ktora z nich nepozna to, co sa u nas deje /je z principu jedno SR alebo CR/. Jedina krajina EU,kde je v mobilnej technike cisty RO este podporovany, je Rakusko.
SPD na rastlinny olej v Nemecku je od roku 2006 upravena zakonom tzv. Energiesteuergesetz. V nom su jasne stanovene podmienky SPD na RO. Tato spotrebna dan sa od roku 2006 kazdorocne zvysuje a uz v najblizsom obdobi sposobi, ze RO bude nenavratne drahsi ako Diesel.
Zakon ma len 41 stran, tak si to mozes v klude precitat.
Tiez ma zaujala informacia, ze frci uprava na hydrogen. Daj prosim tiez blizsie info, rad sa poucim.
RO v autodoprave jednoducho skoncil, firmy upravujuce motory na RO sa preorientovali predovsetkym na BHKW /kogeneraciu/. Tu
http://www.rasol.sk/ekologicke_autopark ... a/daf.html je mozno posledny slovensky tahac, ktory sa u nas na RO prerobil. /cca pred 3 tyzdnami/.
Re: Novelizacia zakona o spotrebnej dani na Slovensku
Napsal: 08 bře 2009, 12:11
od slovacek.milos
JanDiesel píše:slovacek.milos píše:
asi se vyrazí klín klínem,
pokud by chtěl někdo řešit ekologii tak je tu dávno vymyšlený TD spotřeba litr na sto, bez výfuku, ten se použije jen při startu a pak ten cyklus běhá pořád dokola olej jeden na celou životnost motoru oproti normálnímu autu dopad na žp 0.02 %
scénář pořád stejný veškerá práva koupila olejářská společnost a uložila do trezoru miloš
asi to dobre nechapem milos, pises, ze sa vyfuk pouziva iba pri starte.Kde potom ide ten "liter na sto" ked motor bezi v uzavretom cykle?
já už to neumím přesně popsat je to záležitost 15 let stará nastartuješ TD pak se uzavře výfuk a maká do pořád dokola výfuk se chladí přidá kyslík a znova do motoru ujelo to tehdy bez oprav a servisu 250.000 km pamatuji si jen ten litr spotřeba a 0.02
setejně tak dopadne ten nový motor 40.000 kmitů za minutu co se povedl českému výzkumáku miloš
Napsal: 08 bře 2009, 12:38
od slovacek.milos
http://www.rasol.sk/ekologicke_autopark ... a/daf.html
hezké stránky sklápět kabinu kvůli žárovce to je taky dílo stím dafem,
já jsem stenjně tak dopadl s LPG chtěli snad 250.000 za licence

, časem jsem je získal za 30.000 pak šel plyn nahoru

, montáže dolu

, k tomu je třeba diagnostika

,
nakonec se lovato přejmenovalo na lovtec licence neplatí a musíš zaplatit za každou montáž
šel jsem z louže do bláta nic jsem nevydělal a o legálních alternativních pohonech mě baví už jen teoretizovat

nikdy bych už do toho nešel
snad jediný výdělek byl v legalizaci nehomologovaných dílů miloš
Napsal: 08 bře 2009, 15:51
od radluk
JanDiesel
co mas z toho, ja nechapu ani, jak by mohl bezet v uzavrenem cyklu takovy spalovaci motor s vnitrnim spalovanim - resp. u takovych motoru je nutna vymena naplne, coz si nedovedu predstavit v praxi, aby motor porad dokola spotrebovaval spaliny, a hlavne ta spotreba, to by musel met ten motor ucinnost aspon 80 %
Treba si to plete se Stirlingem

?
Napsal: 08 bře 2009, 16:25
od slovacek.milos
radluk píše:JanDiesel
co mas z toho, ja nechapu ani, jak by mohl bezet v uzavrenem cyklu takovy spalovaci motor s vnitrnim spalovanim - resp. u takovych motoru je nutna vymena naplne, coz si nedovedu predstavit v praxi, aby motor porad dokola spotrebovaval spaliny, a hlavne ta spotreba, to by musel met ten motor ucinnost aspon 80 %
Treba si to plete se Stirlingem

?
za ty roky už ani nevím kde jsem to četl byl to článek a ten motor tam byl namalovaný a na jakém autě to zkoušeli to už fakt nevím, výfukové spaliny se chladily a okysličovaly, že se dá ujet na litr nafty i 1000 km to snad vidíš v televizi ty podivná plavidla
co se týče oleje na životnost motoru je vymyšleno,
ale co pak s olejem

třeba tatra pro sibiř s vyhřívanou korbou měla interval výměny oleje 100.000 km
byla vydána kniha o podobných vynálezech a taky jak byly umlčeny třeba nedávno jak chtěl borec vyrábět z pet lahví benzín a byl umlčen

miloš
Napsal: 19 bře 2009, 14:23
od ozi
kurna, pekne to vonia, aj ked asi si zdraviu neprospejem

, idem to prestudovat co sa pomenilo