Stránka 1 z 2
Olej v sani vzduchu
Napsal: 21 srp 2006, 13:24
od lukyno
muze mi nekdo pls poradit kde muze bejt problem kdyz mam olej v sani vzduchu? rozdelal sem sani a po obvodu steny hadice je vsude olej

Auto jezdi normalne ale musim dolejvat tak 0,5l oleje jednou za 3 mesice. mam 1,9TDI 81kW ASV, diky
Napsal: 21 srp 2006, 14:46
od vwphun
Řekl bych, že ti jde olej do sání přes kompresorovou část turba...
Napsal: 21 srp 2006, 15:02
od Tec
Ja nedolejem ani kvapku za 15.000 km, hladina viditelne nemizne, ale v saní olej mám. Čistil som sanie, od turba po snímač tlaku hore v saní za hadicou, čo je za chladičom vzduchu a mal som tam spolu asi tak 2 polievkové lyžičky oleja.
Napsal: 21 srp 2006, 15:09
od lukyno
vwphun píše:Řekl bych, že ti jde olej do sání přes kompresorovou část turba...
to znamena dat novy turbo?
Re: Olej v sani vzduchu
Napsal: 21 srp 2006, 15:12
od phobos
lukyno píše:muze mi nekdo pls poradit kde muze bejt problem kdyz mam olej v sani vzduchu? rozdelal sem sani a po obvodu steny hadice je vsude olej

Auto jezdi normalne ale musim dolejvat tak 0,5l oleje jednou za 3 mesice. mam 1,9TDI 81kW ASV, diky
občas to jde ten olej i přes odvětrávání kliky (teda myslím že se to tak jmenuje) je to ta hadice co vede z toho deklu ventilů do sání a s tím dolejváním to je asi normál každej dolejvá neboj. Já dolejvám tak 1 litr od výměny do výměny to jest 10K KM a mám v sáni taky olej jsou to starší auta
Napsal: 21 srp 2006, 15:12
od avatar
lukyno píše:vwphun píše:Řekl bych, že ti jde olej do sání přes kompresorovou část turba...
to znamena dat novy turbo?
no pokud to tim protika tak ano. jde o to jak dlouho ti to protika jestli to zacalo nebo je to treba 2 roky))) tak i tak pokud to protika turbem tak turbo odchazi
ale muze se dostat do sani i pres EGR
Re: Olej v sani vzduchu
Napsal: 21 srp 2006, 15:19
od lukyno
phobos píše:lukyno píše:muze mi nekdo pls poradit kde muze bejt problem kdyz mam olej v sani vzduchu? rozdelal sem sani a po obvodu steny hadice je vsude olej

Auto jezdi normalne ale musim dolejvat tak 0,5l oleje jednou za 3 mesice. mam 1,9TDI 81kW ASV, diky
občas to jde ten olej i přes odvětrávání kliky (teda myslím že se to tak jmenuje) je to ta hadice co vede z toho deklu ventilů do sání a s tím dolejváním to je asi normál každej dolejvá neboj. Já dolejvám tak 1 litr od výměny do výměny to jest 10K KM a mám v sáni taky olej jsou to starší auta
mam najeto poctivych 104tis auto je vyrobeno v kvetnu 2002... videl jsem auta ktera jsou starsi a maji najeto dvakrat tolik a zadny takovy problem nemaji.....
Napsal: 21 srp 2006, 15:28
od Tec
Tak ja mam auto 4. rok, kupoval som starsie a robil som to cistenie 1. krat, t.j. min. po 3. rokoch a 80.000 km. A to pochybujem, ze niekto predo mnou to cistil, alebo menil. Mal som nejaky problem so sanim a dozvedel som sa, ze olej v sani moze obcas robit cirkus, tak som to cistil. Sucasne ale mi bolo povedane, ze "primerane" mnozstvo oleja v sacom potrubi je normalne, dostava sa tam cez odvetranie, cez turbo a pod. Napriek tomu som to cistil a bol tam olej, ale malo, takze v pohode.
Re: Olej v sani vzduchu
Napsal: 21 srp 2006, 16:24
od phobos
lukyno píše:phobos píše:lukyno píše:muze mi nekdo pls poradit kde muze bejt problem kdyz mam olej v sani vzduchu? rozdelal sem sani a po obvodu steny hadice je vsude olej

Auto jezdi normalne ale musim dolejvat tak 0,5l oleje jednou za 3 mesice. mam 1,9TDI 81kW ASV, diky
občas to jde ten olej i přes odvětrávání kliky (teda myslím že se to tak jmenuje) je to ta hadice co vede z toho deklu ventilů do sání a s tím dolejváním to je asi normál každej dolejvá neboj. Já dolejvám tak 1 litr od výměny do výměny to jest 10K KM a mám v sáni taky olej jsou to starší auta
mam najeto poctivych 104tis auto je vyrobeno v kvetnu 2002... videl jsem auta ktera jsou starsi a maji najeto dvakrat tolik a zadny takovy problem nemaji.....
tak je někde závada ale jak říkál ten člověk předemnou většinou to teče přes turbo tak bud nový nebo repasovaný ale nejdřív asi najdi kudy to teče moc možností není
Re: Olej v sani vzduchu
Napsal: 22 srp 2006, 06:01
od Csala
phobos píše:lukyno píše:muze mi nekdo pls poradit kde muze bejt problem kdyz mam olej v sani vzduchu? rozdelal sem sani a po obvodu steny hadice je vsude olej

Auto jezdi normalne ale musim dolejvat tak 0,5l oleje jednou za 3 mesice. mam 1,9TDI 81kW ASV, diky
občas to jde ten olej i přes odvětrávání kliky (teda myslím že se to tak jmenuje) je to ta hadice co vede z toho deklu ventilů do sání a s tím dolejváním to je asi normál každej dolejvá neboj. Já dolejvám tak 1 litr od výměny do výměny to jest 10K KM a mám v sáni taky olej jsou to starší auta
Keby to jazdilo na muku, tak je to od muky
Holt, jazdi to na olej, tak je to od oleja
Teraz vazne. Ja mam tiez olej v sani, ale to vobec neriesim. Olej to extremne nezere, tak 0,5l na 10000km. Auto taha a ma nizku spotrebu. A to je podstatne
270 tisic km

Re: Olej v sani vzduchu
Napsal: 22 srp 2006, 08:52
od kasec
lukyno píše:muze mi nekdo pls poradit kde muze bejt problem kdyz mam olej v sani vzduchu? rozdelal sem sani a po obvodu steny hadice je vsude olej

Auto jezdi normalne ale musim dolejvat tak 0,5l oleje jednou za 3 mesice. mam 1,9TDI 81kW ASV, diky
Nechci tě strašit, ale větší úbytek oleje a větší množství oleje v sání znamená, že máš netěsnost v kompresorové části turba, což znamená, že je otázkou času než ti odejde. Nejspíš ti to asi dost kouří

Kolují zvěsti, že turbo by mělo vydržet 200-250 tis km, ale je to spíše individuální dle provozu.
Měl jsem stejný problém, větší úbytek oleje a zvýšené množství oleje v sání včetně prolínání u IC. Minulý pátek se mi kouslo turbo na baranďáku v Praze (ulomená lopatka turba a velká axiální i radiální vůle rotoru turba).

Napsal: 22 srp 2006, 13:13
od lukyno
diky za vase rady koukam ze se shodujete na tom vymenit turbo, ja si to myslel taky, takze pokud nekdo mate k dispozici novy turbo na 81kW tak koupim
Napsal: 22 srp 2006, 13:43
od scream
lukyno: všechno špatny je pro neco dobry. Můžes to brát jako dobrej duvod k tomu abys koupil lepší turbo, potažmo k dalšímu tuningu. Pro turbo se ozvi Andremu, ma inzerat v sekci bazar.

Napsal: 22 srp 2006, 16:46
od lukyno
na to jsem uz koukal, prodava turbo pro motor AHF ja mam ASV, mel bych tam mit turbo s indexem N..... vi nekdo v cem je rozdil, vim jen ze ASV splnuje normu EU3 a AHF je starsi takze EU2......?
Napsal: 22 srp 2006, 16:59
od MirekX
Olej v sání = normální stav u všech TDI
Dolévání oleje = normální stav u všech TDI
Většina oleje se do sání dostane výdychem z motoru (ventilového víka)
Pro jistotu zkontrolovat vůli turba (na autě) a dálto neřešit.
Pokud se k motoru chováš slušně a není to brutálně čiplé, tak musí turbína vydržet strašně moc. (podle mě přes půl milionu km určitě)
(kámoš má 380 tis a OK,)