Stránka 1 z 2
ZAHADA KOLISAJUCEJ HLADINY OLEJA
Napsal: 19 bře 2009, 22:02
od mirkokos
ahoj nič podobne som tu nenašiel,, tak pišem na novo, na A4, 1.9tdi, 2000, 85kw -- pd, AJM, olej valvoline 5w40 pre pd podla normy, mam problem s hladinou oleja ktorý si neviem vysvetlit, - auto stojí motor studený, vytiahnem mierku oleja - olej uplne na max, po vrchnú značku, naštartujem idem asi 5 km zrazu začne pipat že je malo oleja , zastavim pozrem na mierku a fakt je tam pod spodnú značku, necham auto stát tak 1 hod, pozrem na mierku znova plné!!!!, toto nerobí vždy len niekedy a večšinou pri jazde z kopca (neviem či to s tým súvisí), otazka kde v prdeli je ten olej ked ho je tam málo??? akoby ostal niekde inde a nestiekol spat do vane,, ale kde ??? a prečo??? má 1.9 tka nejaké odvetravanie od klukovky a nejaký odlučovač oleja alebo take dačo??? nič take tam nevidno,,????? všetci len krutia hlavami nik nechape ,, nestalo sa niečo take dakomu????dik
Re: ZAHADA KOLISAJUCEJ HLADINY OLEJA
Napsal: 19 bře 2009, 22:46
od Zdeněk M
mirkokos píše:ahoj nič podobne som tu nenašiel,, tak pišem na novo, na A4, 1.9tdi, 2000, 85kw -- pd, AJM, olej valvoline 5w40 pre pd podla normy, mam problem s hladinou oleja ktorý si neviem vysvetlit, - auto stojí motor studený, vytiahnem mierku oleja - olej uplne na max, po vrchnú značku, naštartujem idem asi 5 km zrazu začne pipat že je malo oleja , zastavim pozrem na mierku a fakt je tam pod spodnú značku, necham auto stát tak 1 hod, pozrem na mierku znova plné!!!!, toto nerobí vždy len niekedy a večšinou pri jazde z kopca (neviem či to s tým súvisí), otazka kde v prdeli je ten olej ked ho je tam málo??? akoby ostal niekde inde a nestiekol spat do vane,, ale kde ??? a prečo??? má 1.9 tka nejaké odvetravanie od klukovky a nejaký odlučovač oleja alebo take dačo??? nič take tam nevidno,,????? všetci len krutia hlavami nik nechape ,, nestalo sa niečo take dakomu????dik
Je to celkem beznej jev,je to tím že ti za tu dobu stece olej s hlavy a hlavně s olejovýho filtru,to je ten skoro litr co zmizne když to natocis. Proto davam o pul litru víc,když je odstavenej pres noc,tak rano vytahnes měrku a je tam tak 4mm nad maximem,natocis motor,chvíly povrcí a když to chcipnes a vytahnes merku tak je tam akorat MAX.

Nejni tam nic co by drželo ten olej tak to stejká,dej tam o pul litru víc a neres to.

Napsal: 19 bře 2009, 23:02
od pafka
tak to teda není běžný jev , měrka max- min je skoro litr, vyměn držák olej. filtru, nedrží se v něm olej
Napsal: 20 bře 2009, 13:28
od Zajic
Zdeněk M. To je asi nějaká blbost, ne? Mezi ryskama by to mělo být právě po několika minutách po vypnutí.
Napsal: 20 bře 2009, 13:46
od origoš
Problém je ve filtru, že vyteče. Toho oleje tam máš tím pádem o obsah filtru méně. U teplého motoru se hladina srovná za minutu po vypnutí.
Napsal: 20 bře 2009, 23:33
od Zdeněk M
origoš píše:Problém je ve filtru, že vyteče. Toho oleje tam máš tím pádem o obsah filtru méně. U teplého motoru se hladina srovná za minutu po vypnutí.
No vida že nejsem sám, v tom držaku nic není co by drželo olej. A děla to co sem to koupil,davam tam 5l oleje a žadnej problem,když sem to kupoval tak to melo 140000km,ted ma 289000km a pohoda olej nebere,nic. Je to O1 AHF 99.
Napsal: 21 bře 2009, 15:40
od mirkokos
Diky moc toto ma fakt nenapadlo,,, ale nechapem čo ma ten olej v tom držiaku a filtri udržat ??? podtlak ?? a ked vytočim kryt tak to akože uvolni a vytečie aj obsah filtra ??? napr. pri výmene??, čo konkretne tam treba nové, celý držiak ci su tam dake tesnenia alebo tak? mam tu JAK NA TO , ale akosi to tam nikde neni rozkreslené, tak neviem.
Napsal: 21 bře 2009, 16:33
od origoš
Je tam zpětný venti.
Napsal: 21 bře 2009, 17:08
od slovacek.milos
mirkokos píše:Diky moc toto ma fakt nenapadlo,,, ale nechapem čo ma ten olej v tom držiaku a filtri udržat ??? podtlak ?? a ked vytočim kryt tak to akože uvolni a vytečie aj obsah filtra ??? napr. pri výmene??, čo konkretne tam treba nové, celý držiak ci su tam dake tesnenia alebo tak? mam tu JAK NA TO , ale akosi to tam nikde neni rozkreslené, tak neviem.
mě se ptal borec v obchodě že mu jeden zákazník iž třikrát reklamoval čidlo na hladinu oleje asi bude mít podobný problém miloš
Napsal: 22 bře 2009, 00:36
od mirkokos
no ok tak asi to budem musiet vymenit,, ten držiak ale kde to zoženiem da sa to bežne kupit nove???alebo tam treba vymenit len ten ventil???
Napsal: 22 bře 2009, 22:22
od Zdeněk M
mirkokos píše:no ok tak asi to budem musiet vymenit,, ten držiak ale kde to zoženiem da sa to bežne kupit nove???alebo tam treba vymenit len ten ventil???
V tom držaku žadný zpetný ventil není, a jako náhradní díl se taky nedodava, nový držak s filtrem stojí 3500kc ,origo vw. Dej tam o pul litru navíc a neres to. Jeden si to koupil na vrakaci za 1500kc a stejne to nepomohlo, a to to chtel koupit fungl nový, vyhodis prachy. Co jsem se navymenoval oleju na TDI a nikdy sem nevidel aby v tom prostoru ve filtru zustal olej, a abyh neco odsaval. Navic to nekdo reklamoval u VW na 4 Golfu, byly tam odbornici z Prahy zkoumali to a na nic neprisly,nakonec si vynutil nový držak a este si pucil tenkrat nahradní vozidlo taky TDI ctyrku. A to samý,vytah merku za tepla po jizde a pak rano,zjistil že to dela taky,tak to vzdal,magor no.

Napsal: 23 bře 2009, 18:34
od mirkokos
Napsal: 27 dub 2009, 23:13
od mirkokos
Tak ak by to niekoho zaujimalo problem je vyriešený, vymenil sa držiak filtra a hladina je ok, v tom držiaku je viac spetných ventilov - 3, takže je tam niečo čo olej nepusti spat

,
ZenekM: len by ma zaujimalo čo si obzeral za držiaky ked si si bol taký istý že tam nič neni, držiak stal aj s filtrom 100e orig. takže žiadna tragedia,
Napsal: 28 dub 2009, 04:14
od Koumi
zdenekM je podla mna nejaky fušer, toto normalny clovek nenapise ani neurobi, jasne ze to bola chyba, a keby si tam nalial viac oleja ti vytlaci simeringy a cez klukovku by ho tlacilo von, a ten drziak co kupoval na vrakaci bol tiez na hovno urcite

Napsal: 28 dub 2009, 21:42
od Zdeněk M
Koumi píše:zdenekM je podla mna nejaky fušer, toto normalny clovek nenapise ani neurobi, jasne ze to bola chyba, a keby si tam nalial viac oleja ti vytlaci simeringy a cez klukovku by ho tlacilo von, a ten drziak co kupoval na vrakaci bol tiez na hovno urcite

Tož treba byl na hovno , aspon to má vyhodu, nic ve filtru nezustava a vytece vsechno. A jak ti mužou vylest simerinky když se už pri startovaní nasava olej a za behu motoru je hladinka ok, už mi to pochoduje takhle 200000km a vse vpoho,možna si ten držak koupim taky novej,až mi budou prebejvat 3000kc.
