Stránka 1 z 1
Kia Carnival
Napsal: 05 kvě 2009, 13:23
od magula dušan
Mám Kiu Carnival 2,9 CRDi /106kW r. v.2002.Počas jazdy pri prudšom zrýchľovaní sa na pár sekúnd rozsvieti kontrolka diagnostika motora.
Jeden krát sa mi počas jazdy asi prepol motor do núdzového režimu, lebo nereagoval na plynový pedál. To trvalo asi 20 sekúnd, potom sa znova chytil a už išiel normálne.
K tomuto všetkému sa pridalo aj zlé štartovanie. Ak nechám auto stáť asi tri dni, naštartujem až po šiestich a viac dlhých štartoch a aj to nie vždy. Prišiel som na to, že keď dotiahnem naftu ručnou pumpou a naplním palivový filter, tak naštartujem na jeden ,max. dva dlhšie štarty. Bol som s tým aj v Kia servise. Tam im na diagnostike vyhodilo poruchovýkód
číslo 1119.V servisnom manuále som sa dočítal, že je to“ Porucha testu tlaku v raile“.
Keďže nemali na mňa čas a z opravou chceli začať až za tri týždne, zobral som auto domov. Aj tak som nesúhlasil s postupom opravy. Chceli postupne rozoberať celú palivovú sústavu a vymieňať kus za kus.Na to by údajne potrebovali min. dva dni a to ešte nie je isté či chybu nájdu. Som zvedaví kto by to potom platil.
Tak teraz hľadám servis, kde majú lepšiu diagnostiku a šikovnejších mechanikov.
Tak teraz neviem či je vadné vysokotlaké vstrekovacie čerpadlo, vstrekovače, alebo niečo iné. Podľa toho že musím doťahovať naftu, akoby jej bolo málo, by to mohlo byť aj podávacie palivové čerpadlo.Len neviem kde ho Carnival má a či ho vôbec má. Niektoré diesle ho majú priamo v palivovej nádrži.
Tak a teraz poraďte čo to je a čo s tým ak máte niekto nejaké skúsenosti s podobným problémom
Napsal: 05 kvě 2009, 13:49
od wojto33
treba odskusat vstrekovace ... je mozne ze ti davaju zbohom (banky na prepady)
treba ceknut na diagnostike ak je to mozne aky je tlak v raile
Napsal: 05 kvě 2009, 14:12
od bombastiq
přesně tak
akorát bych začal tím že bych zkontroloval nejdřív
tlak v podavacím čerpadle
pak čerpadlo railu a pak vstřiky
aště mě napadá že může bejt načatej tlakovej regulátor v čerpadle
Napsal: 05 kvě 2009, 19:51
od Peete
nejcestejsi pricina je ve vstrikovacich, pousti tlak do prepadu, proto ten pokles, zkontrolovat vstriky na prepad, to bych jako prvni udelal ja
Napsal: 07 dub 2010, 23:50
od mb
tiež mam KIA CARNIVAL 2.9crdi, r.v.2004. A robí mi toto isté, už som s tým pochodil servisy, na vine sú stryky (veľa nafty púšťajú do prepadu, čo má za následok pokles tlaku v palivovej sústave), ktoré majú životnosť asi 170tis km, čo aj zodpovedá mojmu stavu km. Takže som si teraz musel zohnať náhradné stryky (vstrekovače) len že teraz nastal iný problém, nemôže vybrať jeden pôvodny vstrekovač, tak je tam zapečený alebo čo proste nejde ho vybrať no..uvidím čo bude dalej.
Ináč, tiež sa mi ťažko štartovalo, kým som si ručne nenaťahal naftu pod kapotou...
Len čo sa mi ho podarí opraviť, hned ho predam, i ked mi ho bude ľúto lebo také pohodlie len tak v hociktorom inom aute nenájdem, ..však mi daš za pravdu
Napsal: 10 dub 2010, 06:37
od chiptuning
synovec delal nekolik let v KIA servisu a tohle auto s timhle motorem absolutne vede jako nejh orsi ze vsech

Napsal: 14 dub 2010, 00:32
od stano250bo
Aj ja mam ten isty problem a uz ho riesim dva roky. Pochodil som 3 kia servisy pomenili mi kade co vymazali zavadu a po niekolkych sto kilometroch a ani to niekedy mi to hodilo do nudzoveho rezimu a viac ako 2500 otaciek z toho nedostanem.
Napsal: 03 led 2015, 20:30
od nemitom
Ozivuju staré téma protože jsem narazil na podobný problém.
chyba 1119 trvalá a k tomu 0190 sporadická, auto momentálně nejde nastartovat, po vymazání chyb se objeví jen 1119. Tlak v railu při startovaní cca 85bar.
Kolik by měla být hodnota tlaku při startování?
Po čem bych měl jít prvně?
Pokud budu kontrolovat vstřiky, kolik je hodně nafty na přepadu??
Jinak když se auto podaří nastartovat funguje třeba dva dny a pak zas mrtvý, není to závislé na teplotě okolí, žhavení ok, podávačka v nádrži není, někdy pomohlo natlakování balonkem ale teď už nic....
Napsal: 04 led 2015, 08:50
od prdlavka
tlak je na start nízkej,bud regulátor nebo čerpadlo a zrovná mrkni na trysky
Napsal: 04 led 2015, 12:10
od denny
Vstřiky zkus na přepadu při startu 10sek nesmí jít nic.Tlak na railu musí být aspoň 110bar,pak jednotka teprve spustí vstřiky.
Jestli to máš KIA,tak tam je nejčastěji problém se vstřikama.
Napsal: 04 led 2015, 13:22
od Aero200
Přesně tak, na nějakém vstřiku máš velkej přepad, tlak paliva tudy uniká, ale pokud by vstřiky byli ok, tak čerpadlo, tyto čerpadla se vydírali, zjistíš to tak že vyndáš pal. filtr a vypustíš ho do nějaké skleničky a pak zkusíš magnetem jestli tam nejsou kovové častice.
Napsal: 09 dub 2015, 22:39
od jura2
Aero200 píše:Přesně tak, na nějakém vstřiku máš velkej přepad, tlak paliva tudy uniká, ale pokud by vstřiky byli ok, tak čerpadlo, tyto čerpadla se vydírali, zjistíš to tak že vyndáš pal. filtr a vypustíš ho do nějaké skleničky a pak zkusíš magnetem jestli tam nejsou kovové častice.
Ak má ko čerpadlo,tak vstreky sú ko. Piliny z čerpadla im pomohli...
Přepady
Napsal: 01 zář 2015, 19:58
od MichalCZ40
Jako první zkus zkontrolovat přepady. To je nejmenší investice. Stačí sundat intercooler a potom kryt motoru (pár šroubů). Uvidíš rail a z něho jdou trubky ke vstřikům. Na to zatím nesahej. Sundej přepady (jsou propojeny do jedné trubky - tu nech volně nějak nahoře) a na každý přepad natáhni hadičku (nejlépe průhlednou) a nádobku. Nedělej to moc dlouhý, prostě tak, aby se lahvičky daly někam dát. Potom nastartuj a drž otáčky na 2000 - 2500 po dobu 3 minut. Potom motor vypni a podívej se na výsledek. Pokud je v nějaké baňce víc, naž 25ml (včetně toho v trubičce), je vstřik zralý minimálně na repasi. Pokud to bude v pohodě, zkus vyšroubovat senzor tlaku na railu. Je to takovej šroub, který povolíš klíčem (je k němu připojenej konektor). Pozor, vše důkladně předem očisti a dbej na to, aby ti tam nějaký smítko nezapadlo. Můžeš tak změřit tlak na railu při startování (musí být více než 110), nebo rovnou vyměnit senzor. Stojí kolem 1500,-. Rozhodně do servisu dávej jako poslední možnost. Chtěj z tebe stáhnout kůži zaživa. Mně auto nestartuje furt (jen startsprejem), ale zato už dlužim kolem šestky za výměnu všeho možnýho. Také doporučuji pustit naftu přímo do vstřikovacího čerpadla (koupit průtokový filtr, zařadit ho na hadičku a ze 3-5 litrového kanystru napřímo nasát naftu). Pokud zafunguje, hledej chybu u palivové soustavy, vyměň filtr a zkontroluj, jestli někde nepřisává vzduch. Video zde:
https://www.youtube.com/watch?v=rq2prET8HAo