Stránka 1 z 2
Diagnostika citroën + SW
Napsal: 05 kvě 2009, 19:57
od Smajda
Zdravíčko lidi, měl bych takovej "stupidní dotaz" chtěl bych se zeptat jestli s káblem KKL(origo mám tam 16pinů(černej)) tak jestli se s ním dá zdiagnostikovat i něco jiného (samozřejmě pokud to půjde nacpat do zásuvky) než vw škoda audi a seat, někde jsem se dočetl, že by mělo teoreticky jít zdiagnostikovat i nějaký renaulty a citroëny, díky moc za odpověď

Napsal: 05 kvě 2009, 20:20
od stefi
s kablom kkl nema vyznam frantikov vobec riesit skoda zabijat cas clovek si uzije akurat hromadu nervov

Napsal: 05 kvě 2009, 20:26
od Smajda

já se jen ptal, protože studuju obor Autotronik(přímo diagnostika automobilů atp.) jenže většinou diagnostiku dělaj mistři, takže studuju sám doma.

A co bys tak doporučil na diagnostiku těch citroenů (něco rozumnyho ne KTSku s ESItronikem

) myslím sw i kabel.
Napsal: 05 kvě 2009, 20:38
od zizuzidan
Planet lexia-Diagnostika origo PSA
Napsal: 05 kvě 2009, 21:53
od origoš
(něco rozumnyho ne KTSku s ESItronikem Velmi šťastný ) myslím sw i kabel.
Co máš proti KTS?
Napsal: 05 kvě 2009, 22:02
od pett
Smajda píše:
já se jen ptal, protože studuju obor Autotronik(přímo diagnostika automobilů atp.) jenže většinou diagnostiku dělaj mistři, takže studuju sám doma.

A co bys tak doporučil na diagnostiku těch citroenů (něco rozumnyho ne KTSku s ESItronikem

) myslím sw i kabel.
Jestli jsi student ,tak právě nějaká starší KTS je pro tebe asi to nejlepší ,všechno máš pěkně popsané v ESI troniku nehledě nato že si můžeš zkoušet na velkém množství modelů a značek a poznat tak různou problematiku.
OE diagnostika je sice pěkná věc ,ale zároveň nástroj tak mocný ,že bez nějakých velkých znalostí a technické dokumentace která by tě někam vedla,její potenciál stejně nevyužiješ a spíš můžeš nadělat víc škody než užitku ,navíc je to omezeno pouze danou značkou na ostatním si neškrtneš.
Uživatel JOE tu v bazaru nabízí KTS502 ( karta do notebooku i s SW) tuším kolem 15 táců ,za míň stejně nic jiného nepořídíš a jestli nechceš podobnou částku investovat těžko z něčím sám doma začneš.
Napsal: 06 kvě 2009, 11:40
od jeansx
KTS je asi nejlepší poměr cena kvalita. Ale pomatuj si, že diagnostika umí jen to co umí to co s ní dělá. To že si koupíš diagnostiku a vyčítáš pamět závad tak to neni žádná diagnostika. Začni tím, že si sežen knížky od bosche o systemech v autech a studuj tady začni. Bosch to má velice dobře vysvětlené. Jo obrovské plus KTS je to, že BOSCH dělá školení a ty jsou výborné.
Napsal: 06 kvě 2009, 14:45
od Smajda
o KTS velice přemýšlím, jenže hold ta cena...je mi jasný že je to hodné drahý... ale myslím, že začít se dá právě s KKLkem a VAGem... tím už jsem se nějak prokousal akorát mi vadí že nepodporuje HEX CAN.. takže jak na to koukám zůstanu zatím u tohodle, naučím se pořádně kontrolovat logy apod. zatím díky za odpovědi...
Jó a ještě k té KTS...to by bylo nejlepší kdyby se ta investice vrátila, jenže když někomu řekneš že chceš 3 - 5 set za to žes tam 10minut něco dělal s notesem tak to každej se hrnout nebude. Ale to je jedno, čas vše ukáže a díky za toto fórum, hodně se dá odsud naučit

Napsal: 06 kvě 2009, 18:36
od Package
mily zlaty ale co si cakal?kumne ked chodia na diagnostiku tak vetsinou ak to potom opravujem tak je diag v cene...uctujem si len vtedy ked pride nejaky trupik ze chce len zmazat zavady a ze to bude ok...a potom sa vrati do cca 3 az 5 dni ze to svieti zase..
inak logy sa moc ucit nemusis..skor sa uc a zhanaj materialy co a ake hodnoty ma davat to ktore cidlo...nauc sa perfektne vstrekovacie systemy..ako pracuju,ake su ich slabiny a co sa tam najviac kazi..
lebo take logy ako mas na VAG tak nemas na PSA a ani na Ople a dalsie auta..ale vetsinou su vzdy nejake merane hodnoty a tie sa nauc rozoznat...
mozno ma tu niektory ukrizuju ale to je moj nazor...
Napsal: 06 kvě 2009, 19:21
od joe
Smajda píše:
Jó a ještě k té KTS...to by bylo nejlepší kdyby se ta investice vrátila, jenže když někomu řekneš že chceš 3 - 5 set za to žes tam 10minut něco dělal s notesem tak to každej se hrnout nebude.
synku, toto je scestne myslenie. ludia chodia nie na diagnostiku, ale preto, aby si im opravil auto. diagnostika je nastroj ako gola kluc alebo kladivo. uctujes si za buchnutie kladivom 10 korun alebo 15?
ty to teraz ber tak, ze to potrebujes, aby si sa v tej skole nieco naucil. baletka potrebuje cvicky, maliar farby a stetce, autotronik diagnostiku, studijne materialy a chut ziskavat skusenosti. drzim ti palce.
Napsal: 06 kvě 2009, 21:47
od origoš
Mají všichni pravdu, předsedo!
Jelikož Tvůj obor bude studovat Origosch Junior, tak jsem si opatřil tohle:
Absolvent dovede řešit problémové situace spojené s provozem, diagnostikováním a prováděním oprav motorových vozidel. Zná význam, funkci a způsoby použití montážních přípravků, měřidel a automatizačních obvodů, bloků, regulačních zařízení, diagnostických přístrojů a ovládá jejich obsluhu při využívání v autoopravárenství. Samostatně vyhledává vadné komponenty řídícich systémů silničních vozidel, provádí kontrolu a seřizování za účelem odstranění závad......
KKL mu na to určitě stačit nebude.
Napsal: 07 kvě 2009, 10:20
od subaru1
joe píše:Smajda píše:
Jó a ještě k té KTS...to by bylo nejlepší kdyby se ta investice vrátila, jenže když někomu řekneš že chceš 3 - 5 set za to žes tam 10minut něco dělal s notesem tak to každej se hrnout nebude.
synku, toto je scestne myslenie. ludia chodia nie na diagnostiku, ale preto, aby si im opravil auto. diagnostika je nastroj ako gola kluc alebo kladivo. uctujes si za buchnutie kladivom 10 korun alebo 15?
ty to teraz ber tak, ze to potrebujes, aby si sa v tej skole nieco naucil. baletka potrebuje cvicky, maliar farby a stetce, autotronik diagnostiku, studijne materialy a chut ziskavat skusenosti. drzim ti palce.
Nemáš pravdu kladivo stojí např 100Kč a umí s ním každej, diag stojí např. 30 000Kč a opravdu dobře s ní umí jen málokdo. Proto si můžeš za diag účtovat víc než za bouchnutí kladivem. A taky to tak každý dělá, ty ne???
Napsal: 07 kvě 2009, 10:48
od joe
subaru1 píše:joe píše:Smajda píše:
Jó a ještě k té KTS...to by bylo nejlepší kdyby se ta investice vrátila, jenže když někomu řekneš že chceš 3 - 5 set za to žes tam 10minut něco dělal s notesem tak to každej se hrnout nebude.
synku, toto je scestne myslenie. ludia chodia nie na diagnostiku, ale preto, aby si im opravil auto. diagnostika je nastroj ako gola kluc alebo kladivo. uctujes si za buchnutie kladivom 10 korun alebo 15?
ty to teraz ber tak, ze to potrebujes, aby si sa v tej skole nieco naucil. baletka potrebuje cvicky, maliar farby a stetce, autotronik diagnostiku, studijne materialy a chut ziskavat skusenosti. drzim ti palce.
Nemáš pravdu kladivo stojí např 100Kč a umí s ním každej, diag stojí např. 30 000Kč a opravdu dobře s ní umí jen málokdo. Proto si můžeš za diag účtovat víc než za bouchnutí kladivem. A taky to tak každý dělá, ty ne???
nie.
vzdy riesim konkretny problem a tam je to v cene prace. diagnostiku pre diagnostiku robim iba vynimocne.
ak je to normalny clovek a povie, vsetko je OK ale idem na dlhu cestu, chcem mat istotu, ma to zadarmo, viem, ze sa vrati, ked bude mat naozajstny problem.
ak je to nejaky vychcanec, co chce usetrit a vsetko si urobit (=dobabrat) sam, ale nakoniec zisti, ze nemoze, lebo nema diag poruke, takych posielam do znackoveho servisu

, s takymi len pokoj.
Napsal: 07 kvě 2009, 18:12
od gyba
to Subaru1
Nemáš pravdu. S kladivem neumí každý. Už jsem viděl pár lidí, který s kladivem neuměj pořádně uhodit. Na tom hodně záleží !!!

Napsal: 07 kvě 2009, 19:26
od Okura
no taky sem zatím student, sice nestuduji diagnostiku, ale baví mě to
KTS je dobrá volba pro začátek ale spíše je vhodná na diag motoru. Za použítí kts a osciloskupu. se určitě nestratíš.
Chce to jen hodně studovat typy vstřikování a pricipy aby si měl přehled. Je toho celkem dost od dvojiskrových zapalování až po comonraily druhé generace s piezo vstřiky.
Taky se mám ještě co učit (měření na oscilu atd..)
Hodně štestí
