Stránka 1 z 2
Váha vzduchu z 2,5 TDI do 1,9 TDI ????
Napsal: 15 črc 2009, 11:30
od Kuba
Občas na netu i na zahraničních diskusích v popisu vídávám, že mívají někteří majitelé 1,9 TDIček namontovaný váhy vzduchu z 2,5 litrových motorů.
Má ta váha vzduchu z 2,5 TDI pro 1,9 TDI použitá v 1,9 TDI lepší charakteristiku a bude fungovat ???
Do drtivý většiny 1,9 TDI (i PD) lze použít jeden typ váhy vzduchu, např. PIERBURG 7.22684.08.0 , do 2.5 TDI pak PIERBURG 7.22684.10.0 do r.v.9/01, a od r.v.9/01 pak .......14.0 .
Podle informací na německejch fórech, k čemuž mám k disposici i grafy a s klukama jsme to i měřili, máj pro 1,9 TDI motory originální BOSCH-váhy vzduchu v nízkejch otáčkách o něco lepší hodnoty než PIERBURG, od cca 1700-2000 ot./min je to pak shodné. Dokonce i levná váha vzduchu STARLINE má skoro stejnou chcarkteristiku jako BOSCH, nevím, ale jak to bude s životností STARLINE. Obecně mají údajně váhy PIERBURG delší životnost než BOSCH.
Kua to můžu potvrdit, BOSCH mi už odešla 2 x, ale ten PIERBURG při přímym porovnání v nízkejch otáčkách o něco hůře jede...už mě ty váhy a zabejvání se tim přestávaj bavit...že by to vyřešila váha z 2,5 TDI ???
KUBA, VW BORA 1,9 TDU, motor ASZ, 96 kW
Napsal: 15 črc 2009, 13:08
od TDI tech
Tvoje problemy navzdy vyriesi MAF off

Napsal: 15 črc 2009, 13:31
od Kuba
Hm, vtipálek že ? MAF off....... VW 1,9 PD ASZ neni jako Renault, kde to jede dobře i bez MAF. U mýho auta to bez MAF má tak 30 PS........
Napsal: 15 črc 2009, 13:34
od TDI tech
Aky vtipalek??? Skoc za dobrym chiptunerom nech ti vypne vstup a prepise mapu tak aby sa prepocet davky paliva odvyjal vylucne od plniaceho tlaku (MAP). Ak to robi clovek znaly problematiky tak dokonca aj EGR funguje celkom fajn samozrejme pokial si ho chces ponechat. Inac odporucam pri tejto prilezitosti spravit aj EGR off.
Napsal: 15 črc 2009, 13:39
od subz3ro_tdi
Neblaznite, jedol som....
Kuba: Ono asi bude problem niekde inde, nie vo vahe vzduchu ale v tom ze cakas od prostej vymeny dielu kus za kus zazraky... na to aby boli akekolvek upravy vo vypocte davky paliva OK je potrebne prerobit mapy v ECU... konkretne u vahy vzduchu linearizovat krivku MAF podla konkretnych charakteristik toho ktoreho snimaca... potom tam mozes dat aj Hitachi vahu aku pouziva Ford (mimochodom, z hladiska prepoctu MAF asi idealne riesenie)

Napsal: 15 črc 2009, 13:48
od TDI tech
Ono MAF sa pouziva iba preto aby sa dokazali plnit emisne limity. Prepocitavat davku paliva na zaklade maf je presnenjsie, nakolko sa do spalovacej komory vstrekne presne tolko adekvatneho mnozstva paliva kolko tam je fyzicky vzduchu. Tym sa spalovaci proces zefektivni a nevznikaju prebitocne emisie. Dalej aj riadenie EGR sa robi jednoduchsie ak je MAF. Inac ziadnu inu vyhodu to nema.
Napsal: 15 črc 2009, 14:15
od Kuba
To je hezký, ale já žádný mapy v řídící jednotce přepisovat nechci. Dobrá MAF neni špatná, reaguje v mžiku na změny proudění vzduchu a je přesnější než výpočet přes plnící tlak. Nevim ale, zda ta MAF pro 2,5 TDI nebude dávat "víc", to by mi vyhovovalo......
Stejně je s podivem, že ještě nikdo nepřišel s nějákym jednoduchym řečením jako je třeba nějákej elektronickej přičítač, kterej se zapojí před MAF a posune o malinko křivku "nahoru" aby to prostě víc dávkovalo, ať zý proto že je MAF unavená a nebo proto, že chci víc POWER !!!!!

Napsal: 15 črc 2009, 14:25
od subz3ro_tdi
To je hezky, ze nechces upravovat mapy, ale potom necakaj zazraky

Vsetko sa da riesit aj elektronicky na snimacoch, ale ako slavne PowerBoxy to ma svoje muchy a nie je ich malo... preto hovorim, uprava map v ECU je najelegantnejsie riesenie (z hladiska spotreby, dymivosti aj vykonu)

Konkretne co sa tyka elektronickeho riesenia roznych charakteristik u snimacov Bosch a Pierburg, napr. tu:
http://www.geocities.com/tech4tdi/pages ... rters.html
Napsal: 15 črc 2009, 14:56
od SupermanXXX
prej je nejlepší do 1.9TDI dát váhu z 1.8T
d
Napsal: 15 črc 2009, 15:05
od 3copsi3
SupermanXXX píše:prej je nejlepší do 1.9TDI dát váhu z 1.8T
Hej daj aj kuchynska zabera

Re: d
Napsal: 15 črc 2009, 19:52
od Zdeněk M
3copsi3 píše:SupermanXXX píše:prej je nejlepší do 1.9TDI dát váhu z 1.8T
Hej daj aj kuchynska zabera

Kdybis mel nekdy napíchlou 2,5 T4,tak zjistis že ta vaha dava min nez v 1,9 kdy u 2,5 je max pozadavek 1000mg/Z u 1,9 je až 1200mg/z. Navic ty vahy jsou mezi sebou zamený,tak proc by mela davat vic,nebo mín, kolik da, zavisí na tom jakej je požadavek v jednotce. Navic u pd je mozny vahu vyradit,vesměs jsou tam ty vahy kvuli kouřivosti teda, kvuli emisim. Akorat pro 1,8T je jina,tak treba dava vic. Das plnej, pocitac ví že je trba dat plnou davku paliva ale je treba dodržet emisni limity,tak na zaklade,nasavaný hmotnosti,tlaku plnení davku upravý. Tak co resis.
Napsal: 15 črc 2009, 21:51
od Kuba
Že váha na 1,8T dává víc než na 1,9 TDI PD, to je jistý ? Nemám jí tak to nedokážu změřit.
Co řešim ? No pokud dává víc tak je tam i rezerva až bude váha unavená, ne ? Například !!!!!

Napsal: 15 črc 2009, 22:05
od TDI tech
Neviem co spekulujes s tymy vahamy z 2.5TDI a 1.8T. Vobec si tym nepomozes pretoze aj tak musis odladit soft na nich. To ze dava viac neznamena ze je to lepsie. Uz si sa zamyslel nad tym ako sa to bude spravat v prechodovych rezimoch? V strednych a vysokych otackach bude zvysena dymyvost kedze RJ bude do valcov nalkievat naftu do takeho mnozstva vzduchu ktore tam vlastne v skutocnosti nieje. Tymto riesenim iba ojekabatis RJ motora aby si myslela ze je nieco naviac co tam v skutocnosti fyzicky nieje. Tak ako pise Subz3ro _tdi bez optimalizacie softu k danej vahe to narobi viac skody ako uzitku. Bud tam nechaj to co tam byt, alebo daj optimalizovat soft k tomu co tam chces dat, alebo daj spravit MAF off a budes mat dosmrti klud.
Napsal: 16 črc 2009, 02:30
od Kuba
TDI tech píše:Neviem co spekulujes s tymy vahamy z 2.5TDI a 1.8T. Vobec si tym nepomozes pretoze aj tak musis odladit soft na nich. To ze dava viac neznamena ze je to lepsie. Uz si sa zamyslel nad tym ako sa to bude spravat v prechodovych rezimoch? V strednych a vysokych otackach bude zvysena dymyvost kedze RJ bude do valcov nalkievat naftu do takeho mnozstva vzduchu ktore tam vlastne v skutocnosti nieje. Tymto riesenim iba ojekabatis RJ motora aby si myslela ze je nieco naviac co tam v skutocnosti fyzicky nieje. Tak ako pise Subz3ro _tdi bez optimalizacie softu k danej vahe to narobi viac skody ako uzitku. Bud tam nechaj to co tam byt, alebo daj optimalizovat soft k tomu co tam chces dat, alebo daj spravit MAF off a budes mat dosmrti klud.
Nemáš úplně tak pravdu, váha vzduchu zajišťuje - pokud je vše ostatní těsné a o.k. - nízkou kouřivost za jakýchkoliv podmínek, tedy např. i při prudkym sešlápnutim plynu v nízkejch otáčkách. Pokud váha vzduchu - i za cenu nepatrného zvýšení kouřivosti - řídící jednotce nahlásí o něco vyšší prútok vzduchu než který motor fakticky momentálně dostává, zvýší se i momentální množství vstřikované nafty a motor má vyšší OKAMŽITÝ výkon.
Výsledek: motor je pružnější, lépe reaguje na náhlé požadavky prudké akcelerace a hlavně má vyšší točivý moment při nižších otáčkách - povidám - i za cenu mírného zvýšení kouřivosti, pokud se to nepřežene.
Důkaz: teorie splaovacích motorů, termodynamika, a nebo.....prosté provrtání váhy vzduchu BOSCH aby čidlem protékalo více vzduchu = každý pak potvrdí lepší vlastnosti motoru hlavně dole !!!!!!!!!
PROTO řešim váhu vzduchu, proto hledám tu, která dodává o něco více - jinými slovy řečeno má oproti na emise otimalizovaném originálu např. křivku poměru vzuch/množství nafty posunutou o něco výše.
Napsal: 16 črc 2009, 07:44
od subz3ro_tdi
Kuba: nic v zlom, ale naco to takto bastlit a vymyslat a laborovat s vahami??? To su take riesenia a la serial A je to! (urcite poznas)

Teda neviem odkial beries tie diely (prietokomery) na skusanie, ale ked si to tak vezmem co vyskusas a prevrtas a kolko ta to vyjde, tak uz by to bolo urcite na nejaku rozumnu upravu map...... takze fakt neviem, celkom ta nechapem. Ale ak ti ide cisto o to laborovanie a badanie, tak ok... vahy su celkom sranda, hlavne ked ti to raz pojde, raz nie, podla pocasia (resp. ako to zblbne regulatory v ECU)

Kazdopadne ak ti ide cisto o ten vykon, aj za cenu zvysenej dymivosti apod., najrozumnejsie bude tam zapojit nejaky odporovy regulator... na nete to bolo popisane... potom si mozes z miesta za volantom regulovat napatovu krivku vahy vzduchu
