Stránka 1 z 4

Motor 1.6 TDI vs. 1.9 TDI

Napsal: 15 zář 2009, 10:32
od Andy-CZ
Čau, máte už někdo zkušenost s novou 1.6 tdi v nějakým koncern. Autě? Jak to jede, spotřeba, zvuk, hluk, pružnost, zrychlení a pokud možno to srovnat se starší 77kw 1.9. Jo mám na mysli jak 1.6 tak 1.9 se 77kw. Dík.

Napsal: 15 zář 2009, 12:17
od Marek77
Octavia II - motor podle mého názoru velmi dobrý. Jede naprosto stejně jako motor 1,9 / 77kW (ostatně i parametry má stejné). Řekl bych, že díky kratšímu zdvihu a čtyřem ventilům má lepší chod ve vyšších otáčkách a připadá mi (možná subjektivní dojem), že se rychleji roztáčí.

Napsal: 15 zář 2009, 15:40
od Mongo
zakladny rodiel 1.9 je PD a 1.6 je uz CR

Napsal: 16 zář 2009, 04:56
od nogis
Jen z doslechu tvrdí, že do 2tis. ot. odmítá spolupracovat. To mi silně připomíná chování motoru 1.4TDI... No uvidíme. ;)

Napsal: 16 zář 2009, 08:00
od Marek77
Fakt je, že jedna-čtyřky skutečně pod dvěma tisíci doslova lezou jako švábi, což je mi dost nepříjemné (sestřenka to má v Polu), ale u motoru 1,6/16V jsem tento jev nepozoroval. A ani to není dost dobře možné, protože maximum točivého momentu 250 Nm začíná už na otáčkách 1500 a do 2500 rpm je stále na maximu, což by odporovalo Tvému tvrzení. Mně se subjektivně zdá, že motor táhne naopak velmi plynule odspodu a má i příjemně dlouhé rychlosti.

Napsal: 16 zář 2009, 10:16
od Andy-CZ
Já sem zase někde četl, že ta nová 1.6 není tak pružná jako stará hajtra, ale to bude třeba tím že motory PD jsou takový výbušnější. No, těším se nějakou předváděcí jízdu:)

Napsal: 16 zář 2009, 11:13
od Marek77
Pravdou ale je, že motor 1,9 TDi 77kW jede ve vyšších otáčkách trochu lépe, a to díky maličko kratším převodům, ale hlavně tím, že má oněch 77kW na otáčkách 3800-4000 rpm, zatímco motor 1,6/16V má tento výkon až na otáčkách 4400 (tedy má v danou chvíli menší točivý moment).

Napsal: 16 zář 2009, 11:34
od Andy-CZ
Každopádně je to krok vpřed, jen mě ještě zajímá jakej význam má u dieselů 16V , u benzínu je to jasný-lepší výkon ve vyšších otáčkách atd, ale jak tomu je u nafty? A taky by mě zajímalo zda má vliv použití 3 něco 4 válců? Třeba u 1.4 TDI je to jen z úsporných důvodů nebo se to dá vysvětlit i jinak? Kdyby ta 1.4 byla 4válec tak to taky bude parádní kultivovaný úsporný motor.

Napsal: 16 zář 2009, 12:17
od Marek77
Andy-CZ píše:Každopádně je to krok vpřed, jen mě ještě zajímá jakej význam má u dieselů 16V , u benzínu je to jasný-lepší výkon ve vyšších otáčkách atd, ale jak tomu je u nafty? A taky by mě zajímalo zda má vliv použití 3 něco 4 válců? Třeba u 1.4 TDI je to jen z úsporných důvodů nebo se to dá vysvětlit i jinak? Kdyby ta 1.4 byla 4válec tak to taky bude parádní kultivovaný úsporný motor.
Kdyby motor 1,4 V3 byl čtyřválec, byl by to naprosto normální motor 1,9 :wink:. Motor 1,4 V3 je původně motor 1,9 (vrtání 79,5 a zdvih 95,5 mm), kterému amputovali jeden válec. Kvůli kultivovanosti chodu navíc motoru přidali vyvažovací hřídele a jiné ozdobné drobnosti (je otázkou, do jaké míry to kultivovanosti chodu prospělo :wink: ). A pokud jsem rozuměl Tvému dotazu správně, zajímá Tě, zda motor 1,4 V4 by byl fajnovější než motor 1,4 V3. Odpovím jednoznačně - ANO. Je celkem logické, že čtyřválec má pravidelnější a kultivovanější chod než tříválec - konstrukce tomu určitě nasvědčuje.

16V technologie má u dieselu naprosto stejný vliv jako u benzinových motorů, a to je schopnost lépe vyměňovat obsah spalovacího prostoru a lépe plnit vzduch ve fázi sání resp. plnění (tedy ve stejném čase naplnit válec větším množstvím vzduchu, řečeno opačně není třeba plnit tak vysokým plnicím tlakem a tím méně trpí turbo díky jeho nižším otáčkám). Tím, že turbo plní spalovací prostor dvěma ventily a ne jen jedním, dokáže rychleji a tudíž efektivněji plnit ve vyšších otáčkách motoru v plném zatížení. To je ostatně vidět na výkonových hodnotách motorů 8V a 16V. Motory s osmi ventily mívají maximální výkon při otáčkách 3600 - 4000 (výše se turbo většinou už nedostane), zatímco motory se čtyřventilovou technologií mají hodnoty maximálního výkonu při otáčkách vyšších (dvoulitr na 4200-4250 rpm, šestnáctka dokonce na 4400-4500 rpm).

Napsal: 16 zář 2009, 20:20
od Forest
Marek77 píše: ...
Az na to, ze to neni V3 nebo V4, ale R3 nebo R4, protoze se nejedna o vidlicovy, nybrz radovy motor. ...jen takove upresneni, doufam, ze neurazim.

Napsal: 17 zář 2009, 06:39
od Marek77
Písmenem V označuju počet válců a ne systém jejich uspořádání.

Napsal: 17 zář 2009, 07:17
od Forest
Tak mi rekni, proc se vidlicovy motor oznacuje V (V6, W8) a radovy R (viz. treba Etka R4 nebo R5). Jak mi vysvetlis, ze 2,5ka radovej je R5 a vidlicovej je V6? Pismeno oznacuje system usporadani a cislo pocet valcu - jak jinak si vysvetlis, ze BMW maji R6 a VW V6? ;)

Az mi toto dostatecne vysvetlis, jsem schopen vzit to zpet.

Napsal: 17 zář 2009, 08:12
od Hlava
Má pravdu předsedo je to tak.

Napsal: 17 zář 2009, 08:40
od Marek77
Já souhlasím. Ale to, co jsem psal já, nemá s tímhle značením nic společného. To moje "V" prostě znamená slovo "válec" a nikoli uspořádání. Co na tom nechápeš? (LOL)

Napsal: 17 zář 2009, 08:46
od Forest
Nechapu, proc nepouzivas zazite pojmy - to az budes oznacovat neco KDM, jak mame vedet, ze to znamena KurvaDobrejMotor a myslis tim TDI? (noteeth) Myslim si, ze je potreba si na toto davat pozor kvuli lidem, kteri nevedi a mohou se tak naucit spatne zvyky - jinak jsem Ti samozrejme porozumnel, o tom zadna. Necekal jsem, ze se toho tak chytnes a budes si to obhajovat.

... ale ted uz snad k tematu ;)