Stránka 1 z 1

Spotreba oleja na motore 2 tdi 16v kod BKD?

Napsal: 04 led 2010, 18:32
od Misík
Kolko oleja na 15 000km?

Napsal: 04 led 2010, 18:37
od Tomas.cz
Ty co servisuju najedou na jeden interval long life cca 25 000km a vezmou tak litr oleje, dycky jim dávám litrivku na dolití a na jednu výměnu to stačí.

Ale záleží kus od kusu

Napsal: 04 led 2010, 18:41
od Misík
Tomas.cz píše:Ty co servisuju najedou na jeden interval long life cca 25 000km a vezmou tak litr oleje, dycky jim dávám litrivku na dolití a na jednu výměnu to stačí.

Ale záleží kus od kusu
Okej a stalo sa ti uz ze papal tento motor vela oleja teda ci si ho prekruzkoval alebo tak?

Napsal: 04 led 2010, 20:25
od Huml
a tobě to žere moc? jestli žere, tak spíš přes hlavu a nebo je tam jinej problém, moc to dejchá a jde to do odvětrání nebo i turbo nebo jiná závada v motoru, ale že by to mělo žrát přes kroužky, leda by byly zapečený, ale asi ne ojetý

Napsal: 04 led 2010, 21:14
od Misík
Huml píše:a tobě to žere moc? jestli žere, tak spíš přes hlavu a nebo je tam jinej problém, moc to dejchá a jde to do odvětrání nebo i turbo nebo jiná závada v motoru, ale že by to mělo žrát přes kroužky, leda by byly zapečený, ale asi ne ojetý


mam nove ventili aj gufera na ventiloch takze cez hlavu by to nemalo ist auto nedymi startuje uplne v pohode a ide velmi dobre iba papa tak 2,5 dc/l na 1000 km a neviem cim to je chystam sa zmerat tlaky vo valcoch.Ja len ci by mi niekto nevedel poradit cim to je kruzky som mal rozobrate a vycistene lebo som mal vonku piesty.

Napsal: 04 led 2010, 22:04
od 2904
Na 15000tis. asi 2 litre oleja 5w-30 long life,auto ma naj. 210000km :)

Napsal: 05 led 2010, 00:00
od Huml
proč se to rozdělávalo, kvůli tomu oleji? nemohla vzniknout chyba při montáži?

Napsal: 05 led 2010, 08:11
od Marek77
Jde taky o to, jestli je to nový motor nebo jestli už si to "sedlo". Do ujetí 60.000 km je běžné, že motor si vezme o něco víc oleje než je obecným zvykem. Po cca 60.000 km si to všechno sedne a spotřeba oleje by měla být v mezích obecné tolerance. U LongLife systémů je běžné, že po cca 15 - 20.000 km si řekne o litrovku a pak vydrží až do výměny. Pokud bere víc, je třeba zvážit všechna hlediska. Ale samozřejmě pokud má motor najeto už víc a měl by být v normálu a přesto má vyšší spotřebu oleje, pravděpodobně to bude hlavou, jak píše Huml (pokud někde viditelně neteče ven). A jestli motor někdo rozebíral, samozřejmě tam mohl něco "podělat" a vyšší spotřeba oleje může být způsobena i tím - těžko říct.

Napsal: 05 led 2010, 13:03
od Zdeněk M
Marek77 píše:Jde taky o to, jestli je to nový motor nebo jestli už si to "sedlo". Do ujetí 60.000 km je běžné, že motor si vezme o něco víc oleje než je obecným zvykem. Po cca 60.000 km si to všechno sedne a spotřeba oleje by měla být v mezích obecné tolerance. U LongLife systémů je běžné, že po cca 15 - 20.000 km si řekne o litrovku a pak vydrží až do výměny. Pokud bere víc, je třeba zvážit všechna hlediska. Ale samozřejmě pokud má motor najeto už víc a měl by být v normálu a přesto má vyšší spotřebu oleje, pravděpodobně to bude hlavou, jak píše Huml (pokud někde viditelně neteče ven). A jestli motor někdo rozebíral, samozřejmě tam mohl něco "podělat" a vyšší spotřeba oleje může být způsobena i tím - těžko říct.
Už sem taky videl, že si mechos v servisu ucpal hadrem tu trubku odpadu oleje s turba a namontil ji tam. Nakým molitanem nebo cim, jak to bylo pricpaný tak se valyl po troskah pres ložiska v turbo do saní, pak zmizlo 0,5l na 1000km. :D

Napsal: 05 led 2010, 13:33
od Marek77
Jo lidi jsou různě šikovní :wink:.

Napsal: 05 led 2010, 19:17
od Misík
Huml píše:proč se to rozdělávalo, kvůli tomu oleji? nemohla vzniknout chyba při montáži?
Rozoberalo sa to koli tomu ze motor na volnobeh zadymoval a nemal pravidelny chod po dani hlavy dole sa zistilo, ze je jeden piest nizsie ako druhy a tak bolo jasne ze je zohnuta ojnica to sa samozrejme vymenilo a ked som sa pozrel na turbo tak sa zda ze je vymenene za nove cize asi na aute odislo turbo.Ked bola hlava dole komplet sa menili guferka a dali sa nove ventili.Piesty som mal vonku aj trysky kruzky sa vycistili aj trysky v ultrazvukovej vanicke.Ked sa to skladalo vsetko sa nanovo pretesnilo cize Motor je odspodu uplne cisty nikde olej netecie mal som aj sanie dole tiez som ho cistil aj teraz som pozeral a v sani niako vela oleja nieje su iba steny trosku vlhke.Mne to aj tak pride na te kruzky.Tak rozmyslam ze to najar ked sa otepli zmeriam tlaky a hned budem vediet vcom je problem.Mna ale zaujimalo ci tu uz niekto nieco taketo riesil a cibi mi vedel povedat cim toje.Auto mam z Talianska cize mam pocit ze asi predosly majitel iba dolieval olej a nemenil.

Napsal: 05 led 2010, 19:34
od Huml
jak ta ojnice byla ohlá, nechodil píst ve válci nakřivo, nebyl už blbě jetej válec? jednou jsem řešil ohlý ojnice na rotačce a tam jak chodil píst zkřiva už byl chycenej válec, z jedný strany už nebylo vidět stopy po honování, ale my jsme dávaly nový kružky, pokud jsi ty starý vrátil zpět, je možný, že problém může být odsud, jaký máš hodnoty v kanále 13, to by mohlo o tlacích ledasco vypovědět, jinak ale neznamená, že pokud žere přes kroužky olej, musí být horší tlaky, může se stát, třeba, že kdyby při montáži praskl stírací kroužek, tlaky budou 100% dobrý

Napsal: 06 led 2010, 11:43
od Misík
Huml píše:jak ta ojnice byla ohlá, nechodil píst ve válci nakřivo, nebyl už blbě jetej válec? jednou jsem řešil ohlý ojnice na rotačce a tam jak chodil píst zkřiva už byl chycenej válec, z jedný strany už nebylo vidět stopy po honování, ale my jsme dávaly nový kružky, pokud jsi ty starý vrátil zpět, je možný, že problém může být odsud, jaký máš hodnoty v kanále 13, to by mohlo o tlacích ledasco vypovědět, jinak ale neznamená, že pokud žere přes kroužky olej, musí být horší tlaky, může se stát, třeba, že kdyby při montáži praskl stírací kroužek, tlaky budou 100% dobrý
No az tak zohnuta nebola iba trochu proste bol piest asi o 1mm pod urovnou bloku a ostatne boli jemne cez blok honovanie bolo ok.Ale mas pravdu podla mna to bude vtych kruzkoch.Mrknem sa na ten kanal 13 ked bude zohriaty na prevadzkovu teplotu a uvidim ci su tam velke rozdiely.proste ma to trapi lebo auto ide uplne v pohode aj vykon ma fajn iba papa olej.Zopar 1,6 benzin SR sme uz riesili tie motory tak po 150 000 az 200 000km zacinaju papat olej tak 1 az 1,5L na 15 000km.ked ho prekruzkujeme a vemenime guferka na hlave tak sa da na prvych 1500km novy olej na zebeh potom sa vymeni a auto uz nepapa viac ako 0,3L oleja na 15 000Km a zakaznik je spokojny.No ja od vycistenia tych kruzkou mam najazdene len 3000km tak to este neham do jari a potom sa rozhodnem a zmeriam tlaky.Este sa chcem opytat kolko stoji sada kruzkou na styri piesty a ci sa to da len z originalu alebo aj niake Goetze.Ta zohnuta ojnica Obrázek

Napsal: 06 led 2010, 12:05
od Marek77
Tohle není ažtak zohnutá? To je ohnuté jako prase !!!

Přikláněl bych se k názoru Humla, že je vyjetá stěna válce díky vyosení pístu ve válci. Tlaky klidně můžeš mít vynikající a přesto může kolem pístu motor brát olej. Tlaky totiž drží vrchní kroužek u dna, zatímco olej utěsňuje spodní stírací kroužek (tudíž tlaky nemají se spotřebou oleje nic společného).

To muselo chytit vodu do válce, ne? A mimochodem - předpis výrobce hovoří o výměně VŠECH ojnic i v případě, že vadná je jen jedna (kvůli dodržení vyvážení a hmotnosti celé soustavy klikového ústrojí). Vsadím se, že jste měnili jen tu vadnou ojnici, mám pravdu?

Napsal: 06 led 2010, 12:18
od Misík
Hej moze to tak byt vsak pozriem vsetko od kanalu 13 az po meranie tlakov a uvidim nakoniec zhodim hlavu dole a zmeram Valce elipsu mikrometrom a mrknem este raz to honovanie.Ale piest nebol nikde zodraty ani trosku a ani ojnica cize by honovanie malo byt ok ale to bolo pred pol rokom 100 percentne som si nie isty.