Stránka 1 z 8
Závada tiptroniku na Audi A6 2.5 TDI
Napsal: 05 led 2010, 17:16
od Adam Michal
Mám audi A6 2,5 Tdi tiptronik a začala mě zlobit převodovka. Když tam mám D tak mi auto strašně škube ale když si řadím manuálně tak to nedělá. to je první problém a druhý že to má hodně pomalé rozjezdy a když chci najet např. na obrubník tak bez toho abych byl trošku rozjetej mi to tam nevyjede ani za jedna ani na zpátečku. Převodovka nehlásí žádné chyby.Prosím o radu děkuji
Napsal: 05 led 2010, 20:21
od turdy VW
Zrovna jsem to tady psal jednomu klukovi,napiš členovi lubomt a ten ti poradí.Řešilo se to tady už mockrát a já ti z toho mohu za sebe napsat jen to,že když řadíš R-D R-D za sebou a škube to tak ta převodovka půjde brzy prdět a ještě k tomu jestli ti už tolik nezabírá...Jsou dva způsoby jak poznat špatný automat,ten první když škube a ten druhý je když zastavíš v prudkém kopci na D a auto ujíždí dozadu....(nebo zkrátka klouže)
Tady už nepomáhá ani výměna oleje,je to zbytečné...Ale napiš lubovi,on ty převodovky dělá.

Napsal: 05 led 2010, 22:59
od lubomt
Zodrata prevodovka kilometrami a nemenenim oleja+filtra v nej. Pomoze iba oprava alebo repas,ale opravu by som nerobil,lebo ked sklbe a lenivo sa rozbieha /klze/, tak je v tahu hydromenic,lamely,olej.cerpadlo bude uz prehriate,proste vsetky dolezite casti....Ked klze a trha,su zodrate lopatky v menici , tym sa velmi prehrieva olej,je moc zatazene cerpadlo,lebo musi hnat do menica viac oleja a menic zabera na pozadovyna vykon vo vyssich otackach. Ked sa vsetko dnu v prevodovke prehrieva,tak prevodovka je v tahu a zvycajne velmi velmi rychlo odide....cena zalezi aky ma kod prevodovka, rocnik auta a ci je to 4x4 alebo len predny nahon. dam sem za chvilu nejake fotky,aby si vedel ako to dnu vyzera. Posli mi VIN karoserie,nech viem presne co tam mas za prevodovku
Napsal: 05 led 2010, 23:14
od lubomt
takze ak niekto nema predstavu ako vyzera hydromenic alebo takisto odbornejsie konvertor

takto vyzera zvnutra jedna cast hydromeniča,vidite doslova vydrate lopatky turbiny, sposobene je to ocel.pilinami a naslednym prehrievanim,lebo je mensia stzcna plocha lopatiek a hydromenic musi viac zaberat a takto dookola az odide

Napsal: 05 led 2010, 23:26
od lubomt
toto je tiez pohlad na dalsiu cast v hydromenici,vsimnite si lopatky,ake su "zubate"

toto je cast hydromenica kde je lamela

Napsal: 05 led 2010, 23:32
od lubomt
v strede hydromenica je lozisko,ktore odchadza ako prve,vsimnite si ako je zvonka vydrate

dalsie detailne foto vydratych lopatiek

Napsal: 05 led 2010, 23:37
od lubomt
takto vyzeraju nove lopatky v hydromenici

takto vyzera rozrezany novy hydromenic na casti

ked sa vo fabrike posklada a zavari dokopy,este sa vyvazuje zboku plieskami,ktore sa privaraju bodovymi zvarmi
Napsal: 05 led 2010, 23:38
od lubomt
a toto je z druhej starny cast,kde je lamela,niekedy tam "strelia strunky" a robi to tiez galibu

Napsal: 05 led 2010, 23:41
od lubomt
a takyto humus-piliny su v prevodovke a koluju v oleji.Tie vlnky z pilin su schovane magnety pod pilinami

Napsal: 05 led 2010, 23:45
od lubomt
toto je stitok na prevodovke a tie tri velke pismena
FEV su kod prevodovka. Niektore sa daju aj zamienať,ale to je uz moje obch.tajomstvo,ktore ma stalo vela roboty

Napsal: 05 led 2010, 23:47
od lubomt
nabuduce poslem ako vyzeraju spalene lamely. Koncim,lebo priatelka na mna uz nepekne skuli

Napsal: 06 led 2010, 08:22
od misoVW
Dik Lubo, nemas este foto rozobratej celej prevodovky? Nikdy som to nevidel, dik.
Napsal: 06 led 2010, 12:24
od lubomt
No vyrera to ze "Adam Michal" ma 6-stupnovu prevodovku a to uplne meni situaciu. Kedze vtedy sa robili iba 5-stupnove,tak tam ma Multitronic,takisto to potvrdzuje ze ma iba predny nahon,4x4 Multitronic sa nerobil.Tak pockam na VIN,lebo to meni uplne situaciu. Dam sem teda este fotky nejakeho rozobrateho Tiptronicu

toro je prevodovka bez hydromenica a olejovej vane a bloku s ventilmi.

Napsal: 06 led 2010, 12:36
od m_toy
Napsal: 06 led 2010, 12:44
od lubomt
pekne urobene videjko,len to je uz ina kapitola. Je to 8-rychlostna hybridna prevodovka quatro ktora zaroven pomaha motoru lebo ma aj vstavany el.motor a takisto zas pri jazde na napr.benzinovy motor a brzdeni dobija baterie. Tak späť ku tiptronicu.Detail na prevodovku pod olej.vanou

ako vidite,ked sa da dole vana s boxom,tak aj tak je vsetko uzavrete,nevidno poriadne ani kose s lamelami