Stránka 1 z 2

Zvlněné kotouce

Napsal: 11 led 2010, 12:52
od Stavros
Mel jsem na OCT.1 zvlneny kotouce, tak jsem koupil novy a po par kilometrech jsem na tom stejne. Pry ma skoda nejaky vyrobni vady. Co s tim , cim to muze byt? Diky

Napsal: 11 led 2010, 13:06
od Kubass
Co jsi tam koupil za kotouče??Myslim značku.. A desky jsi u toho taky měnil??Nepřibržduje ti jedno kolo trošku??

Napsal: 11 led 2010, 15:21
od Stavros
koupil jsem celou sadu myslim, ze ATE. Nezda se mi, ze by to pribrzdovalo. Dela to ve vyssich rychlostech na dalnici treba.

Napsal: 11 led 2010, 15:45
od Non1
A ako sa to prejavuje ? Robí to len pri brzdení, alebo sa to brzdením zhoršuje, alebo to robí len pri jazde ?

Napsal: 11 led 2010, 17:45
od skramo
Nejhorší pro kotouče je, když jedeš z kopce a brzdíš, oni se pořádně zahřejí a pak přijedeš někam na křižovatku, kotouče jsou rozžhavený a zůstaneš stát na na brzdě a pak jsou hned zvlněné. A neudělal jsi chybu při montáži, pečlivě si očistil všechny dosedací plochy? ATE by neměly být úplné šitky, osobně preferuji Brembo.

Napsal: 11 led 2010, 17:55
od Stavros
ja myslim, ze jsem to vymenil spravne. vsechno jsem vycistil a odmastil tech. benzinem. Projevuje se to tak, ze pri brzdeni z vyssich rychlosti se rozklepe volant.

Napsal: 11 led 2010, 18:03
od Dushky888
mal som v ruke vyjadrenie fy FERODO kde sa tymto problemom dost detailne zaoberali. V kratkosti sa to pokusim napisat: ak jazdis na uz opotrebovanych kotucoch, ich axialnu volu (kolma na smer rotacie kotuca) zachytavaju a absorbuju vsetky cleny napravy (capy, silentbloky), cim v tychto clenoch vznika opotrebenie teda vola. Tento jazdeny a krivy kotuc sa teda relativne zda byt rovny, lebo vsetko okolo kotuca tuto nerovnost eliminuje...
Ak vymenis nove kotuce, ktore su rovne, sily vznikajuce pri brzdeni maju snahu rozkmitat kotuc a koleso, ale nakolko je axialna vola kotuca nulova, tieto sily sa prenesu na ostatne prvky napravy. Tieto prvky su uz aj s volou, takze to kmitanie nesposobuje zly kotuc, ale opotrebovanie ostatnych clenov napravy.
Vyrobcovia brzdovych kotucov preto odporucaju pri vymene brzd. kotucov menit vsetky prvky napravy.
Ja osobne som to tak urobil a je to v 100%-nom stave, dosticky aj kotuce FERODO Premium, dosky vydrzali 107 tis. KM, kotuc jazdim dalej...

Napsal: 11 led 2010, 18:13
od Stavros
no, je to logicky, co vsechno si tam vymenil teda? Ne, ze bych chtel narvat deset tisic do repase napravy. :D

Napsal: 11 led 2010, 18:14
od slovacek.milos
Stavros píše:ja myslim, ze jsem to vymenil spravne. vsechno jsem vycistil a odmastil tech. benzinem. Projevuje se to tak, ze pri brzdeni z vyssich rychlosti se rozklepe volant.
máš špatné destičky jsou tvrdé přehřívají kotouče mrkni na krabici od desek jaký máš brzdový systém, ATE,Tewes,voltswagen,
tohoto jevu se nezbavíš, jen výměna desek miloš

Napsal: 11 led 2010, 18:17
od Fulltank
Dushky888 píše:mal som v ruke vyjadrenie fy FERODO kde sa tymto problemom dost detailne zaoberali. V kratkosti sa to pokusim napisat: ak jazdis na uz opotrebovanych kotucoch, ich axialnu volu (kolma na smer rotacie kotuca) zachytavaju a absorbuju vsetky cleny napravy (capy, silentbloky), cim v tychto clenoch vznika opotrebenie teda vola. Tento jazdeny a krivy kotuc sa teda relativne zda byt rovny, lebo vsetko okolo kotuca tuto nerovnost eliminuje...
Ak vymenis nove kotuce, ktore su rovne, sily vznikajuce pri brzdeni maju snahu rozkmitat kotuc a koleso, ale nakolko je axialna vola kotuca nulova, tieto sily sa prenesu na ostatne prvky napravy. Tieto prvky su uz aj s volou, takze to kmitanie nesposobuje zly kotuc, ale opotrebovanie ostatnych clenov napravy.
Vyrobcovia brzdovych kotucov preto odporucaju pri vymene brzd. kotucov menit vsetky prvky napravy.
Ja osobne som to tak urobil a je to v 100%-nom stave, dosticky aj kotuce FERODO Premium, dosky vydrzali 107 tis. KM, kotuc jazdim dalej...
tohle vyjadreni nemelo jen Feredo ale i Ate Bosch TRW Lucas. Mam to v pdf na meilu.

Napsal: 11 led 2010, 18:21
od Dushky888
Stavros píše:no, je to logicky, co vsechno si tam vymenil teda? Ne, ze bych chtel narvat deset tisic do repase napravy. :D
menil som komplet vsetko, auto mam hlavne na robotu, takze si na seba vyraba.....
ale teraz ma napadla este jedna vec, kamos vymenil tak isto nove kotuce aj dosky, prvych 500km to bolo super, potom to zacalo znovu triast asi tak dalsich 500km a ked mali kotuce cca 1000km, dalo sa to samo do poriadku a uz to netriaslo
je to alchimia zosuladit material kotuc-doska, ja davam vsetko rovnakej znacky, ale je to vec nazoru...

Napsal: 11 led 2010, 18:25
od skramo
[nemelo jen Feredo ale i Ate Bosch TRW Lucas. Mam to v pdf na meilu.[/quote]


No, připadá mi to, že se tímto vyjádřením výrobci kryjí v případě reklamace. Přeci nebudeš při každé výměně dělat generálku nápravy :?

Napsal: 11 led 2010, 18:30
od slovacek.milos
zajímavé je že máš origo desky origo kotoruče ojeté, nic nekmitá

dáš novou sadu a třepe jak kráva hodíš tam ty taré kotouče a desky a je klid,

vyměníš jen desky a zas třepeš jak pako

viděl jsem čepy na vypadnutí, vytřískané ramena, vůle v ložisku že kolo lítalo, gumy byly sežrané za 3OOO km a při brzdění nic netřepalo,
(hm) miloš

Napsal: 11 led 2010, 18:45
od Fulltank
slovacek.milos píše:zajímavé je že máš origo desky origo kotoruče ojeté, nic nekmitá

dáš novou sadu a třepe jak kráva hodíš tam ty taré kotouče a desky a je klid,

vyměníš jen desky a zas třepeš jak pako

viděl jsem čepy na vypadnutí, vytřískané ramena, vůle v ložisku že kolo lítalo, gumy byly sežrané za 3OOO km a při brzdění nic netřepalo,
(hm) miloš
presne o tomhle tam pisou. Prislo mi to na moji reklamaci a nikdo se semnou dal nebavil (wallbash) ..

Napsal: 11 led 2010, 18:51
od Slavkov