Stránka 1 z 6

Motor cuká - divně se chová

Napsal: 29 zář 2010, 18:17
od big.boby
Ahoj,
mám problém s mím motorem VW 3C5, r.v. 2006, 1,9TDI 77kW. Na rady jsem nechal dát nové turbo a už mám i nové vstřiky, kabeláž ke vstřikům a odstraněn FAP.

Problém : při zrychlování v rozmezí 1300 - 2000 ot./min. se motor v jednu chvíli chová divně - nenarůstá výkon ( takové jemné cukání jako když se dusí ) a pak to v tom cukne, jako by to dostalo naftu, zakouří to černě a jede auto úplně bez problémů...( toto je velice málo výrazné, když přidávám plyn velice pomalu a rozjíždím to pozvolně )
V nízkých otáčkách a nad cca 2000 nepocituji nějaký problémy s motorem nebo s poklesem výkonu...prostě to jede v pohodě...
Čím víc ten motor točím, tím bych řekl, že potom i při poklesu otáček a pak hned přidám, tak to skoro není poznat. Ale když jedu pozvolna na 5tku a nechám drobíček poklesnout otáčky cca 1500 a chci zase přidat, tak to taky cuká jako když nemá naftu nebo vzducha pak se to zase rozjede bez problémů.

A abych toho neměl málo, tak ještě mě ubejvá dost olej 1l / 800km, ale když jsem ten olej hledal, tak jsem ho nešel dost v sání - z oddychu motoru to nejde. Turbo má najeto 3100km a při reklamaci turba mi dneska bylo řečeno, že at jsem trpělivý, že se to turbo tak v cca 5000km může zatáhnout a už nebu téct.

Děkuji všem za rady, to auto jsem koupil pro rodinu, už mám od března a jenom řeším problém s autem a ne abychom s ním jezdili...

Napsal: 29 zář 2010, 18:51
od papouch22
jste sem nevidel zatahovat turbo aby neteklo to neni dira v drevenym sudu

Napsal: 29 zář 2010, 18:57
od Tomas.cz
Taky bych si dal pozor na tu turbínu, odkud jí máš, pokud to není tajné ;)

Co se týčo toho cukání, zajel bych do autorizovaného servisu s žádností o náhrání co nejnovějšího sw do jednotky motoru.

Napsal: 29 zář 2010, 19:24
od big.boby
sw je už taky přehraný...jsem taky slyšel, že by to mohla dělat hlava...ale to byl asi problém pořád...

Napsal: 29 zář 2010, 19:43
od Huml
no pokud má odstraněnej FAP, tak to má pravděpodobně ošéfovaný i softwarově, takže přehrátí softu to asi nezlepší, páč mu tu úpravu smáznou

Napsal: 29 zář 2010, 19:49
od Tomas.cz
Ajo, na to som zabudol.

Napsal: 29 zář 2010, 19:56
od powerhunter
Přesně jak psal Huml, pokud si měl udělanej FAP off a nechal sis flashnout jednotku, tak máš zas FAP on (:
taky jde o to, jakym způsobem byl zrušenej, jestli jen softem, nebo jestli ho i někdo vymlátil, jestli je jen softem a neni vymlácenej, tak by v tom mohl být taky problém.
A každopádně bacha na to turbo, to že se zatáhne po 5000km je docela blbost.
Takže zkontrolovat soft, aby se vědělo co a jak s tim DPF, zjistit, jestli je vymlácenej a mrknout na to turbo.

Napsal: 29 zář 2010, 20:01
od Huml
kontrolou turba a tlaku plynů před ním bych začal ;)

Napsal: 29 zář 2010, 20:03
od Tomas.cz
Předně si myslím, že to turbo když vyvažujou tak se do něj pere pod tlakem olej a za provozní teploty a případný únik je hned vidět, sice jsem jen okouněl, ale něco jsem v tom turboservisu pochitil.

Napsal: 29 zář 2010, 20:10
od slovacek.milos
určitě tam máš nějaký extra drahý řídký olej a auto ti jede na olej, při učitých otáčkách dochází k mezdnímu tření a špatnému stírání a ono se to tak blbě chová
miloš

Napsal: 29 zář 2010, 20:14
od big.boby
tento problém byl i před odstraněním FAPu, před vstřika a turbem. a ten FAP je odstraněn jak sw tak hw ( vymlácen )

Napsal: 29 zář 2010, 20:25
od Huml
a ještě bych mrknul v jakým stavu je vačka ;)

Napsal: 29 zář 2010, 22:06
od mistrkutil
Určitě jde turbo do kytek bacha na to dokud je ve výfuku je to dobrý jak to hrcne do sání je to hukot ;)

Napsal: 30 zář 2010, 15:02
od big.boby
vačky kontroloval při výměně vstřiků...

jeden mi říkal, že to může být hlava...že můžou být vymačkané šoupátka...že to říkal jeho známej od audi

Napsal: 30 zář 2010, 16:26
od Tomas.cz
Osobně bych začal tím turbem, 1l oleje na 800km je moc.