Stránka 1 z 4
Sustruzenie brzdovych kotucov od BOSCHU
Napsal: 26 lis 2010, 08:47
od travel242fx
Zdravim mam problem s kotucmi su skrutne ,maju najazdene ani necelych 10000km tak mam dilemu ci investovat zase do novych co sa mi ale zda zbytocne lebo aj tak sa zase skrutia tak sa pytam ci ma niekto skusenosti stymto sustruhom od BOSCHU :
http://www.peterson-technik.sk/katalog/ ... ut-pfm-9-0
ci to teda pomoze .diky za info
za osustruzenie 2 kotucov pytaju cca 5O EUR
Napsal: 26 lis 2010, 11:14
od octavia66kw
50 EUR?? najdi si nakyho cloveka co ma soustruh....nam to dela manik za 200,-kc..
Napsal: 26 lis 2010, 11:26
od subz3ro_tdi
Tak toto je trochu ina kava ako ked ti to lizne manik upnute na 50 rocnom sustruhu

Toto sa robi priamo na aute, berie to do uvahy opotrebovanie lozisk apod. Kazdopadne si myslim, ze to ma zmysel riesit podla druhu brzdovych kotucov... pre kotuce v cene 70-100 EUR by som asi volil variantu vymena

Pokial mam napr. R32 kde tie brzdove kotuce vychadzaju na stovky EUR, tak je to ekonomicky dobra volba

Napsal: 26 lis 2010, 11:35
od travel242fx
subz3ro_tdi píše:Tak toto je trochu ina kava ako ked ti to lizne manik upnute na 50 rocnom sustruhu

Toto sa robi priamo na aute, berie to do uvahy opotrebovanie lozisk apod. Kazdopadne si myslim, ze to ma zmysel riesit podla druhu brzdovych kotucov... pre kotuce v cene 70-100 EUR by som asi volil variantu vymena

Pokial mam napr. R32 kde tie brzdove kotuce vychadzaju na stovky EUR, tak je to ekonomicky dobra volba

no prave ze uz menim druhu sadu na tej prevej som najazdil tiez cca 10000km ,teraz mi menili kotuce v servise za nejake nemecke hovorili ze je to kvalita ale skrutili sa zase, takze vyhadzovat cca 200 EUR po 10000km furt za nove kotuce sa mi nezda moc dobra volba,preto ma zaujima ze ked sa to prebehne sustruhom ci potom uz bude klud, aby sa aj tak zase neskrutili ,
alebo co urobit ? zohriat poriadne brzdy teda brzdit ako blazen aby sa co najviac skrutili a potom ich dat osustruzit?
Napsal: 26 lis 2010, 11:55
od subz3ro_tdi
pokial sa brzdovy kotuc skruti ked je novy (vyrobna hrubka), tak po zrovnani sa moze akurat tak skrutit este rychlejsie, kedze bude tensi ako predtym... je to bolest toho FS-III systemu brzd to krutenie, niekomu to vydrzi na to co jazdi, niekomu nie... u teba by bolo asi najlepsie skonvertovat tehlice a brzdice na FN-III system, pociatocna investicia je vacsia ale mas klud navzdy

Napsal: 26 lis 2010, 12:05
od travel242fx
subz3ro_tdi píše:pokial sa brzdovy kotuc skruti ked je novy (vyrobna hrubka), tak po zrovnani sa moze akurat tak skrutit este rychlejsie, kedze bude tensi ako predtym... je to bolest toho FS-III systemu brzd to krutenie, niekomu to vydrzi na to co jazdi, niekomu nie... u teba by bolo asi najlepsie skonvertovat tehlice a brzdice na FN-III system, pociatocna investicia je vacsia ale mas klud navzdy

hmm dik za radu...bohuzial mas pravdu
len do 10 rocenho auto sa mi uz nechce investovat viac ako 100 EUR takze bud sa nato vyseriem a bude mi hadzat volant pri dobrzdovani alebo skusim maximalne ten sustruh a hadam zase na urcitu dobu bude klud.
asi najlacnejsia varianta najst nejakeho deduska so sustruhom nech to stoci za par drobnych.len ja to nemam kde rozobrat byvam v panelaku takze preto ta alternativa ist do boschu a onic sa clovek nemusi starat.len platit

Napsal: 26 lis 2010, 12:13
od subz3ro_tdi
obcas su inzeraty na FN-III brzdy (tehlice+adaptery+brzdice+pouzitelne kotuce a oblozenie) v cene zhruba 150 EUR, tak si skus pockat, alebo si daj inzerat s cenovym stropom

Napsal: 26 lis 2010, 12:22
od Master
Ja bych celkem doporucil montaz stocenych 288 kotoucu... Na nasi firemni octe se menili ruzne kotouce dokola a tyto stocene 288 zatim drzi...
Napsal: 26 lis 2010, 13:06
od 1pavel
připadá mě že tady někdo lobuje za prodejce dílů , jestli mají 10 tis km klidně je nech stočit , a neboj i 60 let starý ale udržovaný soustruh je přesný

Napsal: 26 lis 2010, 13:27
od tomiisp
ono je este otazne ci je problem v kotucoch alebo vo vodicovi

Napsal: 26 lis 2010, 13:34
od travel242fx
tomiisp píše:ono je este otazne ci je problem v kotucoch alebo vo vodicovi

no tak jazdim roznymi firemnini autami od fiatov cez fordy a renaulty a ani jeden nema problem s klepanim volantu ,takze vodicom to si nebude ,a to este pripomeniem ze na mojom sukromon golfe najazdim rocne 10000km a na firemnych cez 50000km za rok
proste to sudruhovia vo VW dodrbkali stymi brzdami
Napsal: 26 lis 2010, 13:35
od subz3ro_tdi
1pavel píše:připadá mě že tady někdo lobuje za prodejce dílů
ak myslis mna tak si ma celkom pobavil

nemam najmensi dovod za niekoho lobovat, radim podla vlastneho vedomia a svedomia
Napsal: 26 lis 2010, 13:37
od conti
Můžete stáčet a měnit kotouče do nekonečna, když se udělá špatná montáž.
Za celou mou praxi se mi nevrátilo jediný auto, že by mu začly po montáži nových kotoučů házet.
Když vidim jak to dělají někteří i profesionální mechanici, zasloužili by jít k lopatě.
Napsal: 26 lis 2010, 13:40
od travel242fx
conti píše:Můžete stáčet a měnit kotouče do nekonečna, když se udělá špatná montáž.
Za celou mou praxi se mi nevrátilo jediný auto, že by mu začly po montáži nových kotoučů házet.
Když vidim jak to dělají někteří i profesionální mechanici, zasloužili by jít k lopatě.
no tak to som zvedavy tak porad ako sa ma spravne nasadit brzdovy kotuc
Napsal: 26 lis 2010, 14:24
od rehak6co
Hele ja měl uplně nový ATE a po pár set kilometrek křivý jako.... Jezdil sem stim celej podzim ale pak sem je dal jednomu dědovi do sklepa na soustruh za 200 oba stočit a od tý doby sem nanich najel přes 15tis a sou furt rovný.
Někdo říká že musíš utáhnout kola na moment, nebo že je vůle v těhlicích, to sou pro mě jen pohádky... už je tu toho nesmyslně o kotoučích... a každej na to má nákej názor
