Stránka 1 z 9
Špatné studené starty - jen předvstřik, nebo i svíčky?
Napsal: 28 lis 2010, 14:46
od mir77
Ahoj, když stojim přes noc venku, tak to ráno v -2°C vypadá takhle:
http://www.youtube.com/watch?v=TnAfPXuYTDY
Předvstřik je nižší, půjde seřídit, ale zajímá mě, jestli samotnej předvstřik může udělat tohleto, nebo jestli jsou v prdeli i žhavící svíčky. Jedná se o Octavii 1.9 TDI 81 kW, ASV, r.v. 2002, najeto 150 000 km.
Díky za rady.
Napsal: 28 lis 2010, 15:10
od Johny_RS
Ja mam tiež podobny predvstrek ale pohybuje sa okolo 45-46 a tiež mi to takto štartuje.Dal som teraz baterku nabiť uvidim či sa to zlepši,pritom sa mmi nezda že by štarter malo točil a žhavičky su podľa mňa oka,niekto tu pisal,že naštartoval TDI pri -20 aj bez nich.Skus dať predsvtrek na modru a potom daj vedieť,či sa to nejak zlepšilo. Pričinou môže byť ako chalani hovoria vylagrovane futra štarteru,predvstrek,padanie nafty,žhaviče,kvalita nafty,baterka...
Napsal: 28 lis 2010, 15:33
od mir77
Tak já mám baterku novou. Dokonce druhou. Měnil za baterku s větší kapacitou, obě nový, u obou startování stejný. Doufám, že se muj mechanik ještě dneska smiluje a vezme mě na dílnu nastavit ten předvstřik a zkontrolovat žhavičky. Říkal, že tam má kdyžtak nějaký funkční, zánovní, tak že by mi je tam dal na zkoušku, než bysme objednávali nový. Jen aby se mu chtělo ještě dneska. Seřízení předvstřiku si domlouvám už tejden. A dneska má začít sněžit.
Napsal: 28 lis 2010, 15:48
od OťasTDi
měřil jsi ten předvstřik na ohřátým motoru?dole je hláška,že ne...jinak hlavně odpoj od svíček přívodní kabel a žárovkovou zkoušečkou proměř jestli to opravdu žhaví...napíchni ji do fajfky,druhý konec ukostři a ať ti někdo otočí klíčkem...
Napsal: 28 lis 2010, 15:54
od mir77
Měřil jsem to na teplým. Budík na 90, VAG hlásil asi 82°C. Nevím, proč to tam haldí. Studenej určitě nebyl

Napsal: 28 lis 2010, 16:40
od misa.89
já tam tu hlášku mám vždycky, i když mám motor ohřátej, nevím čím to sakra je...
Napsal: 28 lis 2010, 16:55
od Johny_RS
musi byť ohriate nad 85 stupňov,aby to nepisalo,tak to píše každa priručka.
Napsal: 28 lis 2010, 18:15
od OťasTDi
Johny_RS píše:musi byť ohriate nad 85 stupňov,aby to nepisalo,tak to píše každa priručka.
jo to je pravda,ale teďka vzimě by to musela být sakra dlouhá projížďka...co to žhavení,zkoušel jsi to?taky můžeš proměřit,když ty fajfky budeš mít dole jejich odpor ohmmetrem proti kostře a nebo do fajfky dát drátek a škrtat o hroty,jestli hází jiskru (odběr pokud žhaví)
Napsal: 28 lis 2010, 18:17
od mir77
Nedostal jsem se k tomu ještě. Chce to vyndat a podívat se. Žhavit můžou, ale klidně mimo špičku a je to stejně v piči. Snad se k tomu dostanu zejtra. Mám podezření, že bude jedna žhavka kaput. Spolu s tim rozhašenym předvstřikem by to mohlo dopadnout takhle.
Napsal: 28 lis 2010, 18:38
od OťasTDi
tak pak už jedině vyšroubovat a třeba po jedný ji nasadit na fajfku a ukostřit a vizuálně koukat na špičky,jestli budou svítit...
Napsal: 29 lis 2010, 10:06
od lucky.jack
OťasTDi píše:
taky můžeš proměřit,když ty fajfky budeš mít dole jejich odpor ohmmetrem proti kostře
Jaká hodnota odporu by měla být?
Napsal: 29 lis 2010, 10:29
od Slavkov
lucky.jack píše: Jaká hodnota odporu by měla být?
Problematika měření malých odporů (v řádu jednotek Ohmů) rozhodně není ideální na obyčejných multimerech... nicméně měl by jsi napěřit "pár" Ohmů.
Lépe, vem starý ampérmetr (cca 20-30A) a změř proud, který žhavka bere. Při připojení cca 16-20A, pak cca 8-10A

Ovšem ideální je opravdu žhavku ven, aby jsi viděl, jak rychle a jak velká část žhavý.
Napsal: 29 lis 2010, 14:14
od OťasTDi
jsem zvědavý,jestli sežene doma ampérmetr nad 10 A stejnosměrného...jinak nevím přesně kolik ohmů,ale jde o to,že ta hodnota by měla být stejná pro všechny čtyři svíčky.ta svíčka je v podstatě jako žárovka a jde o to proměřit,jestli je průchozí...
Napsal: 29 lis 2010, 14:40
od Johny_RS
A keby som to na multimetri zmeral na "prechode" či je priechodny žhavič??Stačilo by to aj tak nie?Minus na blok motora a plus na ten hrot žhaviča.Mala by sa ukazať nejaka hodnota,či to je prichodne,ak by nebolo tak neukaže nič teda žhavič KO.A čo tak zobrať + od baterky a škrtnuť po žhaviči,či hadže iskru(ma odber).Najlepšie je ich vytiahnuť a nažhaviť,len ked nemaš dlhy orech a momentak,bez toho to pojde ťažko,kedže nevieš odhadnuť ako to utiahnuť

Napsal: 07 pro 2010, 18:00
od mir77
Tak konečně na to přišlo

Dal jsem na repas startér a kontrola svíček. Když jsem to začal řešit, tak se čerstvě začal startér ozývat. Po nastartování takový "chrrr"

Takže repase hotová a dvě žhavičky byly KO. Mám je tady na stole. Už jsou vyměněný, tak uvidíme, jak to bude vypadat ráno

Případně potom ještě budu řešit ten předvstřik. Nakonec mi to dělal někdo jinej, než jsem původně myslel a ten má zrovna kaput diagnostiku, tak říkal, ať to zkusim studený a uvidim, jak to půjde.
Ten co mi to dělat měl si auto poslech, šlápnul na plyn a řek, že by předvstřik neřešil. No nevim. Mě teda 38 příde málo. Na co všechno to má vliv krom startu? Kde poznám dál rozdíl?
P.S. Někde jsem viděl takovou nástěnku, jako reklamní od nějaký firmy, co dělá svíčky a tam byly obrázky a popisky poškozenej svíček a vždycky proč vypadá tak, jak vypadá. Třeba obrázek svíčky, kterou oddělal kapající vstřik, nebo s bouchlou hlavičkou a tak.
Nemáte to někdo? Nebo něco podobnýho?
