Stránka 1 z 3
Fiat Marea 1,9JTD (EDC15) nestartuje
Napsal: 01 pro 2010, 21:08
od ajakoamper
Zdravím všeci fóráky, potřeboval bych prosím radu ohledně JTDéčka, nemám s těmito motory zkušenosti, ale nejde nastartovat. Zkoušel jsem povolit přívod u vstřiku a teče tam nafta (jakmile se zapne klíček teče, když se startuje, tak se to nemění, intenzita tlaku je podle mne stejná.) Tak jsem povolil přívod do REIL lišty, co jde přímo z rotačního čerpadla, a tam je taky jen nízkej tlak, když se startuje, též se nezmění, (jen teče nestříká)
Nafta do čerpadla jede.
Kde by mohl býrt prosím vás problém???
Děkuji za všechny rady.
Napsal: 01 pro 2010, 21:14
od jurki888
ono ti to ani striekat nebude to zas taky prietok nema treba to dat na examiner
Re: Fiat Marea 1,9JTD (EDC15) nestartuje
Napsal: 01 pro 2010, 21:14
od sikin1987
ajakoamper píše:Zdravím všeci fóráky, potřeboval bych prosím radu ohledně JTDéčka, nemám s těmito motory zkušenosti, ale nejde nastartovat. Zkoušel jsem povolit přívod u vstřiku a teče tam nafta (jakmile se zapne klíček teče, když se startuje, tak se to nemění, intenzita tlaku je podle mne stejná.) Tak jsem povolil přívod do REIL lišty, co jde přímo z rotačního čerpadla, a tam je taky jen nízkej tlak, když se startuje, též se nezmění, (jen teče nestříká)
Nafta do čerpadla jede.
Kde by mohl býrt prosím vás problém???
Děkuji za všechny rady.
a co takhle diagnostika?
ja nechapu proc se vseci prvni ptaji na foru. JA nevim jestli to tady nekdo dokaze vycucat z prstu. kdyz ti nekdo rekne DRV nevymenis ho prece bez diagnostiky
Re: Fiat Marea 1,9JTD (EDC15) nestartuje
Napsal: 01 pro 2010, 21:16
od ajakoamper
sikin1987 píše:ajakoamper píše:Zdravím všeci fóráky, potřeboval bych prosím radu ohledně JTDéčka, nemám s těmito motory zkušenosti, ale nejde nastartovat. Zkoušel jsem povolit přívod u vstřiku a teče tam nafta (jakmile se zapne klíček teče, když se startuje, tak se to nemění, intenzita tlaku je podle mne stejná.) Tak jsem povolil přívod do REIL lišty, co jde přímo z rotačního čerpadla, a tam je taky jen nízkej tlak, když se startuje, též se nezmění, (jen teče nestříká)
Nafta do čerpadla jede.
Kde by mohl býrt prosím vás problém???
Děkuji za všechny rady.
a co takhle diagnostika?
ja nechapu proc se vseci prvni ptaji na foru. JA nevim jestli to tady nekdo dokaze vycucat z prstu. kdyz ti nekdo rekne DRV nevymenis ho prece bez diagnostiky
Diagnostika ukazuje jen žhavič ohřevu vody.
Napsal: 01 pro 2010, 22:57
od wojto33
treba pozret aky tlak paliva ukazuje na diagnostike ... skontrolovat cidlo na kluke a vacke ci z nich lezie nejaky signal.... pozri si temu co som tu zalozil STILO JTD NESTARTUJE ... motor by to mal byt viacmenej ten isty
Napsal: 05 pro 2010, 16:37
od ajakoamper
tak jsem vyměnil čidlo otáček motoru na klikovce a nic.
Na diagnostice se bjevila nová závada: neznámá funkce
(ještě jedine zkouknout STOPventil a jinak nevím.)
Bez schématu se to těžko odhaluje
Napsal: 05 pro 2010, 16:41
od origoš
Na JTD stop ventil těžko zkoukneš.
Napsal: 05 pro 2010, 17:45
od jurki888
Napsal: 05 pro 2010, 18:31
od Non1
To veru, si v inej dimenzii.
Napsal: 05 pro 2010, 19:41
od autickar21
drv ventil, vyber, precisti, ked tak na stolnom zdroji odskusaj jeho funkciu-moze byt seknuty. Imobilizer ti nesvieti?
Napsal: 05 pro 2010, 20:57
od Non1
Akú to vlastne diagnostiku máš ?
Inak aj snímač tlaku.
Napsal: 28 lis 2011, 13:57
od Jiří Tomka
Mám stejný problém.
Marea ELX 1,9JTD 2002. Před několika měsíci se občas stalo, že nešla nastartovat. Motor točí, ale nchytne. Někdy po několika pokusech, někdy do vybití baterie. Jediná záchrana stříknout trochu hořlavého spreje před škrticí klapku.
Zkoušel jsem všechno možné. Proklemovat immobilizer, kontrolu zpětné větve od vstřiků zda nepouštějí, prohození relé 150 a 152 za jiná, kontrolu žhavicích svíček (jedna byla vadná) ale po vyměně to bylo stejné. Navíc mi po čase začal po startu blikat kontrolka žhavení tak na 30s. Zdálo se mi, že je už slabá baterka, tak jsem ji vyměnil. Po týdnu znovu to samé. Koupil jsem ELM327 a projel ECU. Jedna závada " P0380 - Board Relay, Thermostater or preheat. ECU" s poznámkou, že byl zjištěn příliš slabý signál. Při běžícím motoru všechny parametry včetně tlaku paliva OK. Tak jsem včera skončil a dneska ráno zase mrtvá. Pomohla až sprejová terapie. Nyní už startuje zase normálně.
Tak zatím nevím. Předpokládám, že snímač otáček ani fáze by sprej neopravil. Tak nevím co dál.
Napsal: 28 lis 2011, 14:06
od origoš
Musíš si zjistit tlak na reilu při startu. Pokud je malý, jednotka neotevře vstřiky. Tomu nasvědčuje i to, že to na spray rozkoktáš a při vyšších otáčkách už se tlak vytvoří.
Napsal: 28 lis 2011, 15:28
od Jiří Tomka
Díky za tip.
Rád bych ten tlak změřil, ale když mám připojený ELM327, tak po přepnutí klíčku na startování se jednotka odpojí a než ji znovu připojím, tak je tlak zpátky dole. Mám to trápit na bateku, a zkusit připojit jednotku? Teď už to zase startuje normálně a tlak paliva reguluje podle požadovaného. Jediný parametr, který je mi podezřelý je AirIntake qty. Desired je 8-10x větší než měřený. Ale to by buď nejelo vůbec nebo chlastalo. Ale výkon je OK a spotřeba na trase Mukařov-Kutná Hora 5.7l
Spíš mi to přijde jako chyba v řádu v programu FiatECUscan

Napsal: 28 lis 2011, 20:36
od jurki888
preco to nemas v cestine?