Stránka 1 z 2

Software (CHIP) ,, ZÁRUKA" nového vozu

Napsal: 02 pro 2010, 23:19
od Muclicek7
Chtěl bych se zeptat odborníků? Jak je to, když si pořídím zcela nový vůz na který se vztahuje 2 letá záruka, pokud bych ho chtěl nechat softwarově upravit ( chipovat )? Je jasné, že mě tím záruka skončí... Ale zajímalo by mne, jak by se to dalo udělat aby na to v autorizovaném servise nepřišli.... Jestli je možnost zálohovat originální data z ř.j. a nebo jí vyměnit komplet celou za jinou??? Jedná se o vůz Škoda Octavia RS 2.0 TDi DSG

Všem děkuji za rady a nápady ;)

Napsal: 02 pro 2010, 23:27
od nostromo
Nejsem odbornik, jen co jsem cetl, Tak jednotka si pamatuje, kolik v ni bylo provedeno zapisu. U nejake firmy, ktera dela chipy, umi tento udaj vymazat a ta jednotka vypada netknuta. Nevim, co je na tom pravdy, ale nekde jsem slysel, ze se spatne tyhle oktavky chipujou, ze tam je jednotka Siemens a max nekde okolo 200PS. A asi bude DSG problem. Neber to jakou pevnou minci, jsou tady jiny borci, kteri vedi daleko vic


Osobne bych se do noveho auta necpal az po zaruce, ale to si slyset nechtel

Napsal: 02 pro 2010, 23:38
od Muclicek7
A tak každá rada je zlatá. A lepší je slyšet tak jak se věci mají, než potom bycha pozdě honiti :D :) Tudíž i tak moc děkuji za info a snad se tady i ostatní vyjádří co a jak...

Ale ještě by mě zajímala jedna věc? Nedělají úpravu softwaru přímo ve škodovce? že by mi tím třeba záruka zůstala, když by to udělal origoš servis???

Napsal: 03 pro 2010, 01:06
od Dukes
Chiptuning samozřejmě neni v souladu se záručními podmínkami výrobce.
Přeprogramování jednotky přes OBD si jednotky EDC 17, jenž používá OII RS TDI CR pamatují.
Bezpečnější a bez změny stavu čítače přepisů je přeprogramování jednotky mimo vůz.

Kdo chce zachovat záruku, tak doporučuji se poohlédnout po kvalitní přídavné řídící jednotce např. HOPA Tuning http://race.dieselpower.cz/Produkty/hop ... dnotky.php

Napsal: 03 pro 2010, 12:52
od Muclicek7
Vypadá to velice solidně. Ale cena mě přijde trošku přemrštěná... :( a pokud to srovnám? příjde mi to podobné nebo to spíše funguje na stejném principu jako power box néé? A dále by mne zajímalo zda by se dala u toho výrobku udělat zkouška na brzdě.... před i po zapojení. A nebo jestli to už je v ceně?

Napsal: 03 pro 2010, 15:09
od Muclicek7
Hmm tyhle fora už mám všechny pročtené a k žádnému kloudnému závěru jsem nedošel. Jedni píšou jaká to je super věc a pak tam jinej maník napíše že to akorad kurvý motor,,, druhej zase tohle a tamto... A kdo si z toho potom má udělat slušnej obrázek

Zeptám se tedy ještě jednou a jasně??? Dá se udělat úpravu softwaru ( chip ) na novém autě tak abych nepřišel o záruku??? dikes ;) (LOL) :D

Napsal: 03 pro 2010, 15:28
od Dukes
Vypadá to velice solidně. Ale cena mě přijde trošku přemrštěná... Smutný a pokud to srovnám? příjde mi to podobné nebo to spíše funguje na stejném principu jako power box néé? A dále by mne zajímalo zda by se dala u toho výrobku udělat zkouška na brzdě.... před i po zapojení. A nebo jestli to už je v ceně?
Cena odpovídá kvalitě přídavné jednotky. Měření výkonu je zahrnuto v ceně montáže (cca 2.000,- Kč).

Zeptám se tedy ještě jednou a jasně??? Dá se udělat úpravu softwaru ( chip ) na novém autě tak abych nepřišel o záruku??? dikes
Nedá. V případě přeprogramování mimo vůz je úprava zjistitelná jedině vyčtením, ale to se v servise nedělá tzn. když o úpravě neví, tak záruka platí. :)

Napsal: 03 pro 2010, 16:03
od Indian78
proč čipovat RS 2.0TDI ? jede to snad málo?

Napsal: 03 pro 2010, 16:06
od ondratdi
Dukes píše:
Vypadá to velice solidně. Ale cena mě přijde trošku přemrštěná... Smutný a pokud to srovnám? příjde mi to podobné nebo to spíše funguje na stejném principu jako power box néé? A dále by mne zajímalo zda by se dala u toho výrobku udělat zkouška na brzdě.... před i po zapojení. A nebo jestli to už je v ceně?
Cena odpovídá kvalitě přídavné jednotky. Měření výkonu je zahrnuto v ceně montáže (cca 2.000,- Kč).

Zeptám se tedy ještě jednou a jasně??? Dá se udělat úpravu softwaru ( chip ) na novém autě tak abych nepřišel o záruku??? dikes
Nedá. V případě přeprogramování mimo vůz je úprava zjistitelná jedině vyčtením, ale to se v servise nedělá tzn. když o úpravě neví, tak záruka platí. :)
Vasem se to dá zjístit z bloku naměřenejch hodnot za jízdy a když odejde třeba turbo tak se ta zkouška musí udělat jinak nám tu garanci neproplatěj.

Napsal: 03 pro 2010, 16:10
od Forest
Indian78 píše:proč čipovat RS 2.0TDI ? jede to snad málo?
A proc ne, kdyz je tu za urcitych podminek (slusne zachazeni) ta moznost? ;)

Vem si, ze kdyz bude clovek prase, tak znici motor i v seriove podobe, ale kdyz bude clovek vedet co a jak a bude se k tomu chovat "lidsky", tak muze mit navyseny vykon v radu desitek procent a bude mu tak slouzit lip. Je potreba si uvedomit, ze ta auta jsou zamerne z fabriky predimenzovana (pro provoz v prasnem prostredi, veder, zim atd.), takze proc toho ve stredni Evrope nevyuzit?
Proc mocit proti vetru? (noteeth)
Dukes píše:...
Dukesi, uprava EDC 17 jde mimo me takze se omlouvam za otazku, nicmene by me zajimalo: Nedalo by se to resit dalsi jednotkou? Ve smyslu, ze by jste mu sehnali (on by si sehnal) jinou RJ, ktera by se nachipovala a on na ni lital a v pripade, ze by byl jakykoliv problem, tak by se tam hodila ta puvodni?

Jinak oni to v servise vskutku nezjistuji, nicmene mam takovy dojem, ze obcas automaticky prehravaji soft novejsim, aktualizovanym. Jinak zjistovat to samozrejme, ze budou v pripade, ze zakazniku bude uplatnovat nejakou reklamaci - a ze zkusenosti mohu rict, ze oni jsou schopni svest cokoliv (i s upravou softu nesouvisejici zavadu) na chip a "zasah", treba i vadnou klimu.

2Muclicek7: ano, v pripade pridavne jednotky se to jako palka muze jevit (byt v porovnani s PC auta je to k smichu), nicmene platis za kvalitu a jistotu spokojenosti. Musis si uvedomit, ze v pripade tohoto reseni ziskavas kvalitu, tedy zadny zhovadily odpor za par kacek - ano ty opravdu "kurvi", protoze nesetrne pristupuji ke svemu okoli (se kterem souvisi), nicmene kdyz si prectes peclive charakteristiku tohoto zarizeni, jedna se o velice sofistikovane a bezpecne zarizeni, ktere bere predevsim ohled na spolehlivost a setrnost.
Osobne se domnivam, ze jde o reakci na zkusenosti na tomto poli, kdy dochazelo (a bohuzel dochazi) k zavadam na motoru a jeho soucastech z duvodu nadmerneho zatizeni ve stavu nejvetsi "zranitelnosti" komponent - tedy kdyz je motor studeny a nedochazi k tak kvalitnimu mazani atd. nebo je poskozeny nebo se nachazi v nestandardnim stavu.

Uvedom si, ze vyhodou tohoto zarizeni je, ze ho muzes dale prodat nebo pouzit v jinem aute podobneho typu ... coz v pripade chipu jde podstatne hur.

A k te cene: netusim, k jakemu navyseni dochazi, nicmene obecne v "tuningu" plati, ze kun pod litr je dobra investice ... tak si to spocitej a "chyt se za nos".

Drzim palce at se Ti podari dobre rozhodnout.

Napsal: 03 pro 2010, 16:15
od TDIfun
ondratdi píše:
Dukes píše:
Vypadá to velice solidně. Ale cena mě přijde trošku přemrštěná... Smutný a pokud to srovnám? příjde mi to podobné nebo to spíše funguje na stejném principu jako power box néé? A dále by mne zajímalo zda by se dala u toho výrobku udělat zkouška na brzdě.... před i po zapojení. A nebo jestli to už je v ceně?
Cena odpovídá kvalitě přídavné jednotky. Měření výkonu je zahrnuto v ceně montáže (cca 2.000,- Kč).

Zeptám se tedy ještě jednou a jasně??? Dá se udělat úpravu softwaru ( chip ) na novém autě tak abych nepřišel o záruku??? dikes
Nedá. V případě přeprogramování mimo vůz je úprava zjistitelná jedině vyčtením, ale to se v servise nedělá tzn. když o úpravě neví, tak záruka platí. :)
Vasem se to dá zjístit z bloku naměřenejch hodnot za jízdy a když odejde třeba turbo tak se ta zkouška musí udělat jinak nám tu garanci neproplatěj.
Navic staci kdyz se spoji servis online tak si zjisti kontrolni soucet..proste to obejit nejde, nejlip mit znameho v servise a proste o tom budou vedet.Kdyz vznikne problem, tak preprogramovat ECU na orig a to ze byla otevrena delat ze neni poznat. Protoze otevrit tuhle ECu aniz by tam nezustal skrabanecek fakt nejde.
A co je uplne nejlepsi, udelaj mu pri garancni prohlidce update a ma po chipu.
Chiptuning bych resil az po zaruce!!!

Napsal: 03 pro 2010, 16:37
od Muclicek7
Nooo tak konečně rozumné a duchaplnné názory a rady ;) :) Tudíž jak o tom přemýšlím s čipem raději ještě počkám a ohledně té přídavné řídící jednotky se rozmyslím... pokud by tam bylo znatelné navýšení za tu cenu asi bych do toho šel ;) :D ;)

Napsal: 03 pro 2010, 16:43
od Muclicek7
A co si myslíte přímo o téhle úpravě??? A co zde píšou??? Je možné aby po přidání tzv. powerboxu bylo navýšení až tak znatelné?

http://www.powerbox.cz/chiptuning-skoda

NOVINKA !!! Pro všechny, kteří mají závodního ducha Vám nabízíme exklusivní powerbox s potenciometrem, ochr.mechanismy pro vůz Škoda OCTAVIA 2.0TDi PD RS 125kW. Díky tomuto boxu dosáhnete výkonu 223koní a kroutící moment činí 437Nm !!!

Napsal: 03 pro 2010, 17:01
od mir77
Vyser se na všechny Powerboxy, jak tady někdo vcelku nedávno napsal, má to smysl snad jen na spínač z kabiny na krátkodobý užití během předjíždění.
Chip je chip.

Napsal: 03 pro 2010, 17:08
od TDIfun
Muclicek7 píše:A co si myslíte přímo o téhle úpravě??? A co zde píšou??? Je možné aby po přidání tzv. powerboxu bylo navýšení až tak znatelné?

http://www.powerbox.cz/chiptuning-skoda

NOVINKA !!! Pro všechny, kteří mají závodního ducha Vám nabízíme exklusivní powerbox s potenciometrem, ochr.mechanismy pro vůz Škoda OCTAVIA 2.0TDi PD RS 125kW. Díky tomuto boxu dosáhnete výkonu 223koní a kroutící moment činí 437Nm !!!
Parametry nesmysl!!!!! tolik nelze ani chipem. 223 koni (LOL) (LOL)