Stránka 1 z 2

Pumpe-Duse:škodí diesel aditiva koupená extra?

Napsal: 20 pro 2006, 19:29
od NONE
Takže koupím zimní přípravek na pumpě proti zamrzání nafty,protože jezdím na hory,a nejednou mi zamrzla zimní nafta.
Myslíte že vadí vstřikovačům nebo něčemu jinému tyto doplňky do nafty? Vždyť jim vadí nekvalitní nafta s nízkou mazací schopností,a když tam dám takovou "vodičku",nesníží to životnost vstřikovačů?

Obrázek

Napsal: 20 pro 2006, 20:20
od Smoke
můj názor je, že při takovém dávkování (asi 1:500) je zanedbatelný. při takovím množství se nemůže změnit viskozita. navíc je to určený do nafty.

Napsal: 20 pro 2006, 20:43
od Rasto
a ja si myslim ze vedia ako to urobit aby to neposkodzovalo motor

Napsal: 20 pro 2006, 21:04
od váha
každopádně v příručce píšou že se nemaj používat adetiva ani naftu ředit benzínem

Napsal: 20 pro 2006, 22:16
od zdenace
Taky jsem četl, že se může do nafty přidat benzín proti tuhnutí a ani aditiva nejsou na škodu. PAK SI VYBER!

Napsal: 21 pro 2006, 07:22
od váha
to co sem četl já bylo v příručce pro fábii pro PD motory

Napsal: 21 pro 2006, 09:32
od Pampaliny
Podle me to do prirucky pisou, protoze musej, aby byli pravne kryty.. aby si tam pak nekdo neprisel postezovat, ze mu lehnul motor, kdyz do nafty nalil moc benzinu a ze to nevedel.. takze takhle jsou z obliga.. :)

Napsal: 22 pro 2006, 00:38
od koudy
každopádně když přidáš benzin do nafty tak by to chtělo přidat i drobet oleje.

Napsal: 22 pro 2006, 01:24
od MirekX
Mě není jasný, kde se vzal názor, že PD motory jsou choulostivější než motory s čerpadlem? Podle mě je to naopak, PD je podle mě odolnější. Je tam jen pístek, který to cpe rovnou do trysky a hotovo. Rotační vstřikovací čerpado je podle mě choulostivější záležitost. Najezdil jsem s PD asi 40 tis. na čistý řepkový metylester, v zimě jsem do něj nacpal aditiva a když opravdu mrzlo, tak i cca 20% benzínu a jediný, co se stalo, že se 1x ucpal palivový filtr (pak zase rozmrznul)
Už jste někdo viděl poškozenou PD jednotku palivem???
(neberu vyjádření autorizovaného servisu, podle zkušeností každý - i elektrický problém se vstřikováním svedou na palivo a vymění jednotky :( ) Na původních PD jednotkách bylo najeto 200 tis na paliva různého původu a kvality. Na nových (kvůli výkonu) už bude 30 tis opět na palivovou všehochuť a zatím OK.
A aditiva na zimu jsou udělaný tak, že nevaděj. Do našich naft radši víc, než míň. (noteeth)

Napsal: 22 pro 2006, 02:04
od lt.kubosh
Ja do cerpadloveho motoru pridavam TDA od Castrollu, kdyz neberu u Shellu / OMV nebo v zimnim obdobi porad. Zveda cenu o 50hal na litr. Nevim jestli to pomaha, ale myslim, ze neuskodi.

Napsal: 22 pro 2006, 09:56
od Smoke
s Váma souhlasím! ;)

Napsal: 22 pro 2006, 10:50
od urgi
aditiva určite ano ,ono to je len prípravok krorý obali tie hrudky parafínu nejakou hmotov ktora je lahšia ako nafta tak to plava navrchu tým pádom aj cez zimu nemaj prázdnu nádrž aby ti to neprisalo do sytému ináč smola ak to prisaje auto sa nepohne ale ak to natočíš a začne Ti to hriať naftu tak je to v POHO.

Napsal: 22 pro 2006, 11:10
od phobos
urgi píše:aditiva určite ano ,ono to je len prípravok krorý obali tie hrudky parafínu nejakou hmotov ktora je lahšia ako nafta tak to plava navrchu tým pádom aj cez zimu nemaj prázdnu nádrž aby ti to neprisalo do sytému ináč smola ak to prisaje auto sa nepohne ale ak to natočíš a začne Ti to hriať naftu tak je to v POHO.
ze by naky obalovani ? to je asi naka nova metoda pouzivam ten pripravek co je na fotce a pohoda v nafte zadnej parafin.Vzal jsem naftu do jednoho kelimku jsem dal obyc a do druhyho s tim pripravkem v praci jsem to dal do mrazaku a zadny obalovani se nekonalo obyc nafta samej parafin a s pripravkem proste neztuhla.K zadnymu obalovani a plavani neceho na hladine nedojde ani nesmi dojit to by byl maler.Ten pripravek zamezuje vytvareni parafinu a ne ze ho necim obali atd... to je holej nesmysl.
No tady mas celej popis
Zimní multifunkční přísada do motorové nafty s protikorozním účinkem. Udržuje čistotu vstřikovacích trysek, dokonale chrání palivové čerpadlo před poškozením, prodlužuje životnost palivového systému a zlepšuje provozní pohotovost vozidla v zimním období. Snižuje spotřebu paliva až o 5 procent. Vyšší cetanové číslo zkracuje studený start. Obsahuje depresant, který snižuje bot tuhnutí a filtrovatelnost nafty při nízkých teplotách -20°C. Zabraňuje shlukovatelnosti a vylučování parafínu a tím ucpávání palivového filtru. Protipěnivostní funkce potlačuje pěnění paliva.

Napsal: 22 pro 2006, 11:31
od urgi
To som čítal že to tak funguje :?

Napsal: 22 pro 2006, 16:06
od phobos
urgi píše:To som čítal že to tak funguje :?
asi v SK mate jine metody