Stránka 1 z 5

honování

Napsal: 08 led 2011, 19:35
od grim
máte někdo zkušenosti s honováním válců pomocí přípravku (na vrtačku)? zajímá mě jak rychle jezdit nahoru a dolů, jaká má být rychlost otáčení, jakou zrnitost (a délku) kamenů použít, čím nejlíp mazat (petrolej, brzdovka, olej..)? chci to zkusit na bloku 1z. už teď díky za pomoc ;)

Napsal: 08 led 2011, 19:36
od Marek77
Vezmu-li to podle strojní honovačky ve strojírenské fabrice, kde jsem před léty dělal, otáčky velmi malé, kameny velmi jemné a chlazení strojní emulzí.

Napsal: 08 led 2011, 19:48
od origoš
Lepší petrolkou.

Napsal: 08 led 2011, 19:58
od grim
ano, taky se mi nejvíc z toho co jsem četl líbil petrolej. co se týče kamenů, tak jsem našel 280, ale myslím, že to bylo pro benzínový motor, tak se radši párkrát "blbě" zeptám, než dělat chytrého a něco zbytečně pokazit.

Napsal: 08 led 2011, 20:01
od Tomas.cz
Mišo VW honoval AFN, uvidíme co napíše :)

Napsal: 08 led 2011, 21:14
od 1pavel
no nevím jak ručně zaručíš přesnost , honování bych dal určitě na mašinu

Napsal: 08 led 2011, 21:32
od Huml
jdde to tím pěkně, samozřejmě to není na to abys tím dělal výbrus, ale na začištění menších rýh ve válci je to super, opravoval jsem tím blok na X5 3,0d a šlo to dobře, normálně sem si to upnul do akuvrtačky na tu menší rychlost a pěkně jezdit nahoru dolů, je to dobrý i na sbroušení horní části válce kam už nejezdí kroužky a udělaá se tam ta hrana

Napsal: 08 led 2011, 21:51
od grim
nene, výbrus tím dělat určitě nechci. chci to začistit a "srovnat". jak jsi to napsal je přesně to, co chci. akorát bych si to asi nedovolil testovat zrovna na x3 :). jakou zrnitost kamenů jsi použil?

Napsal: 08 led 2011, 22:23
od Huml
koupili jsme to tak hotový, ten přípravek, já to na tý X5 netestoval, potřeboval jsem to opravit, jelikož se roztavil píst a pošmrdlal ten válec

Napsal: 08 led 2011, 23:04
od grim
a jo, x5. uz nevidím :). tady u tohoto bloku se nic tak zásadního nestalo. řešils nějak posuv nahoru a dolů nebos s tím jen tak šmrdlil? psal mi známý, že by tam měl být určitý úhel, jinak je problém.

Napsal: 08 led 2011, 23:23
od Huml
jezdil jsem s tím nahoru dolu, snažil jsem se nějak stejnoměrně, ale stejně ja přesně to chceš řešit, když to děláš ručně

Napsal: 08 led 2011, 23:25
od jericho-3
Já ten přípravek viděl na veteránské burze a považoval jsem to jako nouzové řešení někde na samotě stejně jako výbrusy šmirglem zasazenými ve válci z buku... :) Ale když se s tím dělají špičky techniky, musím to přehodnotit.. :D

Napsal: 08 led 2011, 23:31
od Huml
do té doby jsem to taky neřešil, ale fakt je to dobrý, šmirglem to neuděláš a třeba, když se stane, že upadne ventil a rozseká píst, stane se, že se chytí trochu válec, tímto to dáš opravdu pryč nebo aspoň v ty rejpance zahladíš, tak, že to může dál bez problémů jezdit

Napsal: 09 led 2011, 00:04
od Tomas.cz

Napsal: 09 led 2011, 00:16
od Viktor.88
jj, maj to i v univeru ale podstatně dráž http://www.univer.cz/detail.php?id=453