Stránka 1 z 2

Zadření viskózní spojky? (Golf III syncro)

Napsal: 24 led 2011, 20:06
od gumi
Na sněhu a ledu jsem tahal zapadlý auto. Nyní zabírá zadek pořád. Je možný, že jsem tím přetížil a "zadřel" viscospojku? Dá se s tím něco udělat?

Napsal: 24 led 2011, 23:23
od MKTech
U G III zabírá zadek stále visko tam supluje mezinápravový diferák.

Napsal: 25 led 2011, 08:06
od golfgti16v
ja myslim že nemáš pravdu stále zabira předek a při prokluzu př. kol visco spojka připne zadek jinak se unáši přes volnoběžku

Napsal: 25 led 2011, 11:49
od tuner
zabiraji vsecna kola,je to stalej pohon vsech kol. Pri prokluzu prednich se vic prenasi na zadni, a to az 95%. Visco spojka tam je hlavne aby nedoslo k tzv. napruzeni karoserie. Volnobezka tam je z duvodu aby pri brzdeni se nepribrzdovala a neblokovala zadni kola prez kardan od prednich kol.

Napsal: 25 led 2011, 19:53
od gumi
Jak jsem se někde dočet, normálně se na zadek přenáší cca 10%. V případě prokluzu předních se pak přidá zadek víc. Je diskutabilní, zda se tomu dá říkat "trvalý "pohon všech kol. Ale můj problém (upřesnění získané dalším samostudiem) bude spíš ve volnoběžce. Když jsem před nedávnem dolaďoval ruční brzdu, zjistil jsem, že zadním (zvednutým) kolem jde otáčet jen na jednu stranu. Nyní ani na jednu :? (wallbash) (offtopic)

Napsal: 25 led 2011, 20:09
od bobG3
Zadek zabírá až při rozdílu otáček přední a zadní nápravy. Přenese se max 50% momentu na zadek. V předu musí být míň sjeté gumy, aby viskoza nespínala. Právě proto, že zadek není zaplý je spotřeba jen o 0,5l vyšší než u předohrabu. Je to idiotensichr system, nevýhoda je pomalejší reakce na prokluz předních kol oproti Haldexu.
Pokud pohledáš na netu, dá se to zrenovovat.

Napsal: 25 led 2011, 20:56
od tuner
no kdyz myslis tak ti to brat nebudu. :)

Napsal: 25 led 2011, 22:18
od MKTech
Pokud chcete někdo rozdávat rady tak aspon ti co ví vo co go.
Zajímalo by mě co spíná viskozu.

Napsal: 25 led 2011, 22:32
od rudy5
gumi píše:Jak jsem se někde dočet, normálně se na zadek přenáší cca 10%. V případě prokluzu předních se pak přidá zadek víc. Je diskutabilní, zda se tomu dá říkat "trvalý "pohon všech kol. Ale můj problém (upřesnění získané dalším samostudiem) bude spíš ve volnoběžce. Když jsem před nedávnem dolaďoval ruční brzdu, zjistil jsem, že zadním (zvednutým) kolem jde otáčet jen na jednu stranu. Nyní ani na jednu :? (wallbash) (offtopic)
Ked funguje všetko ako má tak ked zvdihneš zadné koleso malo by sa dať točiť iba do jednej strany do druhej ťa to nepusí ja som si to dal všetko napriamo a to tak že som vyradil el. mag ventil čiže mi nejde točiť ani na jednu ani na drzhú stranu čiže je to v podstae stále zapnuté ako 4x4 to že sa dá točiť ked zvihneš koleso iba na jednu staru má za následok el. mag. ventil ktorý pri zaradení spiatočky vysunie pastorek a zatlačí taký kolík v zadnom diferáku aby ti išlo na spiatočku 4X4 čiže syncro ide na 4X4 dopredu vpodstate stále a dozadu ked zaradíš spiatočku tak ho zapne čiže tebe tam ten pastorek ostal asi vysunutý a máš to zapnuté stále stačí vybrať el. mag ventil pozrieť či funguje ak hej skúsiť rukov či v diferáku behá ten pastorek ako má ak nie treba rozobrať zadný diferák

Napsal: 25 led 2011, 23:00
od Tono
MKTech píše:Pokud chcete někdo rozdávat rady tak aspon ti co ví vo co go.
Zajímalo by mě co spíná viskozu.
Teplota ;)

Napsal: 25 led 2011, 23:09
od tuner
Spojku nic nespina, jsou v ni lamely ktery se unaši hustou silikonovou vazelinou, čim vetsi prokluz prednich kol tim vetsi prenos vykonu na zadni napravu, a to mezi 2-98% Tak ono s tim nehnes uz kdyz to je studeny, a teplota to jeste vic prida

Napsal: 25 led 2011, 23:15
od Tono
rudy5 píše: Ked funguje všetko ako má tak ked zvdihneš zadné koleso malo by sa dať točiť iba do jednej strany do druhej ťa to nepusí ja som si to dal všetko napriamo a to tak že som vyradil el. mag ventil čiže mi nejde točiť ani na jednu ani na drzhú stranu čiže je to v podstae stále zapnuté ako 4x4 to že sa dá točiť ked zvihneš koleso iba na jednu staru má za následok el. mag. ventil ktorý pri zaradení spiatočky vysunie pastorek a zatlačí taký kolík v zadnom diferáku aby ti išlo na spiatočku 4X4 čiže syncro ide na 4X4 dopredu vpodstate stále a dozadu ked zaradíš spiatočku tak ho zapne čiže tebe tam ten pastorek ostal asi vysunutý a máš to zapnuté stále stačí vybrať el. mag ventil pozrieť či funguje ak hej skúsiť rukov či v diferáku behá ten pastorek ako má ak nie treba rozobrať zadný diferák
Takže chceš povedať, že si si len vyradením volnobežky urobil zo syncra permanentnú 4kolku?? (LOL)

bobG3 a tuner majú v podstate pravdu, v bežných podmienkach ide na zadnú nápravu niečo okolo 5%, až pri pretočení predných kolies, visco prenesie na zadok až do 100%, v praxi to znamená že na klzkom povrchu bude v zábere jedno zadné a jedno predné koleso.

Napsal: 25 led 2011, 23:32
od tuner
nemusi byt jedno zadni a jedno predni, zalezi na adhezi jednotlivych kol, pokud budou na kluzkym povrchu vsechny kola se stejnou adhezi tak se budou tocit vsechny4. ja protocim vsechny 4 i na suchym asfalte. Vyradenim volnobezky udelal jen to ze kdyz bude brzdit tak prednima brzdama bude prez kardan brzdit i zadni napravu. pri uplnym zablokovani prednich kol se zastvi i kardan a pokud je vyřazena volnobezka tak se zastavi i zadni diferencial a tim padem i kola.

Napsal: 25 led 2011, 23:55
od Tono
tuner píše:nemusi byt jedno zadni a jedno predni, zalezi na adhezi jednotlivych kol, pokud budou na kluzkym povrchu vsechny kola se stejnou adhezi tak se budou tocit vsechny4. ja protocim vsechny 4 i na suchym asfalte. Vyradenim volnobezky udelal jen to ze kdyz bude brzdit tak prednima brzdama bude prez kardan brzdit i zadni napravu. pri uplnym zablokovani prednich kol se zastvi i kardan a pokud je vyřazena volnobezka tak se zastavi i zadni diferencial a tim padem i kola.
To je samozrejmé, ale v praxi sú tie podmienky častokrát nie ideálne a keď príde na lámanie chleba, stále bude jedno koleso na náprave na klzkejšom povrchu, tým pádom to otvorený dif zariadi presne tak, ako má.

K tej volnobežke ála torsen som sa ja vyjadril- (LOL) , vysvetli to rudymu :)

Napsal: 26 led 2011, 08:43
od rudy5
tuner píše:nemusi byt jedno zadni a jedno predni, zalezi na adhezi jednotlivych kol, pokud budou na kluzkym povrchu vsechny kola se stejnou adhezi tak se budou tocit vsechny4. ja protocim vsechny 4 i na suchym asfalte. Vyradenim volnobezky udelal jen to ze kdyz bude brzdit tak prednima brzdama bude prez kardan brzdit i zadni napravu. pri uplnym zablokovani prednich kol se zastvi i kardan a pokud je vyřazena volnobezka tak se zastavi i zadni diferencial a tim padem i kola.
No tak máš pravdu ale mne sa zdá že to ide dopredu stále necítim že by to zaplo až ked hrabe predok a chodím na chatu samé blato sneh ide to akoby stále