Zadření viskózní spojky? (Golf III syncro)
Napsal: 24 led 2011, 20:06
Na sněhu a ledu jsem tahal zapadlý auto. Nyní zabírá zadek pořád. Je možný, že jsem tím přetížil a "zadřel" viscospojku? Dá se s tím něco udělat?
Auta, auta, auta..
http://www.dieselpower.cz/forum/
Ked funguje všetko ako má tak ked zvdihneš zadné koleso malo by sa dať točiť iba do jednej strany do druhej ťa to nepusí ja som si to dal všetko napriamo a to tak že som vyradil el. mag ventil čiže mi nejde točiť ani na jednu ani na drzhú stranu čiže je to v podstae stále zapnuté ako 4x4 to že sa dá točiť ked zvihneš koleso iba na jednu staru má za následok el. mag. ventil ktorý pri zaradení spiatočky vysunie pastorek a zatlačí taký kolík v zadnom diferáku aby ti išlo na spiatočku 4X4 čiže syncro ide na 4X4 dopredu vpodstate stále a dozadu ked zaradíš spiatočku tak ho zapne čiže tebe tam ten pastorek ostal asi vysunutý a máš to zapnuté stále stačí vybrať el. mag ventil pozrieť či funguje ak hej skúsiť rukov či v diferáku behá ten pastorek ako má ak nie treba rozobrať zadný diferákgumi píše:Jak jsem se někde dočet, normálně se na zadek přenáší cca 10%. V případě prokluzu předních se pak přidá zadek víc. Je diskutabilní, zda se tomu dá říkat "trvalý "pohon všech kol. Ale můj problém (upřesnění získané dalším samostudiem) bude spíš ve volnoběžce. Když jsem před nedávnem dolaďoval ruční brzdu, zjistil jsem, že zadním (zvednutým) kolem jde otáčet jen na jednu stranu. Nyní ani na jednu![]()
![]()
TeplotaMKTech píše:Pokud chcete někdo rozdávat rady tak aspon ti co ví vo co go.
Zajímalo by mě co spíná viskozu.
Takže chceš povedať, že si si len vyradením volnobežky urobil zo syncra permanentnú 4kolku??rudy5 píše: Ked funguje všetko ako má tak ked zvdihneš zadné koleso malo by sa dať točiť iba do jednej strany do druhej ťa to nepusí ja som si to dal všetko napriamo a to tak že som vyradil el. mag ventil čiže mi nejde točiť ani na jednu ani na drzhú stranu čiže je to v podstae stále zapnuté ako 4x4 to že sa dá točiť ked zvihneš koleso iba na jednu staru má za následok el. mag. ventil ktorý pri zaradení spiatočky vysunie pastorek a zatlačí taký kolík v zadnom diferáku aby ti išlo na spiatočku 4X4 čiže syncro ide na 4X4 dopredu vpodstate stále a dozadu ked zaradíš spiatočku tak ho zapne čiže tebe tam ten pastorek ostal asi vysunutý a máš to zapnuté stále stačí vybrať el. mag ventil pozrieť či funguje ak hej skúsiť rukov či v diferáku behá ten pastorek ako má ak nie treba rozobrať zadný diferák
To je samozrejmé, ale v praxi sú tie podmienky častokrát nie ideálne a keď príde na lámanie chleba, stále bude jedno koleso na náprave na klzkejšom povrchu, tým pádom to otvorený dif zariadi presne tak, ako má.tuner píše:nemusi byt jedno zadni a jedno predni, zalezi na adhezi jednotlivych kol, pokud budou na kluzkym povrchu vsechny kola se stejnou adhezi tak se budou tocit vsechny4. ja protocim vsechny 4 i na suchym asfalte. Vyradenim volnobezky udelal jen to ze kdyz bude brzdit tak prednima brzdama bude prez kardan brzdit i zadni napravu. pri uplnym zablokovani prednich kol se zastvi i kardan a pokud je vyřazena volnobezka tak se zastavi i zadni diferencial a tim padem i kola.
No tak máš pravdu ale mne sa zdá že to ide dopredu stále necítim že by to zaplo až ked hrabe predok a chodím na chatu samé blato sneh ide to akoby stáletuner píše:nemusi byt jedno zadni a jedno predni, zalezi na adhezi jednotlivych kol, pokud budou na kluzkym povrchu vsechny kola se stejnou adhezi tak se budou tocit vsechny4. ja protocim vsechny 4 i na suchym asfalte. Vyradenim volnobezky udelal jen to ze kdyz bude brzdit tak prednima brzdama bude prez kardan brzdit i zadni napravu. pri uplnym zablokovani prednich kol se zastvi i kardan a pokud je vyřazena volnobezka tak se zastavi i zadni diferencial a tim padem i kola.