Stránka 1 z 4

A8 V8 FSi přehřívání

Napsal: 26 led 2011, 11:17
od roman1648
Čau,
jedna perlička o kterou bych se s váma rád podělil - dodáváme do koncernu VW-AUDI mimo jiné termostaty na výše uvedenou motoráž,dneska poslali reklamaci že dochází po vyjetí z linky a první testovací jízdě k vystoupání teploty na 130°C, jednotka auto vypne aby se neuvařilo natvrdo, termostat vypadá takto:

Obrázek

Jedná se o systém kulového ventilu ovládaný podtlakovou dósou, komplet je to z plastu :D
Po zchladnutí a druhé jízdě je to prý O.K. Ventil je otevřen, po startu se zavře a pak na základě teploty jednotka dává impulzy do ventilu a ten pouští podtlak otevírající ventil,tak to funguje.
U nás na testovacím zařízení vše funguje bez problémů - mohlo by se spíš jednat o problém v řízení podtlaku? Magnetický ventil? Impulzy od ECU?
Zítra to tam jedu řešit - tak kdyby někdo měl nějaký tip :?
díky

Napsal: 26 led 2011, 11:29
od VPetr
napada me treba podimenzovany podtlak v aute????
pak by stalo za to merit sig.osciloskopem z ecu...
a to se stava pouze pri vymene termostatu??

Napsal: 26 led 2011, 11:52
od jericho-3
Panebože vy ovládáte thermostat takovým komplikovaným způsobem..?Přes snímač a ŘJ a nakonec ovládání podtlakem..?A co spolehlivost /prasklá hadička/..?Nějaká zkoušecí mašina je dobrá jen v laboratoři...Kam ten svět spěje.?.A co když jednotka motor nevypne, aby se neuvařil..?.. :(

Napsal: 26 led 2011, 11:59
od profik
při montáži zapoměli zapojit čidlo :)))

Napsal: 26 led 2011, 12:10
od roman1648
Říkali že se jedná o opakovaný problém, tak 3-4 auta denně. V tom tělese je i přímo teplotní čidlo co to hlídá - klasickej šedej dvoupinovej Geber jako už na Fabii MPi

Ale jinak je to jak píše Jericho - obrovský monstrum který je odvislý od spousty dalších aspektů, prasklá hadička a máš problém....starý zlatý termostaty

Ale když porovnám co tu všechno vyrábíme, má to až tak nejlíp řešený BMW - ventil pod plastovým deklem na čtyřech nebo třech šroubech a pokoj

Napsal: 26 led 2011, 12:13
od roman1648
Jo a nejedná se o výměnu termostatu - jsou to úplně nový auta co sjedou ve fabrice z pásu (crazy)
Už jsme tady měli přípat že si zákazník koupil káru za 3mega a nedojel ani ze salonu domů....to jsou pak forfry :o

Napsal: 26 led 2011, 12:41
od Obi
Za chvíli bude i hajzlpapír s hovnočidlem :)

Napsal: 26 led 2011, 13:02
od Vici
radši nevědět odkud bude brát podtlak (LOL)

Napsal: 26 led 2011, 13:19
od roman1648
POdtlak to bere normálně ze systému jako u jiných aut, když se mi podaří v Audi ulovit nějakou fotku, něco pošlu :)

Obrázek

Napsal: 26 led 2011, 13:22
od txx
spíš bych to chápal že bez podtlaku je otevřen do chladiče a s podtlakem ohřívací fáze zavřen (jestli to nezůstává kouslé po prvním přivedení podtlaku ) při jaké teplotě je to testované ?

Napsal: 26 led 2011, 13:34
od roman1648
Za studena je to zkoušené, pružina to drží v otevřeném stavu, právě proto když se něco posere, aby auto maximálně tak přestalo topit. Podtlak to pouze zavírá, otevírá pružina. Když ti praskne haička nebo něco, termostat ( ventil ) zůstane naplno otevřen.
Tady je problém že po nastartování se venit zavře ( magnetický ventil dostane povel od ECU ) ale po zahřátí už se neotevře - magnetický ventil pořád pouští podtlak a drží ventil zavřenej
Napadá mě že soudruzi v AUDI nezapojili čidlo, to by ale svítila patrně kontrolka motoru nebo je problém jinde v elektronice...

Napsal: 26 led 2011, 13:53
od txx
tak magnetický ventil pořád pouští podtlak ? to je zajímavé že po druhé jízdě je to v pořádku a co říká to čidlo teploty ?

Jak dlouho to už vyrábíte ?

Napsal: 26 led 2011, 13:58
od roman1648
Zatím nevím, z nich dostat taky nějaký relevantní informace je problém, zítra budu snad chytřejší :)
Čidlo by taky mohlo být K.O. , pokud by si motor myslel že je pořád studenej, nedá jednotka povel k otevření ventilu, to je jasný, ale to by asi zase svítila kontrolka motoru :? .... i když nemusí asi no...

Vyrábí se to už dva roky, zatím s tím problém nebyl kromě dvou netěsných dílů

Napsal: 26 led 2011, 14:09
od Pája 19
roman1648 píše: Tady je problém že po nastartování se venit zavře ( magnetický ventil dostane povel od ECU ) ale po zahřátí už se neotevře - magnetický ventil pořád pouští podtlak a drží ventil zavřenej
A ten elmag. ventil je součástí dodávky? Jestli ne, tak to není tvoje starost.

Napsal: 26 led 2011, 14:12
od txx
nemusí , ale předpokládal bych že řídící jednotka při nepravděpodobném signálu z čidla teploty např. stále 20 °C nebo z jiného snimače třeba teploty oleje (zase tak hloupá nebude 130 °C pozná :) )