Stránka 1 z 2

Cvakání altíku 1.9 TDI PD BJB 77kw

Napsal: 30 led 2011, 17:55
od Schavi
Zdrávím, pánové potřebuji radu..procházel jsem fórum, ale odpověď na můj problém jsem nenašel..už nějakou dobu registruju z altíku nepříjemné cvakání, které jemně citím i v řadíci páce..je to zvuk jako když se dávaly na kola tenké plátky plechu,které při jízdě cvakaly přes špice..přesně tak, jak to upravil mladý borec otci v Obecné škole :) při nepřerušované jizdě to zmizne tak po 30 minutách a je ticho, ale je to dost nepříjemné, protože mám pocit, že se mi to vysype a bude po prdeli..klínový řemen je nový a volnoběžka v pořádku (kontrolováno nezávisle dvěma mechaniky, ale s problémem si nevěděli rady)..na palubáku není žádná chyba, vypadá to, že jinak altík šlape..až na ten cvakavý zvuk :(

prosím o rady, jak to vyřešit, případně jestli mi něco hrozí..

Jedná se o OII rv.2005

Napsal: 30 led 2011, 19:29
od marena tdi
a je to opravdu alternator?

Napsal: 30 led 2011, 19:36
od Mirek12
nedělá to spodní řemenice na klikovce?

Napsal: 30 led 2011, 19:42
od slovacek.milos
schavi má pocit ;) miloš

Napsal: 30 led 2011, 19:50
od Schavi
marena tdi píše:a je to opravdu alternator?
určitě je to alternátor..když na něho položím ruku, cvakání cítím...beze srandy ;)

Napsal: 30 led 2011, 20:01
od slovacek.milos
Schavi píše:
marena tdi píše:a je to opravdu alternator?
určitě je to alternátor..když na něho položím ruku, cvakání cítím...beze srandy ;)

jak píšeš až se ti to vysype budeš přesně vědět,

aby v altíku něco cvakalo a pak to zmizlo to je skoro nemožné,

možné je všechno, altík cítit v šajtrpáce, :roll: schavi v jakém oboru prosím pracuješ díky miloš

Napsal: 30 led 2011, 20:12
od Schavi
slovacek.milos píše:
Schavi píše:
marena tdi píše:a je to opravdu alternator?
určitě je to alternátor..když na něho položím ruku, cvakání cítím...beze srandy ;)

jak píšeš až se ti to vysype budeš přesně vědět,

aby v altíku něco cvakalo a pak to zmizlo to je skoro nemožné,

možné je všechno, altík cítit v šajtrpáce, :roll: schavi v jakém oboru prosím pracuješ díky miloš
no prvně jsem si toho nevšiml, až když mě na to upozornil právě mechanik!! (škoda servis...tak nevím, jestli to není zavádějící)normální to není, ale magor nejsem..od Vás jsem čekal spíše radu..

Váš názor na to je jaký?

Napsal: 30 led 2011, 21:31
od marena tdi
kolik to ma najeto? muzes mit vadne loziska v alternatoru nebo jiny problem.proc nevyndate altik a nerozebereteho.

Napsal: 30 led 2011, 21:43
od Schavi
marena tdi píše:kolik to ma najeto? muzes mit vadne loziska v alternatoru nebo jiny problem.proc nevyndate altik a nerozebereteho.
Najeto 234tis (vše co se týče altíku je původní)...rozebrat ho nejspíš dám (nic jiného mi nezbývá), ale nejdřív jsem chtěl vědět, na co se zaměřit..takže možná ložiska ano? ale proč je pak po určité době v klidu a tichý?? :?

Napsal: 30 led 2011, 22:56
od Huml
nemůže při velkým odporu altíku v důsledku velkýho odběru proudu po startu prokluzovat volnoběžka? asi bych tím začal

Napsal: 31 led 2011, 06:47
od Schavi
Huml píše:nemůže při velkým odporu altíku v důsledku velkýho odběru proudu po startu prokluzovat volnoběžka? asi bych tím začal
Děkuji, po výměně napíšu, jestli to bylo tím.

Napsal: 31 led 2011, 07:58
od slovacek.milos
Schavi píše:
Huml píše:nemůže při velkým odporu altíku v důsledku velkýho odběru proudu po startu prokluzovat volnoběžka? asi bych tím začal
Děkuji, po výměně napíšu, jestli to bylo tím.
schavi ale píšeš že řemen nový a volnoběžka v pořádku


na tento problém je stetoskop

stím se lokalizuje cvakání,

na výměnu volnoběžky musíš mít spešl nářadí a pokud se problém vrátí je to akumulátorem ;) miloš

Napsal: 31 led 2011, 09:21
od marena tdi
slovacek.milos píše:
Schavi píše:
Huml píše:nemůže při velkým odporu altíku v důsledku velkýho odběru proudu po startu prokluzovat volnoběžka? asi bych tím začal
Děkuji, po výměně napíšu, jestli to bylo tím.
schavi ale píšeš že řemen nový a volnoběžka v pořádku


na tento problém je stetoskop

stím se lokalizuje cvakání,

na výměnu volnoběžky musíš mít spešl nářadí a pokud se problém vrátí
je to akumulátorem ;) miloš
spise to bylo spatne polozena otazka.
remen novy,alternator ma najeto 230 tkm vse na nem puvodni.
a ne ze volnobezka je dobra.je proste puvodni.tak ji vymen a mas pokoj.

Napsal: 31 led 2011, 09:34
od Vici
taky bych vyměnil volnoběžku apak by se vidělo. s těma najetýma km už stejně nebude v top stavu

Napsal: 31 led 2011, 10:47
od xmilos
Zober dlhsi srobovak, rucku priloz k uchu, kovovy koniec k roznym castiam altiku. Je to pekne pocut. Podla intenzity zvuku vies najst miesto.
Dobre funguje aj tensia drevenna rucka