Stránka 1 z 4
špatné studené starty poradte prosím
Napsal: 20 bře 2011, 16:05
od jarda123
čau chlapy pročetl jsem to tady všechno a takovej problem co mam jsem asi nenasel když je -12 auto chytne.ale jak je od 0 vejš proste jak zhavení svítí 1 sekundu tak auto proste dyl točí ale chytne na 4 valce zadny hadaní!! zhavičky meneny Bosh palivovej filtr i ventylek menen kabel na zhavicky taky funkční kdyz odpojím teplotní cidlo tak to chytne od ty 0 hned!! ale jak je cidlo na zpatky tak to chytne špatne ja si uz nevím rady a teply to chyta na škrt mam ASV 81kw O1.díky za odpovedi.
Napsal: 20 bře 2011, 16:28
od mir77
To bude asi stejnej problém, jakej mám já. Nejdřív mi to startovala na prd v každym počasí. Tak se vyměnili žhavičky, srovnal předvstřik. Filtr je novej a stejně tak teplotní čidlo.
Už se to zdálo ok. Do doby, než se trochu oteplilo. Parkuju v garáži. A když byla teplota asi tak, jak říkáš, spíš k 5°C, tak to točilo dýl, než bych si představoval. Čaplo to ale na čtyři, trošku to čmoudlo. Ale nic katastrofickýho. Ale jelikož jsem puntičkář, tak jsem to řešil dál. Myslel jsem padající nafta či tak něco. Každopádně postavil jsem potom, co mi to udělalo podruhý auto ven na mráz a čaplo naprosto bez problémů.
Vydedukoval jsem si z toho, že někdy se hold sejdou okolnosti a teplota okolí tak, že auto by chtělo ke kvalitnímu startu přižhavit, ale jelikož teplota je kolem těch 5°C, tak nenažhaví. A proto to takhle "zlobí".
Nic lepšího mě nenapadá a už jsem to i přestal řešit. Hold jsem se smířil s následujícím:
6°C+ startuje na drc
0 - 5˘C startuje hůř
pod 0°C startuje zase dobře...
Ty teploty jsou samozřejmě orientační. Beru je z údaje na palubáku po zapnutí klíčku, každopádně připadá mi, že ta dedukce úplně špatná neni. Máme v garáži dvě stání za sebou. Já mám také ASV v OI. Táta stojí přede mnou s ALH. Blíž u vrat, která nejsou odizolovaná. A za stejného počasí mu to prostě chytá líp

Napsal: 20 bře 2011, 17:26
od martinsidlo
Zkuste dvakrát zapnout klíček,někdy na poprvé mi nesepne žhavení.Na žhavení mám zvlášt kontrolku a tak to vidím.Kontr. v přístrojovce jen velmi orientační.Ty ASV s Euro 3 jsou náchylný na vše.Taky jsem se stím musel naučit žít.
Napsal: 20 bře 2011, 17:32
od jarda123
kličkem točím klidne 5x ale proste od nuly az +20 mam problemy
Napsal: 20 bře 2011, 17:36
od mir77
Já zkoušel vzít klíček dvakrát jen jednou a to jsem nepozoroval rozdíl. Ale rozhodně nemám problém jako jarda až do +20°C U mě je to čistě věc tý hranice, kdy by to mělo začít žhavit...
Napsal: 20 bře 2011, 21:15
od jarda123
jo a chtel jsem se zeptat muzu jezdit bez pripojeneho teplotního cidla ??
Napsal: 20 bře 2011, 22:23
od dhfool
Změnit(prodloužit) mapu žhavení, popř. si přidat trochu nafty pro start.
Zkuste hledat, je to popsané tady na foru.
Napsal: 20 bře 2011, 22:25
od Rider.23
jarda123 píše:jo a chtel jsem se zeptat muzu jezdit bez pripojeneho teplotního cidla ??
No asi ano, ale předpokládám, že ti docela znatelně vzroste spotřeba, když si motoru bude myslet, že je furt studenej... A asi úplně OK to pro něj nebude, když tam povalí permanentně více nafty atd...

Napsal: 21 bře 2011, 06:18
od mir77
Hlavně bude motor furt žhavit. Tím myslím i za jízdy. Někdo mi to kdysi vysvětloval. Že žhavičky nejsou jen na nažhavení před startem, ale taky chvíli přihřívaj když už je nastartováno.
Napsal: 21 bře 2011, 11:32
od calibrator
mir77 píše:Hlavně bude motor furt žhavit. Tím myslím i za jízdy. Někdo mi to kdysi vysvětloval. Že žhavičky nejsou jen na nažhavení před startem, ale taky chvíli přihřívaj když už je nastartováno.
presne tak jak pišeš.. mne odešlo čidlo teploty, a jazdil som dalej.. po tyždni som spozoroval, že sa mi topia kable žhavičov ktore služia na prihrev vody..žhaviče stale žhavili, lebo teplota motora bola uplne na minime aj ked bol motor už teply.. čidlo som vymenil, kable tiež a odvtedy no problemo.
inač to že kontrolka žhavenia po štarte zhasne naozaj nič neznamena. . relatko žhavičov je zopnute po štarte ešte nejaky čas.. da sa to odsledovat tak , že po studenom štarte a vypnutom radii po nejakom čase cvakne relatko pri pojistkach .. vtedy vypne..
Napsal: 21 bře 2011, 14:06
od mir77
Tak tak. Když odpojíš čidlo, tak si budeš jezdit a jezdit a když budeš mít to štěstí a ticho v autě, tak i uslyšíš, jak se ti rozprsknou hlavy žhaviček

))
Napsal: 21 bře 2011, 18:58
od ZV-JANTO
Tak nás pribúda do Clubu ASV štartu

ja som už rezignoval ono to štartuje ozaj ako sa mu chce,teda prví štart dnes ráno na palubnom -5 C a štart na brnk...a to žhavenie keď odpojíš to čidlo tak to dáva riadačka signál že je -20C a žhaví to naplno celka 15 sek. a to dožhavovanie počas jazdy som čítal tu na fóre že majú len PD-čká...

Napsal: 21 bře 2011, 19:39
od dhfool
dhfool píše:Změnit(prodloužit) mapu žhavení, popř. si přidat trochu nafty pro start.
Zkuste hledat, je to popsané tady na foru.
Už jste to zkoušeli??? Na studený start tohle funguje.
Napsal: 22 bře 2011, 18:47
od marceld
Mám ten stejný problém jako mir77,líp bych to nepopsal ASV 2004 a taky si už nevim rady,zkoušel jsem čidlo,filtr+ventilek,předvsřik ok.,bat+starter ok a prostě od 0- +5°C mám prostě problém,jako by málo nafty?....ale chytne na všechny a trošku zakouří...pak už na drc.Ještě jsem si říkal jestli to nejní třeba čidlo teploty na naftu v čerpadle ale zase se mi do toho nechce vrtat.Tak nevim a startuju o něco později potom co zhasne kontrolka žhavení......kéž by tento problem u ASV někdo vyřešíl.
Napsal: 22 bře 2011, 19:36
od jarda123
tak dnes jsem byl u mechanika a zvysil my davku paliva jeste nevím jak to chyta to napisu az rano ALE velky ALE

kdyz jsem s autem stal tak bralo aktualne 0.4.0.6 a ted potom zasahu my to bere 0.9-1.0 srovna se to ???