Stránka 1 z 3
Výkon při zapnuté klimatizaci
Napsal: 29 čer 2011, 17:15
od Jirka800
cau. potřeboval bych radu, když pustím klimu tak se znatelně sníží výkon a i zvýší spotřeba jestli je to normální nebo jak to máte vy o kolik se vám snižuje výkon jestli to vůbec cítíte. moc s klimou nejezdím ale v těhlech vedrech se to vyplatí. jinak klima chladí. mám podezdření na přidřenej kompresor. je to na OI TDI 81KW.
díky za odpovědi
Napsal: 29 čer 2011, 17:48
od hondaaa
bud v klidu,je to uplne normalni.vezme si to klidne i o 1 litr na 100 km vic a pokles vykonu pri zapnuti je taky ok

Napsal: 29 čer 2011, 17:49
od bobG3
Napiš co je znatelně a o kolik se zvýší spotřeba, klima bere tak 3 - 5kW +- . Spotřeba nahoru půl - litr a půl - dle typu auta. Přidřenej kompresor to asi nebude, ro by se z toho čoudilo

Napsal: 29 čer 2011, 18:16
od Marek77
Já mám na Galaxy taky motor 81kW a při zapnuté AC mi vyskočí spotřeba na dálku přes půl litru, na poskakovačky i o litr nahoru. A výkon je znatelně nižší, zvláště při rozjíždění - to je jako s dvoutunovým vlekem.
Napsal: 29 čer 2011, 18:23
od Sniperfm
Jirka800: Je to normální, každý agregát, který je roztáčen motorem a klade odpor bere logicky výkon. Běžný alternátor si toho veme taky hodně, když pozapínáš spotřebiče. Já to na pětiválci poznám jen na spotřebě, na výkonu ne.

Napsal: 29 čer 2011, 19:04
od Jirka800
no ta spotřeba je jak píšete do toho litru, a s tím výkonem podobně jak píše marek třeba při rozjíždění taky jak s vlekem nebo když jedu bez klimy cítím zátah turba jak prase ale s klimou je to takový gumový. no jak říkám moc sem s klimou nejezdil tak to nemám zkušený. taky sem někde četl že to sebere 3-4kw ale že to bude takhle znát sem si nemyslel. je to klasická 1.9 81kw bez chipu
Napsal: 29 čer 2011, 19:17
od Mad_Boxs
No já teda nevím, ale když jedu s kimou nebo bez ní tak to nepoznám, ani na výkonu a ani na spotřebě. A klimatronic funguje a klima chladí. Ve vagu je vidět zvýčení dávky na volnoběhu při zapnutí klimy, ale jinak nic z výše popisovaných příspěvků nepociťuji. A mám to vyzkoušené na jedné trati, asi 280km, jezdím to vícekrát do roka a tak mohu říci, že na této trase jedu někdy s klimou a jindy bez. Jo a ještě je pravdou, že mám aktivovaný jen jeden ventilátor, druhý zapínám až v případě vysokého tlaku v klimě. Jestli vám ta spotřeba nestoupá právě díky el. zátěži na alternátoru.
Napsal: 29 čer 2011, 19:18
od Sniperfm
Mě by pak spíše zajímalo, jak se s klimou pere takový motor do RC modelů 1,2 HTP? Vždyť to musí být nebezpečné zapnout to při jízdě...to musí být taková brzda, že hrozí vyčelení skla. Není v pokynech pro židiče napsáno, že se klima může používat jen při stojícm voze se sešlápnutým pedálem plynu?

Napsal: 29 čer 2011, 20:00
od Jirka800
Mad_Boxs píše:No já teda nevím, ale když jedu s kimou nebo bez ní tak to nepoznám, ani na výkonu a ani na spotřebě. A klimatronic funguje a klima chladí. Ve vagu je vidět zvýčení dávky na volnoběhu při zapnutí klimy, ale jinak nic z výše popisovaných příspěvků nepociťuji. A mám to vyzkoušené na jedné trati, asi 280km, jezdím to vícekrát do roka a tak mohu říci, že na této trase jedu někdy s klimou a jindy bez. Jo a ještě je pravdou, že mám aktivovaný jen jeden ventilátor, druhý zapínám až v případě vysokého tlaku v klimě. Jestli vám ta spotřeba nestoupá právě díky el. zátěži na alternátoru.
tak schválně zkusím odpojit ten ventilátor je pravda že když zapnu klimu tak se hned rozjedou oba ventilátory.
Napsal: 29 čer 2011, 20:22
od MirekX
ventilátor má cca 200 W a když jede za jízdy na 50% tak má odběr jako halogenka, odběr kompresoru je klidně až 5kW.
cítit to je a spotřeba plus 0,5 až litr
Napsal: 29 čer 2011, 20:24
od MirekX
Sniperfm píše:Mě by pak spíše zajímalo, jak se s klimou pere takový motor do RC modelů 1,2 HTP? Vždyť to musí být nebezpečné zapnout to při jízdě...to musí být taková brzda, že hrozí vyčelení skla. Není v pokynech pro židiče napsáno, že se klima může používat jen při stojícm voze se sešlápnutým pedálem plynu?

mám tušení že u těchto skůtrových motůrků to při akceleraci na plnej knedlík na nějakou dobu odpojí kompresor, aby se s tím dal učinit předjížděcí manévr traktoru.....
Napsal: 29 čer 2011, 20:26
od Octava
MirekX píše:Sniperfm píše:Mě by pak spíše zajímalo, jak se s klimou pere takový motor do RC modelů 1,2 HTP? Vždyť to musí být nebezpečné zapnout to při jízdě...to musí být taková brzda, že hrozí vyčelení skla. Není v pokynech pro židiče napsáno, že se klima může používat jen při stojícm voze se sešlápnutým pedálem plynu?

mám tušení že u těchto skůtrových motůrků to při akceleraci na plnej knedlík na nějakou dobu odpojí kompresor, aby se s tím dal učinit předjížděcí manévr traktoru.....
Dobre ty...

Napsal: 29 čer 2011, 21:45
od DOLPH
viděl jsem výsledky testů vlivu klimatizace na spotřebu.....
bylo tam,že než se interiér nachladí a courá se po městě tak klima zvyšuje spotřebu,ale když už se interiér nachladí a jede se rychleji než 8Okm/h,tak je jízda s klimou ekonomičtější,než jízda s otevřenými okny-kdy se mění proudění vzduchu kolem auta a výrazně se zvýší aerodynamický odpor..
Napsal: 29 čer 2011, 21:53
od kibi
četl jsem něco podobného s rozuzlením, že couračky po městě s okénkem dolů a nad 80kmh pěkně s klimou....asi jsem hýřil, ale když už tam ta klima je, tak jí využívám
jinak u auta viz podpis si zapnutí klimy všimnu jen na spotřebě a na rozjezdech, jak psal Mirek....u služební OII 1.6 MPI ve 3 lidech do kopce, se zapnutí klimy = zatažení ručky

Napsal: 30 čer 2011, 07:02
od Marek77
Jenže, pánové - ono je třeba rozlišovat klimatronika a klasickou lednici. Pokaždé se to bude chovat jinak - jak z hlediska spotřeby, tak z hlediska ztráty výkonu.