Stránka 1 z 12

Jak rychle se vám ohřívá rotačka v těchhle teplotách?

Napsal: 16 lis 2011, 00:47
od mir77
Ahoj, je to spíš informativní dotaz, nemyslím si, že mám někde problém, ale měl jsem dneska podezření termostat, tak jsem si projel 21 km cestu s připojeným VAGem a koukal jsem na teplotu. Auto před tím stálo cca 4 hodiny, venku bylo -1,5°C. Takže za začátku tak nějak klídek, než se to hřálo.
Z toho VW piece of shit teploměru by jednomu šlehlo, každopádně ručička se drží na 90°C, hne se maximálně o milimetr směrem dolu. To mě právě zarazilo, protože vím, že 90 na teploměru je v reálu tak 75, takže jsem to připojil a vyrazil.
Nikdy jsem to až takhle dopodrobna nezkoumal, ale zarazilo mě, že za 21 km se mi to vydrápalo maximálně na 82°C a po zastavení, když jsem to nechal klepat na volnoběh, to padlo na 77°C.
Hadice od termostatu bych řekl spíše studená, než vlažná a chladič ledovej. Takže předpokládám, že je vše ok. Spotřeba taky v normě. Akorát mě zarazilo, jak mě zarazila krutá realita toho, jak dlouho se to ohřívá. Ty data z VAGu jsou přece jen o něčem jiném, než budík na palubce :) Čekal bych takovejhle výsledek v zimě v -15°C a ne při teplotách kolem nuly :)

Napsal: 16 lis 2011, 06:34
od sparco gti
nemas egr off?

Napsal: 16 lis 2011, 07:07
od Maslo23
vymen termostat...

Napsal: 16 lis 2011, 08:35
od dhfool
jj je utahaný.

Napsal: 16 lis 2011, 08:45
od honzas1
při těchhle mínusových teplotách mi to dělá to samé.. ručička se mi vydrape na provozní teplotu tak akorat když tomu dupnu do delšího kopce.. tak nevim nevim že by mi taky najednou odešel termostat.. v plusu to je ok.. tohle se řešilo kartonem před chladič :D už jsem to tu i někde viděl, že to řešil někdo jiny.. ale jde to docela dost poznat i na topení.. a to nemá nic společného s termostatem..

Napsal: 16 lis 2011, 08:55
od Bobanius
Tak, u mě je to tak že jedu 15km do práce a teplotu dostanu na budíku na 80st.max.Topení tak na půlku, zapnu si sedáky takže "nemrznu". A to vyjíždím z garáže / není vytápěná / ale ráno je v ní tak kolem 5-6 st. Co mi na to řeknete kluci.
Jestli je to na výměnu termostatu , tak jaký koupit.

Napsal: 16 lis 2011, 09:33
od tukydydes
U mě to bylo minulý rok (zima)- jel jsem cca 10-12km teplota max. kolem 81-82C a to po 12km je táhlej kopec a tu teplotu jsem měl až na kopci. Potom je hned kopec dolů cca 1,5km kde jedu se zařazenou čtyřkou bez plynu tam už se mi hla rafika teploměru přibližně o 1mm a teplota padla na 75C.

Potom jsem vyměnil termostat- zahřáty přibližně stejně po 10km, ale na 89 -90,5C ! Taky to bylo poměrně znát na ventilaci, fučel z toho takovej ten nepříjemnej hic. A když jedu z toho kopce tak to padne tak max. na 85C.

Origo termostat tam byl 10let :) a jak je vidět už neplnil svou funkci.
Prostě tam časem odchází ta pružina (únava materiálu).

A taky před tou výměnou v TDi grafu (předvstřik) ukazovalo že je nedosažena teplota motoru i když to bylo ohřátý po 100km. Dneska bez problémů teplota dosažena.

Napsal: 16 lis 2011, 09:46
od Marek77
My, kdož máme v základní výbavě bufík, tohle fakt nemusíme řešit.
Na provozní teplotě jsem po 5-8 minutách piánko jízdy po městě. A to mám téměř jedenáct litrů kapaliny.

Napsal: 16 lis 2011, 10:49
od DOLPH
jj,tdi v základu je neštěstí-já mám topný člen přímo v topení,ohřev vody přes egr kvůli filtru pevných částic,taky nějaké přihřívání ve vodě....

auto fouká vlažný vzduch po minutě a provozní teplota po cca 7km po rovince.takže spokojenost.

ale na usmololenou fábii HTP to nemá-ta má 90°C než vyjedu z města....

Napsal: 16 lis 2011, 11:07
od mir77
Tak, já bufík mám, proto jsem to nikdy ani neřešil, ale tohleto mě zarazilo, ještě to budu sledovat. Jinak EGR off nemám, čistě jen chip, topení jsem měl na max a větrák na jedničku.
Auto topí naprosto bezproblémově. Nemohu si stěžovat. Ještě to tedy budu sledovat a pak uvidíme. Pokud se shodnete na tom, že termostat už není co býval, tak já tam zkusím lupnout novej :) Není nic jednoduššího :) Potom uvidíme ;)

Napsal: 16 lis 2011, 11:29
od Marek77
Já nevím, ale mně na mém autě pokud budík teploty motoru ukazuje 90, tak motor má 90 - žádných 75, na to můžeš zapomenout. Možná nová auta s CANem, ale na mém autě platí, že 90 = 90.

Ze zásady zapínám topení až v okamžiku, kdy mi vypne bufík (voda 80°C a víc) - dřív to totiž nemá smysl. Jakmile zapnu topení, okamžitě se mi motor přestane ohřívat, případně se ohřívá velmi pomalu. Takže topení stejně nestojí za nic, mnohem déle trvá ohřátí na provozní teplotu a motor zbytečně žere. Topím si pouze sedadlem.

Napsal: 16 lis 2011, 11:50
od mir77
No jak říkám, ten budík u Octávek je krám na hovno. Nevím, proč to soudruzi udělali tak, jak to udělali.
Co se samotnýho topení týče, tak pokud se nepletu, tak na nastavení topení a rychlosti ventilátoru jsou například závislý příhřevný svíčky v chladícím okruhu. Spousta lidí se diví, že se jim auto neohřivá, když mají topení vypnutý a ono to může být způsobeno zrovna tímto. Již se to také řešilo v jednom vlákně zde.
U první generace Octavií jsou tři svíčky u hlavy, u druhý je tuším elektrické topné těleso za palubkou a prochází zkrz něj vzduch.
Čili jezdit s vypnutým topením ve finále stejně nemá moc význam, ale ať mi to tady potvrdí radši nějaký větší odborník :)
Dneska udělám test s bufíkem, kam to vyleze či nevyleze.

Napsal: 16 lis 2011, 13:01
od slovacek.milos
vem dvě stolařské svěrky zatáhni přívod odvod chladiče, vypni topení dej vnitřní cirkulaci a pak napiš jak se ohřál ;)

Napsal: 16 lis 2011, 13:31
od DOLPH
slovacek.milos píše:vem dvě stolařské svěrky zatáhni přívod odvod chladiče, vypni topení dej vnitřní cirkulaci a pak napiš jak se ohřál ;)

přesně tak-vypadá to sice divně,ale to je asi jediný způspob jak si v praxi předem ověřit,jestli má smysl měnit termostat...

PS:ale hlavně nezapomenout zase otevřít až se auto zahřeje!! (LOL)

Napsal: 16 lis 2011, 13:48
od martinsidlo
Na místě po 12h stání mi to na okno topí díky origo přihřejvání do 1min,za 2min taje námraza ale řádně topí,bez padání teploměru,až se ohřeje na provozní teplotu olej v motoru a ten se po městě na rovinkách a semaforech (je-li to studené,zásadně netočím přes 2500ot.) ohřeje až min po 30km.Ty motory prostě nemají zbytkové teplo a tak to trvá.Při celodenních mrazech pod 7-8°C mám půl chladiče zakrytý.Při 10 a více min.zastavení to vychladne a bez zakrytí se to zas dlouho zahřívá. TERMOSTATEM TO NENÍ.