Stránka 1 z 2

Jaky olej do motoru když jezdite na RO

Napsal: 13 úno 2007, 19:38
od Paul one
Chci se zeptat jakej použivate mot. olej když jezdite na RO někde jsem četl že je potřeba mot. olej rostlinneho puvodu.

Napsal: 18 úno 2007, 14:48
od Paul one
Nikdo neporadi? :roll:

Napsal: 18 úno 2007, 20:59
od Marek77
Poradit neumím, ale olej rostlinného původu, který by namazal vznětový motor, si neumím představit. Osobně bych používal standardní oleje určené do motoru při spalování nafty.

Já však nejsem příznivcem spalování čehokoli jiného než originálního a schváleného paliva (motorové nafty), takže jsem se tímto problémem nikdy nezabýval.

Napsal: 06 lis 2007, 15:26
od ext8
Marek77 píše:Poradit neumím, ale olej rostlinného původu, který by namazal vznětový motor, si neumím představit.
Že si ho neumíš představit neznamená že neexistuje, bohužel je poměrně drahej - 300 kč/l.

Nejleší při provozu na RO je používat nějaký levnější motorový olej který splňuje předepsanou výkonovou specifikaci (ACEA...) toho motoru a měnit ho cca 2x častěji než je předepsáno.

častější výměny-snížení intervalu

Napsal: 07 lis 2007, 09:41
od Ludra
výměn oleje nikdy nic nepokazí, ale lze si troufnout na RO i s minerálem, když splňuje specifikaci, např. je API CD a já tam vleju CFko Bixxol od OMV nebo CDčko od AGIPu? Hlavně přes léto by to nemělo vůbec vadit. Zkrátím interval výměny dejme tomu na 5000, filtr koupím okolo 100vky, vyměním taky. Ne?

Re: častější výměny-snížení intervalu

Napsal: 07 lis 2007, 10:30
od brutar68
Ludra píše:výměn oleje nikdy nic nepokazí, ale lze si troufnout na RO i s minerálem, když splňuje specifikaci, např. je API CD a já tam vleju CFko Bixxol od OMV nebo CDčko od AGIPu? Hlavně přes léto by to nemělo vůbec vadit. Zkrátím interval výměny dejme tomu na 5000, filtr koupím okolo 100vky, vyměním taky. Ne?
Olejový filtr samozřejmě měnit s olejem. Pokud dáš auto do servisu na výměnu oleje (příde to skoro na stejný penize) pohlídej si, jestli ti mění i filtr. Nejlepší když ti to po domluvě udělají na počkání, nebo ten filtr nějak označ, třeba ho poškrábej šroubovákem.

Důvěřuj, ale prověřuj!! :tyc:

Re: častější výměny-snížení intervalu

Napsal: 07 lis 2007, 12:23
od ext8
Ludra píše:výměn oleje nikdy nic nepokazí, ale lze si troufnout na RO i s minerálem, když splňuje specifikaci, např. je API CD a já tam vleju CFko Bixxol od OMV nebo CDčko od AGIPu?
Už jsem to tu někde psal, je to mítus - magořina, obchodní trik... V dnešní době nemá naprosto žádný smysl dělit oleje na synteické, polo a minerální. Jedná se pouze o obchodní názvy a se složením oleje to nemusí mít vůbec nic společného. Větší nebo menší minerální složka se stejně vyskytuje naprosto ve všech motorových olejích které lze maloobchodně koupit. Podstatná je pouze specifikace a zvolit si vhodnou viskozitu podle způsobu provozování auta. Výrobce nehraje žádnou velkou roli. Kupuju taky elektřinu o parametrech 230V, 50 Hz a je úplně fuk jestli je vyrobená v Temelíně nebo Opatovicích. Filtr samozřejmě měnit pokaždé.

Já jezdím na RO asi 2 roky, dávám tam ACEA A2,B3,E2, 15w-40 v těhlech parametrech je nejlevnější Paramo za cca 70kč/litr. Dávám ho tam po 7000 km. Na RO mám už najeto necelých 40.000 km.

Napsal: 11 pro 2007, 21:41
od truck
ext 8 máš asi pravdu s těmi motorovými oleji. Známej provozuje dva tahače RENAULT Magnum 420 a před čtyřmi roky tam začal dávat polosyntetiku 10W - 40 zn. CINOL je to voženo v cisternách asi s Polska a tady se to stáčí do kanystrů cena asi 40 Kč/1L. Říkal jsem mu že bych to nedal ani do žentoura. A hele každý tahač najeto tak 400 000km na tenhle olej výmena při 40 000 km zhruba a žádný problém vše ok.
Takže v dnešní době je to s oleji jak v politice Topolánek, Paroubek každej stejnej holoubek. :roll:

Napsal: 11 pro 2007, 22:28
od pajda
No nevim. :roll:
Zkus měnit mogul po stejnejch kilometrech jako olej předepsanej výrobcem.Třeba po 20tis..Bude spálenej na uhel.Uděláš pár výměn a rozdíl sami vidíte.Ty rozdíly kvality tam budou.A to přirovnání k elektřině mi přijde dost divoký (wallbash)

Napsal: 14 pro 2007, 18:35
od sup.black.cusket
;) Musíš, prosím Tě uvést, jaký máš druh motoru a jeho výrobce, kubaturu, rok výroby a průběh provozu vč. km. Rád se s Tebou podělím o zkušenosti.

Napsal: 20 pro 2007, 22:08
od MirekX
pajda píše:No nevim. :roll:
Zkus měnit mogul po stejnejch kilometrech jako olej předepsanej výrobcem.Třeba po 20tis..Bude spálenej na uhel.Uděláš pár výměn a rozdíl sami vidíte.Ty rozdíly kvality tam budou.A to přirovnání k elektřině mi přijde dost divoký (wallbash)
to by mě zajímalo, jak poznáš olej spálenej na uhel???? To v něm jako plavou kostky toho uhlí???
čím černější olej kterej vypouštím, tím líp, to snad víte asi všichni.
Na 100% Meřo mám najeto přes 100 tis, měním po 15 tis normální 5W40 a vše OK, motor má 270 tis :)

Napsal: 21 pro 2007, 21:42
od pajda
Stačí sundat ventilový víko.Když všude vidíš karbon,tak doufám že se nepletu :-D ,ale to je ŠPATNĚ.Při dodržení správné údžby,provozu a předepsanáho oleje by něměli být v motoru stopy po takových vrstvách.Samozřejmě přispívá i třeba to,že oleje je v motoru málo.Vše se pak hůž chladí olej se přehřívá a výsledek je popsaný výš.V lepším případě.V horším případě jsem měnil v motoru olej(ne v mojem),náplň měla být 3litry ale podle měrky byla asi 1x taková.Překvápko bylo když vana byla z poloviny plná hnusu.Všechny oleje nejsou stejný.Rozdíl v kvalitě je zcela určitě.Je to jako tvrdit,že rozdíl mezi součástkou od výrobce vozidla a druhovýrobou žádný není.

Napsal: 01 led 2008, 16:30
od ext8
pajda píše:No nevim. :roll:
Zkus měnit mogul po stejnejch kilometrech jako olej předepsanej výrobcem.Třeba po 20tis..Bude spálenej na uhel.Uděláš pár výměn a rozdíl sami vidíte.Ty rozdíly kvality tam budou.A to přirovnání k elektřině mi přijde dost divoký (wallbash)
Při výměně pokud si nedáš udělat analízu vyjetého oleje nepoznáš vůbec nic. Přirovnání k elektřině sedí v tom že taky splňuje určité měřitelné parametry dané normou. U olejů to jsou třeba normy ACEA, API ... Holt někdo se spokojí s pojmem "olej spálený na uhel", jiný dá přednost měřitelným a ověřitelným hodnotám a parametrům.

jaký olej

Napsal: 01 led 2008, 18:51
od oldaf
Jezdím na RO a měním olej po 15ti tisících km. Nikdy jsem neviděl, že by byl spálenej na uhel, nevím co si pod tím pojmem mám představit. Používám CINOL 10w40 je to polosyntetika. Když sundám ventilový víko, tak celej prostor je úplně čistej, žádný usazeniny.

Napsal: 02 led 2008, 19:58
od pajda
No ono se na oleji při výměně nepozná vůbec nic.Ukáže se to časem.Jen chci říct,že není olej jako olej.A když někdo řekne že rozdíl je jenom v ceně :roll: