Stránka 1 z 3
Termostat a zahřívání motoru v zimě 1.9TDi PD AVF
Napsal: 10 led 2012, 14:00
od magion
Zdravím, passat 1.9TDi PD AVF se dlouho ohřívá, termostat jsem měnil loni, přižhavovací svíčky ok, nová baterka, ted měním rozvody a kdyz sem sundal vodní pumpu tak ten termostat nedoléhá k tomu otvoru, jak je videt na fotce.
Představuji si, že by to mělo fungovat dvoustupně, ten plech co nedoléhá by měl těsnit, a do této polohy(jak je na foto) se dostat až když se motor ohřeje. A pak ten druhý ventil by měl klasicky otevírat při 87C a pouštět vodu do chladiče. Nebo se pletu? Takto mi to připadá že ten první ventil je tam k ničemu, nebo že je to špatný, krátký termostat, nikde jsem si ale nevšiml že by se delaly 2 druhy.

Napsal: 10 led 2012, 17:26
od Panky
Takhle je to v pořádku. funguje to tak, že při otevírání do vnějšího okruhu se ta díra dovnitř zavírá. Vlastně se to mezi sebou prohodí najednou. Pokud se ti to pomalu ohřívá, tak znova vyměn ten termostat. Ale kup nějakej pořádnej. Levnáky dlouho nevydržej. Jestli chceš mít jistotu tak ho dej do horký vody a dej k němu teploměr.
Re: Termostat a zahřívání motoru v zimě 1.9TDi PD AVF
Napsal: 10 led 2012, 23:51
od Zdeněk M
magion píše:Zdravím, passat 1.9TDi PD AVF se dlouho ohřívá, termostat jsem měnil loni, přižhavovací svíčky ok, nová baterka, ted měním rozvody a kdyz sem sundal vodní pumpu tak ten termostat nedoléhá k tomu otvoru, jak je videt na fotce.
Představuji si, že by to mělo fungovat dvoustupně, ten plech co nedoléhá by měl těsnit, a do této polohy(jak je na foto) se dostat až když se motor ohřeje. A pak ten druhý ventil by měl klasicky otevírat při 87C a pouštět vodu do chladiče. Nebo se pletu? Takto mi to připadá že ten první ventil je tam k ničemu, nebo že je to špatný, krátký termostat, nikde jsem si ale nevšiml že by se delaly 2 druhy.

Je to v pořadku, pokud mas podezření že je KO, tak zajed na Vag a prohřivej to až začne teplat chladič a načti teplotu motoru kolik tam bude. Nebo strč teplomer přimo do nadobky , pokud je vse ok, tak bis mel mít kolem 90st.
Napsal: 11 led 2012, 08:43
od roy1
Tak tato tema mna zaujima.
Mám Golf4 AHF a tiež sa mi neskutocne pomaly zahrieva.
Vymenil som 3 termostaty, kazdy som vyskusal zohriat a schladit vo vode, kazdy otvaral presne v urcenej teplote. Tiez som skontroloval prikurovacie zhavice, OK, spínanie cez rele OK. Chcem sa spytat, ktory senzor dava povel /zap-vyp/ relatkam na prikurovanie, pretoze sa mi zda, ze prizhavenie vypína pri cca. 40st.C.
Vdaka za rady.
Napsal: 11 led 2012, 11:27
od Zdeněk M
roy1 píše:Tak tato tema mna zaujima.
Mám Golf4 AHF a tiež sa mi neskutocne pomaly zahrieva.
Vymenil som 3 termostaty, kazdy som vyskusal zohriat a schladit vo vode, kazdy otvaral presne v urcenej teplote. Tiez som skontroloval prikurovacie zhavice, OK, spínanie cez rele OK. Chcem sa spytat, ktory senzor dava povel /zap-vyp/ relatkam na prikurovanie, pretoze sa mi zda, ze prizhavenie vypína pri cca. 40st.C.
Vdaka za rady.
TDI prostě netopí, při -10 se to ohřeje na provozní teplotu tak po 15-20 km a nesmíš mít topení pustený naplno, tak max. na pulku. Jinak se to ohřeje nikdy

Přihřev je řizenej podle vytížení alternatoru, spinanej podle teploty vzduchu a chl. kap. , obojí musí být pod nulou. Když stojíš na místě a das topení naplno a vetrak tak 3 tak za 5 minut tam mas 70, vychladis to topením. Motor ma malo zbytkoveho tepla na ohřev vody. V zimě mi termostat ani neotevře

Napsal: 11 led 2012, 11:42
od roy1
Takze tieto spínacie rele nemaju zvlast cidlo teploty?
A vzopnutie urovne 1,2,1+2, /rele/dopocitava centralna jednotka nepriamo z udajov o teplote vzduchu zatazenia alternatora pripadne teploty (ochladenia) vody? Stale mi to vychadza, ze rele odopne kurenie pri 37- 40stC.
Da sa tato hodnota upravit cez kabel?
Lebo zda sa mi ako dost nedokonale vyrobit nemecke auto pre nemecky trh ktoremu ledva stupne teplota motora po 15 km. To by si ziaden Nemec taketo auto nekupil...
ČI?
Napsal: 11 led 2012, 14:31
od Marek_A4
A myslíš že toho súdruha z NDR zaujíma či sa motor zohreje na prevádzkovú teplotu po 15 alebo 20km..? Nastartuje, zapne kúrenie a ide...vnútri má teplo a motor ho netrápi...aj tak si za dva roky kúpi druhe auto...
Napsal: 11 led 2012, 14:45
od roy1
Marek_A4 píše:A myslíš že toho súdruha z NDR zaujíma či sa motor zohreje na prevádzkovú teplotu po 15 alebo 20km..? Nastartuje, zapne kúrenie a ide...vnútri má teplo a motor ho netrápi...aj tak si za dva roky kúpi druhe auto...

Napsal: 11 led 2012, 18:37
od roy1
A teraz vazne, nikto neporadi?
Termostat a zahřívání motoru v zimě
Napsal: 11 led 2012, 19:36
od lift
Podobně se mi chová Octa 1,9 Tdi AGR.V dnešních plusových teplotách po 15-20 km stále 40-50°c.Koupil jsem termostat zn. VERNET má s tím někdo zkušenost?
Ještě mě napadlo sevřít hadici co vede od termostatu do chladiče svěrkou
a stejně se motor nezahřeje,takže výměna termostatu asi ani nepomůže.
Jiné roky dozadu kdy mrzlo, se mi jevilo ,že ohřátí bylo rychlejší i vyšší teplota.
Napsal: 11 led 2012, 20:08
od roy1
Este som si spomenul ze som vyblokoval EGR ventil. Ten by teoreticky mohol pri studenom motore pustat naspat okolo 20% teplych spalin.
Len proti hra jeden argument, tym ze EGR pusta naspat spaliny do sania (ktore uz nie su znovu spalitelne / minuty kyslik/) znizuje teplotu horenia a tym ze spalime vo valci o 20% menej energie, mame menej tepla...
EGR je len o znizovani teploty horenia a tym aj lepsie emisne hodnoty.
A TERAZ CO DALEJ?
Re: Termostat a zahřívání motoru v zimě
Napsal: 11 led 2012, 20:12
od roy1
lift píše:Podobně se mi chová Octa 1,9 Tdi AGR.V dnešních plusových teplotách po 15-20 km stále 40-50°c.Koupil jsem termostat zn. VERNET má s tím někdo zkušenost?
Ještě mě napadlo sevřít hadici co vede od termostatu do chladiče svěrkou
a stejně se motor nezahřeje,takže výměna termostatu asi ani nepomůže.
Jiné roky dozadu kdy mrzlo, se mi jevilo ,že ohřátí bylo rychlejší i vyšší teplota.
Mozes menit termostaty kolko chces , tadial cesta nevedie.
Teda pokial ozaj na dotyk necitis, ze ide tepla voda do chladica "predcasne"
Napsal: 11 led 2012, 20:16
od Tomas6
Co dál?Bufika.Jediné řešení pokud chceš mít teplý motor a v autě teplo.
Napsal: 11 led 2012, 20:51
od besoun
mě alh topí po necelém kilometru a to nastartuji a jedu,po 8km je zahřaté na provozní teplotu.Jo a ventilator pouštím hned na dvojku
Re: Termostat a zahřívání motoru v zimě
Napsal: 11 led 2012, 20:59
od gabco007
roy1 píše:lift píše:Podobně se mi chová Octa 1,9 Tdi AGR.V dnešních plusových teplotách po 15-20 km stále 40-50°c.Koupil jsem termostat zn. VERNET má s tím někdo zkušenost?
Ještě mě napadlo sevřít hadici co vede od termostatu do chladiče svěrkou
a stejně se motor nezahřeje,takže výměna termostatu asi ani nepomůže.
Jiné roky dozadu kdy mrzlo, se mi jevilo ,že ohřátí bylo rychlejší i vyšší teplota.
Mozes menit termostaty kolko chces , tadial cesta nevedie.
Teda pokial ozaj na dotyk necitis, ze ide tepla voda do chladica "predcasne"
skus pozriet radiator kurenia....na audi a6, rocnik 1995 kym som nevymenil mi nekurilo. Bol plny sraciek a tazky ako 3 tehly...

...po vymene sa nedalo vydrzat ako kurila....ale pozor ak mas climatronic, tak budes hladat tazko zaujemcu na vymenu....roboty ako na stodole a nezaplatenej....
