Stránka 1 z 7

natural 95 do nafty proti zamrznutí

Napsal: 03 úno 2012, 16:24
od fx99
lze přidavat ? 1l na cca 30 l nafty motor 1.9 pd -nemuže se něco vykakat :?

Napsal: 03 úno 2012, 16:28
od Marek77
Rozhodně bych něco takového nedělal. Pokud se používá pořádná nafta a do ní aditiva, zamrznutí nehrozí.

Napsal: 03 úno 2012, 16:39
od kibi
Marek77 píše:Rozhodně bych něco takového nedělal. Pokud se používá pořádná nafta a do ní aditiva, zamrznutí nehrozí.

a ta pořádná nafta se tankuje kde? tou řepkou zamořenou naftu u nás určitě nemyslíš viď (wallbash) ....jen narážím na to, že zamrznout může jak nafta od Ona tak Verva od Benziny, to si člověk nevybere...

aditiva pomůžou,ale nejsou všemocný...trocha N95 do nádrže taky pomůže, osobně sem tam drcnu nějakou tu decku do nádrže jako nouzovku (když se zapomene VIFko, nebo stuhne v kufru :D )

Napsal: 03 úno 2012, 16:43
od honzas1
já tankoval v polsku a tedkom a bylo přes -20 a ještě to chytlo.. sice ztuha, počitalo to valce ale chytlo.. a to jsem tam ještě nedaval aditiva.. jsem je zapoměl doma.. ale pry že už nafta zamrzá u nás.. tak asi zaleží na kvalitě :)

Napsal: 03 úno 2012, 16:44
od jericho-3
Tohle doporučení již dávala firma Bosch Hitlerovi při ůtoku na SSSR a já ji měl v příručce od výrobce ke Golfu 1 diesel..Ale to se ještě používala nafta a ne ty dnešní rostlinné sračky a motory byly normální a ne tak háklivé jako dnes..Jde o to, že benzin sníží již tak bídné mazání nafty... :)

Napsal: 03 úno 2012, 16:52
od TDI tech
Marek77 píše:Rozhodně bych něco takového nedělal. Pokud se používá pořádná nafta a do ní aditiva, zamrznutí nehrozí.
V zimne nafte je benzin normalne v urcitom pomere podla toho do akej teploty ma vydrzat. Pri vojsku sme davali do nafty eter. V tatrach davaju do nafty benzin aby nezamrzla a trochu petroleja aby na seba naviazal vodu. Ale to v akom pomere to treba riedit udava vyrobca motora. Kukni do prirucky jek nato tam som to tusim videl (tu tabulku pomerov) ;)

Napsal: 03 úno 2012, 16:55
od Marek77
Prave - o to mazani jde predevsim. A vy tady zatim mluvite o golfu 1 a valecnych strojich nekde u Stalingradu. Ja mel zato,ze otazka byla na motor PD. A musim se opakovat - tam bych benzin do nafty nedaval v zadnem pripade.

Napsal: 03 úno 2012, 17:02
od Patricius
aditivum, teda ak je na mysli VIF, či podobné...tak ten nemá za úlohu zabrániť nafte mrznúť... : viď test aditív

Benzín(+aditív) by som dal v pohode do starej rotačky, tá spáli všetko ...čo mám ja, ale do PD a CR asi nie, treba sa poradiť s odborníkom, ja som zatiaľ žiadne fundované stanovisko nenašiel...či už kladné, alebo záporné.

....

Napsal: 03 úno 2012, 17:03
od dedkoun
Do rotaček lze,dělám to tak již 20 let. 5 procent benálu a deci dvoutaktního synťáku do motocyklu(ne M2T!!!) a vzhledem k tomu,že všechny moje wagen vozy zašly korozí,tak doporučuju.
Vždy dáván před zimou naftovej filtr,to je snad jasný a NIKDY žádnej problém.

1995 1Z 640 000 km,1997 AHU 746 000km,1998 AFN 580 000 km,2002 ALH 340 000 dosud,všechny čerpadla původní,pouze u AHU(?) bylo třeba vyměnit rozsypaný perka pod vysokotlakem. 8)

Takže nějaké zkušenosti z mejh rodinnejch kruhů by byly,tak šup do nafty benál,páni rotačkáři.....

PD samozřejmě,nevím.Tenhle vynález testovat nehodlám. :-D

Napsal: 03 úno 2012, 17:23
od TDI tech
Marek77 píše:Prave - o to mazani jde predevsim. A vy tady zatim mluvite o golfu 1 a valecnych strojich nekde u Stalingradu. Ja mel zato,ze otazka byla na motor PD. A musim se opakovat - tam bych benzin do nafty nedaval v zadnem pripade.
Ale riadne v nafte ktoru tankujes hoci kde na pumpe ten benzin tam uz je samozrejme ze iba v malom pomere do max. 2% pretoze potom vyrazne starca mazivost co je pre dnesne moderne systemy PD a CR vrazda. Preto je sucasny trend benzin vynechat uplne a doaditivovat ju roznymu prisadamy na baze etylenu a pod. ;)

Napsal: 03 úno 2012, 18:48
od maros261177
Patricius píše:aditivum, teda ak je na mysli VIF, či podobné...tak ten nemá za úlohu zabrániť nafte mrznúť... : viď test aditív

Benzín(+aditív) by som dal v pohode do starej rotačky, tá spáli všetko ...čo mám ja, ale do PD a CR asi nie, treba sa poradiť s odborníkom, ja som zatiaľ žiadne fundované stanovisko nenašiel...či už kladné, alebo záporné.
Ten test ani nemal za ulohu zisťovať či zabraňuje zamrzani respektíve tvoreniu parafiny...v tom teste sa používal LETNÝ VIF a ten ma ma splňať niektoré iné parametre...

Napsal: 03 úno 2012, 20:08
od octavia.TDI
octavia2 TDi PD RS 53L diesel+4L N95 a OK a T5 2TDI CR taky 4l N95 ,nebát se toho.

Napsal: 03 úno 2012, 20:25
od rehak6co
Někde sem četl, že plnou syntetiku do 2T lze v poměru 200:1 přidávat do nafty preventivně, takže bych tim ten benzín přimazal.

Určitě to bude znát když moje Yamaha mazala béňo 1:50 a točila 12000ot.
Já používam jen naftu, bez benzínu oleje a aditiv.... :)

Napsal: 03 úno 2012, 20:42
od cin
A co rikate na naftu od OMV - Maxx motion, udajne do -35, sice u nas za 38,70 ale na zkousku jsem ji nabral + VIF, tak uvidime. Kazdopadne mate nekdo s touhle naftou nejake zkusenosti ?

Napsal: 03 úno 2012, 20:45
od sparco gti
ja som ju v cera tankoval a starty a hodne lepsie i ked je teraz unas -30 :)