Stránka 1 z 4

Zhaveni??Kolikrat?

Napsal: 06 úno 2012, 19:23
od dj_novys
Mam na Vas otazku,kolikrat je lepsi ted v tech mrazech zhavit??Nekdo rika jednou a pockat jeste chvilku po zhasnuti kontrolky,nekdo zase rika 2x....tak jsem zvedavy na Vase nazory:-)

Napsal: 06 úno 2012, 19:25
od Ladas
v normálním mraze 1x v -20 2x neuškodí

Napsal: 06 úno 2012, 19:29
od dj_novys
zhavim jednou,pockam jeste tak 3sekundy po zhasnuti zhaveni a tocim,je pravda,ze ted u nas bylo -20urcite a startoval jsem tak 5sek....zatim nejak bez problemu...ale uvidime casem,je pravda,ze kazdy den jezdim,nevim co by to udelalo,kdyby mi to tyden stalo v tech mrazech :-)

Napsal: 07 úno 2012, 08:40
od Marek77
Žhavit stačí jednou. Kontrolka po určité době sice zhasne, ale žhavení stále probíhá. To, že kontrolka zhasne, je pouze informace, že žhavení je již tak účinné, že lze bezpečně nastartovat. Že probíhá i dále je proto, aby motor po startu měl měkčí chod a nekouřil. Toto DOžhavení trvá i několik minut po nastartování motoru (podle teploty).

Napsal: 07 úno 2012, 09:42
od whitefabiaRS
ja niekedy ked je mraz zhavym aj 3x .... vsetky zhavice su ok !!! ale motor lepsie nastartuje ... dobre zobreje spalovi priestor....

Napsal: 07 úno 2012, 09:54
od Tomas.cz
V pátek jsem doloval žhaviče u Octavie ASV zdejšího člena, nešla ani jedna což bych jim odpustil, ale v prosinci kdy jsem měnil olej nešla ani jedna povolit :( Nevím, jestli tomu pomohlo to, že jsem je zakapal červenou brzdovou kapalinou a přijel posléze na výměnu už s teplejším motorem ale po chvilce zápasu šly ven všechny- naštěstí :roll:

Napsal: 07 úno 2012, 10:08
od nogis
Jak píše Marek, víckrát nemá význam.

Napsal: 07 úno 2012, 10:18
od Greatone
Ja žhavím tiež 2 krát keď je pod -15 ... ale ako čítam, ak teda žhavče žhavia aj po naštarovaní, (zavisi od teploty) tak potom nema zmysel nažhaviť 2 krát, stačí iba raz ale s tým že počkám 20 sekund po zhasnutí kontrolky a potom naštartujem....ale na druhej strane je to to iste ako keby nažhavím 2 krát, stale ten isty efekt.
Ak sa mýlim, ok beriem, rád sa niečo priučím :)

Napsal: 07 úno 2012, 11:20
od jericho-3
Já mám za to, že to žhavení neublíží a při prvním nažhavení se relé a žhavičky proberou/vzbudí/, podruhé už jedou na 120%..To, že žhaví i po startu je jasné, ale jde o to, aby to nejdřív chytlo, že? Setkal jsem se s několika vozy, které to vyloženě vyžadovaly, ale je možné, že majitelé nedodrželi přesný typ žhavičky a namontovalí pohledově stejné, ale funčně trochu jiné provedení..Takže po zhasnutí kontrolky nebyla žhavka plně nažhavena../nebo byla starší a měla již větší odpor/.Já osobně vždy počkám, ještě chvíli po zhasnutí kontrolky něž zastartuji.. :)

Napsal: 07 úno 2012, 12:34
od martinsidlo
Já mám zvlášť kontrolku na žhavky a ráno po zhasnutí v budíkách to žhaví ještě tak přes 5 s.A potom na brrrrnk.V těhle mrazech,než to nažhaví,tak mi zmrznou prsty a nemůžu otočit klíčkem.

Napsal: 07 úno 2012, 12:46
od Marek77
To jo - teď i přes 20 sekund (to je doba.....).

Napsal: 07 úno 2012, 13:50
od honzas1
jak dlouho vám to ted žhaví? mě to tak cca 5s a to jsem ještě na podzim prodlužoval delku žhavení.. neni to málo?

Napsal: 07 úno 2012, 13:55
od batoo
5 s nez cvakne rele a nebo 5 sekund nez zhasne kontrolka?:)

Napsal: 07 úno 2012, 13:57
od honzas1
než zhasne kontrolka

Napsal: 07 úno 2012, 14:05
od Marek77
To mi přijde málo. 5 sekund mi žhaví už při nule.