Stránka 1 z 3

Nabijeni autobaterie

Napsal: 09 úno 2012, 15:38
od hondaaa
Čau,zajima me,jestli muzu nabijet autobaterii primo v aute kdyz je baterka pripojena nebo jestli mam radsi odpojit plus a minus.Baterka startuje ale radsi bych do ni pustil trochu mensiho proudu,jezdi s tim manzelka a ja kdyz jsem treba 2 dny v praci tak by ji nemel kdo pomoct.diky predem za radu.ps:u tech pred faceliftu se mi ta baterka v te zime spatne vydelava (wallbash)

Napsal: 09 úno 2012, 16:24
od jaykay
ja ji nechavam normalne v aute, ale pro jistotu ji radsi odpojim od palubni site

Napsal: 09 úno 2012, 17:32
od Marek77
Odpojení od palubní sítě je doporučeno. Pouze u nabíječek, jejichž napětí nepřekračuje 14,5V, se mohou kontakty nechat připojené. Ale to musíš mít jistotu, že to tak skutečně je, jinak můžeš odpálit řídící jednotky.

Napsal: 09 úno 2012, 19:18
od bobG3
Když se to dobíjí lidsky (tzn že se na to občas koukneš a nenecháš to tam přes noc a pokud nemáš automatiku tak měříš napětí) tak se nic neděje.
Jinak řídící jednotka vydrží i 19V, naprostá většina vydrží i přepólování, ta je chráněná dobře. Koupil jsem nabíječku z Lídlu, proměřil - funguje sqěle. Podle Marka bych ale nesměl používat zimní nabíjení, tam je vypínací napětí 14,7V a to by mi ŘJ odešla (rofl)

Napsal: 09 úno 2012, 19:23
od pdydkin
mám 5 let automatiku od Bosche, nic neodpojuju a nic se nikdy nestalo, u benzinu a novější nafty bacha na vymazání adaptačních hodnot při odpojené baterce a kod radia :)

Napsal: 10 úno 2012, 10:00
od hondaaa
ok,radsi to odpojim a budu mit jistotu,jsou to jenom 2 maticky a hlavne si neodvarim RJ :) diky za rady

Napsal: 10 úno 2012, 10:01
od Marek77
bobG3 píše:Když se to dobíjí lidsky (tzn že se na to občas koukneš a nenecháš to tam přes noc a pokud nemáš automatiku tak měříš napětí) tak se nic neděje.
Jinak řídící jednotka vydrží i 19V, naprostá většina vydrží i přepólování, ta je chráněná dobře. Koupil jsem nabíječku z Lídlu, proměřil - funguje sqěle. Podle Marka bych ale nesměl používat zimní nabíjení, tam je vypínací napětí 14,7V a to by mi ŘJ odešla (rofl)
Už jsem Tě několikrát žádal, aby sis mě nebral do huby - buď tak laskav.

Napsal: 10 úno 2012, 10:56
od djpeto
Baterku v aute nabijam pripojenu zdrojom 16,2V/30A. Som lenivy nastavovat radio a hodiny (LOL) Nikdy ziaden problem.

Napsal: 10 úno 2012, 11:05
od mauditt
Chcem sa taktiež opýtať, ak mám plnú automatiku Bosch C3 a nabíjacie napätie 14,4 V. Môžem nechať nabíjať bez odpojenia ? Vďaka.

Napsal: 10 úno 2012, 11:12
od codll
tak spravne by se odpojit mela ,ale kdo to dela? ja teda ne

Napsal: 10 úno 2012, 11:17
od chuckee

Napsal: 10 úno 2012, 11:39
od Marek77
mauditt píše:Chcem sa taktiež opýtať, ak mám plnú automatiku Bosch C3 a nabíjacie napätie 14,4 V. Môžem nechať nabíjať bez odpojenia ? Vďaka.
To můžeš nechat baterku klidně připojenou.

Napsal: 10 úno 2012, 11:46
od jaykay
Marek77 píše:
mauditt píše:Chcem sa taktiež opýtať, ak mám plnú automatiku Bosch C3 a nabíjacie napätie 14,4 V. Môžem nechať nabíjať bez odpojenia ? Vďaka.
To můžeš nechat baterku klidně připojenou.
v techto mrazech by se ale automatika mela prepnout na zimni provoz (aby se baterie pradne prohrala a nabijeni vubec probihalo) a nabijeci napeti bude trosku vyssi

Napsal: 10 úno 2012, 11:50
od jaykay
i kdyz ted koukam do manualu k moji C-TEk MX5, tak navod uvadi, ze se palubni sit odpojovat nemusi, ale jistota je jistota :)

Napsal: 10 úno 2012, 12:11
od slovacek.milos
s odpojováním baterky bych byl opartný,

v řídících jednotkách mohou naskákat chyby,

kod radia


přijdeš o základní natavení, natavení stahovaček,


zablokuje se dodatečný imobiler


po připojení se může stát že nenatočíš, nebo se zamke auto s klíčema uvnitř,

viděl jsem pár aut s dobíjení 18.5 V baterka syčela jak papínův hrnec, v autě sirovodíkové lázně a řj přežily


;)