Stránka 1 z 2

Ford Focus 1.6 TDCi 81kW problém

Napsal: 11 úno 2012, 16:30
od MemphisR
Přátelé a kamarádi.
Diagnostika ukázala chybu U0073, což jsem zjistil že je chyba v komunikaci sběrnice.
Auto ztratilo výkon a při 3tis. ot. když pomalu přidávám, tak to začne tarokovat (jinými slovy, když dám podlahu, tak to jen cukne při 3tis) ale od 3200ot to jede normálně.
Mám podezření na váhu vzduchu nebo regulaci turba, ale rád bych věděl, jestli s tím nemá někdo zkušenost.

Napsal: 11 úno 2012, 16:55
od dodi911
Tak chod na normalnu diagnostiku, co ti vyhodi chybu so zaciatocnym pismenom P a nie U, na toto sa mozes vykaslat pri chode motora. Pozri hadice okolo turba a podobne, ohladom paliva asi vela nezistis, ale najskor diag.

Napsal: 11 úno 2012, 18:00
od geo
čím je to načtený?budeš muset na jinou diag kde budou i podrobnosti popř jinej kod něco podobného jsem měl a byl tam i jinej kod a problém byl v esp ale podrobnosti už si nepamatuji

Napsal: 23 úno 2012, 18:26
od MemphisR
nalezena závada:
turbo má velkou axiální vůli a tím pádem netlačilo tolik co mělo..
jinak to turbo je rok starý :-(

Napsal: 27 úno 2012, 12:35
od roman1648
co mazání - měnil jsi spolu s turbem i sací koš ve vaně?
sítko v tlakovém přívodu průchozí / vymontováno?
pozor na tyto syndromy těchto motorů, lidé často vymění jen turbo a to pak jde po chvíli srat... ;) , pak znovu a pak se to zadře komplet...

Napsal: 27 úno 2012, 16:38
od BoB12
roman1648 píše:co mazání - měnil jsi spolu s turbem i sací koš ve vaně?
sítko v tlakovém přívodu průchozí / vymontováno?
pozor na tyto syndromy těchto motorů, lidé často vymění jen turbo a to pak jde po chvíli srat... ;) , pak znovu a pak se to zadře komplet...
Tak tak, ted jsem to dělal na 207 sací koš a sítko total zasrané (wallbash)

Napsal: 27 úno 2012, 19:14
od roman1648
jj, to je na každým když dodržuje předepsaný výměny po 30tis.km....
interval zkrátit tak na max 20 nebo 1x rok

Napsal: 27 úno 2012, 19:34
od pavel9270
roman1648 píše:jj, to je na každým když dodržuje předepsaný výměny po 30tis.km....
interval zkrátit tak na max 20 nebo 1x rok
V Peugeotoch má tento motor 20 tis. interval a aj to je veľa. Takých 12 tis. je pre tento nepodarok akurát. Sprav pred výmenou turba preplach. Nový sac. kôš, sitko z holendra do koša a kvalitný olej.

Napsal: 18 bře 2012, 19:42
od MemphisR
Tak po té co jsme nasadili další turbo ujelo pouze cca 100km a je na odpis. Jsem v koncích.
Turbem olej teče podle normy, tzn. 0.5 litru za 1min. sací koš je čistej, vana taky, olej byl novej vč filtru, mazací trubička bez sítka a plně průchozí, odtok z turba taky čistej a plně průchozí....
DPF je už pryč.
..Jediný co mně trochu znepokojuje, že motor trochu dýchá do odfuku z kliky (z ventilovýho výka) co jde do sání k turbu. Auto ovšem chytá na brnk a na volnoběch jede jak švícary, bez zaškobrtnutí. Dále se ztratilo asi 3 až 4deci chladící kapaliny, ale olej je naprosto v pořádku. Těsnění pod hlavou by mělo být v pořádku, u Turbodiesela by se to hned projevilo vzhledem vysokým tlakům...

Takže..?

Ted babo raď..

Napsal: 18 bře 2012, 20:43
od geo
daval jsi repas?dopadli jsme stejně i po dodržení celého postupu.

Napsal: 18 bře 2012, 23:08
od MemphisR
jj repas, ale to druhé bylo origo, ale jeté, to co najelo jen 100km.. dnes jsem ho rozdělal, jeden segment přímo na bronzovým ložisku byl uplně rozpadlej.. Ale nevypadalo to, že by to nemazalo, to by ten bronz byl vydřenej.. tohle je prostě pomsta to auto..

Napsal: 12 říj 2012, 06:51
od vita_k
vyresil jsi to pak nejak? Dalsi turbo uz jelo?

Napsal: 12 říj 2012, 08:08
od MemphisR
dal jsem nový turbo a zatím drží. Problem, je že se ozývají i střiky. Tak jsem to řešil s mnoha odborníky (i na soudním znalectví v německu). Dostal jsem velice obsáhlou ibstruktáž proč k těmto jevům dochází.
Konkretně u Fordů je to ještě markantnější.
Ford má předepsanou výměnu oleje po 30tis km, což je jeden z problémů. Stračí takhle vyměnit olej třikrát a je zaděláno na problém. Začnou se optřebovávat díly. Ani to, že novej majitel bude vyměňovat díly už po 15tis nezastaví rychlé opotřebování nečnutých dílů a tím pádem se rychle ničí olej a obsahuje značné množství pilin menších jak 3 mikrony který ty turba doslova brousí. Takže ani nekolikanásobné vypláchnutí motoru a výmeny dílů, jako sací hadice a mazací trubka, ev celý olejový čerpadlo nepomůže. Pořád je tu mnoho dílů, který jsou značně načnuté tím počátečním intervalem, ev u mnoha Fordů 1.6 TDCi 80kW ještě ucpaným sítkem v mazání turba.
Sečteno, podtrženo, pokud bych měl Focusa od novýho a měnil olej hned po 15tis a vyndal to potroublý sítko, tak bych možná předešel řadě techto problémů....

Napsal: 12 říj 2012, 09:38
od roman1648
je to tak, tyhle výměny po 30tis. jsou nesmysl, to neplatí jen u Forada ale generelně...
ono je jiné když to někdo najede za půl roku kdy olej málem ani nestačí vychladnout, ale když to v německu nebo já nevím kde mění po dvou letech tak to pak takto dopadá
kdyžtak kdybys potřeboval motor, máme tam několik co mají najeto třeba 30 ( havárky )

Napsal: 12 říj 2012, 10:42
od jericho-3
Ano, jenže říkej to majiteli, když v instrukční knížce k vozu je nutná výměna při 25000 km. A to je pro majitele bible, protože továrna má vždycky pravdu...