Stránka 1 z 2

BMW 525TDS vysoké otáčky a problém pri štartovaní

Napsal: 07 dub 2012, 18:56
od Juraj 222
Zdravím,

mám taký problém.

Na BMW 525 TDS, rok výroby 1994 sa menila pôvodná elektronická hlava čerpadla, ktorá fungovala na princípe potenciometra za novšiu hlavu, ktorá je ovládaná elektromagneticky. Táto novšia hlava sa montovala do týchto modelov tuším od roku 1995. Samozrejme, musela sa vymeniť aj pôvodná RJ motora (0 281 001 181) za RJ, ktorá sa montovala do modelov s touto novšiou elektronickou hlavou čerpadla (na báze elektromagnetu). V mojom prípade je použitá jednotka označená 0 281 001 383.

Problém je taký, že keď je auto studené a je tam tá novšia RJ (0 281 001 383), tak auto ani nenaštartuje. Keď tam hodím staršiu jednotku (0 281 001 181) a manuálne nastavím hlavu čerpadla, tak naštartujem a keď sa motor zahreje a vtedy odpojím RJ a hodím tam tu novú jednotku (0 281 001 383), tak auto sa da normálne naštartovať, ale otáčky motora sú hrozne vysoké. Usudzujem, že okolo 2000rpm (otáčkomer ukazuje okolo 900ot./min., ale v skutočnosti sú o dosť vyššie). Ale auto reaguje na plyn normálne, akurát, že na voľnobeh sú tam vysoké otáčky a keď je motor studený, tak ani na tejto RJ (0 281 001 383) nenaštartuje.

Neviete niekto poradiť čo tam robí galibu? Nemože to byť nejaké teplotné čidlo? Nestretol sa niekto s tým?

Vopred ďakujem za akékoľvek rady a informácie.

Napsal: 09 dub 2012, 15:57
od Juraj 222
Nemá niekto schému zapojenia RJ motora z BMW E36 a z E34?
Ďakujem.

Napsal: 09 dub 2012, 17:03
od geo
smazano

Napsal: 09 dub 2012, 17:26
od dodoxd
mno to schema nevypada na bmw posli mail poslem ti to....

Napsal: 09 dub 2012, 18:50
od geo
posílal jsem to někomu jinému a trochu se mi to pomíchlo podle toho by to asi opravdu nešlo.Pokud ho budeš ještě chtít tak se ozvi. :-D

Napsal: 09 dub 2012, 20:36
od Juraj 222
dodoxd, ešte raz, díky moc za tie schémy. :-)

No zistil som ,že problém bude ten, že v BMW E34 sa nenachádzala váha vzduchu. V BMW E36 sa už montovala, takže bola zapojená aj v RJ (0 281 001 383). Takže keď sa prehodí novšia RJ (0 281 001 383), ktorá má v sebe implementovaný aj vstup na váhu vzduchu a očakáva od nej aj nejaké hodnoty, tak je jasné, že keď ich nedostane tak to robí paseku.

Otázka znie, neviete či sa to dá nejako okafrať? Keď nie, tak potom by problém vyriešilo, kebyže tam namontujem váhu vzduchu a zapoojím ju, nie?

Napsal: 09 dub 2012, 20:47
od dodoxd
mno u diesloveho koncernu to vyriesi obycajna zenerka mno u bmw neviem...ked nepojde musis dat vahu vzduchu

Napsal: 09 dub 2012, 20:52
od Juraj 222
dodoxd píše:mno u diesloveho koncernu to vyriesi obycajna zenerka mno u bmw neviem...ked nepojde musis dat vahu vzduchu
Myslíš zenerku medzi tie dva piny, ktoré sú určené pre váhu vzduchu?

Napsal: 09 dub 2012, 21:08
od dodoxd
skus ked nepojde mozno pomozu dve do serie ja davam baw21

Napsal: 09 dub 2012, 21:29
od Juraj 222
dodoxd píše:skus ked nepojde mozno pomozu dve do serie ja davam baw21
Oki, skúsim a keď nie, tak tam bachnem váhu vzduchu a bude pokoj (dúfam) :-)

Napsal: 10 dub 2012, 10:14
od Bmwrepair
Jeje, to je novinka a nepsal jsem ti to uz na Checksum foru?

Napsal: 11 dub 2012, 12:33
od viktorddd
keď sa ti s novšiou hlavou čerpadla a novšiou RJ podarilo naštartovať, tak potom je to už len o nastavení hlavy, že má vysoké otáčky na voľnobeh tak za to môže príliš vysoká dávka paliva, a preto máš aj problémy so štartom
váhu asi budeš musieť zohnať a zapojiť, ale bude ti blbnúť ten otáčkomer, lebo novšie RJ dávajú iný signál pre otáčkomer

Napsal: 14 dub 2012, 22:38
od Juraj 222
No dnes, sa dorábala váha vzduchu + menili sa komplet káble od senzorov až po riadiačku. Výsledok? Robí to isté čo predtým. Ale zistil som, že ke´d odpojím plynový pedál, tak otáčky padnú pekne na voľnobeh. Keď ho pripojím, tak vystrelia hore. Skúšal som aj iný a robí to isté.

Napsal: 14 dub 2012, 23:41
od dodoxd
nemozemat plynovy pedal inu hodnotu??? trebarz E34 a E36?

Napsal: 15 dub 2012, 09:36
od Juraj 222
dodoxd píše:nemozemat plynovy pedal inu hodnotu??? trebarz E34 a E36?
jj, bude to v tom, už zháňam.