BMW 525TDS vysoké otáčky a problém pri štartovaní
Napsal: 07 dub 2012, 18:56
Zdravím,
mám taký problém.
Na BMW 525 TDS, rok výroby 1994 sa menila pôvodná elektronická hlava čerpadla, ktorá fungovala na princípe potenciometra za novšiu hlavu, ktorá je ovládaná elektromagneticky. Táto novšia hlava sa montovala do týchto modelov tuším od roku 1995. Samozrejme, musela sa vymeniť aj pôvodná RJ motora (0 281 001 181) za RJ, ktorá sa montovala do modelov s touto novšiou elektronickou hlavou čerpadla (na báze elektromagnetu). V mojom prípade je použitá jednotka označená 0 281 001 383.
Problém je taký, že keď je auto studené a je tam tá novšia RJ (0 281 001 383), tak auto ani nenaštartuje. Keď tam hodím staršiu jednotku (0 281 001 181) a manuálne nastavím hlavu čerpadla, tak naštartujem a keď sa motor zahreje a vtedy odpojím RJ a hodím tam tu novú jednotku (0 281 001 383), tak auto sa da normálne naštartovať, ale otáčky motora sú hrozne vysoké. Usudzujem, že okolo 2000rpm (otáčkomer ukazuje okolo 900ot./min., ale v skutočnosti sú o dosť vyššie). Ale auto reaguje na plyn normálne, akurát, že na voľnobeh sú tam vysoké otáčky a keď je motor studený, tak ani na tejto RJ (0 281 001 383) nenaštartuje.
Neviete niekto poradiť čo tam robí galibu? Nemože to byť nejaké teplotné čidlo? Nestretol sa niekto s tým?
Vopred ďakujem za akékoľvek rady a informácie.
mám taký problém.
Na BMW 525 TDS, rok výroby 1994 sa menila pôvodná elektronická hlava čerpadla, ktorá fungovala na princípe potenciometra za novšiu hlavu, ktorá je ovládaná elektromagneticky. Táto novšia hlava sa montovala do týchto modelov tuším od roku 1995. Samozrejme, musela sa vymeniť aj pôvodná RJ motora (0 281 001 181) za RJ, ktorá sa montovala do modelov s touto novšiou elektronickou hlavou čerpadla (na báze elektromagnetu). V mojom prípade je použitá jednotka označená 0 281 001 383.
Problém je taký, že keď je auto studené a je tam tá novšia RJ (0 281 001 383), tak auto ani nenaštartuje. Keď tam hodím staršiu jednotku (0 281 001 181) a manuálne nastavím hlavu čerpadla, tak naštartujem a keď sa motor zahreje a vtedy odpojím RJ a hodím tam tu novú jednotku (0 281 001 383), tak auto sa da normálne naštartovať, ale otáčky motora sú hrozne vysoké. Usudzujem, že okolo 2000rpm (otáčkomer ukazuje okolo 900ot./min., ale v skutočnosti sú o dosť vyššie). Ale auto reaguje na plyn normálne, akurát, že na voľnobeh sú tam vysoké otáčky a keď je motor studený, tak ani na tejto RJ (0 281 001 383) nenaštartuje.
Neviete niekto poradiť čo tam robí galibu? Nemože to byť nejaké teplotné čidlo? Nestretol sa niekto s tým?
Vopred ďakujem za akékoľvek rady a informácie.