aka Prevodovka Boxer 2,2 hDi 74kw do r. 2006
Moderátoři: šulda, Moderátoři
aka Prevodovka Boxer 2,2 hDi 74kw do r. 2006
Zdravím
mám Boxer 2,2 HDi r.v 2006, model do r. 2006.
je tam "krátka" prevodovka, chcel by som tam dať dlhšiu. Vie niekto poradiť z akého typu?
Jazdí dlhé trasy.
Ďakujem
mám Boxer 2,2 HDi r.v 2006, model do r. 2006.
je tam "krátka" prevodovka, chcel by som tam dať dlhšiu. Vie niekto poradiť z akého typu?
Jazdí dlhé trasy.
Ďakujem
Dělali i šestirychlostní převodovky, hlavně verze 88kW.
Ale jejich spolehlivost už je na tom trochu hůř. Kdysi zákazník chtěl zrychlit Ducato 2,8 JTD, tak jsem mu namontoval pětku z Citroenu XM 2,5TD a spotřeba klesla o 2 litry a dokázalo to jet i 190 km/h. Pán byl nadšený a já se jen bál, kde to vyklopí.

Jaguar S-type 3,0, r.v.2003
Citroen XM Ambulance, 2,1TD 12V, r.v.1995
Citroen XM Musketier 3,0 V6 24V, r.v.1998
Citroen C5 break 2,0 HDi, r.v.2005
Citroen Berlingo 1,9D, r.v.2004
Citroen Berlingo 1,6 HDi, r.v.2009
Fiat Scudo 2,0 JTD, r.v.2008
A další...
Citroen XM Ambulance, 2,1TD 12V, r.v.1995
Citroen XM Musketier 3,0 V6 24V, r.v.1998
Citroen C5 break 2,0 HDi, r.v.2005
Citroen Berlingo 1,9D, r.v.2004
Citroen Berlingo 1,6 HDi, r.v.2009
Fiat Scudo 2,0 JTD, r.v.2008
A další...
Převodovek z 2.5TD je všude dost, protože XM a Peugeot 605 trpěly na praskání hlav a oprava je dnes nerentabilní, jen my fanoušci si nedáme pokoj.
Chce to dát kompletní pětkové soukolí, co je pod plechovým víkem převodovky (bez demontáže převodovky). Mně to na hřídele pasovalo výborně bez úprav, bylo to Ducato z roku 2002. Jezdilo to u cestovky, takže dobře odzkoušeno bez závad. Jen je třeba si zvyknout na skok mezi čtyřkou a pětkou - čtyřku je třeba víc vytočit. Odměnou za to je nižší spotřeba nebo vyšší rychlost. Já mu prodal kdysi materiál za 2000, dnes bych to dal za 1200. Jednu sadu z odstaveného XM (prasklá hlava - převodovka ok) kdyžtak vyndám. 


Jaguar S-type 3,0, r.v.2003
Citroen XM Ambulance, 2,1TD 12V, r.v.1995
Citroen XM Musketier 3,0 V6 24V, r.v.1998
Citroen C5 break 2,0 HDi, r.v.2005
Citroen Berlingo 1,9D, r.v.2004
Citroen Berlingo 1,6 HDi, r.v.2009
Fiat Scudo 2,0 JTD, r.v.2008
A další...
Citroen XM Ambulance, 2,1TD 12V, r.v.1995
Citroen XM Musketier 3,0 V6 24V, r.v.1998
Citroen C5 break 2,0 HDi, r.v.2005
Citroen Berlingo 1,9D, r.v.2004
Citroen Berlingo 1,6 HDi, r.v.2009
Fiat Scudo 2,0 JTD, r.v.2008
A další...
To jsou kurvy. Zase inovovali k horšímu. Do jedničkovýho Jumpera to jde bez problému, Ducato rok 2002 taky. Novější jsou asi už ošizené na materiálu.
Jaguar S-type 3,0, r.v.2003
Citroen XM Ambulance, 2,1TD 12V, r.v.1995
Citroen XM Musketier 3,0 V6 24V, r.v.1998
Citroen C5 break 2,0 HDi, r.v.2005
Citroen Berlingo 1,9D, r.v.2004
Citroen Berlingo 1,6 HDi, r.v.2009
Fiat Scudo 2,0 JTD, r.v.2008
A další...
Citroen XM Ambulance, 2,1TD 12V, r.v.1995
Citroen XM Musketier 3,0 V6 24V, r.v.1998
Citroen C5 break 2,0 HDi, r.v.2005
Citroen Berlingo 1,9D, r.v.2004
Citroen Berlingo 1,6 HDi, r.v.2009
Fiat Scudo 2,0 JTD, r.v.2008
A další...
dopravami: Toho Boxera máš na 1t, 1,4t, nebo 1,8t? A víš aspoň typ převodovky- MLGU, nebo MLUC? Je to 4x4, nebo jen náhon na předek? A případně datum výroby toho Boxera. Nemám sice přístup do Peugeota, ale podívám se ti na Jumpera, předpokládám, že to bude nejspíš stejné 
Předpokládám, že budeš mít jen náhon na předek a pokud ti tam nejdou kolečka ze starší převodovky, tak budeš mít pravděpodobně typ MLGU, ten se podle Citroen Service montoval až do Jumpera II, tzn, asi i do Boxera II. Pokud tam je opravdu MLGU a máš Jumpera na 1t, nebo 1,4t, tak máš převod diferáku 13/68, tj. 5,23 a pokud na 1,8t tak tam je 12/71, tj. 5,92. Dej si tam střeva z převodovky ze 406, nebo z Xantie 2.1TD, nebo z 2.0HDi (ale jen z 80kW verze, 66kW má úplně jinou skříň!) Xantie HDi měly převod diferáku 4,06, 2.1TD měly 4,31(převodovka ML5T/D), nebo 4,47(ML5T/B)-starší z některých Xantií I. U Peugeotů nevím, kdy se co montovalo. Výměnou jenom kolečka pětky si asi moc nepomůžeš, ty mají ve všech těchto skříních převod 0,6-0,65, max. 0,7.
Jediné, co budeš asi muset upravit, je mechanismus spojky, protože asi budeš mít jinde spojkový váleček. Všechny by ale měly být hydraulické, takže jen potáhneš jinudy trubičku. Pak ještě prohodit kolečka náhonu tachometru a možná nějak poladit řadicí táhla. Poloosy a spojka by měly sedět a příruba motoru taky. Akorát motor 2.2HDi má dole na vaně 2 díry, za které je přišroubovaný k převodovce a tohle starší motory neměly, ale na těch převodovkách snad na to díry jsou. No a pak už jen vesele jezdit

Předpokládám, že budeš mít jen náhon na předek a pokud ti tam nejdou kolečka ze starší převodovky, tak budeš mít pravděpodobně typ MLGU, ten se podle Citroen Service montoval až do Jumpera II, tzn, asi i do Boxera II. Pokud tam je opravdu MLGU a máš Jumpera na 1t, nebo 1,4t, tak máš převod diferáku 13/68, tj. 5,23 a pokud na 1,8t tak tam je 12/71, tj. 5,92. Dej si tam střeva z převodovky ze 406, nebo z Xantie 2.1TD, nebo z 2.0HDi (ale jen z 80kW verze, 66kW má úplně jinou skříň!) Xantie HDi měly převod diferáku 4,06, 2.1TD měly 4,31(převodovka ML5T/D), nebo 4,47(ML5T/B)-starší z některých Xantií I. U Peugeotů nevím, kdy se co montovalo. Výměnou jenom kolečka pětky si asi moc nepomůžeš, ty mají ve všech těchto skříních převod 0,6-0,65, max. 0,7.
Jediné, co budeš asi muset upravit, je mechanismus spojky, protože asi budeš mít jinde spojkový váleček. Všechny by ale měly být hydraulické, takže jen potáhneš jinudy trubičku. Pak ještě prohodit kolečka náhonu tachometru a možná nějak poladit řadicí táhla. Poloosy a spojka by měly sedět a příruba motoru taky. Akorát motor 2.2HDi má dole na vaně 2 díry, za které je přišroubovaný k převodovce a tohle starší motory neměly, ale na těch převodovkách snad na to díry jsou. No a pak už jen vesele jezdit

Naposledy upravil(a) pepe276 dne 27 srp 2016, 08:10, celkem upraveno 1 x.
Peugeot Boxer 2.5TDi THX 79kW 1998
Peugeot 106 1.0 CDZ 37kW 1998
Citroen Jumpy 1.9TD 68 kW 1997
Citroen Berlingo 1.9D 51 kW 2000
Peugeot 106 1.0 CDZ 37kW 1998
Citroen Jumpy 1.9TD 68 kW 1997
Citroen Berlingo 1.9D 51 kW 2000
Mají stejně drážek. Poloosy k převodovce MLUC mají 37 drážek, jako u Xantie a 406 (převodovky řady M, ne BE-ty jsou slabé). Koukám na Citroen Service a ten o počtu drážek mlčí, ale planetová kola mají stejné objednací číslo, jak u převodovky MLUC z Jumpera, tak u Xantie u převodovky ML5T a ta má 37 drážek. Poloosy mi to nabízí kromě čtyřkolky jen 1 druh do 1,4t a 1 druh pro 1,8t, ale obojí pro převodovku MLGU, o převodovce MLUC mlčí...
Jinak dobrá poznámka, jericho, to jsem zapomněl napsat. URČITĚ si nejdřív spočítej počet drážek na poloose, abys na tom nakonec neshořel! Případně zkusit poloosu z Jumpera do převodovky z Xantie/406.
Doplněno: Diferenciály jsou u obou převodovek z Jumpera jiné, liší se sice jen drobnostmi, ale liší, třeba vnitřním průměrem ložiska o 1 mm, apod. To není kvůli únosnosti, ale kvůli vzájemné nezaměnitelnosti, takže platí, že to jsou kurvy
... Takže je možné, že budou i jiné poloosy.
Jumper I a II s převodovkou MLUC mají stejné poloosy. U Jumpera I se uvádí tyto poloosy ještě i k převodovkám typu ML5T(= i Xantie a 406) a ME. Otázka je ale, jestli ti budou sedět počtem drážek do náboje kola a jestli bys pak nemusel měnit i těhlice a brzdy...
Prostě je to o čase a chuti laborovat a případně si s tím pohrát...

Jinak dobrá poznámka, jericho, to jsem zapomněl napsat. URČITĚ si nejdřív spočítej počet drážek na poloose, abys na tom nakonec neshořel! Případně zkusit poloosu z Jumpera do převodovky z Xantie/406.
Doplněno: Diferenciály jsou u obou převodovek z Jumpera jiné, liší se sice jen drobnostmi, ale liší, třeba vnitřním průměrem ložiska o 1 mm, apod. To není kvůli únosnosti, ale kvůli vzájemné nezaměnitelnosti, takže platí, že to jsou kurvy

Jumper I a II s převodovkou MLUC mají stejné poloosy. U Jumpera I se uvádí tyto poloosy ještě i k převodovkám typu ML5T(= i Xantie a 406) a ME. Otázka je ale, jestli ti budou sedět počtem drážek do náboje kola a jestli bys pak nemusel měnit i těhlice a brzdy...
Prostě je to o čase a chuti laborovat a případně si s tím pohrát...

Peugeot Boxer 2.5TDi THX 79kW 1998
Peugeot 106 1.0 CDZ 37kW 1998
Citroen Jumpy 1.9TD 68 kW 1997
Citroen Berlingo 1.9D 51 kW 2000
Peugeot 106 1.0 CDZ 37kW 1998
Citroen Jumpy 1.9TD 68 kW 1997
Citroen Berlingo 1.9D 51 kW 2000
výroba myslím 04/2006, to boli posledné kusy, ktoré sa predávali BoxerIIpepe276 píše:dopravami: Toho Boxera máš na 1t, 1,4t, nebo 1,8t? A víš aspoň typ převodovky- MLGU, nebo MLUC? Je to 4x4, nebo jen náhon na předek? A případně datum výroby toho Boxera. Nemám sice přístup do Peugeota, ale podívám se ti na Jumpera, předpokládám, že to bude nejspíš stejné
Předpokládám, že budeš mít jen náhon na předek a pokud ti tam nejdou kolečka ze starší převodovky, tak budeš mít pravděpodobně typ MLGU, ten se podle Citroen Service montoval až do Jumpera II, tzn, asi i do Boxera II. Pokud tam je opravdu MLGU a máš Jumpera na 1t, nebo 1,4t, tak máš převod diferáku 13/68, tj. 5,23 a pokud na 1,8t tak tam je 12/71, tj. 5,92. Dej si tam celou převodovku ze 406, nebo z Xantie 2.1TD, nebo z 2.0HDi (ale jen z 80kW verze, 66kW má úplně jinou skříň!) Xantie HDi měly převod diferáku 4,06, 2.1TD měly 4,31(převodovka ML5T/D), nebo 4,47(ML5T/B)-starší z některých Xantií I. U Peugeotů nevím, kdy se co montovalo. Výměnou jenom kolečka pětky si asi moc nepomůžeš, ty mají ve všech těchto skříních převod 0,6-0,65, max. 0,7.
Jediné, co budeš asi muset upravit, je mechanismus spojky, protože asi budeš mít jinde spojkový váleček. Všechny by ale měly být hydraulické, takže jen potáhneš jinudy trubičku. Pak ještě prohodit kolečka náhonu tachometru a možná nějak poladit řadicí táhla. Poloosy a spojka by měly sedět a příruba motoru taky. Akorát motor 2.2HDi má dole na vaně 2 díry, za které je přišroubovaný k převodovce a tohle starší motory neměly, ale na těch převodovkách snad na to díry jsou. No a pak už jen vesele jezdit
nosnosť 1340kg, "dvojkolka"---
odvtedy som to neriešil, takže ak niečo zistím, ozvem sa...
MANUÁLNA PREVODOVKA 5 (BVM5) MLGU podľa servicebox...
Jestli je tam převodovka MLGU, tak ta by měla být vzhledově a rozměrově stejná, jako ML5T z Xantie, ale má silnější a robustnější střeva a tím pádem ti tam rychlejší kolečka pětky z XM 2.5TD nepůjdou. Do té slabší převodovky ML5T si můžeš místo origo pomalého vnitřku dát rychlejší vnitřek z osobáku, ale u téhle robustnější verze MLGU předpokládám, že rychlejší verze neexistuje, protože pokud vím, tak se tyhle skříně do osobáků nedávají.
Jo a poloosy jsou na Jumpera opravdu 2 typy: slabší na ML5T, MLUC a ME mají 28 drážek u kola a 37 u převodovky a silnější (MLGU a MG5T) mají 35 drážek u kola a 41 u převodovky.
Takže si myslím, že pokud chceš rychlejší převodovku, tak použij střeva z Xantie, nebo 406(obojí jen z 2.1TD, nebo o trošku rychlejší u 2.0HDi-ale jen 80kW verze!), popř. možná i XM, nebo 605. Budeš ale muset dát jiné poloosy a těhlice kol, nebo minimálně náboje a pohrát si s tím. Nevím ale, jak moc jezdíš naložený, aby to ta slabší převodovka unesla. I když si myslím, že je silná ažaž...
Jo a poloosy jsou na Jumpera opravdu 2 typy: slabší na ML5T, MLUC a ME mají 28 drážek u kola a 37 u převodovky a silnější (MLGU a MG5T) mají 35 drážek u kola a 41 u převodovky.
Takže si myslím, že pokud chceš rychlejší převodovku, tak použij střeva z Xantie, nebo 406(obojí jen z 2.1TD, nebo o trošku rychlejší u 2.0HDi-ale jen 80kW verze!), popř. možná i XM, nebo 605. Budeš ale muset dát jiné poloosy a těhlice kol, nebo minimálně náboje a pohrát si s tím. Nevím ale, jak moc jezdíš naložený, aby to ta slabší převodovka unesla. I když si myslím, že je silná ažaž...
Naposledy upravil(a) pepe276 dne 27 srp 2016, 08:14, celkem upraveno 1 x.
Peugeot Boxer 2.5TDi THX 79kW 1998
Peugeot 106 1.0 CDZ 37kW 1998
Citroen Jumpy 1.9TD 68 kW 1997
Citroen Berlingo 1.9D 51 kW 2000
Peugeot 106 1.0 CDZ 37kW 1998
Citroen Jumpy 1.9TD 68 kW 1997
Citroen Berlingo 1.9D 51 kW 2000