aka Prevodovka Boxer 2,2 hDi 74kw do r. 2006

Citroen, Peugeot, Renault..

Moderátoři: šulda, Moderátoři

dopravami
Sběrač informací
Příspěvky: 20
Registrován: 03 zář 2012, 11:22
Odpovědi: 0
Bydliště: Prievidza

aka Prevodovka Boxer 2,2 hDi 74kw do r. 2006

Příspěvek od dopravami »

Zdravím
mám Boxer 2,2 HDi r.v 2006, model do r. 2006.
je tam "krátka" prevodovka, chcel by som tam dať dlhšiu. Vie niekto poradiť z akého typu?
Jazdí dlhé trasy.
Ďakujem
HonzaXM
Přispěvovatel
Příspěvky: 734
Registrován: 23 kvě 2014, 19:02
Odpovědi: 0
Bydliště: Písek

Příspěvek od HonzaXM »

Dělali i šestirychlostní převodovky, hlavně verze 88kW. ;) Ale jejich spolehlivost už je na tom trochu hůř. Kdysi zákazník chtěl zrychlit Ducato 2,8 JTD, tak jsem mu namontoval pětku z Citroenu XM 2,5TD a spotřeba klesla o 2 litry a dokázalo to jet i 190 km/h. Pán byl nadšený a já se jen bál, kde to vyklopí.
Jaguar S-type 3,0, r.v.2003
Citroen XM Ambulance, 2,1TD 12V, r.v.1995
Citroen XM Musketier 3,0 V6 24V, r.v.1998
Citroen C5 break 2,0 HDi, r.v.2005
Citroen Berlingo 1,9D, r.v.2004
Citroen Berlingo 1,6 HDi, r.v.2009
Fiat Scudo 2,0 JTD, r.v.2008
A další...
vpavel
Přispěvovatel
Příspěvky: 123
Registrován: 20 úno 2008, 23:08
Odpovědi: 0
Bydliště: Nymburk

Příspěvek od vpavel »

tak to je super .moje 2.8hdi bere tak 9-10litru ,mam origo 205 tis km.
libi se mi takovy upravy .otazka zni :
* cena ?
* spohlivost ?
piste SZ.
Dekuju.
HonzaXM
Přispěvovatel
Příspěvky: 734
Registrován: 23 kvě 2014, 19:02
Odpovědi: 0
Bydliště: Písek

Příspěvek od HonzaXM »

Převodovek z 2.5TD je všude dost, protože XM a Peugeot 605 trpěly na praskání hlav a oprava je dnes nerentabilní, jen my fanoušci si nedáme pokoj. :) Chce to dát kompletní pětkové soukolí, co je pod plechovým víkem převodovky (bez demontáže převodovky). Mně to na hřídele pasovalo výborně bez úprav, bylo to Ducato z roku 2002. Jezdilo to u cestovky, takže dobře odzkoušeno bez závad. Jen je třeba si zvyknout na skok mezi čtyřkou a pětkou - čtyřku je třeba víc vytočit. Odměnou za to je nižší spotřeba nebo vyšší rychlost. Já mu prodal kdysi materiál za 2000, dnes bych to dal za 1200. Jednu sadu z odstaveného XM (prasklá hlava - převodovka ok) kdyžtak vyndám. ;)
Jaguar S-type 3,0, r.v.2003
Citroen XM Ambulance, 2,1TD 12V, r.v.1995
Citroen XM Musketier 3,0 V6 24V, r.v.1998
Citroen C5 break 2,0 HDi, r.v.2005
Citroen Berlingo 1,9D, r.v.2004
Citroen Berlingo 1,6 HDi, r.v.2009
Fiat Scudo 2,0 JTD, r.v.2008
A další...
dopravami
Sběrač informací
Příspěvky: 20
Registrován: 03 zář 2012, 11:22
Odpovědi: 0
Bydliště: Prievidza

Příspěvek od dopravami »

tak som zohnal prevodovku, ale koliečka nepasujú. Mám HDI z roku 2006 (ten starší typ, vyrábané do roku 2006).. Vzdávam to
vpavel
Přispěvovatel
Příspěvky: 123
Registrován: 20 úno 2008, 23:08
Odpovědi: 0
Bydliště: Nymburk

Příspěvek od vpavel »

HonzaXM .
ja ale mam model do rok 2006 tedy boxer II.
Pasne to tam ???
Diky.
dopravami
Sběrač informací
Příspěvky: 20
Registrován: 03 zář 2012, 11:22
Odpovědi: 0
Bydliště: Prievidza

Příspěvek od dopravami »

vpavel píše:HonzaXM .
ja ale mam model do rok 2006 tedy boxer II.
Pasne to tam ???
Diky.
Ako som písal v príspevku vyššie, mám ten istý boxer, mne to nesadlo.
Koliečka z XM sú o niečo širšie, to väčšie má aj väčší priemer na osku..
HonzaXM
Přispěvovatel
Příspěvky: 734
Registrován: 23 kvě 2014, 19:02
Odpovědi: 0
Bydliště: Písek

Příspěvek od HonzaXM »

To jsou kurvy. Zase inovovali k horšímu. Do jedničkovýho Jumpera to jde bez problému, Ducato rok 2002 taky. Novější jsou asi už ošizené na materiálu.
Jaguar S-type 3,0, r.v.2003
Citroen XM Ambulance, 2,1TD 12V, r.v.1995
Citroen XM Musketier 3,0 V6 24V, r.v.1998
Citroen C5 break 2,0 HDi, r.v.2005
Citroen Berlingo 1,9D, r.v.2004
Citroen Berlingo 1,6 HDi, r.v.2009
Fiat Scudo 2,0 JTD, r.v.2008
A další...
pepe276
Aktivista
Příspěvky: 1106
Registrován: 23 led 2010, 10:25
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha a okolí

Příspěvek od pepe276 »

dopravami: Toho Boxera máš na 1t, 1,4t, nebo 1,8t? A víš aspoň typ převodovky- MLGU, nebo MLUC? Je to 4x4, nebo jen náhon na předek? A případně datum výroby toho Boxera. Nemám sice přístup do Peugeota, ale podívám se ti na Jumpera, předpokládám, že to bude nejspíš stejné :)

Předpokládám, že budeš mít jen náhon na předek a pokud ti tam nejdou kolečka ze starší převodovky, tak budeš mít pravděpodobně typ MLGU, ten se podle Citroen Service montoval až do Jumpera II, tzn, asi i do Boxera II. Pokud tam je opravdu MLGU a máš Jumpera na 1t, nebo 1,4t, tak máš převod diferáku 13/68, tj. 5,23 a pokud na 1,8t tak tam je 12/71, tj. 5,92. Dej si tam střeva z převodovky ze 406, nebo z Xantie 2.1TD, nebo z 2.0HDi (ale jen z 80kW verze, 66kW má úplně jinou skříň!) Xantie HDi měly převod diferáku 4,06, 2.1TD měly 4,31(převodovka ML5T/D), nebo 4,47(ML5T/B)-starší z některých Xantií I. U Peugeotů nevím, kdy se co montovalo. Výměnou jenom kolečka pětky si asi moc nepomůžeš, ty mají ve všech těchto skříních převod 0,6-0,65, max. 0,7.
Jediné, co budeš asi muset upravit, je mechanismus spojky, protože asi budeš mít jinde spojkový váleček. Všechny by ale měly být hydraulické, takže jen potáhneš jinudy trubičku. Pak ještě prohodit kolečka náhonu tachometru a možná nějak poladit řadicí táhla. Poloosy a spojka by měly sedět a příruba motoru taky. Akorát motor 2.2HDi má dole na vaně 2 díry, za které je přišroubovaný k převodovce a tohle starší motory neměly, ale na těch převodovkách snad na to díry jsou. No a pak už jen vesele jezdit :D
Naposledy upravil(a) pepe276 dne 27 srp 2016, 08:10, celkem upraveno 1 x.
Peugeot Boxer 2.5TDi THX 79kW 1998
Peugeot 106 1.0 CDZ 37kW 1998
Citroen Jumpy 1.9TD 68 kW 1997
Citroen Berlingo 1.9D 51 kW 2000
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46
Odpovědi: 0

Příspěvek od jericho-3 »

P 406 má stejné poloosy s Jumperem? Nechce se mi věřit..
nepropadat panice...
pepe276
Aktivista
Příspěvky: 1106
Registrován: 23 led 2010, 10:25
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha a okolí

Příspěvek od pepe276 »

Mají stejně drážek. Poloosy k převodovce MLUC mají 37 drážek, jako u Xantie a 406 (převodovky řady M, ne BE-ty jsou slabé). Koukám na Citroen Service a ten o počtu drážek mlčí, ale planetová kola mají stejné objednací číslo, jak u převodovky MLUC z Jumpera, tak u Xantie u převodovky ML5T a ta má 37 drážek. Poloosy mi to nabízí kromě čtyřkolky jen 1 druh do 1,4t a 1 druh pro 1,8t, ale obojí pro převodovku MLGU, o převodovce MLUC mlčí... :(

Jinak dobrá poznámka, jericho, to jsem zapomněl napsat. URČITĚ si nejdřív spočítej počet drážek na poloose, abys na tom nakonec neshořel! Případně zkusit poloosu z Jumpera do převodovky z Xantie/406.

Doplněno: Diferenciály jsou u obou převodovek z Jumpera jiné, liší se sice jen drobnostmi, ale liší, třeba vnitřním průměrem ložiska o 1 mm, apod. To není kvůli únosnosti, ale kvůli vzájemné nezaměnitelnosti, takže platí, že to jsou kurvy :-( ... Takže je možné, že budou i jiné poloosy.
Jumper I a II s převodovkou MLUC mají stejné poloosy. U Jumpera I se uvádí tyto poloosy ještě i k převodovkám typu ML5T(= i Xantie a 406) a ME. Otázka je ale, jestli ti budou sedět počtem drážek do náboje kola a jestli bys pak nemusel měnit i těhlice a brzdy...

Prostě je to o čase a chuti laborovat a případně si s tím pohrát... :)
Peugeot Boxer 2.5TDi THX 79kW 1998
Peugeot 106 1.0 CDZ 37kW 1998
Citroen Jumpy 1.9TD 68 kW 1997
Citroen Berlingo 1.9D 51 kW 2000
dopravami
Sběrač informací
Příspěvky: 20
Registrován: 03 zář 2012, 11:22
Odpovědi: 0
Bydliště: Prievidza

Příspěvek od dopravami »

pepe276 píše:dopravami: Toho Boxera máš na 1t, 1,4t, nebo 1,8t? A víš aspoň typ převodovky- MLGU, nebo MLUC? Je to 4x4, nebo jen náhon na předek? A případně datum výroby toho Boxera. Nemám sice přístup do Peugeota, ale podívám se ti na Jumpera, předpokládám, že to bude nejspíš stejné :)

Předpokládám, že budeš mít jen náhon na předek a pokud ti tam nejdou kolečka ze starší převodovky, tak budeš mít pravděpodobně typ MLGU, ten se podle Citroen Service montoval až do Jumpera II, tzn, asi i do Boxera II. Pokud tam je opravdu MLGU a máš Jumpera na 1t, nebo 1,4t, tak máš převod diferáku 13/68, tj. 5,23 a pokud na 1,8t tak tam je 12/71, tj. 5,92. Dej si tam celou převodovku ze 406, nebo z Xantie 2.1TD, nebo z 2.0HDi (ale jen z 80kW verze, 66kW má úplně jinou skříň!) Xantie HDi měly převod diferáku 4,06, 2.1TD měly 4,31(převodovka ML5T/D), nebo 4,47(ML5T/B)-starší z některých Xantií I. U Peugeotů nevím, kdy se co montovalo. Výměnou jenom kolečka pětky si asi moc nepomůžeš, ty mají ve všech těchto skříních převod 0,6-0,65, max. 0,7.
Jediné, co budeš asi muset upravit, je mechanismus spojky, protože asi budeš mít jinde spojkový váleček. Všechny by ale měly být hydraulické, takže jen potáhneš jinudy trubičku. Pak ještě prohodit kolečka náhonu tachometru a možná nějak poladit řadicí táhla. Poloosy a spojka by měly sedět a příruba motoru taky. Akorát motor 2.2HDi má dole na vaně 2 díry, za které je přišroubovaný k převodovce a tohle starší motory neměly, ale na těch převodovkách snad na to díry jsou. No a pak už jen vesele jezdit :D
výroba myslím 04/2006, to boli posledné kusy, ktoré sa predávali BoxerII
nosnosť 1340kg, "dvojkolka"---
odvtedy som to neriešil, takže ak niečo zistím, ozvem sa...
MANUÁLNA PREVODOVKA 5 (BVM5) MLGU podľa servicebox...
pepe276
Aktivista
Příspěvky: 1106
Registrován: 23 led 2010, 10:25
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha a okolí

Příspěvek od pepe276 »

Jestli je tam převodovka MLGU, tak ta by měla být vzhledově a rozměrově stejná, jako ML5T z Xantie, ale má silnější a robustnější střeva a tím pádem ti tam rychlejší kolečka pětky z XM 2.5TD nepůjdou. Do té slabší převodovky ML5T si můžeš místo origo pomalého vnitřku dát rychlejší vnitřek z osobáku, ale u téhle robustnější verze MLGU předpokládám, že rychlejší verze neexistuje, protože pokud vím, tak se tyhle skříně do osobáků nedávají.
Jo a poloosy jsou na Jumpera opravdu 2 typy: slabší na ML5T, MLUC a ME mají 28 drážek u kola a 37 u převodovky a silnější (MLGU a MG5T) mají 35 drážek u kola a 41 u převodovky.
Takže si myslím, že pokud chceš rychlejší převodovku, tak použij střeva z Xantie, nebo 406(obojí jen z 2.1TD, nebo o trošku rychlejší u 2.0HDi-ale jen 80kW verze!), popř. možná i XM, nebo 605. Budeš ale muset dát jiné poloosy a těhlice kol, nebo minimálně náboje a pohrát si s tím. Nevím ale, jak moc jezdíš naložený, aby to ta slabší převodovka unesla. I když si myslím, že je silná ažaž...
Naposledy upravil(a) pepe276 dne 27 srp 2016, 08:14, celkem upraveno 1 x.
Peugeot Boxer 2.5TDi THX 79kW 1998
Peugeot 106 1.0 CDZ 37kW 1998
Citroen Jumpy 1.9TD 68 kW 1997
Citroen Berlingo 1.9D 51 kW 2000
vlkladno
Sběrač informací
Příspěvky: 26
Registrován: 24 říj 2011, 15:53
Odpovědi: 0
Bydliště: kladno

Příspěvek od vlkladno »

Cau.jde to taky na boxer I. . 2.5D 2001? A je nekdo schopnej mi to vymenit?
pepe276
Aktivista
Příspěvky: 1106
Registrován: 23 led 2010, 10:25
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha a okolí

Příspěvek od pepe276 »

Zjisti nejdřív, jaký typ převodovky máš v Boxerovi.
Peugeot Boxer 2.5TDi THX 79kW 1998
Peugeot 106 1.0 CDZ 37kW 1998
Citroen Jumpy 1.9TD 68 kW 1997
Citroen Berlingo 1.9D 51 kW 2000
Odpovědět

Zpět na „Francouzské vozy“