Škrtící klapka AEE

Technická řešení specifických problémů benzíňáků, včetně LPG i CNG pohonu.

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
kubima
Přispěvovatel
Příspěvky: 567
Registrován: 25 bře 2014, 21:47
Odpovědi: 0
Bydliště: Deštné v Orlických horách

Škrtící klapka AEE

Příspěvek od kubima »

Čau chlapi.
Chtěl bych se zeptat jestli někdo z vás nemá zkušenosti z řešením tohoto problému. Při zapnutí zapalování se klapka rozjede do krajních hodnot a zastaví na poloze pro start. To proběhne v pořádku, ale v této poloze neutichne motorek v klapce. Prostě dokud je zapnutý klíček, klapka ,,hučí´´.
Zvláštní je, že s novou klapkou je to stejný ale pokud si dobře pamatuji, při zkoušení klapky z jiného vozu to po těch pár vteřinách co doběhla klapka do krajních poloh přestalo.
Klapka je tam teď nová, volnoběh nižší asi 700 otáček, úhel natočení na volnoběh dost vysoký, asi 13°. Napadá vás v čem by mohl být problém kromě závady i na nový klapce?
Může to způsobovat chyba v kabeláží, kostra?
Díky
passion
Přispěvovatel
Příspěvky: 910
Registrován: 03 úno 2006, 08:04
Odpovědi: 0

Příspěvek od passion »

Mal som AEE vo felde. Klapka bzučala neustále.
kubima
Přispěvovatel
Příspěvky: 567
Registrován: 25 bře 2014, 21:47
Odpovědi: 0
Bydliště: Deštné v Orlických horách

Příspěvek od kubima »

Taky ji mam a nekolik dalsich servisuju. Jak v oktavce tak ve felde klapka po par vterinach zmlkne.. ma to tak byt.
ThrashTheTrash
Aktivista
Příspěvky: 2381
Registrován: 28 kvě 2007, 20:44
Odpovědi: 0

Příspěvek od ThrashTheTrash »

No to je právě otázka co správně má být, měl sem doma jednu feldu AEE, vrak pojízdnej a tam klapka tak píská při zapnutým klíčku, že to je až protivný. Na některé 1.3 MPI to udělá ten test krajních poloh a je pak klid. Ovšem problém bych hledal u tebe v jedné věci, zkontroluj paměť závad, pokud tam není žádná chyba, tak bych to neřešil, pokud si tam neudělal základní nastavení, nebo není tam uložena chyba o neprovedeném základním nastavení, tak by to chtělo udělat postup dle příručky.
VW GOLF IV 1.9TDI AGR 4MOTION - Soft HR CARSOFT, WEBASTO THERMO TOP C
Diag HR CARSOFT:DeTeCtor, Comfort VW, Toolbox - SPEED 4, VIN - R, Airbag, FLASH, KEY.
CDP+, WEBASTO THERMO TEST, DIAG EBER
Všechno jen na chuť :)
kubima
Přispěvovatel
Příspěvky: 567
Registrován: 25 bře 2014, 21:47
Odpovědi: 0
Bydliště: Deštné v Orlických horách

Příspěvek od kubima »

Pamet zavad prazdna. Prolitnul jsem bloky merenych hodnot jestli nekde nevznika vetsi odchylka. Vse se zda byt v norme, mozna jen nevim po cem se divat. Rozhodne by se nechalo chytit toho uhlu otevreni klapky. 13° tam bylo myslim na volnobeh, coz je opravdu hodne. Navic volnobeh jen 700ot/min? Mozna vyresit ten snizenej volnobeh a klapka by zacla pracovat jak ma.
Jak rikas, neresim to. Chlapka jsem poslal domu protoze krome snizenyho volnobehu Felda beha jak znovuzrozena. Nicmene bych rad pochopil, co se tomu motoru deje ;-)
Hondavtr
Přispěvovatel
Příspěvky: 196
Registrován: 28 kvě 2012, 21:59
Odpovědi: 0

Příspěvek od Hondavtr »

Pokud si to dobře pamatuju tak taky záleželo na verzi softwaru,byly i tři druhy volnoběhu.Nicméně pokud jsi měnil klapku tak se doporučovalo před základním nastavením smazat adaptace jednotky.
O1, 1.9TDi 81kW ASV chip @ 101KW
kubima
Přispěvovatel
Příspěvky: 567
Registrován: 25 bře 2014, 21:47
Odpovědi: 0
Bydliště: Deštné v Orlických horách

Příspěvek od kubima »

Adaptacni hodnoty samozrejme vymazany pred zakladnim nastavenim. Pokud bylo vic softwarovych verzi tak OK, muze to lecos vysvetlit. Ale i tak mi klapka prijde pomerne dost otevrena, pri 15 nebo 18° se mam dojem rozepne volnobeznej spinac. To je dost tesny .. :-)
Vici
Aktivista
Příspěvky: 7560
Registrován: 07 srp 2008, 09:14
Odpovědi: 0

Příspěvek od Vici »

ve feldě bzučí... myslím to dělá starší typ jednotky motoru...
s novějšíma už to nebzučelo + byl vyšší volnoběh
Dedla
Nováček
Příspěvky: 10
Registrován: 05 lis 2011, 19:19
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od Dedla »

To "bzučení/pískání" servomotorku klapky není závada,ale vlastnost některých SW řídících jednotek.
Jedná se o nastavení budícího kmitočtu...
VW Sharan II PD AUY 111kW/357Nm TDIfun technology
VW Sharan TDI : "Dospělé auto pro dospělého člověka".
http://www.youtube.com/watch?v=CkJzc2D2 ... re=related
kubima
Přispěvovatel
Příspěvky: 567
Registrován: 25 bře 2014, 21:47
Odpovědi: 0
Bydliště: Deštné v Orlických horách

Příspěvek od kubima »

Okej chlapi, zase jsem o něco chytřejší :-) díky za reakce.
Odpovědět

Zpět na „Údržba a zvyšování výkonu (BENZÍN, LPG, CNG)“