změna stáleho převodu - výroba rozet MOTO

zcela mimo automobilovou tématiku

Moderátoři: šulda, Moderátoři

bombastiq
Aktivista
Příspěvky: 3643
Registrován: 07 kvě 2008, 21:30
Odpovědi: 0
Bydliště: Šumperk

změna stáleho převodu - výroba rozet MOTO

Příspěvek od bombastiq »

ahoj všem
zjistil sem hodně velkej nedostatek na svojí kawa ZXR750J 74kw
s kámošem sme lítaly po serpentinách
a když jedu do vracečky tak musim řadit až na jedničku abych při výjezdu byl s motorem nad 7500otáček , když jedu na 2q tak v zatáče mě spadne motor pod 6000otáček a pak mám problém ,že když vyjiždim tak motor nemá výkon a mám prodlevu tak 2 vteřiny než začne tahat

tak mě napadlo vyrobit o zub menší kolečko dopředu (tedka 16 zubu )a o 2 zuby větší rozetu aby nebyly takový schody mezi kvaltama

nemá s tim někdo zkušenosti ? se změnou stálýho převodu a vyrobou kolečka a rozety případně jakej matroš použit a kde seženu nějaký normování (vzor) podle kterýho to vyrobit ? na moji babičku se to nevyrábí
a kolega co jezdí za mnou tak se mu dělá blbě (najiždím do zatáčky s utrhlým zadním kolem ) a na výjezdu ho nestíhám (fireblade 900RR)


tak díky za jakoukoliv radu . (na jinou moto nemám prachy a ta kawa mě prostě baví )
--775914666--stačí zavolat :) , Berlingo 1.9D Prasečák + MB-OM604 SUPERTURBODIESEL
nogis
Aktivista
Příspěvky: 3535
Registrován: 29 led 2008, 19:32
Odpovědi: 0
Bydliště:

Příspěvek od nogis »

s tvarem problém není, oměřit a upravit starou je otázka pár minut. Tyhle věci pálíme běžně. problém je, že to je na fichtly apod. Na tohle nemáme materiál.
bombastiq
Aktivista
Příspěvky: 3643
Registrován: 07 kvě 2008, 21:30
Odpovědi: 0
Bydliště: Šumperk

Příspěvek od bombastiq »

matroš seřenu jakej je potřeba ,vnitřek pastorku mi udělá tatík na drtátovce , povrchovku mi taky udělá (cementace)
to není problém , ale vim o tom hovno jak se to rozpočítává
a jakej motroč použít , ma motorkářích je milion teoretiků co každej tvrdí něco jinýho ...a praxe nikde

díky
--775914666--stačí zavolat :) , Berlingo 1.9D Prasečák + MB-OM604 SUPERTURBODIESEL
Jarda S.
Aktivista
Příspěvky: 4283
Registrován: 13 lis 2010, 18:11
Odpovědi: 0
Bydliště: Netolice, největší prdel v republice

Příspěvek od Jarda S. »

tohle dělal kdysy kamarád, za tejden dával zase originál (LOL) ne že by to nevydrželo ale špatně počítal a pak měl maximálku 180 na omezovač (LOL) (LOL) (LOL)
Navara 2.5dci 126kw
Passat AVF 96kw
bombastiq
Aktivista
Příspěvky: 3643
Registrován: 07 kvě 2008, 21:30
Odpovědi: 0
Bydliště: Šumperk

Příspěvek od bombastiq »

víc jak 200 nejezdim , tedka mám maximálku 240 ,
když pojede 180 tak zlaták , bude mi to stačit , pokud zrychlim v zatáčkách
--775914666--stačí zavolat :) , Berlingo 1.9D Prasečák + MB-OM604 SUPERTURBODIESEL
Uživatelský avatar
MirekX
Aktivista
Příspěvky: 4716
Registrován: 24 led 2006, 18:27
Odpovědi: 0
Bydliště: Týniště nad Orlicí

Příspěvek od MirekX »

taky jsem s tím laboroval, na tu rozetu to nemusí být kdoví co za materiál (měl jsem i hliníkovou) a kolečko dopředu nemá cenu vyrábět, to se dělá určitě za pár stovek. Ale stejně si moc nepomůžeš, zkus si to spočítat, ale podle mě by ta rozeta vyšla strašně veliká a maximálka včudu. V tomhle je čtyřválec naprdlačku, ten prostě spodek moc mít nebude. To je stejný jak u aut, lidi se ženou za max výkonem a pak zjistíš, že v utažených serpentinách s jednoválcovým endurem 50PS ti nestačí čtyřválec 100PS..|(a není to jezdcem..) Já bych to nechal, podle mě zbytečně vyhozený peníze,, :)
Sharan 1,9 PD 115PS AUY- 225 PS a 500Nm turbo GTD1752VRL vodou chlazené ,Sharan 2,0 CFFB 140PS turbo GTD1752VRK-REA, - 226PS a 465Nm vše od Dieselpoweru. :) KTM SMT 990, KTM SMT 890 www.zvsagro.cz E-Golf 100kW, Enyaq RS (noteeth)
blade6591
Přispěvovatel
Příspěvky: 358
Registrován: 10 dub 2011, 19:07
Odpovědi: 0
Bydliště: Mauacky

Příspěvek od blade6591 »

kup V2, tam to lieta do otacok o dost lepsie.
CAHAHA + ARL
Uživatelský avatar
titan0306
Aktivista
Příspěvky: 4302
Registrován: 10 bře 2006, 21:47
Odpovědi: 0
Bydliště: Nový Bor

Příspěvek od titan0306 »

Tel:776005385 Nový Bor
bombastiq
Aktivista
Příspěvky: 3643
Registrován: 07 kvě 2008, 21:30
Odpovědi: 0
Bydliště: Šumperk

Příspěvek od bombastiq »

no ty bláho já to hledal jak chuj a nic

mo ti děkuju !!!!

, tak tim pádem vyřešeno o výkendu udělám propočet a pak napíšu jak sem dopadl
--775914666--stačí zavolat :) , Berlingo 1.9D Prasečák + MB-OM604 SUPERTURBODIESEL
bombastiq
Aktivista
Příspěvky: 3643
Registrován: 07 kvě 2008, 21:30
Odpovědi: 0
Bydliště: Šumperk

Příspěvek od bombastiq »

--775914666--stačí zavolat :) , Berlingo 1.9D Prasečák + MB-OM604 SUPERTURBODIESEL
Uživatelský avatar
1pavel
Aktivista
Příspěvky: 2166
Registrován: 01 pro 2007, 15:07
Odpovědi: 0
Bydliště: Pardubice

Příspěvek od 1pavel »

bombastiq píše:matroš seřenu jakej je potřeba ,vnitřek pastorku mi udělá tatík na drtátovce , povrchovku mi taky udělá (cementace)
to není problém , ale vim o tom hovno jak se to rozpočítává
a jakej motroč použít , ma motorkářích je milion teoretiků co každej tvrdí něco jinýho ...a praxe nikde

díky
výpočet je jednoduchej , jen potřebuješ vědět jakej máš řetěz , počet zubů krát rozteč a máš osový obvod z toho si vypočítaš osovej průměr odečteš průměr válečku a máš vnitřní průměr , výšku zubu máš na modulový fréze
G4 ARL chip Reesha , turbo - Oleg turbopower (2,... bar )
140 KW 435 nm ( na ježdění do práce ideál )( bude na prodej )
A5 3.0 TDI 210 KW pracovní
škoda 120 L zábava
G7 GTD náhrada za G4
A6TDI
Aktivista
Příspěvky: 4820
Registrován: 05 říj 2009, 19:33
Odpovědi: 0

Příspěvek od A6TDI »

Dobře ..sem nevěděl kdyby mě ve škole zabily , holt prax co..
takle se nechá počítat i převodovka ?
myslim ozubený kola ? bo poměry , ..
z motoru dál .. :P
Uživatelský avatar
1pavel
Aktivista
Příspěvky: 2166
Registrován: 01 pro 2007, 15:07
Odpovědi: 0
Bydliště: Pardubice

Příspěvek od 1pavel »

ozubený kola ( norma ) - počet zubů +2 krát modul a máš vnější průměr kola , výška zubu je dvakrát modul plus vůle , ale výšku to chce brát podle modulové frézy , pak tam máš ještě úhel styku běžně se používá 15 °nebo 20 ° , jenže v automobilních převodovkách je korygované ozubení kde tyto výpočty neplatí , třeba úhel styku je jen okolo 10° ( zuby jsou úzké ploché )
G4 ARL chip Reesha , turbo - Oleg turbopower (2,... bar )
140 KW 435 nm ( na ježdění do práce ideál )( bude na prodej )
A5 3.0 TDI 210 KW pracovní
škoda 120 L zábava
G7 GTD náhrada za G4
A6TDI
Aktivista
Příspěvky: 4820
Registrován: 05 říj 2009, 19:33
Odpovědi: 0

Příspěvek od A6TDI »

Dobrý vědět..
bombastiq
Aktivista
Příspěvky: 3643
Registrován: 07 kvě 2008, 21:30
Odpovědi: 0
Bydliště: Šumperk

Příspěvek od bombastiq »

ten odkaz co jsem dal je gear commander ..
já řešil to ,že ve vracečce mi padaly otáčky na 2Q pod 6500
což při vyjezdu nemělo efektivitu motoru (plynem se nepostavila )

v tom commanderu si navoliš změnu stálýho převodu
zadáš průměr kola a víš kolik ti padnou otáčky na kvalt a v jaké rychlosti :)


třeba víš že v zatačce musíš jít na 2Q a na to abys ji projel musíš držet 8000ot , což je ti nahovno

tak povymněníš kolečka a víš že mužeš jet za 3Q 7500 ot
a uděláš větší vyjezdovou rychlost ..
--775914666--stačí zavolat :) , Berlingo 1.9D Prasečák + MB-OM604 SUPERTURBODIESEL
Odpovědět

Zpět na „Diskuze - MIMO mísu“