EMISIE/STK malicko zvysena dymivost
Moderátoři: šulda, Moderátoři
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 103
- Registrován: 10 dub 2007, 21:06
Otcova Filcka take nechtela projit,dymu udelala dost a saze jen litaly. Nicmene asi po tretim mereni kdy uz bylo jasne ze neprojde vytahl pan hadr,omotal ho kolem te blbosti co strka do vyfuku a razem byla hodnota neuveritelna.Filcka prosla,pan dostal kapesne a bylo po legraci.Jinak na tom usazovani bordelu couravou jizdou neco bude,pamatuju F escort co se projel jen pod moji taktovkou,majitel jezdil tak do 2000ot,ja vzdy tyden testoval co vydrzi a hulil nadherne,ke konci tydne uz skoro vubec,nejvice viditelne na snehu.
BMW 320d E46,2002
Re: Trochu mimo
Nazdar no u nas na Hrdom Slovensku ked ti rozdrapi remen pri emisnej tak si to hradis sam oni to tam maju napisane ze to podstupujes dobrovolne a v pripade poruchy si to zaplatis.co som videl starsie auta tak sa bezne stane ze roztrhne hadice s chladiacou kvapalinou.Ladis001 píše:Sice je to trochu mimo,ale za zeptání nic nedám. Jak je to na emisich když se jim tam třeba ten motor potká (rupne, přeskočí řemen,...). Platí to oni nebo ne. P.S. moc by mě zajímalo, kdo vymyslel takhle kurvit motor ( Jaký to má smysl, když přede mnou pak někde jede XX let stará tatra a za ní se táhne černý hustý oblak přes který to auto ani není vidět).
ja si radsej priplatim a nedjem tam.ked som prihlasoval octu TDI vytacal to do 4500otacok a to je dost!!myslim ze je rozdiel vytacat pod zatazou ten motor a na volnobeh

Co sa tyka nakladakov ako sa pise kazde auto ma nejaky limit a liaz a tatra ho maju uplne inde.a ono im ani tak nevadi ten cierny dym ale ten bledy ktory nieje vidiet(myslim taky ako ked ide studena liazka taky stiplavy)
toledo sport TDI PD upravy rok2009:kat off.
opel astra TDS
Yamaha FZ6S
opel astra TDS
Yamaha FZ6S
nazdar.
ked sme maly mi problemy z EK este na zaciatku kym neboly znamosti tak ked sme nepresly z aviou {nove vstriky prevlozkovany motor a go cerpadla } poradil nam jeden maniak aby sme do nadrze natankovaly benzinu 10 litrov. na opakovanej kontrole uz bolo vsetko ok.
caka ma tento mesiac stk - ek som zvedavy ako to vynde ked to mam trochu upravene a kat von
caoo
ked sme maly mi problemy z EK este na zaciatku kym neboly znamosti tak ked sme nepresly z aviou {nove vstriky prevlozkovany motor a go cerpadla } poradil nam jeden maniak aby sme do nadrze natankovaly benzinu 10 litrov. na opakovanej kontrole uz bolo vsetko ok.
caka ma tento mesiac stk - ek som zvedavy ako to vynde ked to mam trochu upravene a kat von
caoo
FELDA 1.9D. Teraz TD
F1 1.9TDi 101Kw.
F1 1.9TDi 101Kw.
Tuto fintu som pocul tiez vraj to obcas robia kamionisti, ale na novych autach co maju vsade samu sondu a x katalyzatorov by sa to vraj robit nemalo prave kvoli tymto vydobytkom.RASTIKOS píše:nazdar.
ked sme maly mi problemy z EK este na zaciatku kym neboly znamosti tak ked sme nepresly z aviou {nove vstriky prevlozkovany motor a go cerpadla } poradil nam jeden maniak aby sme do nadrze natankovaly benzinu 10 litrov. na opakovanej kontrole uz bolo vsetko ok.
caka ma tento mesiac stk - ek som zvedavy ako to vynde ked to mam trochu upravene a kat von
caoo
Kolotoč TUNING
Zdravím rád bych se přidal. 
Tak sou 2 věci který sou dost odlišný a to:
Korigovaný součinitel absorbce> to je to co je na štítku na autě.
Hodnotu kouřivosti ziskate tim že přičtete 0,5 k tomu součiniteli a to je hranice do které se musíte vejít. ale to není vše. Rozpětí 4 po sobě jdoucích měření kouřivosti nesmí mít větší rozpětí jak 0,25 což je dost problém u mechanické regulace otáček .
Proto to někdy musí vytočit třeba až 8 krát.. Aby se to vešlo do toho rozpětí
Dle výrobce by se taky mělo přeběhových otáček dosáhnout postupným náběhem (ještě před měřením)
A co třeba Tatra s hodnotou ze štítku 0,76 ???
Jinak nové Tatry plní EURO 4
Obobně se nepřikláním k měření emisí metodou "volné akcelerace"
protože turbo neplní tak jak má a když je třeba chiplý TDi s čerpadlem v tahu tak bych ty hodnoty ani nechtěl vidět..
Dle mého názoru má auto uplně jiné hodnoty když stojí na místě.
PS: Ten technik za stav toho auta nemůže a nikdo Vám motor nezaplatí..
Těším se na odpovědi...

Tak sou 2 věci který sou dost odlišný a to:
Korigovaný součinitel absorbce> to je to co je na štítku na autě.
Hodnotu kouřivosti ziskate tim že přičtete 0,5 k tomu součiniteli a to je hranice do které se musíte vejít. ale to není vše. Rozpětí 4 po sobě jdoucích měření kouřivosti nesmí mít větší rozpětí jak 0,25 což je dost problém u mechanické regulace otáček .
Proto to někdy musí vytočit třeba až 8 krát.. Aby se to vešlo do toho rozpětí
Dle výrobce by se taky mělo přeběhových otáček dosáhnout postupným náběhem (ještě před měřením)
A co třeba Tatra s hodnotou ze štítku 0,76 ???

Jinak nové Tatry plní EURO 4
Obobně se nepřikláním k měření emisí metodou "volné akcelerace"
protože turbo neplní tak jak má a když je třeba chiplý TDi s čerpadlem v tahu tak bych ty hodnoty ani nechtěl vidět..
Dle mého názoru má auto uplně jiné hodnoty když stojí na místě.
PS: Ten technik za stav toho auta nemůže a nikdo Vám motor nezaplatí..
Těším se na odpovědi...
Kdo jinému jámu - až se ucho utrhne!!
sem se koukal na protokol.. to sem mel jeste jen 66kw+chip
a mam tam:
otacky:
volnobezne: predepsane 875-950 - namerene 900
prebehove: predepsane 4900-5100 - namerene 5260
hodnota kourivosti:
dovolena 1,40
namerena 0
rozpeti hodnot kourivosti ctyr po sobe jdou cich mereni:
dovolena 0,25
namerena 0
a mam tam:
otacky:
volnobezne: predepsane 875-950 - namerene 900
prebehove: predepsane 4900-5100 - namerene 5260
hodnota kourivosti:
dovolena 1,40
namerena 0
rozpeti hodnot kourivosti ctyr po sobe jdou cich mereni:
dovolena 0,25
namerena 0
GIV 1.9TDi ALH 66kw>130PD turbo, trysky Powerplus764, chip by dieselpower.cz
sprint 1/4 mile 15,819 (Milovice VIII)
Vmax 200,2 kph/GPS
-2 body
sprint 1/4 mile 15,819 (Milovice VIII)
Vmax 200,2 kph/GPS
-2 body

Takže je to přesně jak psal TurboZ, jen to maličko upřesním.Matrix píše:Tak sem byl dneska taky na emisich a na technické:
hodnota dovolená: 2.50
hodnota naměřená: 0,07
rozpěti hodnot: 0,01
Není to nějaká blbost ? Moc se mi to nezdá u auta, které má najeto 255.000 km, ale potěší to
Samotné měření opacity (kouřivosti) se děje následujícím způsobem:
Ve vzokovací jednotce opacimetru je trubice dlouhá asi 10cm, v jejím prosředku je otvor kterým se přivádí kouř dovnitř. Na jejích koncích jsou ventilátory které nasávají kouř. Ventilátory jsou umístěné tak aby se nechalo zkrz trubku pustit světlo a teď jsme u toho na jedné straně je dioda, která svítí skrz trubku a na druhé straně je fototranzistor který snímá intenzitu světla. Když se do trubky dostane moc kouře tak intenzita světla na tranzistoru klesá a tím se zvedá kouřivost...
Samozřejmě je ta trubka vyhřívaná kvůli kondenzaci vlhkosti...
Tím chci říct že změřené vysledky na ME se dají lehce ovlivnit tím jak je sonda zasunuta do výfuku (na což je samozřejmě zákonný postup, který ovšem moc zákazníků ME nezná).Já jsem třeba u spousty aut musel sondu jen položit na zem k výfuku aby vůbec prošly a některé jsou fakt v pohodě. Samozřejmě že je úplně něco jiného točit motor do takových otáček na volno a při zátěži. Pracoval jsem na STK a ME asi dva roky a viděl jsem hodně motorů který to nevydrželi. Pro známý se to samozřejmě netočí, ale jen píše.
tak já jsem v práci měřil emise asi tři roky a je to přesně tak jak říka Turboz a Defmanik,měli jsme emis. analyzer MAHA a furt se sral tak ho ten servisman zkoušel na mem autě,pokud je ten motor v pořádku tak mu roztočení na max. povolené otáčky nemůže nijak uškodit,proto se poprvé přidává plyn pomalu,protože jakmile dojde k překročení přeběhovych ot. nelze v ME pokračovat,pro ten motor je daleko horší podtáčení v kopci než max. ot. naprázdno,ME zdar a komu to neělá dobře at si vezme KINEDRIL 
