
Motor BXE KO! Zlomená ojnice!
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Často na tohle myslím a říkám si, kdy ten motor tyhle koně má? Kdysi měli auta 100HP a bylo to něco, dnes mají ke dvou stům a jízdní pocit je chabý..Ono totiž jde o to, kdy a v jakém úzkém úseku ten motor ten výkon má a kdy má jen koně na převoz...té těžké bedny..danikd píše:Ver tomu ze i ty kone jsou dneska vojebany

nepropadat panice...
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 871
- Registrován: 23 pro 2013, 07:41
- Bydliště: Praha
Odpovědi: 0
On je dost podstatnej důvod i v elektronický klapce co řídí přívod vzduchu do motoru. Dřív ty motory byly v drtivé většině ovládaný klasicky lankem. Sešlápnul jsi plyn a hnedka jsi do motoru poslal víc vzduchu. Ta reakce na plyn je pak strašně návyková, řídit něco takovýho je pak šíleně zábavný. A dneska? Sešlápneš plyn, elektronika to nejdřív musí vyhodnotit že jsi ten plyn vůbec zmáčknul a chceš akcelerovat, ale stejně tam toho paliva z důvodu debilních eko kokotin nepošle tolik kolik by mohla.
Dvoulitrovej atmosférickej benzín s lankem ovládanou klapkou v nějakým lehkým autě tak zůstává nepřekonán.
Dvoulitrovej atmosférickej benzín s lankem ovládanou klapkou v nějakým lehkým autě tak zůstává nepřekonán.
Berlingo 1.9D DJZ Bosch
zdarec, tak jsem taky vyměnil ''šálky'' a šrouby. Staré byly s indexy D a E. Takto vypadají po 160 000, OII, motor 1.9 TDI BXE, r.v. 02/2007



Po projití skoro všech stran tohoto topicu jsem ale zjistil, že budu mít asi problém s novými pouzdry - s jejich správným uložením. Nové šálky jsem objednal z cc-autodílů, orig. Kolbenschmidt, jenže všech 8 jich došlo spolu v jednné krabičce a na neštěstí na samotných pouzdrech nebyly vyraženy žádné indexy (B ani C). Tak jsme je tam s kámošem daly podle domněnky, že ty, které jsou z obou stran matné, budou horní (mysleli jsme, že když je povrchová úprava zvenku i zevnitř, že jsou odolnější) a ty šálky, které jsou z venkovní strany lesklé (jakoby holý kov), jsme dali do spodu.
Až teď po projití vlákna jsem narazil na straně 57 na fotky, jak vypadají nové i s indexy a podle toho jsme je dali přesně naopak...
S autem jsem zatím najel cca 5 km, jen zkušební jízda.
Co teď? Dal jsem je podle výše zmíněného popisu naopak nebo ne? Pokud ano, můžu je ještě přehodit nebo připadají v úvahu pouze nové?
Díky za každou radu.



Po projití skoro všech stran tohoto topicu jsem ale zjistil, že budu mít asi problém s novými pouzdry - s jejich správným uložením. Nové šálky jsem objednal z cc-autodílů, orig. Kolbenschmidt, jenže všech 8 jich došlo spolu v jednné krabičce a na neštěstí na samotných pouzdrech nebyly vyraženy žádné indexy (B ani C). Tak jsme je tam s kámošem daly podle domněnky, že ty, které jsou z obou stran matné, budou horní (mysleli jsme, že když je povrchová úprava zvenku i zevnitř, že jsou odolnější) a ty šálky, které jsou z venkovní strany lesklé (jakoby holý kov), jsme dali do spodu.
Až teď po projití vlákna jsem narazil na straně 57 na fotky, jak vypadají nové i s indexy a podle toho jsme je dali přesně naopak...

S autem jsem zatím najel cca 5 km, jen zkušební jízda.
Co teď? Dal jsem je podle výše zmíněného popisu naopak nebo ne? Pokud ano, můžu je ještě přehodit nebo připadají v úvahu pouze nové?

Díky za každou radu.
Škoda, žes nečet pozorněji. A tos byl blízko:
http://dieselpower.cz/forum/viewtopic.p ... 8c350ae379
http://dieselpower.cz/forum/viewtopic.p ... 8c350ae379
Oct asv 2000, DieselPower