Termostat KO?

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
Pepa995
Sběrač informací
Příspěvky: 28
Registrován: 17 pro 2014, 18:39
Odpovědi: 0

Termostat KO?

Příspěvek od Pepa995 »

Ahoj,
již minulou zimu jsem řešil problém s teplotou chladící kapaliny (Octavia II 1.9 TDI, BXE, r. v. 2010). Při volnoběhu teplota klesala, většinou se zastavila někde kolem 65 - 70°C. To samé při jízdě z kopce. Může topení odebrat tolik tepla, že motor takto ochladí? Kamarád, který opravuje auta mi tvrdil, že jeho 2 TDÍčka mu dělají to samé, že se mu v mrazech nezahřejí ani po 30 - 40 km jízdy.
Dnes jsem si problému všimnul znovu, venku trochu nad 8°C, 20 km jízdy a ručička se teprve blížila k 90°C.
Profil trasy dávám do přílohy.

Je to normální, nebo je opravdu termostat KO?Obrázek
amater
Aktivista
Příspěvky: 1115
Registrován: 07 bře 2007, 07:38
Odpovědi: 0
Bydliště: SK

Příspěvek od amater »

nemas sw privrety egr?
Pepa995
Sběrač informací
Příspěvky: 28
Registrován: 17 pro 2014, 18:39
Odpovědi: 0

Příspěvek od Pepa995 »

amater píše:nemas sw privrety egr?
Nemám, auto je v sérii.
amater
Aktivista
Příspěvky: 1115
Registrován: 07 bře 2007, 07:38
Odpovědi: 0
Bydliště: SK

Příspěvek od amater »

ono tieto motory produkuju celkovo malo tepla a na volnobeh sa ochladzuju. to je normal... ci je to tvoje ok alebo by vymena termostatu pomohla je tazko posudit. u bxe a pod. sa to este zvyklo zhorsit privretim egr, lebo sa znizi prudenie cez vymennik, preto som sa pytal.
Milda92
Přispěvovatel
Příspěvky: 160
Registrován: 01 čer 2015, 20:42
Odpovědi: 0
Bydliště: Mohelnice

Příspěvek od Milda92 »

Čau pokud je venku cca 10 stupnu po 8km mám 90 stupnu když zastavím a zapnu topeni na plno ochladi mi to motor na cca 70 stupnu teplota klesne pod 90 pokud hodně topím i po 40km jizdy jen to dýl trvá.Když mám vyple topeni motor se mi ohřeje i na volnobežne otáčky jen to leze pomalu.Podobne se chová i kámošova OII BXE.Nemit 90 stupnu po 15km někde bych hledal chybu.
Wv golf IV egeneration ASZ+soft TDIfun 122kw@392nm-Prodáno
O2 rs bwa+soft motorpower 190kw@360nm
puci
Aktivista
Příspěvky: 1194
Registrován: 26 říj 2008, 19:18
Odpovědi: 0
Bydliště: poprad

Příspěvek od puci »

termostat, už to tu bolo x krát riešené
bývalka OI, ALH, ex taxík, 433 000, egr+kat off, PP764, GT1749VA, výfuck 63,5mm, FMIC, soft Profituning, 312x25 mm+232x9 mm, TT puky, bilstein B4, jednohmota+HDS, 167 PS/340NM
aktuálne šrotik po k...tovi Seat Alhambra AUY
Pepa995
Sběrač informací
Příspěvky: 28
Registrován: 17 pro 2014, 18:39
Odpovědi: 0

Příspěvek od Pepa995 »

Milda92 píše:Čau pokud je venku cca 10 stupnu po 8km mám 90 stupnu když zastavím a zapnu topeni na plno ochladi mi to motor na cca 70 stupnu teplota klesne pod 90 pokud hodně topím i po 40km jizdy jen to dýl trvá.Když mám vyple topeni motor se mi ohřeje i na volnobežne otáčky jen to leze pomalu.Podobne se chová i kámošova OII BXE.Nemit 90 stupnu po 15km někde bych hledal chybu.
Díky za odpovědi, Climatic jsem měl zapnutý na 22°C, nezdálo se mi, že by celou cestu foukal nějak vařící vzduch. Asi bude opravdu po termostatu.
Uživatelský avatar
tukydydes
Přispěvovatel
Příspěvky: 785
Registrován: 25 led 2009, 18:57
Odpovědi: 0
Bydliště: Budějice

Příspěvek od tukydydes »

puci píše:termostat, už to tu bolo x krát riešené
přesně tak, klasické podzimní téma :)
Oktopod 1,9 TDI, r.v. 2000, AHF, 81kW -> 113kW/355 Nm (MUDr. TDI Fun)
PP764, HDS57+VR6, EGR off, KAT off, zadní puky TT, 605.000km, první majitel :D
WEBASTO Thermo Top C, ETKA 8.1, VAG-ína 18.9.0, VIS 6.5, FiatEcuScan, FordDiag
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“