TDI 96 kW PD - kontrolka elektroniky motoru

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
Pepsi Octavia
Nováček
Příspěvky: 17
Registrován: 05 dub 2006, 21:32
Odpovědi: 0

TDI 96 kW PD - kontrolka elektroniky motoru

Příspěvek od Pepsi Octavia »

Ahojte, poraďte mi někdo prosím s mým problémem.
Koupil jsem Octavii 96 kW. Jezdil jsem s ní 1 den a super. Po motorové stránce vše OK. Další den jsem nachipoval motor na 120 kW. Chip by měl být kvalitní. Ten chlápek se soustředí na VW motory. Hodně lidí u něj chipovalo a nikdy nebyl problém. Ale jsem první. Když jsem motoru po ujetí asi 200 km po chipu dával podlahy a občas vytáčel motor ke 4 tis. otáček, rožla se kontrolka elektroniky motoru a auto přestalo skoro jet. Jelo na nouzový režim. Motor jsem vypl a další den kontrolka zhasla. O týden později jsem jel do táhlého kopce na 6-ti rychlostní stupeň a měl jsem nohu na podlaze asi 7 sekund a opět stejný problém!
Diagnostika načetla, že je chyba v regulátoru plnícího tlaku. Ale bylo mě to vysvětleno tak, že když je to chipnuté, tak při plném zatížení plynu se to stát může. Prý se tam nahromadí nějaké plyny víc než je možné a není možné to odvádět pryč přes ventil ven. Je to pravda?

Otázka č. 2: co může být v nepořádku a jak mám postupovat?
Otázka č. 3: co se může stát když s tím budu jezdit dál?

Odpovězte mi prosím laicky. V mechanických věcech se moc nevyznám. A hlavně na ty 3 otázky.

Děkuji mockrát!!!
vwphun
Přispěvovatel
Příspěvky: 509
Registrován: 23 led 2006, 14:33
Odpovědi: 0
Bydliště: Brno

Příspěvek od vwphun »

Nech si vrátit originál a uvidíš, jestli je to čipem.
Pepsi Octavia
Nováček
Příspěvky: 17
Registrován: 05 dub 2006, 21:32
Odpovědi: 0

Příspěvek od Pepsi Octavia »

vwphun píše:Nech si vrátit originál a uvidíš, jestli je to čipem.
A nemůže to být tím, že když dávám podlahu, že se ta kladka nebo co to je nahromadí moc plynem a proto se to pak dá do nouzáku? Když to dám do origo stavu, tak to pak nepoznám zase... Třeba se to začne projevovat až po třeba ujetí 2000 km až ten regulátor bude čím dál horší.
Může jít prý o 2 věci. Špatný chip čemuž moc nevěřím nebo vyměnit regulátor plnícího tlaku.
Jak se to dá zjistit aniž bych to odchipoval? Je nějaký způsob?
Uživatelský avatar
Huml
Aktivista
Příspěvky: 11068
Registrován: 23 led 2006, 20:01
Odpovědi: 0
Bydliště: Brno

Příspěvek od Huml »

a nebo máš zatuhlý lopatky na turbu a po tom čipu se to prostě už projevilo
Uživatelský avatar
origoš
Aktivista
Příspěvky: 4149
Registrován: 23 led 2006, 14:21
Odpovědi: 0
Bydliště: Kladno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od origoš »

ak se to dá zjistit aniž bych to odchipoval? Je nějaký způsob?
Naloguj to a jestli se chyba potvrdí, nech uvolnit lopatky v turbíně.
Benzín patří do letlampy a taky do resistinu

www.mosaznevyrobky.cz
zdenace
Aktivista
Příspěvky: 1172
Registrován: 23 led 2006, 22:06
Odpovědi: 0
Bydliště: Přerov

Příspěvek od zdenace »

VAG a nalogovat. Vyzkoušej jak jde regulace na turbu.
Pepsi Octavia
Nováček
Příspěvky: 17
Registrován: 05 dub 2006, 21:32
Odpovědi: 0

Příspěvek od Pepsi Octavia »

Huml píše:a nebo máš zatuhlý lopatky na turbu a po tom čipu se to prostě už projevilo
Jak se dají ty lopatky uvolnit?
Promiňte, že se tak blbě ptám, ale po technické stránce se nevyznám
Pepsi Octavia
Nováček
Příspěvky: 17
Registrován: 05 dub 2006, 21:32
Odpovědi: 0

Příspěvek od Pepsi Octavia »

zdenace píše:VAG a nalogovat. Vyzkoušej jak jde regulace na turbu.
Co znamená vlastně to nalogovat? A jak se dá vyzkoušet jak jde ta regulace na turbu?
Pepsi Octavia
Nováček
Příspěvky: 17
Registrován: 05 dub 2006, 21:32
Odpovědi: 0

Příspěvek od Pepsi Octavia »

origoš píše:
ak se to dá zjistit aniž bych to odchipoval? Je nějaký způsob?
Naloguj to a jestli se chyba potvrdí, nech uvolnit lopatky v turbíně.
Logovat znamená napíchnout na diagnostiku že? To se udělalo 2x. Pokaždé to ukázala tu chybu regulace plnícího tlaku. Ptal jsem se už i Humla.... jak se dají ty lopatky uvolnit? Jakým způsobem? Až se uvolní, tak by to mělo být již v pořádku?
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“