FMIC OCTAVIA I

VW/Audi/Škoda/Seat - zvyšování výkonu (především TDI motory)

Moderátoři: šulda, Moderátoři

standa123
Aktivista
Příspěvky: 2375
Registrován: 13 kvě 2014, 18:32
Odpovědi: 0

Příspěvek od standa123 »

Nepamatuju si uz presne ceny.....ale aspoň zhruba to zkusím :

- materiál, vareni tigem , spony, hadice, IC , příruba na parohy + příruba na čidlo tlaku, a práce mě vysly na nějakych +-12tisic.

- ale casem sem zjistoval ze spony trhají hadice, mezi prirubou a parohama uchazí tlak (nebylo tam dane zadne tesneni) , vedení narazelo do kastle auta, a nebyl tam danej poradnej pruznej spoj kvůli pohybu motoru při zatezi. Takže sem si pak všechno musel predelat stejne sám.

- takže navíc sem musel koupit ty věci co sem psal uz vyse (hadice, redukce, spony) = 2950,- , vyrobit tesneni na parohy +-50,- , vedeni poupravit a nechat znovu prevařit (nedelal sem to uz tam kde to bylo delano puvodne) to me vyslo na nejakych 1000,-.........a samozrejme nejaka ta hodina práce při znovu rozdelavani a skladani zpet do auta. + samozrejme řezací a brousici a další spotební materiál.........

Takže sem tím projebal asi +- 4500,- a spoustu casu navíc. A to nepocitam projedzenej benzin z auta pritelkyne když sem to všechno objizdel a zarizoval a shanel a samozřejmě poštovný.

Můj zaver je ten ...že se proste nevyplatí šetřit na těhle vecech a proste to rovnou udelat poradně. A nebo to dat nekomu udelat poradne. ;)
Moje zkušenost, ale na druhou stranu sem rad ze sem si tim prosel protože me to nakoplo do dalsich úprav a ted uz vím jak se k hodne vecem postavit z te spravne strany. Chybami se clovek učí....boužel.

omlouvam se za chyby ale ty opravdu neřeším :-D
superb 3 140kw tdi - aktuální
leon ARL.....serie EX.
toledo ASV......197ps/426NM EX.
leon ARL.....212/440 EX.
leon cupra R310 CDLA - 350ps/480NM EX.
Uživatelský avatar
Gardner
Přispěvovatel
Příspěvky: 445
Registrován: 23 kvě 2011, 10:37
Odpovědi: 0

Příspěvek od Gardner »

Foreste, zbytecne se rozohnujes, ale kazdej to ma jinak, ja te chapu.

Predevsim ja rozhodne nikomu nic necpu pouze ti oponuji, normalne se tu o tom bavime tak si kazdej muze nazor utvorit jak jen chce.

Povrchovou upravu si muze kdokoliv udelat jakoukoliv pokud chce, sam jsi psal o komaxitu. Proste moznosti tu jsou o tom netreba vice debatovat.

Z vyroby je mnoho trubek z hliniku, a je docela jedno proc, podstatne je ze funguji. A podle mne do 190hp hlinikove vedeni nebude o nic horsi nez jakekoliv jine stejneho prumeru.

Ja delam programatora v IT tak mam k sluzebnimu tigu fest daleko. Ale jak jsi me tak zkusene 'otypoval' tak to jen dokazuje, ze nektery lidi takovy pristup k TIGu zrejme mit mohou. A to jen potvrzuje ze to do te kalkulace mohu zahrnout. *Standa prave pise ze ho TIG vysel na 1000,- ja psal 800,-

A abych to uzavrel nehledame tu 1 bezchybny spravny postup, pro kterej ses tak zapalil, ale debatujeme nad moznostmi ktere se nabizeji, cest je vzdy vice, nepotrebuje kazdy jen tu 'top nejlepsi uber kvalitni a vzhledove dokonalou'. O tom je forum, clovek si precte nazory a zkusenosti druhych a na zaklade toho si udela na vec nazor svuj ne? Ja si myslim ze ano. ..ale hlavne vklidu ;)

Nicmene zakladatel vlakna se chudak ptal na uplne neco jineho a to se asi ani nedozvi, nekdy se to holt tak nejak zvrtne no.
A3 ASV 178kW GTD1752VRK
❤ CR 250 2001 43kW
Slavkov
Aktivista
Příspěvky: 4580
Registrován: 09 lis 2007, 15:48
Odpovědi: 0
Bydliště: Slavkov u Brna

Příspěvek od Slavkov »

Kam vstoupí Forest, tam už je Forestovo :D

Ne, vážně, já bych to nehrotil, Forest je ve svém projevu "trochu" svéráz... je potřeba si to "trochu přechroupat", ignorovat osobní invektivy, lehký narcismus atd. Prostě vyfiltrovat holý věcný obsah, který (obvykle) bývá pragmaticky k věci. Také jsem měl občas problém s jeho příspěvky, nicméně problém je opravdu spíše forma, než obsah...
... obdobně je to občas třeba i s Milošem ze Strážnice, někteří jedinci mají také problém s jeho stylem příspěvků.
GIV Variant TDi ???kW
Forest
Aktivista
Příspěvky: 7016
Registrován: 16 bře 2006, 18:26
Odpovědi: 0
Bydliště: Čechy krásné, Čechy mé (Mechov/Praha)

Příspěvek od Forest »

Vici píše:Odkdy nerez nevede dobre teplo? (LOL)
Zase trolis?!

Tak samozrejme, ze jakozto kov neni nerez teplotni izolant, ale ze by vedl dobre teplo ... to muze tvrdit pouze troll jakym Vici bezpochyby je.

Pro hlupaky jako je Vici:
Videl snad nekdo nekde pouzity nerezovy chladic?! ...duvody pro pouziti jsou jedine: esteticky dojem (design), chemicke vlastnosti (odolnosti vuci agresivnim latkam), nezavadnost /predevsim potravinarsky prumysl/

Srozumitelne pro prumerne "konzumenty": ... co Google dal


Pro normalni lidi - fakta, hodnoty - tepelná vodivost (W/K.m)
Nerez 33
Ocel 52 - 63
Aluminium (pozn. pro Viciho: hlinik) 84 – 170

Pozn.: nemam technicke vzdelani dane vzdelanim ve skole, nicmene na to, aby clovek vnimal rozdily mezi hodnotami staci prvni stupen ZS.

Vice o vlastnostech (nejen) diskutovanych materialu zde.

... verte nebo ne, nemam cas nektere z vas ucit to, co mate umet uz davno ze zakladni skoly :roll:

OT: Vici, porid si psa, uvaz si na ruku tenisak na gume a bude si s tebou hrat ... a budes mit pozornost po ktere zjevne dychtis.


@Gardner: Jenze, kdyz pouzijes komaxit, eliminujes pomalu jedinou vyhodu hliniku (vaha), navic, nasledne to neni jiz za normalnich okolnosti opravitelne. Kdyz mas vedeni z nerezu a predelavas, stale mas jiste moznosti riznout ve svarech, zabrousit, lehce ocistit a pouzit znovu ... komaxit musis prinejmensim opiskovat a nevim jak u vas, ale tady, kdyz chces piskovat komaxit, tak z toho opravdu nejasaji a radeji poslou za konkurenci.

@Slavkov: Vicemene souhlas ... kdo odmita formu, neprislusi mu obsah. Navic, horsi je, kdy je to opacne, ne? ;) Na druhou stranu, asi chapes, ze "argumentace proti takovymto exotum" je opravdu pro cloveka narocne.

Jde o to, ze to, co tu Standa (za coz mu za vsechny novacky dekuji) zkalkuloval jasne nasvedcuje to, co se tu snazim sdelit: prosustroval 4500 na primych nakladech (ikdyz ne vse je obsazeno) ... kdyby tyto vlozil na pocatku, mohl na tom byt lepe, nezli v "druhe etape". Ostatne, to je duvod, proc tu nechci sdilet svoje know-how "jen tak" - ja zainvestuji vyvoj a pak prijde vycuranek a za pulku nakladu (vyspatneny material, postaveno na naklady zamestnavatele, nulove naklady na vyvoj a pruzkum slepych ulicek) to postavi a pak se jeste vytahuje.

Napriklad me spony v pripade twina vysly na opravdu hodne penez ... a po dvou letech, kdyz jsem je sundaval, tak jsem je mohl vyhodit, protoze jsem chtel usetrit a zvolil jsem pozink (hodne jezdim na horach, kde se dost pouziva posypova sul a ta to zvladla sezrat).

Aneb Branova slova, ktera by mela byt vytesana do kamene:
UPRAVA- Clovek place ako je 10000 vela
OPRAVA- Clovek je rad ze to bolo iba 30000


... drtiva vetsina lidi se divi, ze tu neprispivaji odbornici a zkuseni lide. Nevim, zda se mohu pravem povazovat za odbornika (ikdyz jednooky je mezi slepymi kralem), ale za zkuseneho zajiste a jak jsem zde motivovan k dalsim radam a sdileni poznatku je zcela zrejme :bang:
TDI - everyday's racing performance with frugal running costs - do not let the challenge pass you by (hm)

Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)
soulkapo
Sběrač informací
Příspěvky: 28
Registrován: 11 led 2014, 14:59
Odpovědi: 0

Příspěvek od soulkapo »

Zajimave se to tu zvrhlo...Nicmene fotonavod uz mam...a ano nedokazu si to vyrobit sam kdyz to nezvladnu namontovat bez navodu jak tu bylo psano...Jak moc kvalitni je jadro cooleru taky nevim..uvidime...Jinak k te vyrobe...mozna bych usetril..otec 30 let svari ve fabrice tak by mi urcite pomohl...ale jsem linej kokot a chci vsechno hned..takze proto tahle volba...ted jsem na tuto vlastnost opet doplatil kdyz jsem aktivne koupil nahradu egru protoze v sade neni...ale bohuzel s vystupem na bajonet a potrebuju normalni na prevlecnou hadici...a tak zase cekam az prijde jina nahrada....
johnyM128
Přispěvovatel
Příspěvky: 232
Registrován: 20 říj 2015, 21:06
Odpovědi: 0

Příspěvek od johnyM128 »

ak spony tak len klasika ale V4 alebo W4 - nerez

zinok je naprd
Sharan 05 85kw gtb1756 kadle kadle poww kadle kadle poww
standa123
Aktivista
Příspěvky: 2375
Registrován: 13 kvě 2014, 18:32
Odpovědi: 0

Příspěvek od standa123 »

spony ted mám tyhle :

Obrázek
superb 3 140kw tdi - aktuální
leon ARL.....serie EX.
toledo ASV......197ps/426NM EX.
leon ARL.....212/440 EX.
leon cupra R310 CDLA - 350ps/480NM EX.
Ladas
Aktivista
Příspěvky: 34696
Registrován: 28 led 2008, 00:30
Odpovědi: 1
Bydliště: Praha

Příspěvek od Ladas »

vedení jsem dělal jednou z nerezu nic nepraská nepromáčkává se a je klid proč nejít cestou nejmenšího odporu a kvality ;)
Oct ALH 66Kw-4??Nm 1??PS
klika,písty,ojnice,saní ARL včetně IC,vedení 60mm,turbo Hybrid-Oleg,trysky PP764+11mm hlava DPF ON
SW Dieselpower
jednohmota+HDS57převodovka hybrid LHW,brzdy CupraR 323mm př. 288x22mm zad. CO JEDE MUSi BRZDIT!
johnyM128
Přispěvovatel
Příspěvky: 232
Registrován: 20 říj 2015, 21:06
Odpovědi: 0

Příspěvek od johnyM128 »

Ladas píše:vedení jsem dělal jednou z nerezu nic nepraská nepromáčkává se a je klid proč nejít cestou nejmenšího odporu a kvality ;)
presne je to otom :D
Sharan 05 85kw gtb1756 kadle kadle poww kadle kadle poww
Forest
Aktivista
Příspěvky: 7016
Registrován: 16 bře 2006, 18:26
Odpovědi: 0
Bydliště: Čechy krásné, Čechy mé (Mechov/Praha)

Příspěvek od Forest »

... komu neni rady, tomu neni pomoci ... a dokud si tu hubu nerozbije sam, tak se nepouci.

Takovych, kteri se na me zpetne obraci s omlouvami a uznanim pravdy, na kterou jsem je upozornoval jiz na pocatku, jsou desitky :roll:

Ze zkusenosti mohu potvrdit, ze nejvice v konecnem dusledku utrati paradoxne ti, kteri se snazi co nejvice usetrit :lol:
TDI - everyday's racing performance with frugal running costs - do not let the challenge pass you by (hm)

Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)
johnyM128
Přispěvovatel
Příspěvky: 232
Registrován: 20 říj 2015, 21:06
Odpovědi: 0

Příspěvek od johnyM128 »

Forest píše:... komu neni rady, tomu neni pomoci ... a dokud si tu hubu nerozbije sam, tak se nepouci.

Takovych, kteri se na me zpetne obraci s omlouvami a uznanim pravdy, na kterou jsem je upozornoval jiz na pocatku, jsou desitky :roll:

Ze zkusenosti mohu potvrdit, ze nejvice v konecnem dusledku utrati paradoxne ti, kteri se snazi co nejvice usetrit :lol:
toto vysvetlujem ľudom čo si kupujú napr ložiská...

1. Lacné ložisko 20€, výmena 30€... o rok odíde - ložisko zadarmo reklamácia, výmena zas 30€ celková cena 80€
2. kvalitné ložisko 30€, výmena 30€ žiadny problém a celková cena 60€ :D

ako sa hovorí, niesme tak bohatý aby sme kupovali lacné veci
Sharan 05 85kw gtb1756 kadle kadle poww kadle kadle poww
blonn
Aktivista
Příspěvky: 1135
Registrován: 01 dub 2009, 19:08
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od blonn »

Takové vcelku zajímavé téma to bolo. Kdyby se to zvrhlo třeba na odpovědi typu, potřebuješ k udělání FMIC:

1m trubky - 60mm vnejsi prumer nerez, tenkostenna
koleno 90° - 2x, vnitrni prumer 57mm
koleno 135° - 2x, vnitrni prumer 57mm
koleno 45° - 1x 57mm
spony - cca.10ks atd.

Místo toho se tu opět prasí
:x
GIV 1,9TDI 74kw AXR/var, EGR OFF, MAF OFF 110KW 150PS 330NM, JEDN.+HDS
Forest
Aktivista
Příspěvky: 7016
Registrován: 16 bře 2006, 18:26
Odpovědi: 0
Bydliště: Čechy krásné, Čechy mé (Mechov/Praha)

Příspěvek od Forest »

blonn píše:Takové vcelku zajímavé téma to bolo. Kdyby se to zvrhlo třeba na odpovědi typu, potřebuješ k udělání FMIC:

1m trubky - 60mm vnejsi prumer nerez, tenkostenna
koleno 90° - 2x, vnitrni prumer 57mm
koleno 135° - 2x, vnitrni prumer 57mm
koleno 45° - 1x 57mm
spony - cca.10ks atd.

Místo toho se tu opět prasí
:x
...tak dlouho jsi na tomto foru zaregistrovany a stale jsi to nepochopil.

Mylis se. Das-li takovouto odpoved, lidi zacnou diskuzi na tema "a proc nerez a proc ne hlinik" nebo "a kudy to vedes" ... nebo se najde nekdo, kdo podle toho nakoupi a pak bude nadavat, ze mu to nevyslo (proc? protoze jsi nedal presny navod).

... a kdyz uz jsme u toho:
1) nechapu, proc uvadis "vnejsi" a pak zase "vnitrni" ... staci napsat rozmer (vzdy se uvadi vnejsi prumer) x sila steny ... stejne tak je i zavadejici Tvoje oznaceni 1x a u spon "ks" ... ano, jsem hnidopich, ale nekdo by to mohl chapat jako profil 1x57 (chapejme 57x1) a tvrde to shanet (aneb lide jsou ruzni)

2) neznam seriove vyrabena nerezova kolena 45° a 135°, takze to bude draha zalezitost (nedelaji se, protoze kazdy, kdo ma ZS tak vi, ze staci riznout 90° koleno na dve 45° a pripadnym privarenim k 90° dojde k 135°) ... ale vetsinou se nereze ve 45° krocich, ale tak, jak to nejlepe vychazi

3) neni mi znam rozmer trubky/kolen s vnitrnim rozmerem 57 mm ... abychom byli presni, tak 57,3 mm (vez, ze peclive-perfekcionistickeho novacka zmate i to)

4) pojem "spona" je relativni (viz. predchozi diskuze).

... takze, strucne shrnuto, kdo to tu "vyprasil" jsi rozhodne Ty - svym znacne zavadejicim (nikoliv offtopic, ale zavadejicim a matoucim) prispevkem.
TDI - everyday's racing performance with frugal running costs - do not let the challenge pass you by (hm)

Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)
standa123
Aktivista
Příspěvky: 2375
Registrován: 13 kvě 2014, 18:32
Odpovědi: 0

Příspěvek od standa123 »

Navíc kazdej na to má jinej styl (kazdej to dela trochu jinak a vedeni vede jinudy) takže ti tady asi nikdo nedá presně počet kusu spon, kolen, a metry trubek a silikon hadice.

A ten kdo se tím živí už vůbec ne. (noteeth) (noteeth) (noteeth)
superb 3 140kw tdi - aktuální
leon ARL.....serie EX.
toledo ASV......197ps/426NM EX.
leon ARL.....212/440 EX.
leon cupra R310 CDLA - 350ps/480NM EX.
standa123
Aktivista
Příspěvky: 2375
Registrován: 13 kvě 2014, 18:32
Odpovědi: 0

Příspěvek od standa123 »

Forest píše:...
Ze zkusenosti mohu potvrdit, ze nejvice v konecnem dusledku utrati paradoxne ti, kteri se snazi co nejvice usetrit :lol:
musím souhlasit........Ale ne proto že bych já osobne na tomhle chtěl usetrit ale celkově ze života to tak platí. ;)
superb 3 140kw tdi - aktuální
leon ARL.....serie EX.
toledo ASV......197ps/426NM EX.
leon ARL.....212/440 EX.
leon cupra R310 CDLA - 350ps/480NM EX.
Odpovědět

Zpět na „Zvyšování výkonu VW group (DIESEL)“