Motor Peugeot 1.9TD jde na 3 válce a bíle hulí
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Motor Peugeot 1.9TD jde na 3 válce a bíle hulí
Ahoj,
motor D8B startuje studený i teplý na otočení, ale 1 válec zakopává a hodně hulí bíle, tzn. že blbě spaluje. Čmoud smrdí a pálí v nose, jako u studené Avie, akorát ne tak silně. Když povoluju trubky vstřiků, tak při povolení 1. a 4. válce motor začne trochu víc zakopávat, při povolení 3. válce skoro chcípne a při povolení 2 válce se chod nezměnil. Vyměnil jsem trysku na 2. válci, byla úplně celá černá a zakarbonovaná a chod je pořád stejný. Motor je koule oleje, přijde mi, že asi nemá tlak minimálně na 2. válci a že to všechnu nespálenou naftu žene kolem kroužků do kliky a i s olejem se to tlačí ven všude, kde se dá. Zítra vyzkouším i ostatní vstřiky, jak práší a pak už asi jen rozebrat motor a koukat, proč nemá kompresi. Motor má (podle budíků) najeto asi 250 tis.
Napadá někoho ještě něco jiného, čím by to mohlo být, nebo jak na to přijít?
Díky Petr
motor D8B startuje studený i teplý na otočení, ale 1 válec zakopává a hodně hulí bíle, tzn. že blbě spaluje. Čmoud smrdí a pálí v nose, jako u studené Avie, akorát ne tak silně. Když povoluju trubky vstřiků, tak při povolení 1. a 4. válce motor začne trochu víc zakopávat, při povolení 3. válce skoro chcípne a při povolení 2 válce se chod nezměnil. Vyměnil jsem trysku na 2. válci, byla úplně celá černá a zakarbonovaná a chod je pořád stejný. Motor je koule oleje, přijde mi, že asi nemá tlak minimálně na 2. válci a že to všechnu nespálenou naftu žene kolem kroužků do kliky a i s olejem se to tlačí ven všude, kde se dá. Zítra vyzkouším i ostatní vstřiky, jak práší a pak už asi jen rozebrat motor a koukat, proč nemá kompresi. Motor má (podle budíků) najeto asi 250 tis.
Napadá někoho ještě něco jiného, čím by to mohlo být, nebo jak na to přijít?
Díky Petr
Peugeot Boxer 2.5TDi THX 79kW 1998
Peugeot 106 1.0 CDZ 37kW 1998
Citroen Jumpy 1.9TD 68 kW 1997
Citroen Berlingo 1.9D 51 kW 2000
Peugeot 106 1.0 CDZ 37kW 1998
Citroen Jumpy 1.9TD 68 kW 1997
Citroen Berlingo 1.9D 51 kW 2000
-
- Aktivista
- Příspěvky: 33538
- Registrován: 23 pro 2007, 12:51
- Bydliště: Strážnice
Tohle auto (Citroen Jumpy) je první Euro II (kategorie auta M1) a zároveň poslední bez počítače, jen čistá mechanika nahoře na čerpadle jen s mikrospínačem pro ventil otvírání EGRu. Právě proto, že je to jen čistá mechanika a žádný komp, jsem ho koupilslovacek.milos píše:zvedni pravé přední kolo dej pětku a toč s kolem jestli cítíš silově čtyři stejné komprese po sobě,
je na čerpadle jak přidáváš plyn potenciometr? tři dráty?

Ten potenciometr měly hned další motory po nich a to byl typ DHX, ale to už mělo komp a tím možný zdroj problémů na STK při emisích.
Peugeot Boxer 2.5TDi THX 79kW 1998
Peugeot 106 1.0 CDZ 37kW 1998
Citroen Jumpy 1.9TD 68 kW 1997
Citroen Berlingo 1.9D 51 kW 2000
Peugeot 106 1.0 CDZ 37kW 1998
Citroen Jumpy 1.9TD 68 kW 1997
Citroen Berlingo 1.9D 51 kW 2000
Teď jsem přijel domů a jdu shodit víko ventilů a změřit vůle ventilů, jestli jsou aspoň nějaké. Vyzkouším taky, jak se hulí z kliky a jak práší vstřiky.jericho-3 píše:Bacha na ventilové vůle u sacích ventilů...
Měl jsem za to, že tyhle motory netrpěly na ventilové vůle, že se to 1x naštelovalo a sice měly nějaký interval, ale v praxi nebylo třeba kontrolovat a byl klid?
Jaký máte kdo měřák komprese? Místo vstřiku, nebo žhavky? Co je jednodušší a universálnější? Vždycky jsem si ho půjčoval, ale kamarád je teď na dovče a musím něco vytvořit, nějaký mezikus mezi motor a budík nebo to celé koupit. Máte někdo nějaký tip? Díky.
Peugeot Boxer 2.5TDi THX 79kW 1998
Peugeot 106 1.0 CDZ 37kW 1998
Citroen Jumpy 1.9TD 68 kW 1997
Citroen Berlingo 1.9D 51 kW 2000
Peugeot 106 1.0 CDZ 37kW 1998
Citroen Jumpy 1.9TD 68 kW 1997
Citroen Berlingo 1.9D 51 kW 2000
Jj, vím. Hydroštely mají až HDi.burton.b22 píše:Má to podložky.
Naposledy upravil(a) pepe276 dne 03 dub 2016, 06:42, celkem upraveno 1 x.
Peugeot Boxer 2.5TDi THX 79kW 1998
Peugeot 106 1.0 CDZ 37kW 1998
Citroen Jumpy 1.9TD 68 kW 1997
Citroen Berlingo 1.9D 51 kW 2000
Peugeot 106 1.0 CDZ 37kW 1998
Citroen Jumpy 1.9TD 68 kW 1997
Citroen Berlingo 1.9D 51 kW 2000
Otevřel jsem víčko nalévání oleje a z prostoru kliky se dost hulí a je tam přetlak, že to vytlačí olejovou měrku a hulí to pak kolem ní. Ani jsem nezkoušel ventilové vůle a vstřiky, je rozhodnuto. Motor jde ven a místo něj půjde jiný, s generálkovanou hlavou. Až bude čas, tak to rozeberu a uvidím, co s tím je.
Ještě se vrátím k tomu měřáku a znovu se zeptám:
Jaký máte kdo měřák komprese? Místo vstřiku, nebo žhavky? Co je jednodušší a universálnější? Vždycky jsem si ho půjčoval, ale kamarád je teď na dovče a musím něco vytvořit, nějaký mezikus mezi motor a budík nebo to celé koupit. Máte někdo nějaký tip? Díky.
Ještě se vrátím k tomu měřáku a znovu se zeptám:
Jaký máte kdo měřák komprese? Místo vstřiku, nebo žhavky? Co je jednodušší a universálnější? Vždycky jsem si ho půjčoval, ale kamarád je teď na dovče a musím něco vytvořit, nějaký mezikus mezi motor a budík nebo to celé koupit. Máte někdo nějaký tip? Díky.
Peugeot Boxer 2.5TDi THX 79kW 1998
Peugeot 106 1.0 CDZ 37kW 1998
Citroen Jumpy 1.9TD 68 kW 1997
Citroen Berlingo 1.9D 51 kW 2000
Peugeot 106 1.0 CDZ 37kW 1998
Citroen Jumpy 1.9TD 68 kW 1997
Citroen Berlingo 1.9D 51 kW 2000
Taky bych radši na žhavku, ale zrovna u starých dieselů od Peugeota je s tím problém, protože krajní 1-2 válce jsou žhavky schované za čerpadlem a přístup hlavně na tu krajní u rozvodů je úplně naprd a to je ještě slabý výraz
Narazil jsem na netu na tohle http://www.mojedilna.cz/Meric-komprese- ... escription , ale je to dost drahý, budu muset něco podobného vytvořit sám, za pomoci soustružníka. Stačí mi na starého Peugeota D/TD a na HDi a časem možná Renault, Fiat a VW, takže tolik koncovek nepotřebuju.
Další něco podobného je tady http://gmtools.cz/2044,tester-kompresni ... otory.html , ale cena taky nic moc. Takže asi bude samovýroba.

Narazil jsem na netu na tohle http://www.mojedilna.cz/Meric-komprese- ... escription , ale je to dost drahý, budu muset něco podobného vytvořit sám, za pomoci soustružníka. Stačí mi na starého Peugeota D/TD a na HDi a časem možná Renault, Fiat a VW, takže tolik koncovek nepotřebuju.
Další něco podobného je tady http://gmtools.cz/2044,tester-kompresni ... otory.html , ale cena taky nic moc. Takže asi bude samovýroba.
Peugeot Boxer 2.5TDi THX 79kW 1998
Peugeot 106 1.0 CDZ 37kW 1998
Citroen Jumpy 1.9TD 68 kW 1997
Citroen Berlingo 1.9D 51 kW 2000
Peugeot 106 1.0 CDZ 37kW 1998
Citroen Jumpy 1.9TD 68 kW 1997
Citroen Berlingo 1.9D 51 kW 2000
pohnul ses s tím někam ? co ty vůle ?
tlakoměr tady na ty starý diesely mám normál místo vstřiku protože jak píšeš - na žhavky nic moc přístup...
jinak je to celkem OK, občas to taky ještě opravuju, kámoš to má v Evasionu a pak nějaký starý Boxery/Jumpery s tímto motorem, celkem to jezdí, sice žádný letadla ale jakž takž
pokud ten jeden válec nejde musí to mít důvod, zase tolik tam toho není..
tlakoměr tady na ty starý diesely mám normál místo vstřiku protože jak píšeš - na žhavky nic moc přístup...
jinak je to celkem OK, občas to taky ještě opravuju, kámoš to má v Evasionu a pak nějaký starý Boxery/Jumpery s tímto motorem, celkem to jezdí, sice žádný letadla ale jakž takž
pokud ten jeden válec nejde musí to mít důvod, zase tolik tam toho není..
Pokud máš soustružníka, a nemá co dělat, tak ano. Ale u tohoto motoru jsem to nikdy nepotřeboval, když točíš kolem , tak přesně poznáš, co v tom kterém válci je..Pokud to těžko převalíš, je to o.k., pokud ti na to stačí jedna ruka, je to problém a pokud nepoznáš Hů , je to bez tlaku..Samozřejmě záleží na tom, jaký převod toho kterého auta je..Ale jak se tady psalo, před měřením je nutno změřit vůle ventilů, hlavně ssacích, zda tam dáš aspoň 0,05 měřku..Pokud ne, musíš vyměnit podložky a až potom měřit..Tento motor je jednoduchý a geniální, snese toho dost..Strčí do kapsy většinu nových háklivých sráčů s milionem řemenic, snímačů a čidel/samozřejmě dnes nutných/ , vyrobených nejnovějšími sofistikovanými přístroji a stovkami nejchytřejších inženýrů... 

nepropadat panice...
Posunul jsem se tak, že jsem motor vyndal z auta, byla to neskutečná koule oleje a zítra ráno tam začnu dávat jiný motor z Xantie 1.9TD, jen na něj nasadím držáky, turbo apod. z Jumpyho. Fest se hulilo z kliky, takže jsem nad ním momentálně zlomil hůl, není čas to teď řešit, potřebuju jezdit. Až na něj bude čas, tak se na něj podívám-snad v létě.
Ještě musím přetěsnit převodovku, protože jí nějaký šikula těsnil takovým průsvitným mléčným silikonem do koupelny a olej z ní tekl proudem. Při té příležitosti tam dám asi o 20 % rychlejší diferák z Xantie 2.0 HDi, protože tohle se dost točilo a nejelo. Ve 120 km/h je rozdíl něco přes 500 otáček. Měl by tam bez problémů pasovat-uvidím zítra.
Jinak jsem koukal do Servisu Citroen a překvapilo mě, že i když je to už první Euro 2, tak to nemá ani kat, ani EGR a žádný počítač. Né, že by mi to vadilo
Právě kvůli té geniální jednoduchosti jsem ho kupoval a vím, že když bude mít dost oleje a vody, v pořádku rozvody, trochu slušné zacházení a pravidelný servis, tak je skoro nesmrtelný a provoz za pár korun. Třeba trysky do něj od Bosche stojí necelých 1300 Kč sada a rozvoďák Bosch asi 300 Kč.
Když jsem zkoušel rukou turbo, jaké má vůle, tak mě málem trefilo, je úplně KO, všude v sání strašně moc oleje. Má vůli tak 1mm na každou stranu a lopatky v sání už jsou obroušené od stěn. Naštěstí jsem doma v kůlně našel staré jeté turbo z Xantie 1.9TD, je to taky Garret T2 a vypadá velice dobře, je skoro bez vůlí, takže zítra prohodím středy i s hřídelkou a lopatkama a snad to bude ok. Jen musím jinak natočit komoru sání. Šrouby na přírubě středu turba u Jumpyho jsem povolil všechny 4, na Xantii jsem 1 utrhnul, ale to teď neřeším, jsou to obyčejné M8, což mne u anglického Garreta překvapilo, že to nejsou žádné palcové nesmysly.
Na motoru ale bohužel není typový štítek motoru (D8B), takže ho budu muset někde sehnat. Nový motor je DHX, což je úplně ten samý motor, jen s prvním primitivním počítačem, který přišel hned po D8B. Štítek DHX mám, ale to je mi na prd, to že jsou stejné motory na STK asi nikomu nevysvětlím... Kdybyste někdo ten štítek měl, tak mi napiště SZ, určitě se nějak dohodneme. Díky
Tím motorem jsem otočil celkem snadno, jen 1 válec se opřel a 1 jsem skoro necítil.
Jinak jsem si dneska konečně přivezl z laseru vypálené klemy na vstřiky 81 kW z Octavie 1.9TDi, ještě je trochu dobrousit. Takže už mám snad všechno a konečně dodělám motor 2.0 mHDi v bloku z 1.9TD. Jen na to najít čas...snad v létě.
Ještě musím přetěsnit převodovku, protože jí nějaký šikula těsnil takovým průsvitným mléčným silikonem do koupelny a olej z ní tekl proudem. Při té příležitosti tam dám asi o 20 % rychlejší diferák z Xantie 2.0 HDi, protože tohle se dost točilo a nejelo. Ve 120 km/h je rozdíl něco přes 500 otáček. Měl by tam bez problémů pasovat-uvidím zítra.
Jinak jsem koukal do Servisu Citroen a překvapilo mě, že i když je to už první Euro 2, tak to nemá ani kat, ani EGR a žádný počítač. Né, že by mi to vadilo

Když jsem zkoušel rukou turbo, jaké má vůle, tak mě málem trefilo, je úplně KO, všude v sání strašně moc oleje. Má vůli tak 1mm na každou stranu a lopatky v sání už jsou obroušené od stěn. Naštěstí jsem doma v kůlně našel staré jeté turbo z Xantie 1.9TD, je to taky Garret T2 a vypadá velice dobře, je skoro bez vůlí, takže zítra prohodím středy i s hřídelkou a lopatkama a snad to bude ok. Jen musím jinak natočit komoru sání. Šrouby na přírubě středu turba u Jumpyho jsem povolil všechny 4, na Xantii jsem 1 utrhnul, ale to teď neřeším, jsou to obyčejné M8, což mne u anglického Garreta překvapilo, že to nejsou žádné palcové nesmysly.
Na motoru ale bohužel není typový štítek motoru (D8B), takže ho budu muset někde sehnat. Nový motor je DHX, což je úplně ten samý motor, jen s prvním primitivním počítačem, který přišel hned po D8B. Štítek DHX mám, ale to je mi na prd, to že jsou stejné motory na STK asi nikomu nevysvětlím... Kdybyste někdo ten štítek měl, tak mi napiště SZ, určitě se nějak dohodneme. Díky

Tím motorem jsem otočil celkem snadno, jen 1 válec se opřel a 1 jsem skoro necítil.
Jinak jsem si dneska konečně přivezl z laseru vypálené klemy na vstřiky 81 kW z Octavie 1.9TDi, ještě je trochu dobrousit. Takže už mám snad všechno a konečně dodělám motor 2.0 mHDi v bloku z 1.9TD. Jen na to najít čas...snad v létě.
Peugeot Boxer 2.5TDi THX 79kW 1998
Peugeot 106 1.0 CDZ 37kW 1998
Citroen Jumpy 1.9TD 68 kW 1997
Citroen Berlingo 1.9D 51 kW 2000
Peugeot 106 1.0 CDZ 37kW 1998
Citroen Jumpy 1.9TD 68 kW 1997
Citroen Berlingo 1.9D 51 kW 2000