stetoskop když nevíš tak přikládáš a pak se do motoru zaposlouchášMazik píše:Stetoskop klidně koupím, ale zas tak se v těch zvucich nevyznámprecejenom jsem elektrikář a ne mechanik
Klepání v motoru
Moderátoři: šulda, Moderátoři
-
- Aktivista
- Příspěvky: 33653
- Registrován: 23 pro 2007, 12:51
- Bydliště: Strážnice
Tak nové poznatky, koupil jsem teda ten stetoskop a zvuk vychází nejsilněji od 4. válce. Vzpomněl jsem si, že při opravě hlavy mi dávali 3 nové ventily (2 na 4. válci, a 1 sací na 3.válci), podle fotky mi příjde, že nové ventily mají jinou tloušťku od sedla ke konci ventilu.
.
Takže to nejspíš budou opravdu ventily o válec. Otázka na vás je: KDyž už se stane, že se ventily takhle dotýkají válce bude stačit je nechat zapustit, popřípadě dát hrubší těsnění, nebo to odnesly i šály na klice popř něco jiného?.
Pořád mi ale vrtá hlavou, že to nezačlo třískat ihned po složení. Je možné, že nějakou dobu trvá než si těsnění pod hlavou sedne a tím se ztenčí ?
Takže to nejspíš budou opravdu ventily o válec. Otázka na vás je: KDyž už se stane, že se ventily takhle dotýkají válce bude stačit je nechat zapustit, popřípadě dát hrubší těsnění, nebo to odnesly i šály na klice popř něco jiného?.
Pořád mi ale vrtá hlavou, že to nezačlo třískat ihned po složení. Je možné, že nějakou dobu trvá než si těsnění pod hlavou sedne a tím se ztenčí ?
Něco se muselo jízdou změnit..Těsnění si určitě nesedlo, ventily určitě nenarostly, písty určítě nenabyly...Takže se musíš vrátit k tomu, co se změnit může..A to je časování a vstřikování...Znova bych se vrátil k rozvodům a předvstřiku, ten dokáže dělat pěkný rambajs...Zkus při běhu ten 4. válec odpojit, povol trubku..Nevěřím na mlátící ventil kamkoliv u tohoto motoru a co je na obrázku, ale pokud to podezření máš, někdy pomůže vyndat žhavičky, vypnout rádio a pomalu otáčet motorem, pokud by ventil cinkal o píst, pozná se to...Dokonce jsem dělal klepající motor JTD , který dost mlátil, ale běžel pravidelně a při přetáčení naprázdno ručně se mi několikrát zadrhnul...Bylo to o zub na vačce..
nepropadat panice...
-
- Aktivista
- Příspěvky: 33653
- Registrován: 23 pro 2007, 12:51
- Bydliště: Strážnice
Jo tak ono to dělá i při deceleraci?Tak se podívej na ojniční šály..Jestli když ubereš a ono to zaklepe víc a pak se to zlepší, jsou to ojniční šály..A když to běží a přidáš, tak se klepot zvětší nebo je to pořád stejné? To by mohlo vysvětlit to náhlé zhoršení zvuku motoru. Nebylo tam něco s olejem?Mazik píše:Jde o to, ze klepani jde slyšet i když jedu z kopce bez plynu ( žádná nafta není vstrikovana) u rozvodu jsem si jistý ze jsou dobre, kontroloval jsem je snad 5x. Zkusím ještě prorocit vyplym motorem a uvidím, každopádně už při montáži se mi zdálo ze nové ventily oproti ostatním trochu vylézají :/
nepropadat panice...
Příjde mi, že je to pořád stejné, at uz pridávám, nebo zpomaluju.....olej se dal nový s i filtrem. Dneska jsem vyndal žhavičky a odpojil čerpadlo a zkoušel poslouchat klepot při startování, ale žádné klepání slyšet nebylo, je možné že to klepe jenom když motor tlakuje? o víkendu sundám vanu a kouknu na to zespodu jak to vypadá.
klepání
Ten samý zvuk sem měl na octávii 2 1,9 Tdi BLS a měl sem v háji ojniční šály na prvním válci, ve vaně se našly piliny. Začalo mi to zničeho nic za jízdy, to klepání nešlo přeslechnout. Teď už jen čekám až mi vrátí auto ze servisu a na následnou cenu opravy.
Fabia 3 1,4 tdi
pokud od toho není pomrvenej válec, tak tlaky budou ok, teď zrovna jsem měl na stole fabii, 1,4 16V, klepot nejvíc slyšet zespoda zezadu, shodil jsem vanu, ojniční šály jak nový, tak jsem vytáhl písty a měl ho tam, všechny 4 mázlý, když si vzpomenu vyfotím, dneska jsem to složil, 4 nový písty a šepot květinblefa píše:Když je lízlej píst, je to poznat na tlacích? Mně to dělá totiž stejnej klepot (4 píst slyšet zespodu) a tlaky všechny stejnýHuml píše:klepání, který je nejvíc slyšet zezadu motoru dělá píst, kterej klepe o stěnu válce

Mám stejnej problém, jen to (aspoň na volnoběh) neklepe tak hlasitě, jako ve videu. Mně to teda neklepe když pustím plyn.
Měl jsem půjčenej stetoskop a přišlo mi, že nejvíc je to slyšet v hlavě. Ale stopro si jistej nejsem.
Mj. proč se začne pohybovat kolečko na klice, jak psal Miloš? Nedávno mi totiž ulítla z kolečka ta velká pomocná řemenice, utrhla se na šroubech.
Měl jsem půjčenej stetoskop a přišlo mi, že nejvíc je to slyšet v hlavě. Ale stopro si jistej nejsem.
Mj. proč se začne pohybovat kolečko na klice, jak psal Miloš? Nedávno mi totiž ulítla z kolečka ta velká pomocná řemenice, utrhla se na šroubech.
Ibiza mk3 230hp 440nm
Mě to klepe taky....ASV ...udělal sem hlavu,nový vstřiky a na 190bar,hydra nový,rozvody nastavený super......a dělá to pořád...už na to seru a jezdim....auto má 220tis.najeto
SEAT LEON FR ARL TDIFUN 271PS/521NM ,EGR,KAT OFF,MAF OFF,HDS,SACHS PERFORMACE,HP Sporting,BRZDY 330x30 4píst\288x22,WEBASTO R+,"R" komplet paket,sedáky RECARO 4(polokůže),...takže vlastně naftový Rko 
Daily-T4 mulťák acv

Daily-T4 mulťák acv
Mám to na ASV taky tak, ale hlavu ani vanu jsem dole neměl. Písty nebyly mázlý na válcích, jak psal Huml?krejča píše:Mě to klepe taky....ASV ...udělal sem hlavu,nový vstřiky a na 190bar,hydra nový,rozvody nastavený super......a dělá to pořád...už na to seru a jezdim....auto má 220tis.najeto
Když dám dálku, tak mi příjde, že je to klepání pryč.
Oct asv 2000, DieselPower