Zavisty pro stefy vyfukovych svodu turba

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Uživatelský avatar
šulda
Moderátor
Příspěvky: 1433
Registrován: 18 dub 2010, 15:20
Odpovědi: 0
Bydliště: Jemnice

Příspěvek od šulda »

Schválně sem citoval to na co reaguju (LOL) tak sem netahej ekonomiku, počítat umím, a taky sem nepsal jakou vložku konkrétně použít. O měkotě to opravdu není ;)
Jirka. píše:ale poněkud zapomínáš na rozdíl M8/M10 a tam si nějaká vložka ani prstíčkem neškrtne (LOL)
No, za 31 let praxe se rád přiučím ale co už určitě vím tak M8 v hliníku nebo jeho slitinách s vložkou nebo tvářený, bude odolnější a pevnější jak řezanej M10 v hliníku, takže naopak, vložka či tváření si tam škrtne všema deseti prstíčkama ;)
K tý ekonomice, jedna vložka pro doplnění zásob vyjde do cca 15kč. Sada na M6,8,10 ke každýmu závitu 10 vložek za cca 1500kč. Co je na tom drahýho pro toho co to v dílně používá když si za jeden závit vezme 500kč?
Člověk se pořád učí.
Uživatelský avatar
Jirka.
Aktivista
Příspěvky: 2070
Registrován: 23 zář 2008, 22:18
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od Jirka. »

šulda píše:Schválně sem citoval to na co reaguju (LOL) tak sem netahej ekonomiku, počítat umím, a taky sem nepsal jakou vložku konkrétně použít. O měkotě to opravdu není ;)
Jirka. píše:ale poněkud zapomínáš na rozdíl M8/M10 a tam si nějaká vložka ani prstíčkem neškrtne (LOL)
No, za 31 let praxe se rád přiučím ale co už určitě vím tak M8 v hliníku nebo jeho slitinách s vložkou nebo tvářený, bude odolnější a pevnější jak řezanej M10 v hliníku, takže naopak, vložka či tváření si tam škrtne všema deseti prstíčkama ;)
K tý ekonomice, jedna vložka pro doplnění zásob vyjde do cca 15kč. Sada na M6,8,10 ke každýmu závitu 10 vložek za cca 1500kč. Co je na tom drahýho pro toho co to v dílně používá když si za jeden závit vezme 500kč?
Asi si to špatně pochopil. Nemyslel jsem že vložka je měkota, ale ten materiál hlavy je měkota, takže M8 vytrhneš i s tou vložkou. Proto je lepší tam dát M10, což se mimochodem léta úspěšně praktikuje na tom samém motoru u kladky na rozvodech.

K té ekonomice- není problém, můžeš klidně nabídnout že to uděláš za těch 15kč i s výměnou turba (LOL)
Zatím jste tady všichni psali jak musí motor ven a podobné zaručené rady, tak jsem nabídl že to není problém udělat. A je snad každého věc na kolik si cenní svou práci. A pokud děláš za cenu ukrajinské uklízečky, tak je to jen tvůj boj. O tom kolik si za to řeknu rozhoduji já a né nějaký internetový teoretik.
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 20302
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od roman1648 »

S tim musim souhlasit,to je jak tu nekdo psal o oprave zamku za 60 korun,lidi se toho pak chytnou a divi se jak to ze ty chces 500 (rofl)
Opravovat zavit na sundany hlave nebo vyndanym motoru je samozrejme jina nez byt nekde zalomenej pod autem nebo lezet na motoru a neco tam sosnit,navic jen timto riskujes ze to pokurvis a z kseftu za tisicovku je najednou prutok za deset,takze asi tak...
dara85
Nováček
Příspěvky: 13
Registrován: 17 bře 2016, 11:43
Odpovědi: 0
Bydliště: Manchester

Příspěvek od dara85 »

Panove nehadejte se. Pokud tam na tech tovarnich M8 dirach to turbo drzi a vydrzi i par vymen, tak M10 tam musi vydrzet do smrti motoru.
A zadne kurveni se konat nebude (ze jo?)!
Uživatelský avatar
šulda
Moderátor
Příspěvky: 1433
Registrován: 18 dub 2010, 15:20
Odpovědi: 0
Bydliště: Jemnice

Příspěvek od šulda »

Jirka Tak jestli tu někdo špatně chápe tak já to nebudu. Očividně se snažíš udělat ze mě blba. Tvl asi nevím že je "měkota" ten materiál a ne vložka, ty vložky se mimo jiné používají do materiálů s nižší pevností ve smyku. Taky sem nikde nepsal že když to přeřízneš na M 10 tak to bude špatně, jen je omyl že je to zaručeně lepší. Znovu si to přečti a poposedni si při tom. A nepoužívej nadvýznamy, nikde sem nepsal že se to dá udělat za 15kč a už vůbec ne o tom jaký máš mít ceny, tvoje cena je mi šumák. Já si rád zaplatím za dobře odvedenou práci a taky vím co to obnáší. Taky chápu že je pro tebe jednoduší to udělat tak jak to umíš. Celý si to odvedl úplně jiným směrem abys byl ty ten chytřejší. Když sem opravoval první závity tak ještě nebyly ani vložky a ani internet. Ty si od tý doby zřejmě objevil jenom ten internet.
dara85 Do smrti pokud to někdo nedojebe a s tou vloužkou to samý, ale ta vložka se hůř dojebává ;)
Člověk se pořád učí.
Uživatelský avatar
Jirka.
Aktivista
Příspěvky: 2070
Registrován: 23 zář 2008, 22:18
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od Jirka. »

Šuldo žádnýho blba se z tebe opravdu dělat nesnažím.
Ptal si se co je na tom tak drahýho že si za jeden závit řeknu 500kč. Tak jsem ti odpověděl, takže poposednout by sis měl hlavně ty když si ani nepamatuješ na co si se ptal v minulém příspěvku. Neříkám že se vložka hned vytrhne(taky taky samozřejmě záleží na tom jaká) ale podle mě prostě ta M10 vydrží víc než M8. Jestli chceš tak tady nabídni lepší cenu než jsem řekl já a můžeš to vyvložkovat. Já se kvůli tomu zlobit nebudu.
Spíš mi připadá že ze sebe děláš řiditele zeměkoule a všichni ostatní kteří to neudělají podle tebe jsou pitomci. Např všechny ty servisy i autorizované kde se převtává na tom samém motoru šteft na kladce rozvodů to prostě dělají špatně a měli by se jim ruce zlámat. (LOL)
Uživatelský avatar
Jirka.
Aktivista
Příspěvky: 2070
Registrován: 23 zář 2008, 22:18
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od Jirka. »

dara85 píše:Panove nehadejte se. Pokud tam na tech tovarnich M8 dirach to turbo drzi a vydrzi i par vymen, tak M10 tam musi vydrzet do smrti motoru.
A zadne kurveni se konat nebude (ze jo?)!
Ano, vydrží to víc než M8
Uživatelský avatar
Jirka.
Aktivista
Příspěvky: 2070
Registrován: 23 zář 2008, 22:18
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od Jirka. »

A nemá cenu se hádat, ty myslíš že vydrží víc vložka, já myslím že šroub, stejně jeden druhého o opaku nepřesvěčíme, a zkoušet to někde ve výzkumáku taky nebudeme ne (noteeth)
alni
Přispěvovatel
Příspěvky: 556
Registrován: 20 lis 2013, 23:08
Odpovědi: 0

Příspěvek od alni »

Jirka. píše:[]ale poněkud zapomínáš na rozdíl M8/M10 a tam si nějaká vložka ani prstíčkem neškrtne (LOL)
odmeraj šublérou vložku M8(vložku z vonku, kde drží v hliníku) a M10 skrutku ;)
+pri ďalšom povolovaní/uťahovaní sa s vložkou už nehýbe a je tam viac na fest(v samotonom hliníku)

ale ináč je to vlastne jedno, každý nech použije čo má po ruke...
OCT I -Tractor Diesel Immortal- AHF
vpredu- KYB ultra SR +PU uloženie, vzadu- KYB gas a just +uloženie z FRS
Uživatelský avatar
Jirka.
Aktivista
Příspěvky: 2070
Registrován: 23 zář 2008, 22:18
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od Jirka. »

Tak šteftem by se taky hýbat nemělo a přesto to povolí to spíš v hliníku...Hele já ty vložky nechci hanět, prostě můj příspěvek k tématu je že jsem to dělal týden zpátky, převrtával jsem to na M10, drží to mnohem lépe než M8. Co je důležité tak to, že to jde na autě bez vyndání motoru nebo sundavání hlavy. Pokud někdo z Vás tam dával takhle závitové vložky a ví že se to dá udělat přímo na autě, a že to drží, tak tam klidně dávejte vložku.
Uživatelský avatar
šulda
Moderátor
Příspěvky: 1433
Registrován: 18 dub 2010, 15:20
Odpovědi: 0
Bydliště: Jemnice

Příspěvek od šulda »

Tak ještě jednou a naposled proč to začlo :mrgreen:
Jirka. píše:A vložku bych na to nepoužíval ani omylem, je to fakt měkota, takže stačí aby při utahování na ráčnu sedla mucha a je to zas v řiti (LOL)
Nebejt toho že tvrdíš tohle tak sem to úplně přešel.
Jirka. píše:Neberu ti jestli je vložka lepší nebo ne, ale poněkud zapomínáš na rozdíl M8/M10 a tam si nějaká vložka ani prstíčkem neškrtne (LOL) a je blbost řešit nějakou vložku když tam za zlomek ceny můžeš nacpat větší šroub s hrubším závitem který drží 4x víc než ta vložka v M8 (LOL)
Rozdíl mezi M8/M10 si přečti úplně dole. Kvůli zlomku ceny sem jí taky zmínil. Přiznávám že sem to asi blbě napsal ale smyslem mělo bejt o kolik se ti zvednou náklady s vložkou?
Jirka. píše:Spíš mi připadá že ze sebe děláš řiditele zeměkoule a všichni ostatní kteří to neudělají podle tebe jsou pitomci. Např všechny ty servisy i autorizované kde se převtává na tom samém motoru šteft na kladce rozvodů to prostě dělají špatně a měli by se jim ruce zlámat. (LOL)
A zase to překrucování a zveličování. Ano, sem ředitel zeměkoule protože s tím mám zkušenosti a vím o tom víc než jen že hliník je měkej. Jasně sem ti psal že:
šulda píše:Taky sem nikde nepsal že když to přeřízneš na M 10 tak to bude špatně
Tak mě prosím tě neobviňuj z takový hovadiny! Do výzkůmáku s tím opravdu nemusíme, na to by stačila zkušebna co máme v práci.
Omlouvám se všem koho se dotklo že sem chtěl poukázat i na jinou a kvalitní metodu (už taky osvědčenou) než je klasika. Zase sem se poučil - příště se vyser na dinosaury.

alni Máš u mě 100 bodů. Teď kua přemejšlím jak to napsat aby se to zase nedalo překroutit. Konečně to někoho napadlo. U tý vložky jde ještě o to jak se přenáší síly a proto je pevnější. A aby ste to nemuseli měřit tak šroub M10 má 9,8 + - setiny a vložka M8 min. 9,7 a max. 9,9. ;)
Člověk se pořád učí.
Uživatelský avatar
šulda
Moderátor
Příspěvky: 1433
Registrován: 18 dub 2010, 15:20
Odpovědi: 0
Bydliště: Jemnice

Příspěvek od šulda »

Jo a ještě sem zapoměl, nikomu vložky nevnucuju a kdo přeřezává závit opravdu není pitomec páč sem si nedávno přeřezával závit na vypouštěcí šroub oleje (noteeth)
Člověk se pořád učí.
Uživatelský avatar
Jirka.
Aktivista
Příspěvky: 2070
Registrován: 23 zář 2008, 22:18
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od Jirka. »

Tak a ted nám ještě povyprávěj jestli si to někdy na tom BKD dělal ty dinosaure(myslím na autě), nebo jsou tyhle všechny teorie z té Vaší zkušebny (noteeth)
Ale uznávám že cenový rozdíl vložka/šteft asi není velký no, v tom máš pravdu.
Uživatelský avatar
šulda
Moderátor
Příspěvky: 1433
Registrován: 18 dub 2010, 15:20
Odpovědi: 0
Bydliště: Jemnice

Příspěvek od šulda »

Ne
Naposledy upravil(a) šulda dne 14 čer 2016, 20:06, celkem upraveno 1 x.
Člověk se pořád učí.
Jarda S.
Aktivista
Příspěvky: 4290
Registrován: 13 lis 2010, 18:11
Odpovědi: 0
Bydliště: Netolice, největší prdel v republice

Příspěvek od Jarda S. »

a nejni to ve výsledku jedno ? tak jako tak musíte převrtat díru a vyříznout závit, jestli už tam našroubujete vložku nebo šteft je z hlediska práce úplně jedno
Navara 2.5dci 126kw
Passat AVF 96kw
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“